• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01

Tänkte bara höra med er, ska man börja borsta tänderna på plutten när dom kommit upp 1 efter 1? För jag hörde från någon annan att man inte ska börja borsta förns dom är 1 år?
    Och sedan tänkte jag fråga er hur ni klär era små nu när det börjar blir lite kyligare ute? Glad

• Emsbli

Hej där:) jag är gärna med:) känner att jag vill ha några att prata med om allt:) min bästa kompis har aldrig tid längre.. verkar som hon hittat en annan hon umgås med hela tiden typ ch kan träffa mig en gång i månaden nu mera:( har ni bara kontakt hära, eller träffas ni något utanför och gör saker?

• Madde01
    Ämmah- Hej o välkommen hit Glad Usch då så tråkigt med din bästa vän.. Vi har bara kontakt här då vi alla bor i olika delar av landet o utanför landet Tungan ute
  • Madde01

Usch vilken panik som ut bröt här i hemmet idag.. Jag står o lagar mat och Julius ligger på golvet o leker med sina leksaker i köket.. Så helt plötsligt så bara skriker han till o blodet bara rinner från fingrarna på han.. Verkligen tok rinner, jag lämnar det jag håller på med o kollar. Men så ser man inget för blodet bara rinner o rinner och Julius bara gråter o gråter.. Sen till slut lugnar han ner sig o jag spolar vatten på.. Så ser jag att han har som skär sår på 3 fingrar stackarn.. Som om han typ skärt sig på papper fast lite djupare.. Men det skummaste är ju att jag inte har någon aning om vad han kan ha skärt sig på Rynkar på näsan stackars plutt.. Men nu är han iaf lugn igen..jag har blod på hela mig o han har på hela sina kläder.. hm.. Men det verkar inte vara någon större fara på han längre.. Och såret var inte så djupt men fasik så han blödde..

• 7 michelingodingar

go kväll påer!!
    först nu som jag har tid o kan skriva

am zandra:hoppas ni har en riktigt bra bröllopsdag och grattis på er dag{#emotions_dlg.flower} tråkigt bara att ni inte kommer iväg som det var tänkt men hoppas ni får det bra iaf!!
    jobbigt med mensen bara
    haha börjar syskonbråken komma tidigt må tro

pilea:fasen vad gutt med 7000 kr bara så där
    fyy hade ju dött om jag bara fick sova 3 tim/dyygn
    men AJ vissa barn verkar inte ha nån låg smärttröskel precis,alwin och freya är likadana tål vad som helst verkar det som ibland!!

xgirl:ja syrran har gjort detta i några år nu låtit barnen få välja vad dom vill göra och sen gör hon det med barnet som fyller år,betalar allt för han/hon osv och ska dom andra följa med så får vi betala för dom o det gör vi så gärna tycker det är kanonbra ide av henne o hennes sambo då vi inte alltid kommer iväg på så mycket och sen får dom så mycket "skit" i present som bara blir anv just den dagen o sen slängs det bara överallt!!

skönt att ni är piggare igen.
    ja stl 68 kan agathon bara ha i ytterplagg nu för tiden annars är det 74/80 som gäller men han är så rultig så det går åt byxor som är lite vidare i modeller här

madde:kul att en tand dykt uppp men ajaj hur kunde han göra sig så illa i fingarna det är inte nån leksak som har en vass kant som han kan ha gjort sig illa på?
    ang tänderna så har vi börjat borsta lite försitkigt när en tand kommit upp en bit men utan tandkräm, det kan man börja med vid 1 års ålder har jag för mig o då ska det vara så lite som typ barnets lillfingernagel

Ämmah:välkommen hit det är enbart kontakt här och på facebook som vi har men en träff nån gång i framtiden vore kanonkul

inatt sov agathon iag tjoohooo, han somnade strax efter 18 sov till 05 åt då lite somnade sen om o vi sov till 7,30 det var välbehövligt kan ja säga!!

blev ingen marknad för oss idag vi kände att vi ville få klart badrummet o stack ivägmed alwin som fick strunta i badandet pga feber och agathon hade vi med oss så nu har vi det mesta till badrummet dock fattas en toalettstol, en järnstång till taket som vi kan sätta  draperi i vid duschen samt några lister. dessvärre fick vi fel rör till duschen så det måste in o bytas i morgon men det skulle maken ta på hemvägen då vi fyndat 5 "nya" fönster från blocket som han ska hämta i jönköping i morgon fm våra fönster på övervåningen är totalt slut o jag menar totalt slut det är så rutorna ramlar ur när som helst men vi hittade dessa fönster som är 5 år gamla bara för 2000 kr så det ska göras om lite i ena rummet däruppe,vi ska dela av det så det blir 2 rum o ska då sätta ett fönster i varje rum så det blir super nu när vi hittade denna annons

i em var vi till min mamma och åt middag som hon bjöd på då hon fyller år idag

tråkigt bara maken har jour i sitt jobb idag och fick sticka iväg strax innan 20 på ett jobb o det tar honom 45 min o åka dit så han lär väl inte vara hemma förrens sent ikväll

