• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Xgirl- Ja vi får väl se om det kommer upp nå mera där Glad frågar som Zandra, haha hur lyckades du med att ta kort? Och att han inte la tungan över? Flört

Blueroose- Kul o höra lite om dig, och hoppas du får hoppa på studier snart då .

Zandra - Ja vi kan ju alltid hoppas iaf , hehe.. Fast det blir väl jag som fortsätter ta nätter o mornar då han inte vaknar när Julius skriker.. Förstår inte hur man inte kan göra de? Tungan ute Fick du sova längre i morse då? ..

Pilea- Det låter ju som en bra idé det där med matenGlad

Julius somnade kl. 20.30 i går och då hade han knappt ätit någon välling utan somnade om en stock efter 50ml. Så jag var ju beredd på att gå upp kl. 00 på natten.. Men icke då.. Han sov ända fram till 3.30 och åt lite sen sov han till 5.45 ... Oups, det måste vara rekord sedan "helvetes veckan" drog igång, så är dom senaste 2 veckorna kallade av mig, haha.. Vill att det ska bli som förut igen.. Då han sov från 19 - 05 och då åt han sedan somnade han om till 8 Flört kommer väl aldrig bli så härligt igen .. hehe..
    Jaja, idag är det dags för öppna förskolan.. Får väl se till o hålla mig vaken o inte somna vid 9, som vi brukar göra jag o Julius, somna på soffan ... Han somnar dock fortfarande på min mage då, han förstår inte att han börjar bli lite stor för det.. hah, sen ligger han på min mage i soffan o sover typ 1,5 timme.. och jag sover lika gott jag.. Nej så 10-12 är det öppna förskolan.. Så det är väl bara försöka hålla sig vaken Skrattande
  • lunaria

Pilea: det var ju bra upplägg på måltiderna . hoppas han stod sig ett tag!!

Madde: skönt att han sov såpass bra ändå!! du ska veta att man tänkte som du många gånger när Noah var liten, tänkte att "det kommer aldrig bli så bra som innan", men det lustiga är att man kan märka ganska tydligt när de är ute ur sin fas igen för då sover de bra igen o är allmänt mer nöjda . hoppas ni kommer iväg till öppna förskolan idag o inte somnar på soffan då!! jag hör ibland inte Linn, men det beror på min dåliga hörsel...skulle aldrig haft henne i annat rum om jag varit ensam. men du har Julius i sängen eller??

jo tack, blev mycket bättre natt . hon vaknade 00, sen 04 och till sist 6.15. hon somnade om fort imellan . dock så strulade Noah en del, tror han var täppt i näsan...så jag känner mig lite piggare idag på det viset även om förkylningen brytit ut fullt nu o jag låg illamående hela natten...

idag vet jag inte vad man ska hitta på. skulle gått med grannen ikväll till en grej som var här i söderfors, men det lär jag få skippa, likaså öppna förskolan imorgon .

• Xgirl83
    Madde: Skönt med en lite bättre natt. Hoppas ni orkar med öppna förskolan!

BlueRoose: Fina namn dina barn har, Adrian är en favorit här som jag ville att sonen skulle heta. Kul att du kan återuppta dina studier!

Zandra: Härligt med en något bättre natt för dig också då. Synd att Noah skulle hålla låda istället då. Men så trist att du inte kan åka iväg med grannen och kanske inte heller gå till öppna förskolan. Jäkla sjukdomar!! Är så trött på dem. Vi vill ju egentligen också gärna greja med huset, men barnen har väl liksom kommit i vägen. Dels snålar vi ju med föräldradagarna för att kunna vara hemma längre. Sen har vi fått lägga en massa pengar på tråkiga saker på huset, såsom ny tvättmaskin + torktumlare, ny duschkabin (som vi får i november), ny gräsklippare, uteförråd (som Andreas ska bygga ihop nån gång...), dränering av tomten. Usch, det går ju så mycket pengar på tråkiga saker när man har hus. Vår duschkabin håller nästan på att rasa ihop, ena skjutdörren hänger helt löst. Och sen vill vi inte göra för fint här hemma när barnen är så små och springer runt och vandaliserar och ritar överallt. Då får man göra det finare när de är lite större. Och sen så finns helt enkelt inte så mycket tid.

