• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

madde: skönt att han sov så pass bra iaf

suck här har agathon 38,6 i feber misstänkte att det var nått sånt som gjorde att han strulat inatt o då han var så fruktansvärt varm!!

herregud vet ni jag har precis fotat vår äldsta här han åkte på stryk i skolan för några dagar sen o sa att han fått ett slag mot ögat men inget syntes men vad tror ni han har nu om inte ett blåmärke o svullnad under sitt öga vet inte hur jag ska gå vidare eller om man ska ha lite is i magen men detta är inte första gången denna grabb gett sig på våran son TROTS att dom är kompisar!! ska ju till skolan på onsdag kanske skulle ta upp detta då och fråga vad som görs när sånt här händer på skoltid

• lunaria

madde: ååh lite avis, flygande jakob som är så gott!! fast vi åt det ju förra helgen så man borde ju inte känna supersuget egentligen .
    jo de kan gnälla ganska länge över det här med tänderna fastän man inte ser något. jag tyckte mig se en bula imorse, men nu fanns där ingen igen..jaja, man lär väl märka i sinom tid .
    jag var så där superglad över att jag äntligen hade fått så tjockt hår, men sen började det rasa. finns hår överallt just nu, tycker jämt Linn har något hårstrå i munnen eller lindat runt handen..

barbamamma: nej men va tusan, tycker du ska ringa imorgon o ta upp det här, han ska väl inte komma hem blåslagen . nä det är bäst om de reder ut detta på en gång!! risken är att det trappas upp om ingen är uppmärksam på skolan ju.

usch stackars lilla Agathon, krya på så mycket!!

nja jag har sett värre badrum kan jag säga . jag kan ju vara rätt så petig med att vi ibland ska ha det ganska okej här, men när jag ser andras hem som kan vara rätt så stökiga så är det lixom inget jag reagerar över. men kul att ni ska få det så som ni vill ha det . oj har ni så mycket leksaker, ja då är det nog dags att rensa ur lite . är glad att vi inte har mer förråd för då hade vi nog skaffat mer grejer .

vet inte om jag pratat om det, men här är lite bilder från vår lägenhet: http://zandra85.blogspot.com/2010/08/lagenhetsbilder.html
    fast lite är nog förändrat sen dess ser jag. vi bytte håll på sängen i Noahs rum o Linn har fått en keramikängel som hänger över hennes garderob .

jo du, det finns fler idioter än vad man tror. det bästa tipset vi fått är att "inne på arbetsförmedlingens hemsida finns det något som kallas 'platsbanken'" .

glittrax: ja men självklart ska du va med här, skriv när du orkar . skönt att illamåendet verkar släppa!! kul att Nova varit på kalas . usch, jag tycker man tar lagomt stora bitar till barn, tycker ex det finns smarties, ahlgrens bilar, gelehallon o sån't som är i mer lagom storlek. vi har dock gjort misstaget att köpa vanligt godis till Noah, men han äter inget annat än choklad. så nu köper vi på vår lågprisbutik non stop/smarties eller kexchoklad till honom så får han en liten förpackning antingen fredag eller lördag. igår gick han mest o lekte med det så han var väl inte sugen, ville hellre ha "acka" = knäckemacka .

var iväg här ut till en liten skogsväg med en sjö bredvid, men usch så kallt fastän det tydligen skulle vara 14grader uteTyst.

• 7 michelingodingar

am zandra:förlåt men jag brast ut i gapskratt över det "fina rådet" ni fått om ams platsbanken tror jag smäller av
    men vad fint ni har det och HUR får du barnen till o låta bli t ex dukarna på bordet osv???? suck nu blev jag deprimerad här ska det städas när jag bara får tummen ur

suck helt otroligt såg inget innan på fredde så jag tänkte ja men så farligt kan det väl inte varit då men ja där ser man, ska visa ett foto
    sonen fått ett slag över ögat i skolan=(

så här ser det ut nu kanske inte så jätteilla men syns ju att det är blåmärke o svullet

här är det med skitkallt o regnigt idag,flera dagar nu har vi haft rena sommarvärme ju

• lunaria

barbamamma: usch, jag tycker faktiskt det ser hemskt svullet ut . så fin din son är bortsett från blåtiran

men nä bli inte deppig pga mig, det är dumt det . äsch så där städat ser det inte ut just nu kan jag säga, blir morgondagens bekymmer . nja dukar har väl inte varit så stora problem med. ett tag vet jag att vi hade bort duken från vardagsrummet för Noah drog ner den, men nu ligger den nog mest snett över bordet som mest..vaxduken på köksbordet har han aldrig dragit i som tur är..o resten av grejerna dras väl runt ibland..men man får väl se när lillskruttan blir större, kan tänka mig att hon är en liten klåfingrig sak

sitter o känner mig så rastlös när ungarna sover. känner plötsligt ett enormt sug efter choklad!!! men mensen är väl på G vilken dag som helst så det är väl förklaringen..

