• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Zandra - Ja flygande jakob är helt underbart gott, kan ju säga att jag njöt av varje tugga åt 2stora portioner.. hahah Skrattande Min pappa trodde väl att jag aldrig åt mat hemma så mycket som jag åt..Men usch, stackars dig som är sjuk ... Kry på dig, sen är det så typiskt  att det ska strula extra mycket när man är sjuk..

Barbamamman- Stackars Agathon som också har feber, krya på han.. Och din äldsta son vilken bula han har under ögat , men vad söt han är Glad Tycker absolut du gör rätt i det att ta upp det, det som händer på skoltid måste ju lärarna ha koll på ... Vilka gottisar ni är då Skrattande Som jag ... haah..

Glittrax- Ja det är gott, lite mattips skadar aldrig, kan bli väldigt enformigt här hemma när vi lagar mat faktiskt.. hehe..

Xgirl - Stackars selma Rynkar på näsan Krya på henne också.. Många som är sjuka nu till hösten.. Men det var ju super snällt av din man att komma hem iaf..  Oj, så Arvid har tänder på G iaf , ser fortfarande ingenting på J här..

BlueRoose- Hej o välkommen hit Skrattande Här är en tråd man får läsa i kapp.. Super skoj ,,.,

Pilea- Vilken sötnos.. Det där ser ju stabilt ut Skrattande

Puh, har sovit middag i 2 timmar här nu.. Vi som skulle till öppna förskolan, men det är ju försent nu.. Trodde ALDRIG att J skulle sova så här länge, han somnade brevid mig i sängen 12 o vaknade nyss... Och öppna förskolan började för en kvart sen o vi är itne ens halvt påklädda.. haah.. Men det var välbehövliga 2 timmar, kan ju säga att vi gick upp 5 i morse Obestämd Inte så kul direkt , så trötta är vi idag... blä..
    Men vi fick oss en promenad i morse, för i går ringde nämligen storebror för dom hade varit ute o plockat svamp dom hade hittat massor med kantareller.. Så frågade han om jag ville ha, jag som älskar stekta kantareller kunde inte säga nej .. haha, så kl. 9 gick jag o J ned mot hans jobb o hämtade kantareller o så hade brorsan varit så himlans gullig o tagit med smörgås tårta också , som han hade gjort hemma i går.. Så fick en bit smörgåstårta o massor med kantareller.. Smörgås tårtan mumsade jag i mig direkt när vi kom hem.. Och till middag i dag ska jag göra hasselbackspotatis med hemma gjorda pannbiffar o stekta KANTARELLER Skrattande tycker nämligen det är urtrist o plocka svamp, så man blir skit glad när han gör det så får man ...
  • Pilea

Madde01:
    Va tråkigt att ni missade öppna förskolan, men det är ju rätt skönt att få välbehövlig vila också! 
    Vilken snäll storebror som gav både kantareller o smörgåstårta
    Mums, lät inte helt fel med pannbiffar Tungan ute 

Måste snart väcka Max o gå iväg till dagis o hämta Alve o Tyra. Är trist att behöva väcka Max när han sover bra i vagnen, men eftersom jag måste ha hem vagnen som står på dagis så blir det lite bökigt att köra 2 vagnar så då får max sitta i selé (dagis använder brio sittyn om de ska iväg till någon park eftersom Alve inte kan gå så bra på sitt ben än). Frågade om vi inte kunde lämna kvar vagnen på dagis, men dom vill inta ta in vagnen o då lär den ju bli snodd om den står ute där över natten. Alve cyklar till o från dagis nu o det funkar bra, bara att den där sablars vagnen måste stå där över dagen. Ska höra med personalen om dom inte kan använda dagis vagnar, fast dom kanske är till för småbarnen.

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Madde01
    Pilea- Ja, men så kan det bli.. Vi behövde vila båda 2, men blev lite längre än vi hade tänkt.. Trodde bara han skulle sova till 13 Flört Nej det är gottigt det.. Tråkigt man får äta själv bara, sambon kommer hem så sent ikväll..
    Ja, det är trist att väcka när dom sover .. Ja blir alldeles för avancerat att köra hem 2vagnar för dig kan jag tänka mig .. Men vad dåligt av förskolan att dom inte kan köra in den, Vart har dom alla andra vagnar någonstans då? Menar dom som sover i vagnen på dagis? Obestämd
  • Madde01

hhaha, så här busar Julius.. Försöker dra ned playstationet ... det roligaste är ju att han får tag i det till slut Tungan ute han har försökt dra ut minneskortet flera ggr Flört
  • lunaria

blueroose: välkommen hit . var inne på din sida, vilka fina barn du har. såg att du bor i Limmared, har man åkt förbi mer än en gång, kommer från Borås från början.

x-girl: nä men, va typiskt att det hade kommit när du precis varit där!! hoppas du har chans att ta dig dit ändå..hur går det med Selma, är hon bara snorig eller har hon feber??

jag använde vaniljsåspulver i receptet så själva kakan var jag supernöjd med, men sylten rann ut över hela kakan o det smakade knappt hallonsylt fastän jag annars är väldigt förtjust i sylten..