Pilea: Låter bra med maten! Verkar han hålla sig mättare nu?

Hur man lyckas ta kort i munnen? Man tar många bilder tills man lyckas med en. Nej men han var överraskande samarbetsvillig då på söndagen faktiskt, men nu är han trött på mitt kollande i munnen så nu skulle jag nog inte lyckas ta någon bild.

Suck, vi var ju i princip helt bra från förkylningen igen, det blev lindrigt, men så igår kväll började Selma hosta och min hals började klia och med fullt av slem (ursäkta). Jag sov bra fram tills 4.30 när Arvid vaknade men efter det har jag knappt sovit pga halsen. Och så fick jag gå upp och släppa ut hunden kl 6 också, tydligen har hon blivit dålig i magen för jag hörde henne även kräkas. Jag hade massor jag skulle göra idag när Selma var på dagis men jag fick ju hålla henne hemma nu då, så jag får gå ner på stan med båda barnen igen idag. Måste köpa födelsedagspresent till min brorsdotter och skicka iväg den med posten. Hon fyller 7 år på fredag men det blir inget firande för oss på pappans sida, tyvärr. Hon vill nämligen inte vara hos sin pappa så mycket nu, tycker det är tråkigt där och är lite ängslig just nu. Sen måste hunden få en långpromenad och så behövs det städas lite här hemma.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Har ägnat mig åt att fota kläder hela förmiddagen, ska lägga ut tradera-auktioner, kanske ikväll om jag orkar o hinner. 
    Igår kväll lade jag ut lite prylar på Blocket som legat i förrådet. Ringde en tjej nyss på en sån där talande gåvagn. Gillar gamla i trä bättre. Hon kommer ikväll o hämtar. Blir för mycket av allt blinkande-plast-krafs annars   
    Vill även bli av med en leksaks Ferrari (som en boby car)  Vi har redan en Boby car o det känns onödigt med 2 bilar. 

Max verkar ha slutat med att sova förmiddags-vila så det gäller ju att roa honom samtidigt så allt tar sån tid när man ska försöka göra annat också.
    Han sover typ 1-2 timmar högst mitt på dagen o sen blir han övertrött runt 18-19-tiden. 
    Imorgon ska vi gå till öppna förskolan o knyta lite kontakter har jag tänk, hi hi! Får se om någon nappar Är mellan kl.09-11.30 o sen är det bara hem o käka o för Max att sova o sen hämta ungarna kl.15.

xgirl:
    Usch då, verkar vara jobbiga förkylningar som alla åker på nu!
    Oj då, stackars vovven!  Vår katt har börjat halta o kräks varje morgon, men han är pigg, käkar o leker. Och jag som inte betalat in försäkringen på katt-jäkeln, är ju svindyrt med veterinär! Brukar betala för ett helt år, men har missat det.

am zandra:
    Va trist att du fortfarande är dålig o missar träffen med grannen o öppna förskolan!
    Max höll sig inte alls mätt mycket längre, fattar inte!!! Men jag ska väl också få känna på hur det kan vara med barn som vaknar ofta på nätterna Alve o Tyra sov ju jättebra som bebisar, ja ända tills dom böt till vanliga sängar o kunde tassa upp själva. Tror att det var tack vare all ersättning dom käkade.
    Funderar på om det kanske är värt att börja ge ersättning även natte-tid om han vaknar för då kan han ligga kvar i sin säng o käka. Som det är nu lyfter jag över honom o sen kan jag inte lägga tillbaka honom för då vaknar han o piper. Kvällsersättningen som jag ger nu runt 22-tiden äter han i sin säng o somnar om direkt. Kanske att han vänjer sig av med tuttningen på natten då, äsch, jag vet inte!
    Vore ju bra om jag kunde trappa ner lite på amningen iom min benskörhet så jag inte blir alldeles urkalkad som läkaren sa.

Madde01:
    Hoppas du kom iväg på öppna förskolan idag.
    Härligt att han sov länge trots att han inte käkat så mycket. 

