• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

jaaa men jag har ju glömt o berätta att igår hade barnen en idrottsdag o mötte en annan skola och alexandra den lille späda fian kom etta i kulstötning och 2:a i höjdhopp ja inte är det mig hon har ärvt den talangen av iaf

• Pilea

am zandra:
    Men va knasigt, var helt säker på att jag skrev ett inlägg till dig också! 
    Härligt med praktik för Dans del, vore väl en trevlig julklapp om det blev fast Vad är det för typ av jobb?
    Jag har ju barnen hemma som det är nu alla fredagar så det skulle innebära ledigt på måndagar också, så det är ju ingen större skillnad för att spara in hela 2500:-
    Fast än är det inte aktuellt, Max måste bli 1år först innan man kan få vårdnadsbidraget. R verkar inte vara helt emot iaf Han sa t.o.m att det kanske skulle vara bättre för oss som familj eftersom vi inte ser så mycket av varandra annars.
    Tänkte också på det att jag kan söka annat jobb efter Max fyller 3år, eller utöka tjänsten om det går, eller plugga.

Ain:
    Vilken stor kille, det är annat än min lilla plutt  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Fast iofs varför skulle det inte vara aktuellt Om dom bara går 15 timmar redan nu så kan vi ju lägga undan dagis-pengarna på sparkontot, inte så dumt!

Barbamammans:
    Men oj så kul, va duktig hon är
    Ok, så det var Agathon! Inte lätt att hålla reda på alla
    Va jobbigt att dom är i luven på varandra!

Ain:
    Glömde kommentera ang cystan, hoppas den försvinner av sig självt! 

• Pilea

Sitter här med datorn i knät o kollar på idol samtidigt. Är helt galet hungrig igen fast vi åt korvstroganoff till middag. Vet inte vad jag ska knapra på nu, är inte sugen på något särskilt egentligen.

Just ja, jag fick ut lite auktioner igår o fick 2 sålda på direkten med "köp nu" under tiden jag fortfarande lade upp nya

Robban verkar ha somnat däruppe vid nattningen! 

• lunaria
    barbamamma: ja skicka du texten till mig!! ja just det, Agathon är ännu större ju . får väl se hur mycket Linn växer vid nästa kontroll, tror inte hon växt sådär jättemycket..
    vilken duktig tjej du har . har inte varit speciellt duktig på idrott jag heller .

Pilea: bara att gå o titta i kylskåpet då, hihi. va skönt att R tycker det är okej att du går hemma då
    Dan ska jobba på något kabelföretag. det är olika slags kopplingar de ska göra och en del är nog pilligt då det är till datagrejer också. jo det vore ingen dum julklapp kan jag säga .
  • Ain

zandra: hehe, jo, jag använde ju sugarpaste som lock till var doptarta Men det blir faktiskt godare när man har den pa än man kan tro. Lika gott som marsipan är det ju inte, men om själva tartan inte är sa söt blir det ok faktiskt...

Vad roligt med Dans praktik! Hoppas han trivs och det gar bra!

barbamamman: vad jobbigt med din sons (förlat, jag glömde namnet - fredde?) studier. Det maste ju vara jättejobbigt för er. Och honom ocksa! Kan bara tänka mig vad jobbigt att försöka plugga men sa gar det ända inte, hur omotiverande är inte det liksom.

och läskigt med fontanellerna!

Lycka till med texten - jag har nog missat vilken kurs det är till?

pilea: wow att du tom fick tva auktioner pa köp nu! Jag har tom en auktion som troligast inte alls blir sald   (fast det är förväntat da det är uppsydda byxor och jag bara är 156 cm   )

Nej, nu ska jag "tidigt" isäng!

• Glittrax

här har det varit sjukstuga hela veckan och det är andra kvällen som Nova har krupp, hon på sjukvårdsrådgivningen hörde att det är den typiska hostan så vi har suttit ute på balkongen och kylt ner oss.. ja eller Nova hade det bra skönt i filten och mössan så hon somnade
    nån vars barn här har haft krupp? vad har ni gjort då?

jag blir lite sur på sjukvårdsrådgivningtanten jag pratade med igår kväll, hon hörde ju aldrig nova hosta då så hon sa att hon nog fått ner sekret och slem i halsen som hon hostade upp då hon sovit ett tag.. kände mig ganska dum..... som att jag skulle ringa om en sån simpel sak, Nova lät ju fruktansvärd och nåt jag aldrig förrut hört!  när hon drog in luft så lät det hemskt! men dag fick jag prata med en underbar sköterska som tog mig på allvar, var nog bra att nova satt i mitt knä så hon hörde hur hon lä't som sagt, jag blev trodd ikväll i allafall..