• 7 michelingodingar

am zandra:tack ja han är fin vår grabb ja det tog ju rätt hårt eftersom det syns!!
    haha ok ja här kan jag inte ens lägga på dukar för det dras ner på en gång vi hade en plastduk över vårt bord men ojj vad kul det var o dra ner den!! så här är det undanplockat rejält!! vilket jag tycker är lite tråkigt!!

mmm vad gott med choklad igår kväll så käkade vi först chokladpudding och grädde då vi hade makens bror o hans familj här på middag då han hjälpte uno med badrummet och senare på kvällen blidde det en massa smågodis framför filmen hitta nemo med alla barnen

• Xgirl83
    Barbamamman: Men oj att Fredde blivit slagen så! Bra att ni tar upp det med skolan, tycker jag. Och jag håller med Sandra, jättefin grabb!

Zandra: Jag reagerade också över er ordning då jag kollade på era längehetesbilder på ett litet tag sedan. Här kan vi väl ha duk på bordet igen nu, men de åker ner då och då. Några prydnadssaker kan vi inte ha på borden, dem leker Selma bara med och flyttar runt. Jättetrist. Bra tips angående platsbanken.

Glittrax: Skönt att du börjar må bättre! Vad mysigt med kalas. Nej sådana skumgodisar gillar jag inte. Jag har förresten sett ett "SOS Alarm"-avsnitt som handlade om just ett litet barn som satte en sådan i halsen. Ni som har barn som fyller 3 nu i höst, har ni tänkt ha barnkalas för dem? Det känns som de är lite för små om man inte som föräldrar känner varandra, eftersom föräldrarna måste vara med. Men det skulle nog vara väldigt roligt för Selma att få bjuda sin bästa dagiskompis Isabelle, åtminstone.

Selma har börjart få en klubba ibland på lördagen. Hon är SÅ nöjd över den där klubban och den räcker ju en liten stund också. Men nonstop var ett bra tips, det kanske vi ska prova.

Selma somnade först 22.15 igår, sen vaknade hon alldeles förkyld strax efter att jag gått och lagt mig och var sedan vaken tills 2.30! Jag ringde till slut Andreas (som fortfarande var på krogen) och han erbjöd sig direkt att komma hem, det var ju gulligt. Selma är så pappig så först när han kommit hem kunde hon komma till ro och somna.

Passligt förresten att ni pratat om tänder, för i morse upptäckte jag av en slump att båda där nere är på väg upp på Arvid! Vi har inte märkt nåt på humöret, men visst händerna är ju i munnen mycket. Nu i eftermiddag har han dock varit gnällig och knepig. Får väl se hur natten blir. Selma var ju också relativt tidig med tänder, tror hon var 5 månader.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Glittrax

Barbamamma: ja det kanske är lite enklare för oss då Nova inte har några syskon ännu, kan tro att det blir lite svårare att inte låta de små få godis då de stora barnen får, vi är inte så sockerhysteriska, men försöker hålla henne borta från det så länge det går, men tillslut kommer hon ju vilja ha mer och mer..

Här på dagis ger de godis och läsk vid högtider som jul tex, i julas fick barnen julmust, trodde ju aldrig de fick det, mest på tanke på ekonomin... men ena personalen sa att hon var så glad i julmust och hade tömt två muggar på raken.. och de trodde ju hon druckit det... men det föll damen i smak direkt.. ! haha..

Men gud så din son såg ut! vad underligt att vara kompisar och puckla på så där.. har han sagt nåt om vad som hände?? för övrig var han en jättefin pojk!

usch vad trist att Agathon är febrig, hoppas han kryar på sig!
    här blev Nova dålig med i fm, så jag gick iväg själv till klädbytesmarknaden (fyndade en del där, bla a ett par Nova star jeans)
    till middag ville hon inte äta nåt.. men så ville hon ha havregrynsgröt till kvällsmål! haha... hon är rolig... men så skulle jag tempa henne, och hon ålade sig och gallskrek, på en gång var tempen 38,5.. mer fick jag inte till, men hon fick ipren och somnade på en gång.