• Madde01
    Barbamamman- Nej vi har ingenaning om vart han har gjort illa sig, det ser ut som om han typ skurit sig på ett papper .. Men det är helt omöjligt.. Och vi kollade leksakerna som han hade där och eftersom vi damsög i går kan det inte legat något skit på golvet heller .. Stackars lilla plutt.. Vad skönt att ni nästan har allt till badrummet nu, hoppas det blir klart snart Skrattande Vad trevligt med middag hos din mamma, vad fick ni för gott då?

Usch, idag gick vi upp 4.30 jag o Julius han ville inte sova längre.. Sen somnade vi om i soffan kl. 6 o vaknade nu Tungan ute
  • Ain

madde: oj, vad läskigt med fingrarna! Konstigt att ni inte vet vad han skar sig pa!

Vi borstar redan Benjamins tänder med lite tandkräm. Vi har en tandkräm som det star att man kan använda fran första tanden. Men vi tar verkligen pyttelitet, bara stryker lite pa borsten, inte ens sa stort som hans lillfinger. Dottern fick tänder vid 9 manader, och da gav vi ungefär som lillfingret, men Benjamin är ju sa liten ännu.

Usch är förkyld idag och har ont i halsen.

barbamamman: vad bra att ni hittade sa billiga fönster da! Fönster är ju inte sa kul att köpa, roligare att lägga pengar pa typ fina tapeter eller sa

Zandra: vad trakigt med eran planerade kväll! Men ni far väl se det som att ni atminstone fick vara tillsammans ensamma. Det är ju viktigare än maten i sig. Speciellt som Dan ju ocksa kan laga god mat Men visst är det trakigt när man sett fram emot nagot sa länge

• Ain

Igar hade vi en ganska trevlig dag. Vi började med att aka pa cern, mindre kul kanske, för Markus är on call, sa han var tvungen att aka in pa ett morgonmöte sa da följde vi med och väntade. Som tur var kom en annan mamma med barn som ocksa väntade, sa Miriam hittade en kompis att leka med.

Sedan akte vi pa babysim. Jättekul tyckte Miriam. Benjamin var lite skeptisk i början, men sedan tyckte han det var ganska kul. Men det var ju första gangen för honom, sa det kommer väl.

Pa em akte vi och tittade pa var tomt - kan försöka ladda upp ett foto senare, och sedan vidare till en lekplats. Av en slump var en av mina bästa vänner där med en av Miriams bästa vänner, sa det var kul. Dessutom hade vi bestämt träff med nagra andra vänner, sa vi blev ett litet gäng pa lekplatsen.

Pa kvällen var jag och tva kompisar (en av dem var tjejen vi träffade tidigare pa dagen) ute och at pa en Etiopisk restaurang. Den andra av tjejerna är fran Etiopien, sa det var ju lite kul att ha nagon som har koll med sig.

Tyvärr var jag tvungen att ha med Benjamin (men det gick bra för han sov hela tiden) för Miriam hade fatt armbagsluxation (kanske det heter pa svenska), att en del av armbagen hoppat ur led, sa hon hade ont i armen och ville inte använda den. Sa Markus fick tid pa barnakuten till 21:30 med henne, sa da fick jag ta med Benjamin.
    Miriam har haft detta tidigare, och man kan antingen lata en läkare rätta till det -det gar jättelätt och det blir bra direkt efter, eller sa har man tur och det rättar till sig pa egen hand.
    Det är f.ö. pga av detta man aldrig ska dra barn i armen, eller snurra runt dem i händerna (ni vet sadär som man ofta gör när man leker med barn). Man ska hellre halla dem i överarmarna.

Jaja, men det blev en trevlig dag iaf! Synd med Miriams arm, men idag har hon inga problem, sa det gick bra.

Far se vad vi hittar pa idag, jag mar inte sa superbra. Fast jag ska nog orka iväg pa bio, jag ska träffa en annan tjej kl 16:00 och titta pa den där Julia Robertsfilme, Eat, Pray and Love tror jag den heter eller nat.