vi ska åka på akuten om det fortsätter i natt, men just nu ligger hon och sover lugn i sin säng, vi fick en tid till vc i morgon fm så en läkare får kolla på henne, för hon har haft feber sen i söndags nu.... i morse låg den jättehögt

Am zandra: ååh vad duktigt att göra sugarpasten själv, har du några bilder på vad du gjort så får du gärna lägga upp?! vi har haft doptårta och tårtor till födelsedagar i sugaspaste men det är nog mest för att jag inte tål marsipan, det är som sagt jäkligt sött....haha.. men gott

Barbamamma: vad fint badrum, härligt att få det omgjort kan jag tro

pilea: jättefint badrum ni har, det skulle jag vilja ha med!

• Glittrax

xgirl: ja nova är likadan med rumptermometern, jag säger till henne att hon måste ligga stilla och tar på massor med idomin och för sakta in den, då brukar det gå bra. hon märker det knappt. tycker ju att denna är den bästa för örontermometrar har jag med hört kan visa fel, men om man jämför mätningen i rumpan och örat så kanske man lär sig hur mkt man ska dra ifrån eller lägga till?

ain: läskigt med en cysta, hoppas att den försvinner, varför får man såna där?

• Madde01
    Barbamamman- Ja, det kan jag tänka mig att det är väldigt ovanlit att födas med i hop växt fontanell.. Aldrig hört talas om någon som gjort det.. Ja, det är väl inte konstigt att det går sämre när det är stökig klass o nya lärare o grejer.. Förstår han faktiskt, hoppas det blir bättre för han nu i skolan .. Super snygga tapeter förresten..

Zandra- Ja, det är jätte skönt o få kläder.. Känns som man köper nya kläder varje månad, han växer alldeles för snabbt, en ny storlek varje månad typ Tungan ute Fast denna gången köpte jag 74 så han har lite att växa i .. För dom satt lite stort.. Jaså? Glad Bor ni nära varandra? elr skickade ni kläderna ?

Xgirl- Ja, den overallen var helt oanvänd.. Fick kläder när Julius föddes men hennes pojkar har alltid varit så mycket större än Julius.. Så då har jag inte kollat igenom det, så det var himlans tur att jag inte köpte en fleeceoverall.. Hade varit väldigt onödigt när det fanns en helt ny där Tungan ute Är hon en tjejtjej? Glad Min brorsdotter var likadan förut ett tag, så förra året tvärvägrade hon allt som hette byxor... Så hon hade leggings, tights, klänning o kjol ... Men nu har hon börjat använda jeans igen..

Pilea- Precis som du hade det på öppna förskolan var det för oss.. Men kände lite folk gjorde jag, men kände mig ensam med min minsting och samlingen dom hade där var ju för större barn.. Så nu ska vi bara gå till familjecentret på måndagar för det är för barn mellan 0-1 år.. Mycket bättre o där är ju tjejerna från min gamla mammagrupp o leker med sina små, så det är ju barn man känner igen lixom som inte rusar över Julius när han ligger på golvet o sprattlar iaf Flört Och ja vissa dagar har jag urtråkigt, då det inte finns någon o umgås med.. Men vad dåligt att ditt bvc att dom bara har för förstagångs mammor.. Här blandar dom grupperna ..
    Vi bor 1,5 mil utanför Södertälje, om du vet vart det ligger? Glad Var bor du själv då? säger som Ain, det beror ju helt på själv hur du vill göra om du hellre vill vara hemma är ju det en kanon idé Glad Jag kommer nog tycka det är rätt skönt o komma tillbaka till jobbet sedan o ha det där sociala.. Men kommer sakna min lilla fis hela dagarna Tungan ute

Ain- Var stor benjamin är Glad Usch då, en cysta i handen, stackarn...

haha, idag var det mycket att läsa ikapp.. Var lite frånvarande igår, då sambon var ledig igen. Så vi passade på o åka o storhandla lite mat, då frysen var helt tom hemma o sedan åkte vi o köpte nya gympa skor till mig.. Då mina gamla var helt trasiga sulan höll på att ramla bort Tungan ute så blev det ett par finskor till sambon.. Sen kom mamma o hälsade på på kvällen , så då hann jag inte heller in här Tungan ute Så hoppas jag inte missat att svara på nått nu .. hehe
  • Madde01
    Glittrax- Men usch, stackars henne som har krupp.. Min brorsdotter hade det när hon var mindre.. Usch, var jätte jobbigt.. Hoppas det funkade bättre i natt o ni slapp åka till akuten ...
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)