Pilea: så fin han är där han sitter . o vilken fin teckning Tyra har gjort!! trodde att Linn skulle tycka det var roligt o sitta i matstolen, men nä hon tycker det är jättetråkigt..

haha, garvade lite om det där med bodybutter, R ville kanske ta en tugga av dig . vi har ett helt underbart bodybutter av märket "white company", fick ett helt set av grannen som skulle kasta det annars när hon flyttade. är tydligen skitdyrt, men ååh så underbart efter duschen .

barbamamma: men ni hade det ju jättefint hemma, på dig låter det ju som att ni har det jättestökigt . älskar er fina sänggavel och jag tycker om när det är så mycket trä .

nämen fyy vilka nätter ni har . hoppas snart det vänder, det kan ju inte fortsätta p det viset..så kul att hon ger upplevelser istället för presenter, är ju underbart . förstår att du inte vill åka o sitta hos skvallertanten o låtsas va trevlig för Abbes skull ju!!

jag gjorde med vaniljsåspulver o själva kakan blev god, men det var sylten som rann ut..kom dock på att vi kanske inte hade det bästa märket på sylten så det kanske innehåller för mycket vatten så det rinner ut..i receptet så stod det rårörda hallon så jag testar nog det nästa gång .

tack för all krya-på-önskningar . hoppas själv jag hinner bli frisk till lördag för det är då vi ska fira vår bröllopsdag!! typiskt om jag skulle vara sjuk då, då skulle jag nog börja gråta . vi har bokat bord på Texas Longhorn och ska äta riktig amerikansk trerätters mat...

idag beställde jag tygerna. om jag får tid så ska jag sy en klänning av det här tyget: http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Folkdraektstyg/Taft-Spring-Garden-2.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=01%5F1970%5F60&t=778&c=191851&p=191851

• lunaria

ååh missade ju massor när jag skrev, tog tydligen längre tid än vad ag trodde..iofs bytte jag blöja på Linn imellan kom jag på

madde: så fin Julius är, o helt otroligt vad han börjar ta sig fram!! va kul att du fick massor av kantareller . jag älskar att plocka svamp, men det är så svårt när man alltid har vagn..vi har en bärstol, men tror Linn kanske är lite för liten för den än..o gott med smörgåstårtaTungan ute.

skönt att vila, ibland behövs det även om man då känner att tiden rinner iväg..

Pilea: men har de inga förråd med uteleksaker eller liknande där du kan få ställa vagnen?? vi får ha vagnen i ett sån't när vi lämnar Noah på dagis, jättesmidigt att slippa släpa vagnen fram o tillbaks..

• lunaria

nähäpp jag skrev att vi bokat bord för jag trodde ju att Dan bokat ett precis, men han glömde säga att de inte reserverar bord. så då är det mao på vinst o förlust man i såna fall åker in..får fundera då vad man ska hitta för reservplan, men gud va sugen jag var på deras kolgrillade entrecôte!!

• Madde01

Men vad kul.... här ska man göra ersättning till en super hungrig unge... Så har vi inge jäkla vatten!! kan man bli mer irriterad eller Skrikandes

• Madde01
    Zandra- Ja han är en liten gullegris Glad Ja jag älskar kantareller.. Önskar att jag också hade intresse av att gå i skogen o leta svamp.. Men dom gångerna jag har försökt har jag inte hittat en enda.. Är nog där allt hänger på .. hehe Tungan ute Texas longhorn.. Gud så gott Skrattande Inte ätit där på FLERA år.. Ja, då är det lika bra ni kommer på en reservplan iaf.. Fall det skulle vara fullt, man vet ju faktiskt aldrig... Vilket super snyggt tyg Glad
  • lunaria

madde: oj, men hade ni inget vatten?? sån't där är alltid jobbigt!!
    haha så där om svamp sa jag det första året när jag o maken var ut. okej, man hittade ju soppar, men kantareller o trattisar de är minsann värre..måste hitta svampögonen säger jag o hittar man en sån där svamp så ser man plötsligt massor .
    ja vi brukar ju äta hamburgare på texas när vi är inne i Uppsala, men aldrig att man ätit deras kött o det är jag hemskt sugen på. deras chokladdessert skulle inte heller vara så dum. nä så fort ungarna somnat så får vi väl kolla efter andra restauranger, men det finns ju så många att välja mellanObestämd.

nu känner jag mig piggare än imorse, men jag vågar väl inte ropa hej för det kan ju lika gärna vara lugnet före stormen .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)