• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83
    barbamamman: Nu finns stjärnjackan i webshopen! Fast typ slut redan, du får kanske kolla i butik:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=8589499&path=3403475;3215210;3232580;4040007
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Tack, va kul att ni tycker vi har fint Han är händig min sambo som renoverar allt själv! Jag bestämmer hur det ska se ut o han gör  
    Skulle vilja ha något mer på väggen där vi toan, tycker det ser lite väl kalt ut. Iofs har vi inte satt upp toa-rulles-hållare osv. Men antingen en glashylla eller ljusstake eller liknande.

xgirl: 
    Ja visst är det fina färger I lekrummet var vi lite galna o målade olika färger på alla 4 väggar, rosa o grönt som syns på bilden, men också turkost o svart.
    Lime-färgen i köket är jag helt kär i. När vi renoverar köket o slår ut väggen mellan matrum o kök så vill jag ha limen över diskbänken med plexiglas-skiva istället för kakel. Och så kör vi nog vitt runt bägge fönstren o behåller den barkbruna fondväggen som nu är i matrummet.

Åh, va söt hon är Selmao jättefina kläder
    Men oj va många tänder Förvånad
    Min sambo är uppe o nattar trötta ungar nu, också lite senare än vanligt.

am zandra:
    Va typiskt att Linn sov så lite när du är dålig o behöver vila!
    Jag är pedant så jag hade blivit tokig om R skulle sprida ut grejer så där. Nog för att jag själv kan sprida ut saker ibland, men då behöver jag bara bli irriterad på mig själv

BlueRoose:
    Kul med ny soffa  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Så här såg det ut vid rivningen av gamla badrummet o tvättstugan som låg bakom! Vi hade grov-entre in i tvättstugan som vi slagit igen o satt in ett stort fönster istället. 
    Fattar inte hur vi fick plats med allt i vårt lilla badrum tidigare.

• Pilea

Shit vilken skillnad när man sätter bilderna intill varandra

• Madde01
    Barbamamman- Ja då förstår jag, när han är van att ha syskon hemma lixom.. Klart han klänger på dig då det inte finns någon annan att klänga på Flört

Zandra - Ja det var trevligt.. Fast det slutade med att jag fick gå ned till henne.. Förstår det, inte kul o gå hit då man är gravid, jag vet .. hahah .. Är en super lång brant backe upp till mig nämligen Tungan ute Jag förstår precis hur du känner.. Har själv känt samma sak, om du kommer ihåg när jag sa att jag kände mig allmänt deppig.. Då var allt piss, förutom Julius då.. Fick iaf höra från sambon att jag är bäst idag,, tror han får lite dåligt samvete av det alltid är jag som tar Julius natte o morgon tid.. och är heeelt slutkörd på dagen ..

Xgirl- Vilken underbart söt liten dotter du har Glad Ja, jag  vet inte vad det är för dumheter han sysslar med ibland.. haha..

Pilea- Ja verkligen skillnad Tungan ute Super fräscht badrum iaf..

Måste fråga er som vet som har äldre barn.. Hur ser det ut när tänder är på G, såg nu idag på em att Julius är jätte svullen på nedre tandraden o så ser man att det är lite vitt under det där svullna, men det sticker inte upp nått ännu ?
  • Xgirl83
    Madde: Ja men det låter ju som att det är tänder på G då. Så här såg Arvid ut i munnen i söndags morse:

Nu har de kommit upp något mer, och så ser det ut sådär till vänster om de två tänderna istället nu.

Pilea: Shit vilken sklillad på badrummen!! Låter jättesnygtt med färgerna i lekrummet. Och i ett lekrum kan man ju verkligen vara lite "crazy", så roligt. Vi har ju i lekrummet den där mörklila färgen på en vägg, som syns på bilden. Annars är väggarna bara vita. Vi tröttnade så på allt det vita och satte igång och målade en dag. Annars har vi inte gjort alls mycket med huset och vi har bott här i snart 3 år. Tyvärr kan man väl inte skylla på småbarn hur länge som helst.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • SmBacke

jo visst kan jag berätta lite om mig själv, ska bara komma på vad =)

heter iaf sahra, e 23 år och gift sen två år tillbaka och har grabbarna Isac 4 år, Adrian 2 år och LIlle Wille "bambam" =), 1 år.
    bor i ett hus i limmared.
    har väl bott lite överallt, född och bodde mina första 14 år i oxelösund, 10 mil från sthlm, flyttade sedan till sjuntorp, trollhättan, och till limmared kom jag pga kärleken.
    en äldre bror, mor och tyvärr en far som inte längre finns.

fick isac då jag va 19 och hoppade av första året i gymnasiet så utbildningen kom lite åt sidan, men ska nu försöka ta upp studierna via distans, ska ringa skolan imorgon för att bestämma tid för ett möte..

mjaa, va väl "grunderna" =) vill ni veta nått mer e de bara till att fråga! =)

• Pilea

xgirl:
    Vilka söta små tandsingar
    Ja, färg är skoj även om vi har mycket vitt o svart Men det är verkligen bra med målade väggar istället för tapet, lätt att måla om ifall man tröttnar.

Nu vaknar Max hör jag!

Tjing! 

• lunaria
    x-girl: så fin Selma blev i sina kläder . jag tycker förresten ert hus ser fint ut, älskar den där lila fondväggen . jag drömmer att få ett eget hur där man kan fixa som man vill, men alla har ju inte det största instresset av sån't heller o det är väl tur att vi alla är olika .
    jag såg bilden på bloggen på arvid, men minns inte om jag kom ihåg att kommentera, det syntes verkligen tydligt att det är tänder . hur lyckades du hålla upp läppen så länge så du kunde ta en bild??
    jo ångest har jag haft rätt mycket sen igår då jag blev dålig, kommer som ett brev på posten .

pilea: jo det var väldans skillnad på ert badrum från före o efter, men det verkar ju som att du har öga för sån't där .
    jo men det är ju så, skillnad om jag själv skulle slarva något, men för det mesta så städar jag upp efter honom. jag är inte superpedantisk längre, men jag tycker det är så onödigt att han går förbi ställen där saker ska vara o lägger de på något helt fel så man får gå tillbaks med det...

madde: förstår att ni gick dit, inte kul att gå i backar som gravid . joo du sa att du var så less på honom, hoppas bara han kan avlasta dig mer. oftast hör man bara ord, men så sker ingen förändring på annat vis ju även om det är skönt att höra deras uppskattning.
    ja det kan ju vara en tandsing som är på väg .

blueroose: kul att få höra lite om dig . så bra att du ska återuppta studierna, mao lite distansstudenter i tråden . jag pluggar dock på högskola på distans nr jag inte är mammaledig..

nä nu väntar sängen, hoppas skruttan sover längre än 4.30!!
  • Pilea

Tbax igen! 100ml ersättning o amning på det o sen somnade han om, hoppas han står sig ett tag nu! Har tänkt att vi kör så här, amning på dagarna o gröt vid middagstid (smakportion än så länge), amning vid 19-tiden då han är trött o vill sova, ersättning + amning runt 22-tiden då han brukar vakna o så amning om han vaknar på natten. Ska få in någon smakis till lunch också.

BlueRoose:
    Va bra att du satsar på skolan igen!
    Fina namn på killarna

Ska nog nanna kudden strax!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)