• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea
    Shit va kallt det är, eller gradantalet är det väl inget fel på, men det blåser storm så det känns isande kallt.

Tyra skulle iväg på utflykt nu på morgonen, de skulle åka buss o vara borta hela dagen. Hon var så glad o stolt o stod redo med ryggsäcken på ryggen redan kl.08. Men vi gick tidigt o var på dagis redan 08.30 så jag hjälpte till med västar o vantar till hela dagis-ligan

Skippade vagnen idag (den som vi haft stående på dagis dagtid). Det var som om jag o personalen haft samma tanke. De sa att det var onödigt iom att han cyklar till o från nu o ska dom iväg någon längre sträcka kan dom ta en tvillingvagn.
    Dom har dåligt med vagnförvaring på dagis o det är inga barn som sover i vagnarna heller för den delen. Alla uteförråd på dagis är till för uteverkstäderna, tex i snickarverkstadens förråd så har dom alla verktyg osv, det är uppdelat på så vis.

Alve har börjat gå jättebra nu, släppte igår. Personalen sa att han hade hört när än utav föräldrarna frågade om han inte blivit av med gipset än eftersom han gick så dåligt o haltade. Han tog åt sig av det o började gå jättebra helt plötsligt. Jättebra på sätt o vis, men samtidigt tycker jag inte om att föräldrar står o diskutera Alve med personalen. Dom kan väl fråga honom själv eller mig istället.

Madde o zandra:
    Oj, va tidigt dom vaknar! Vad ska dom göra uppe så tidigt kan man undra

Madde:
    Men va dumt att ni inte blivit varskodda om att vattnet skulle stängas av, lite krisigt antar jag!
    Så han har blivit pappig Julius! 
    Vilken söt bild på Julius

am zandra:
    Jättefint tyg, kommer bli en fin klänning
    Mysigt att gå på restaurang o fira lite. Var år o dar sedan vi var iväg o käkade ute. Käkade ofta ute förut när vi bodde i Sjöstaden o hade närheten till alla restauranger o caféer, var ju bara att kliva ut på gatan Som vi bor nu har vi nära till 3 pizzerior o ett Thai-sushi-hak. 2 av pizzeriorna serverar även annan mat o har fullständiga rättigheter.  I Hammarby sjöstad finns det 28 olika caféer o restauranger att välja o vraka mellan. Längtar tillbaka dit ibland, som en helt egen statsdel o så fint!!! 
    Man är väl lite bortskämd helt enkelt o tycker att man måste ta sig in till huvudstaden, har tröttnat på maten som finns här i förorten

Barbamammans...
    Hoppas boken dyker upp idag o att du får något gjort!
    Kul o se hur ni bor

BlueRoose:
    Ja, att vara ute är det bästa när man är hemma med fler barn! Annars har dom en tendens att vara i luven på varandra  
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

barbamamma: skönt att han somnade om, men det verkar som de är lite jobbiga på nätterna nu . men din stackare som ska behöva plugga med 3 huliganer hemma!! jag satt med Noah i knät o pluggade samtidigt vissa gånger. skitjobbigt!!
    o trist att datorn är knas med .
    ååh ja en sån där squeezeflaska vore ju perfekt att använda, gissa hur mycket jag svor över att skeda i sylt på kakorna, var helt hopplöst ju med mina skakiga händer .

madde: ja jisses vilka ungar vi har som strular så med sömnen!!  

Pilea: skönt att det har släppt för Alve nu, vilken tur . men jag håller med, de kunde kanske frågat er då om det!!
    jag förstår hur du känner angående restauranger. vi har ju närmast till Tierp, men det är typ bara 6 olika restauranger och man känner väl lite som så att om man väl ska iväg o äta så är det Uppsala där man annars inte får chansen att äta deras kvällsmeny. jag är helt förälskad i Uppsala, men det duger att besöka någon gång ibland. tror nog man skulle tröttnat fort om man bor där .

suck, Linn har bara sovit en halvtimme här sen 4.30!! sen har hon stökat o klagat o man ska försöka söva henne flera gånger, men då rullar hon över på mage o försöker kräla runt i sängen . nyss lade jag in henne så håll tummarna för att hon sover nu för då ska jag också lägga mig. är lite risigare idag, har dubbla kläder på mig + morgonrock o fryser ändå...Dan har gått iväg för att fiska, hoppas han kommer hem med abborre, skulle va fint det .