• lunaria

pilea: glömde kommentera hur det kommer sig att du får sova så därlite om nätterna, strular Max så mycket?? 3 timmar låter jättejobbigt

x-girl:tack . du tror inte Arvid är inne i en tillväxtperiod o äter mycket bara för det då?? för Linn går på ersättning o vaknar som Arvid då o då!!

du får väl säga till om du vill ha mer kläder i st. 74, kanske har en del som varit till Noah. finns antagligen i klädkammaren här i alla klädkartonger . Linn har dte mesta i st. 74 nu faktiskt så jag är glad att vi fick så mycket av er . idag hade hon på sig den lila tröjan, satt så fint på henne. tills hon spydde ner den vill säga .

madde: usch att han skar sig, undra på vad det kan ha varit då . enligt de anvisningar vi fått så ska man börja borsta tänderna lite smått när den första tanden kommit. då kan man börja leka lite med tandborsten så de tycker det är kul o vill öppna munnen o så tar man små gnugg på tandbissingarna .

min mens är verkligen bedrövlig, men jag har aldrig mått bra av p-piller o liknande för då känns det som att jag har mens hela tiden..men jag hade önskat att de var mindre rikliga de blödningarna jag får nu..

ämmah: välkommen hit .

barbamamma: ååh va härligt med nya fönster, bra att ni lyckades hitta såna på blocket
    skönt att Agathon sov bra!! längtar tills den dagen Linn vill sova till 7.30 .

ain: ajajaj, det där låter ju så fruktansvärt ont att armbågen hoppar ur ledTyst. tur att det går att rätta till iaf. Noah är hopplös och vill jämt att vi ska ta i hans armar o att han slänger sig så han blir hängande..

hoppas filmen är bra, tråkigt att du inte mår så bra!!

jo ni har rätt, det var skönt att bara vara barnlediga en stund . jag var lite orolig för hur det skulle gå med barnen när vi åkte iväg för Linn var gnällig och Noah blev lite ledsen. hann distrahera honom med kritor o block innan man gav sig iväg. men det hade gått bra, båda ungarna sov typ vid kl 18. tidigt för Noah tyckte jag, men han sov ändå till kl. 8 imorse . var också orolig för hur det skulle gå för mig som hade typ gått på toa varannan timme hela dagen o ändå hade det nästan blött igenom mina dubbla bindor varje gång . men det gav med sig ganska mycket när vi väl var iväg tack o lov .

ååh gud vilken mat vi åt där, det var inte dumt kan jag säga . åt kräftcanapé till förrätt, havsröding med pressad potatis o skagenröra till huvudrätt och bananasplit till dessert. har nästan glömt av hur det är att få äta i lugn och ro utan att behöva tänka på något barn . vi hade det såå mysigt!! fast jag lyckades minsann med en helt knasig grej. gick in på toan o när jag tvättat händerna så kliar det på näsan o så flyger ena glasögonvingen (eller vad det nu heter) iväg i den överfyllda papperskorgen. det bara rasslade. så nu sitter inte mina glasögon så bra längre kan jag säga . men det var tur att vi inte åkte iväg o var ute så sent för jag var trött när vi kom tillbaks med den tidigare bussen. var skönt att få lägga sig i någorlunda tid iaf. jag är helt slut så det blir lugnt idag. Dan gör hemgjord pizza o vi ska ta en promenad till lekparken senare.

• Xgirl83
    Pilea: Men gud, 3 timmar osammanhängande sömn per natt kan man väl inte leva på?? Vaknar Max så mycket?

Madde: Men gud vad otäckt med att han skar sig så!! Och sådana sår som gör så ont, stackars lillkillen. Helmysko att ni inte kan lista ut vad han skar sig på.

Zandra: Jo det stämmer nog säkert med tillväxtperiod för som sagt så verkar han växa mycket nu. Vad kul att ni hade det så mysigt på restaurangen! Det är ni värda och behövde nog verkligen. Bra att ni blev så nöjda med maten trots att ni "bara" åkte till Tierp.

Ain: Men jobbigt med Miriams arm! Gick allt bra på sjukhuset? Ni verkar ha haft en fullspäckad dag igår. Att gå på etiopisk restaurang med någon från Etiopien måste ju vara lite extra kul.

barbamamman: Perfekt att hitta fönster på Blocket! Sånt är så tråkigt att lägga pengar på! Vi skulle behöva några nya också. Ja det där med skit i present vet jag vad du menar. Selma har så otroligt mycket leksaker redan, mycket pga att min mamma kommit med leksaker hon köpt på loppis m.m så det har fort blivit mycket. *suck* Så vi ska ta och rensa ur en massa nån dag.

ämmah: Välkommen hit! Vad tråkigt att du tappat kontakten med din vän. Har du ett barn eller flera?

Här har vi haft en lite strulig natt för en gångs skull, Arvid har vaknat flera gånger för att äta, plus att han har börjat gnälla så fort jag försökt lägga tillbaka honom i hans säng. Så jag är jätteirriterad idag som jag alltid blir av för lite sömn. Och jag skulle ta med Selma ut men efter alla förberedelser (hon ska välja kläder, borsta tänder, leka lite osv...) så ville hon INTE gå ut, så hon klättrar istället på väggarna här hemma. Det regnar och blåser här idag. Vi funderar på att möblera om vardagsrummet då vi inte är helt nöjda med hur det är nu.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)