• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Xgirl- har faktiskt inte tänkt på om det fanns koder.. Kanske ska kolla det Skrattande Alltså, den var typ "normal" elr vad man ska säga.. haha, svårt o förklara lixom ... Nej hoppas verkligne inte man är gravid änn, får gärna vänta 2-3år med det. . hehe

Barbamamman- Ja, det är itne så kul med blödningar.. Ja, men språket kommer tids nog det tror jag med.. Ja det är kanoners med förskola på det sättet, det hjälper så mycket.. Har du också haft knorr inatt? Du är inte ensam, tror Julius vaknade 3ggr i natt Obestämd Som tur var så tog sambon han sista gången, så var han vaken med han i en timme tills lille plutt blev trött.. han måste ju kommit en period elr nått .. Han har inte ätit på nätterna på evigheter o i natt både ammades han o åt ersättning .. jätte jobbigt Rynkar på näsan

Pilea- Ja Max är lite längre än vad Julius var, men han väger mera Skrattande Vi har en liten tjockis.. hehe

Zandra- haha, det  gör jag inte heller..Men kan bara inte låta bli att kolla på sådant skit Tungan ute Vad gulligt av Dan o städa när ni var borta Glad
  • 7 michelingodingar

am zandra vad kul att du äntligen kom iväg,vi hade tänkt försöka gå på öppnis på tisdagarna då det är enda dagen dom har det här men med agathon o att han inte sover i vagnen så väntar jag ett tag till blir bara jobbigt för alwin om vi ska dit en snabb vända o sen åka hem för o söva lillbrorsan.

vad skönt att dan städade under tiden,önskar jag nån gjorde åt mig med för tillfället, allt kommer efter just nu

japp lonkan jobbade rättare sagt det gick i konkurs hastigt så sen i måndags är hon arbetslösObestämd men hon köpte från ett annat bageri på vägen hitTungan ute

madde åhh vad är det med våra små strulputtar egDrömmer dags o fixa iordning dom små nu här nattas dom vid 18 tiden även agathon somnar för natten nu märks att han vill sova för det knorras friskt här nuFlört

• Madde01

Barbamamman- Ja det undrar jag med Tungan ute Julius är också frukansvärt trött, men han får inte sova ännu.. hehe.. Han måste försöka hålla sig vaken en timme till.. Annars blir det väl upp 4 imorgon bitti ... Han har nyss sovit i en halvtimme på soffan o är fortfarande extremt gnällig.. Puh...

• Xgirl83

Hihi, bara för att jag gnällde över Arvids sömn så somnade han hur fint som helst i sin säng nu ikväll. Lite lågmält gnäll var det kanske en kort stund, men det är bara lite trött-gnäll. Ändå var han klarvaken när jag la ner honom. Fast de två andra gångerna idag när han har somnat i sin säng så har det varit skrik. Andra gången stod jag inte ut så jag vaggade honom lite och då somnade han ganska fort. Men som ni säger, jag vill helst inte fastna i vaggandet heller, och så hjälper det inte heller alltid..

Jag blev så sur förut, Andreas och Selma var och handlade och kom iväg rätt sent så de var inte hemma förrän typ 19.45, Under tiden och tidigare idag hade jag fått en hel del gjort här hemma så att jag kunde ta det lugnt sen och se på Idol. Men precis när de kom hem ringde en kompis till Andreas och ville komma på kaffe, vilket innebar att plötsligt blev det jag som skulle natta Selma (vi brukar göra det varannan kväll och det var hans tur ikväll). Det hade jag inget emot egentligen, MEN att borsta tänder, läsa bok m.m tar en stund så plötsligt skulle jag inte hinna se på Idol som jag planerat. Jag vet, jag är löjlig, men samtidigt hade jag ju planerat allt så att jag skulle hinna det. Men jag läste en bok fort med Selma, sen när jag satt och kollade på Idol så kom Andreas upp med te och en chokladkaka till mig som kompensation.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Jag fick byta dator..

Sandra: Men vad härligt att Dan hade städat hela lägenheten!! Kul också att hon gillade Öppna förskolan och att du vill gå tillbaka. Ja en gåstol borde väl vara bra till en sådan rastlös tjej som Linn.

Hade avslut på 7 st Tradera-auktioner ikväll, blev totalt över 900:-.

• Pilea

Jag nattade Max som vanligt strax innan 19-tiden ikväll, men så vaknade han vid 21 igen, typ 1-2 timmar tidigare än vanligt. Jag gjorde iordning en flarra med ersättning o han slukade allt med hull o hår på typ 5min. Sen ville han amma också, o efter det lade han av en fis o somnade om i sin säng Nu är han vältankad så vi får hoppas han sover ett tag nu.
    Och så åt han en skål med gröt runt 17-tiden så nu jäklar borde väl vikten skjuta i taket, hoppas!

xgirl:
    Jag följer också Idol o ikväll är sambon iväg o gymmar så jag sa bara åt Tyra att nu går mamma ner, du är en stor tjej o Alve sover ju redan o hon köpte det hur lätt som helst. Så jag kom ner prick i tid till Idol Annars brukar vi få sitta bredvid tills hon somnat.