Madde: ååh flygande jacob , det var länge sen man åt, tack för mattipset, jag 'är så less allt vad mat heter efter detta ständiga illamående men det lät så gott! måste äta det vi med!
    Vi bor i sundsvall..

Am zandra: Vad fint ni har det! är så kul att se hur andra bor!

men vad rolig Noah är som vill har macka istället för godis! haha...  Nova vill ofta ha "husman" fast man erbjuder en mjukmacka till kvällsfika t.ex..

Ja sån storlek på godis tycker jag med passar, non stop var ett bra tips!

Xgirl: men du, precis det avsnittet är det jag har i minnet, jag har också sett det för ett antal år sen, så otäckt!

ja här har vi lite "kalas" när hon fyller 3 år tror jag,vi hade det när hon fyllde 1 och 2 med...

Vi är ett gäng som umgåtts sen bvc, dock har det blivit mindre träffar sen barnen började dagis och några jobbar... synd!
     Men det har varit 5 barn plus Nils som Nova är så förtjust i.. (jobbar med hans mamma) Tror Nils är förtjust i Nova med för igår stod de och kramades på kalaset...
    men då är ju mammorna med.. och eftersom vi umgåtts och lärde känna varandra där så blir det inte så konstlat.

Hoppas selma och resten av famijen kryar på sig! har selma nån feber? knepigt när de blir så där tvärförkylda

• lunaria

barbamamma: ni är då riktiga gottegrisar . jag bakade hallongrottor igår, men de vart inte så bra..tror jag skulle följt receptet o haft rårörda hallon istllet för sylt..hur brukar du göra dina hallongrottor?? har aldrig gjort de förut så det var väl nå't nybörjarmisstag . men smaken vart det då inget fel på . men hua, vilken sockerrusning man fick när man inte ätit socker på flera veckor, blev alldeles illamående.. 

x-girl: stackars Selma som är så förkyld!! skönt att Andreas kom hem iaf

jag vet inte om vi orkar med något kalas, vi bor ju lite trångt och så kan jag känna att det kanske är svårt att få hit föräldrar som knappt pratat med oss..dopet blir ju i slutet av november också så det känns som att han kommer känna sig firad då oxå vill jag tro!! speciellt när flera i Dan's släkt har sagt att de vill komma om de bara kan

prydnadssakerna bryr Noah sig knappt om längre, var mest en period förr då vi fick ta bort en del saker..fast om han hittar något oömt så får han leka med det, oftast hittar man det i nån av hans leksaksback senare . han är expert på att smussla in saker i sitt rum, hehe.

glittrax: tack .

stackars Nova, är hon också sjuker??!! så kul att ni fortfarande har kontakt med varandra sen bvc, då kan jag förstå att ni kan ha kalas..

jodå Noah är inne i en knäckebrödsperiod, han gör slut på ett litet paket knäckebröd på 2 dagar!! o inget annat duger till frukost så han kan slänga i sig ibland 4 stycken..suck!! men han får väl äta det, är väl både bra för magen o tänderna .

här är jag sjuk igen . hade feberfrossa inatt och imorse började jag få ont i halsen..jag som aldrig får feber i vanliga fall o nu har jag haft det 2 ggr denna höst . så energin är slut o ungarna strulade så mycket inatt oxå, när vi väl lyckats lägga den ena ungen så började den andra skrika. Linn är så hopplös att lägga just nu, grinar o skriker länge för att sen tvärstoppa o somna!! fast jag tror vi har råkat få det hela till nån ond cirkel att vi går in för tidigt till henne när hon skriker eftersom hon ändå skriker i nån minut innan hon somnar..hon är då definitivt inne i en fas .

• SmBacke

hej!

får man följa med här?
    är så uttråkad på kvällarna ibland att de e skönt att få skriva av sig lite :)

• SmBacke
    SmBacke skrev 2010-09-27 09:09:00 följande:
    hej!

får man följa med här?
    är så uttråkad på kvällarna ibland att de e skönt att få skriva av sig lite :)
    och i allmänhet oxå, inte enbart på kvällarna =)
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)