• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

just ja jag bor i småland,kalmar län

• Pilea

xgirl:
    Hon verkar vara en bestämd liten dam Kanske bara är en period som går över, kan ju hoppas Så ni får användning för byxorna också menar jag, hi hi!

Barbamammans...
    Det där lät jobbigt! Är tyvärr fel person att hjälpa dig
    Tycker du är duktig iaf som kämpar med pluggande o har barn hemma samtidigt! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Barbamammans...
    Ok, hoppas det inte går så långt iaf om det skulle vara något med fontanellerna vill säga. Hi hi, läser kantarellerna hela tiden

Bra med kaffepaus
    Själv drack jag både imorse vid frukost hemma + en kopp på öppna förskolan så jag vet inte om jag ska ha en till. 

• lunaria
    x-girl: wow, så kul att han vänt sig om nuGlad!! Linn har kunnat det ett tag nu och nu ska hon vända sig på skötbordet och i sängen så det är inte så ltt ibland .

som sagt är Noah duktigare på att hålla ordning på vissa saker än vad Dan är. om en låda eller skåpdörr är öppen i köket så går han och stänger de o så plockar han ofta av våra grejer, men om han då sett Dan lägga saker på helt fel ställen så gör ju Noah likadant. så han kan gå o plocka ur smutsiga strumpor från tvättkorgen och slänga de under vardagsrumsbordet . uppskattas inte av mig att Dan är så slarvig då!!

herrejisses vad Selma är bestämd, hoppas Linn blir så där . jag var också lite pojkflicka, avskydde rosa kläder när jag var liten fastän mamma alltis köpte rosa kläder!! var tacksam när jag fick brorsans urväxta kläder o älskade att ha killkeps på mig.

pilea:
    usch så jobbigt på öppna förskolan. jag kände mig lite så där förra veckan när jag först kom dit, men det blev bättre då en annan mamma började prata med mig. Linn är nästan lika gammal som hennes dotter. jag menar, de flesta ser ju att man kommer som ny o då fattar jag inte varför de inte pratar med en. jag hade helst velat ta mig till Tierp med buss för där har de mer skaparverkstad och mer anpassade åldersgrupper..det är väl jättebra att du kan gå på babyrytmik

jag bor i Uppsala län mellan Gävle o Uppsala typ

barbamamma:
    om du står helt fast kanske du kan skicka exempel till min mail så kanske jag kan hjälpa dig smått att komma vidare iaf!! men det skiljer väl ganska mycket på dagens texter o text från 1800-talet, svårt att beskriva i ett par ord o kanske svårtatt veta hur du ska sortera det som det står i uppgiften. stavningen kanske är det enklaste . som sagt, maila om du står fast!!

snart ger sig Dan iväg..o lillskruttan skulle nog behöva sova en stund, men hon sitter här rastlös. vet inte hur man ska aktivera henne ibland för hon klagar ju åt allt..
  • Pilea

Hmm, skumt!
    Var inne på min internetbank-sida för o betala några räkningar o får då se att jag fått en lön på ca 7000:- FörvånadMåste ha blivit något fel eftersom jag är föräldraledig. Har mailat lönekontoret o frågat, lär ju bli återbetalningsskyldig i vilket fall.

• Pilea

am zandra:
    Ja, man kan ju tycka det! Jag brukar iaf försköka prata med folk, men nu gick det typ inte! Var väl bara tanten som jobbar där som småpratade lite. Var inne o kikade o såg att kyrkan har babymassage på mån o torsdagar kl 10-11.30 (fast grupp) samt pysselgrupp för vuxna med barn som ej kryper än på tis 10-11.30 o så hade dom öppen föräldragrupp mån-tors kl.9-11.30 0-5år (kanske är mysigare i kyrkan, vad vet jag) Ska ge kyrkan en chans tror jag Då skulle jag kunna gå varje dag om jag så ville o vara hemma på fredagarna o bara mysa med alla barnen

• 7 michelingodingar

xgirl:så där bestämd var filippa som liten trodde jag skulle bligalen!! glömmer aldrig då jag köpte en ljusblå  dress med röda o mörblå blommor som motiv fram på tröjan ursöt enl min mening men filippa totalvägrde ha den på sig för det "hängde i rumpan" då det var mjukisbyxor har för mig hon var runt 2 år då!! hon t o m klippte sönder kläder för o slippa ha det

pilea:haha ja några kantareller hoppas då inte dom har i huvudet iaf
    ojj ja 7000 kr är väl inget man bara får så där!!

am zandra. ja texten har jag som sagt översatt men tror inte det är helt hundra rätt däremot denna jäklaanalysman ska göra,det står helt still o jag fattar inte hur jag ska göra öht suck blir alltid som mossa i huvudet när det kommer till såna här skolarbeten,var likadant när jag gick skolan,skulle behöva nån som förklarade på det absolut enklaste sättet som går så t o m ett litet barn skulle fatta såna här saker får mig o tappa självförtroendet och jag känner mig helt blåst som liksom inte fattar!!

• Pilea

Gud, nu satte dessa pengar en massa funderingar i mitt huvud! 7000:- spänn det är alltså vad jag skulle få ut nu om jag jobbade eftersom jag bara jobbar 50% (ja, jag tjänar skitdåligt)
    Som det är nu baseras min föräldrapenning på 82% o i dagsläget tar vi bara ut 3 dagar i veckan för Max.
    Fasiken vi kanske skulle ju greja att ta vårdnadsbidraget sen på 3000:- i mån. Då skulle vi spara in dagisavgiften på 1260 kr också. 
    Så vad skulle ni ha valt? Jobba kvällar o varann helg o få ut 7000kr (ob ej inräknat) o betala dagisavgift på 1260:- eller ta vårdnadsbidrag på 3000kr o slippa dagisavgift o få vara hemma Kan ju jobba extra om jag har lust för att dryga ut kassan lite.

Oj, snart dags o hämta barnen på dagis.

• Ain
    Pilea skrev 2010-09-30 14:26:36 följande:
    Gud, nu satte dessa pengar en massa funderingar i mitt huvud! 7000:- spänn det är alltså vad jag skulle få ut nu om jag jobbade eftersom jag bara jobbar 50% (ja, jag tjänar skitdåligt)
    Som det är nu baseras min föräldrapenning på 82% o i dagsläget tar vi bara ut 3 dagar i veckan för Max.
    Fasiken vi kanske skulle ju greja att ta vårdnadsbidraget sen på 3000:- i mån. Då skulle vi spara in dagisavgiften på 1260 kr också. 
    Så vad skulle ni ha valt? Jobba kvällar o varann helg o få ut 7000kr (ob ej inräknat) o betala dagisavgift på 1260:- eller ta vårdnadsbidrag på 3000kr o slippa dagisavgift o få vara hemma Kan ju jobba extra om jag har lust för att dryga ut kassan lite.

Oj, snart dags o hämta barnen på dagis.

Det beror väl pa om du hellre vill vara hemma eller jobba Men jag gissar att det snarare var en retoriskfraga? (jag har faktiskt haft liknade funderingar och istället valt att jobba lite för att fa komma ut och dessutom fa bättre pa cv:t. Fast egentligen är det ju skönt att vara hemma.

Nej,nu vaknar Benjamin sa inte blev det sa mycket skrivet som jag hoppats...
  • 7 michelingodingar

pilea:behövernog inte säga nått där va klarar ni er på 3000 kr så kör på o va hemma

ska fota vårt badrum så ska ni få se lite av det nu då

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)