Nu ska jag sätta på lite kaffe tror jag! Kaffe 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

goddagens!!

hjälp vad ni skrivit en massa

pilea:ni har det jättefint hemma!! o badrummet vart ju bra!!
    härligt o bli av med sånt man inte anv!! här ska dom ha nån insamling för handikappades riskförbund så åpå fredag kan man ställa grejjer vid grinden så hämtar dom upp,funderar på o ta lite leksaker men frågan är om jag hinner!!

xgirl:haha vem tror du rusa in på lindex idag
    detta blev det till agathon
    P9290559.JPG

men det var bara några få jackor kvar på lindex

madde:vad skönt att han sov sen!!

am zandra:tråkigt att du inte kommer iväg

shit känner att tiden inte räcker tillo svara på mer tyvärr!!

idag kom boken iaf så i em vet ju jag vad jag ska göra
    var på barnhab med agathon idag och jaa lite bättre är han i nacken men det var marginellt och hennes största fasa är hans sneda o platta huvud så nu fotades hans huvud och hon ska ringa stockholm för rådgivning jag har letat annan kudde men det fanns inte o få tag på så jag får väl kombinera ihop en egen!!
    han får absolut inte sova på sin vä sida men hur fan ska man lyckas med att inte ha honom liggandes på den sidan då
    sen blev det en vända in på lindex såklart som ni kan se på bilden
    nu ska jag slänga i mig lite mat innan busungarna skahämtas från dagis!!

• Pilea

Barbamammans...
    Tack, tack
    Vilken tur att du fick tag i jackan, verkar ju vara svindlande åtgång på den!
    Japp, jätteskönt att rensa saker o dessutom få lite extra pengar för sånt som bara stått o tagit plats i förrådet
    Har några gravid-plagg att lägga ut på auktion också, helt nya med prislapp. Hann ju inte använda så vidare värst mycket under graviditeten eftersom jag var sängliggandes o då kändes det inte så kul att klä upp sig direkt  
    Bra att boken kom idag då!
    Men att dom ska ha sådär sneda huvuden, konstigt! O att det är just killarna, helmysko! Du får väl spänna fast honom med bultband så han ligger still på rätt sida  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

pilea:ja jag tog den sista i stl 80 verkar lite små i stl tycker jag då jag täbnkte ta en i stl 74!!
    haha jaa meen bultband var ju en ide annars är ju "gaffatejp" effektivt sägs det

nu har jag läst boken iaf så nu ska här skriva en uppsats som jag först ska översätta till dagens svenska roligt vaaaa suck jaja bäst o ta tag i det så det blir gjort då för ingen av er vill göra det åt eller

• Madde01
    Zandra - Nej Julius sover i sin spjällsäng.. Ja, men det är väl bra att du känner dig lite piggare iaf.. Men trist att du börjar bli dålig Rynkar på näsan

Xgirl- MEn usch då, alla verkar vara förkylda den här tiden .. Vi har ju alldeles nydligen blivit friska allihopa här hemma.. Trist att hon itne vill vara hos sin pappa då så ni kan fira henne med Rynkar på näsan

Pilea- Skönt o bli av med saker man inte vill ha, o få lite pengar för det i stället.. Hoppas det går bra på auktionen då Glad

Barbamamman- Vad bra att boken kom idag iaf då.. Men då, att han ska ha platthuvud, vad gör dom åt det då?
    Lite svårt o kontrollera hur dom sover.. Speciellt när dom rör på sig själva Tungan ute

Idag hann vi faktiskt till öppna förskolan , vi gick hem till en tjej kompis jag o Julius i morse o åt frukost innan vi skulle till Öppna förkolan , då kompisen o hennes dotter skulle med dit, så det var rikigt trevligt.. Men vet inte om öppna förskolan var nått för oss, då barnen där var runt 1år.. Så vi håller oss nog till familjecenter härdan efter, det är för barn från 0-1 år, så där är det lite mer ålders inriktat till dom små med sångsamlingen o det, den gillar Julius på familjecentret Glad Men nu ikväll är han extremt gnällig .. Kollade igenom lite kläder vi fått av min storebrors flickväns syrra idag.. Hittade en alldeles ny molo overall i fleece Tungan ute strl. 80 så viker man upp armarna o benen lite kan han ju ha den nu i höst.. Se vad man hittar om man letar lite .. hehe..
  • lunaria
    x-girl: vill tacka för alla fina kläder jag fick av dig, tack så mycket!! den fina klänningen kommer hon garanterat att kunna ha i jul om hon inte växer för mycket . o så bra med en napphållare, passade ju Linns napp . håller på att bli tokig på att hon kastar iväg napparna överallt när vi är ute med vagnen, en napp har nog försvunnit på det viset . vet ju att vi har en napphållare efter Noah, men den ligger väl i nån låda nere i källaren...