• 7 michelingodingar

haha jahär sitter jag fortf o har inte kommit igång alls med pluggandet för posten är senObestämd och alwin totalvägrar låta mig göra något alls!!

nu har mattläggaren varit här o spacklat badrummet,han kommer tillbaka i em o ska fixa mer sen på torsdag lägger han in matta o allt så sen är det bara makensom ska få dit allt annats

madde:japp jag ska sitta o leka med honom hela tiden helst,han är ju inte van o vara själv men nu har ju freya med börjat på dagis så han vet liksom inte hur han ska sysselsätta sig!!

pilea:sånt kan reta gallfeber på en o personalen har tystnadsplikt oxå!! men skönt att det går åt rätt håll!!

am zandra:hoppas verkligen Linn sover ett tag så du med kan få vila!!

• Pilea

Nu ska jag bombardera er med bilder hur det ser ut hemma hos oss på nedre botten Blev ju inspirerad när ni andra visade bilder

Badrum

V-rum o matrums-del (vi ska riva väggen mellan matrum o kök eftersom köket är så litet, har börjat lite med tak garderober)

Hall (ingång till kök, lekrum o v-rum) Här ska det målas o fixas med trappen. Sunk-köket ska göras om helt så det får ni bara se en glimt av! 

Lekrum

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • SmBacke

ja han e fisketokig =)

att vara ute på resturang och äta tillsammans, de e nått av de bästa jag vet. bara ha en mysig stund utan barn, men händer ju som sagt inte så ofta :) men när de väl gör de så tar jag vara på varje minut!
    vi har våran favorit resturang som vi alltid går till. mumma! =)

nu ligger dom två minsta och vilar och om en timme e de dags att hämta storebror på dagis.. vädret verkar vara snäll mot oss så blir nog att vi går ut sen efter maten.

ska köpa ny soffa imorgon, oxå, äntligen! piffa upp v-rummet lite! :)

pilea
    jätte fint!

• Madde01
    Pilea- Ja usch, blåser verkligen storm ute.. Inte ett dugg skönt.. Vilken tur att du kunde hjälpa dom på förskolan då Flört Kan ju bli lite stressigt för personalen när alla barn ska kläs på o sådant.. hehe..
    Shit  vad fint ni har det hemma *avis* Gillar det verkligen .. Ja det var ju bra att hn började gå bra, men dom du säger.. Varför står en förälder o diskuterar en annans barn med en ur personalen.. Låter hel dumt...

Zandra- Jadu det undrar jag med Tungan ute Fick du sova nått sen då?

Fortsätter svara sen, får sällskap av en vän nu Skrattande
  • lunaria

barbamamma: så trist att du inte får pluggat något då, så jobbigt .

så skönt dock att så mycket händer med badrummet, hoppas din make bara fixar resten inom rimlig tid sen då .

Pilea: men oj vilket fint hem ni har, mer prydligt än vad vi har det kan jag lugnt säga . men vi har ju typiskt mycket med psydnadssaker, skulle vilja ha det så stilrent som ni har det, men det är omöjligt så länge man bor i lägenhet och inte har de där ytorna. badrummet blev ju verkligen fint efter renoveringen .

Blueroose: kul med ny soffa .

madde: roligt med besök . jag fick sova en halvtimme och det är iaf bättre än inget alls även om det hade behövts mer vila .