Va skönt att det gick enkelt för Arvid att somna!

am zandra:
    Kul att ni kom iväg till öppna förskolan idag o härligt att sen komma hem till ett nystädat hem

Jag tänkte nästan svänga in på öppna förskolan jag med efter bvc-besöket, men det var så kort stund kvar + att jag var hungrig.
    Nästa vecka ska jag nog gå dit iaf. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

xgirl:
    Oj, skoj med extra kosing i plånboken! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Xgirl83

Vi har det så bra så att vi brukar läsa bok för Selma i hennes rum, och precis utanför hennes rum har vi en liten TV-hörna (och TV'n är även kopplad till en dator så jag kan surfa där om jag vill också). Så efter bokläsning så sitter vi och ser på TV eller surfar till Selma somnar. Himla smidigt! Selma kan nämligen vara uppe och springa lite innan hon somnar, så därför sitter vi utanför hennes rum tills hon somnat.

Oj vad Max åt då! Hoppas han sover gott nu då, och att vikten kommer öka på bra snart. Vad bra att han både tar flaska och äter gröt nu!

• 7 michelingodingar

xgirl. det kanske kommer gå bättre o bättre o lägga arvid kan ju hoppas det iafGlad men tråkigt att din sambo inte tog nattningen då kunde han väl sagt åt sin kompis o komma lite senare. här är det alltid jag som får ta nattningen av alla 4 små och oftast är det oxå jag som får klä av dom o ge kvällsmat osv önskar att maken kunde ta det ibland oxå men då vrålar abbe o högan sky o han ger sig inte förrens jag nattar så det är lugnast om jag gör det.

vad kul att du fick lite extra pengar oxå, trodde jag skulle bli blåst på dom 910 kr som jag fick för min ena auktion men igår hade hon satt in pengarna iaf så nu funderar jag på vad jag ska köpa för domFlört ville ha 2 likadana overaller från lindex men den fanns inte upp till stl 92 så nää det får bli nått annat då. förresten vet du varför den där jackan som dom gör reklam för inte kommit än?

pilea men ojj vad max åt,hoppas han sovit bra inatt på det nu!!

inatt har agathon sovit jättebra,han vakna 02 för lite mat o ny blöjja men somnade om på en gång o vaknade vid 6.45 så man känner sig rätt utvilad o nu på morgonen har han legat på golvet utan o gnälla så jag har kunnat äta frukost , plocka in ren tvätt,plockat i diskmaskinen o kört igång den samt kört igång sista maskinen med tvätt men nu börjar han knorra så han vill väl sova snart
    är så himla skönt att all tvätt är upptvättad för en gångs skull,har bara en badrumsmatta som ska tvättas men sen har ju dom 3 stora städdag på övervåningen idag o det innebär ALLTID en överfull korg med tvätt så jag får väl njuta så länge det går av den tommaFlört

suck dags o ta alwin o freya här slåss dom om duplotSkrikandes

• lunaria

Madde: Linn har också varit som Julius, vaknar flera gånger på nätterna nu för tiden

barbamamma: men han kan inte alls somna i famnen lixom om ni är iväg?? det gjorde faktiskt Linn när vi var på ÖF, trodde inte hon kunde somna annat än vagnen eller sängen hemma, men de gjorde hon minsann!! skönt att ni fick en så bra natt, förstår att du känner dig utvilad .

ja just det, hon blev ju arbetslös . typiskt!! fast jag såg att hon hade lite projekt med tårtbak iaf nu .

x-girl: skönt att han somnade enkelt igår . men jag förstår din frustration, tror Dan städade som kompensation för vissa saker här hemma..har varit så jobbigt för vi har sagt att vi ska göra vissa saker o så ställer man in sig på att göra det o sen kommer Dan o säger att vi kan göra något annat.

jo en gåstol blev man bra sugen på faktiskt . rastlös är bara förnamnet .

Pilea: oj vilken storätare han har blivit .

jag ser nog dubbelt idag, fick inte en så bra natt...jag kunde inte somna igårkväll, hade väl antagligen lite ångest pga besöket på ÖF..somnade 23.45..klockan 24 prick vaknar Linn!!!! hon somnar om, men då låg jag iaf vaken en halvtimme till..sen vaknar hon igen kl 2. läggs in, men håller på o strular till max. o då vaknar Noah o strular..tror han höll låda i nästan en timme o då fick han komma in o lägga sig hos oss. men då kunde jag åter igen inte sova så det tog en timme där till..sen vaknade iofs Linn inte förrän 6.30, men jag var så himla trött . zombiedag kan jag säga o Linn klagar precis hela tiden, hon är inte nöjd!!

Dan fick besked idag av arbetsförmedlaren om att han får börja på den arbetsplatsen han var på o kollade. blir väl praktik först, sen provanställning/anställning där . så kul . ska bli skönt att få dona lite ensam är hemma, samtidigt som jag såklart är lite orolig för hur jag ska orka med det själv...

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)