usch att du inte kunde sova pga halsen . kämpigt att du o selma är sjuka, ni får krya på er så mycket!! o stackars Iza att hon spydde, hade hon ätit något konstigt eller är hon sjuk??
    det är ju faktiskt rätt smart om ni väntar med att fixa i huset tills ungarna är lite större . o sen kanske de iaf vill vara med o bestämma lite . nä usch vilka tråkiga utgifter ni haft detta år, det är väl den enda anledningen till varför det är skönt att bo i lägenhet kan jag säga...

haha, tror inte Linn kommer vilja visa sina tänder efter att jag försökt kolla i tid o otid . och sen sträcker hon ut tungan o ska slicka på ens fingrar när man försöker hålla i läppen. helt hopplös!!

Pilea: ni har ingen gåstol till övers?? . nä gud va skönt att bli av med lite grejer! . jag hade hela vardagsrummet med kläder o saker, men allt blev bara stuvat in i klädkammaren i väntan på att jag ska få ork igen .

så jobbigt att han är vaken så mycket nu!! här är det också hopplöst, hinner ingenting när Linn är vaken hela dagarna..ja du kanske borde skippa nattamningen o satsa på ersättningen då. kan hända att han inte står sig tillräckligt annars..o tänk på benskörheten!!
    hoppas du lär känna någon imorgon .

barbamamma: kul att du hittade lite kläder, de var ju jättefina .
    men så svårt med agathons huvud, det blir ju en helt omöjlig uppgift för er att få honom att ligga åt ett håll med huvudet!! gaffatejp kanske vore en lösning ja

nä du, jag njuter av ledigheten nu o slippa plugga . fast jag måste erkänna att läsa svenska vore nog allt lite kul haha.

nä det blev att vara hemma här ikväll, jag känner mig helt slut idag. vi har inte gjort så mycket som vi tänkt heller, men lillfisen har verkligen gnällt här hemma idag så de få gånger hon sovit så har man nästan suttit som en zombie . nu väntar en varma koppen på mig..
  • Xgirl83

Zandra: Vad kul att du blev nöjd. Ja den där napphållaren kom jag på i sista sekund att vi hade liggandes, är ju inget som blir använt här av våra nappvägrare. Sen är jag bara så glad att ha någon som kan ärva Selmas kläder! Iza fick ett stort köttben i förrgår (alltså ett sånt man köper i djuraffären), antagligen blev det lite för mycket för hennes mage. Minns när hon var yngre så var hon dålig i magen titt som tätt. Och då bodde vi ju i lägenhet så då var det bara till att gå ut med henne mitt i natten ibland för att hon var lös i magen. Madde: Ja är det "vanlig" öppna förskolan så är det väl inte så kul att gå dit med bebis kanske. Här är det "babycafé" en dag i veckan och då är det 0-12 mån. Annars är det blandade åldrar. Vad mysigt det lät med frukost hos kompisen. Men ååh, en helt ny Molo-fleeceoverall, vilken lyx att få en sådan! Pilea: Skönt att rensa ut lite och få in några kronor! Dock tar det en väldig tid med Tradera, så jag får nog ligga lågt ett tag efter att dessa auktioner gått ut. barbamamman: Fina kläder Agathon fick! Jag kände på jackan i butik idag och den var finare i verkligheten än på bild, tyckte jag. Ja sjukt att den redan är helt slut i webshopen! Men det var flera som skrev i Lindex-tråden att nu när den till slut kom så hade de tröttnat på den efter all reklam och väntan. Det blir inte lätt att "förbjuda" Agathon att sova på ena sidan!! Undrar vad det här är för en konstig förkylning! Nu är vi sämre igen och Selma hade feber nu ikväll. Så inget dagis för henne denna veckan. Jag skulle skriva namnen i fetstil nu som vanligt men det går inte? Har de tagit bort den funktionen igen??

Lilla S 071116 och lilla A 100520
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)