Linn har varit vaken i princip hela dagen . bara sovit 2x30minuter. hon somnade nyss..lite tidigt, men det gick inte att hålla henne vaken..jag hoppas att hon vill sova inatt annars blir man ju tokig! hon har iaf ätit gröt idag och tyckt om det . usch jag har känt mig lite ledsen idag, vet inte om det beror på pms eller att jag varit dålig..känner mig rätt så irriterad för Dan slänger allt runt omkring sig som ett barn. den där storstädningen han gjorde i förra veckan syns inte alls kan jag säga! ok att han går o fiskar, men mitt i hallen står nu två lådor med fiskegrejer som han gick igenom inför sin fisketur. han packade en väska med grejer som bara slängdes av i köket tillsammans med hans fiskejacka och hans mössa hamnade i soffan(??!!), han har verkligen blivit extremt dålig på att plocka undan i det sista, kan säga utan tvekan att Noah är duktigare på det än han. och detta gäller precis allting, jag tycker inte jag gör annat än att plocka o plocka och det värsta är då att veta att det mesta är orsakat av Dan. är faktiskt himla glad att han ska börja på praktik på måndag för jag tror att jag dels slipper städa så mycket hela tiden o dels att jag slipper gå irriterad på det hela..det var så skönt när han var iväg o fiskade idag, fastän Linn strulade o jag knappt orkade bära henne pga allt så kände jag mig inte alls på det viset som när Dan går här hemma o inte gör något vettigt. fast känner mig samtidigt skyldig som känner på det visetSkäms.

• Xgirl83
    Pilea: Fint ni har det! Härliga färger i lekrummet och köket! Och badrummet såg ju så lyxigt och mysigt ut. Stora härliga fönster där också! Skönt att du slipper släpa på vagnen till dagis, verkar ju jättebökigt. Gulligt av Tyra att hon var så stolt över utflykten!

Zandra: Vad mysigt med restaurangbesök! Jag är nog med dig där, hade bara känt mig dum på en fin restaurang! Vad trist att du fortfarande är dålig! Hoppas det blev nån fisk då. Jobbigt att Linn ska hålla på och vakna sådär tidigt, kl 4.30 är ju verkligen omänskligt tidigt. Det är liksom inte ens morgon än då.

Barbamamman: Har du fått boken än? Och har du fått något gjort med tanke på Alwin? Jag förstår att det är ovant för honom när han är van vid att alltid ha lekkompisar hemma.

Madde: Men vad är det för dumheter att vakna kl 4?? Tur att han somnade om igen i alla fall! Knepigt att Julius var så pappig plötsligt, men roligt för hans pappa antar jag.

BlueRoose: Kul med ny soffa! Jag blir avis. Kan du inte berätta lite om dig själv förresten?

Ain: Trist att din pappa åkt hem nu!

Ja nu är det verkligen höstigt ute. Men vi har haft rätt härligt väder idag ändå, soligt och inte FÖR kallt.

Jag blev förvånad förut, det ser ut som Arvid håller på att få en till tand! Tre på raken där nere nu, troligen snart 4 då för de brukar ju komma i par.

Så här fin blev Selma i sina höstkläder som nu har kommit alltihop. Ja och där ser ni lite av vårt hem, inte mycket att se så det får räcka. Bakom hyllan som är bakom Selma är hennes lekhörna/lekrum.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Zandra: Jobbigt att du känner så. Jobbigt också när man har olika nivå på hur det ska vara hemma, kan ju bli lite konflikter. Det blir säkert mycket bättre när han är iväg på praktik! Sen känner man ju sig oftast inte direkt bättre när man är sjuk heller, lättare att få ångest då tyvärr.
  • Xgirl83

Suck, som vanligt när Andreas ska natta Selma så blir han sittande vid datorn till typ kl 19.30 trots att vi sagt att rutinen ska vara att man börjar göra henne i ordning för sängen kl 19 (och att vi helst inte ska sitta vid datorn då barnen är vakna, jag gör bara det när jag ammar). Idag behövde hon också städa upp i sitt lekrum för det var tågbane-delar och duplo över hela golvet, och det började de typ städa nu kl 19.30 vilket slutade med att Andreas blev irriterad på Selma för att han blev stressad över att hon gick och velade istället för att städa när klockan blivit så mycket.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)