• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

Madde: ååh va mysigt att han tagit ledigt, ni får njuta ordentligt . usch vi verkar då ha gnällfisar allihopa just nu då .

glömde skriva förut att vi testade morotspuré idag, hon tycker ju verkligen inte om majs eller potatispuré!! men detta var tydligen mumsigt, hon öppnade munnen som en liten fågelunge

• lunaria
    Pilea skrev 2010-09-24 15:27:27 följande:
    Nä, jag har igen feber än, men bröstet är stenhårt, varmt o knöligt o alldeles rödstrimmigt! Stod i duschen jättelänge imorse, men sen har jag inte kunnat duscha någon längre stund eftersom jag är själv med barnen. Har försökt amma ofta, men Max har inte varit så pigg på det, dessutom drar han bara igång det hela så det rinner till mer mjölk o så släpper han, så det fylls bara på o blir värre o värre. Så här stora tuttar har jag väl aldrig haft
    R har inte kommit än! Tydligen fanns det bara sådana där snordyra pumpar i 500-600kr klassen. Hade sett en för 199kr på Babyland, men den var slut. 
    usch din stackare!! brukar inte vara så billigt med pumpar tyvärr..
  • Madde01
    lunaria skrev 2010-09-24 15:28:00 följande:
    Madde: ååh va mysigt att han tagit ledigt, ni får njuta ordentligt . usch vi verkar då ha gnällfisar allihopa just nu då .

glömde skriva förut att vi testade morotspuré idag, hon tycker ju verkligen inte om majs eller potatispuré!! men detta var tydligen mumsigt, hon öppnade munnen som en liten fågelunge
    haha, ja jag förstår inte vad det är Tungan ute Japp riktigt trevligt faktiskt :D
  • Pilea
    Tack o lov, nu är jag botad Hade stopp i en utav utförsgångarna, som en liten vit prick. Blev tvungen att rispa hål o då sa det bara poff o så började det o droppa ut. Väl investerade pengar, den där bröstpumpen Använde mig faktiskt av den sen för att tömma bröstet riktigt ordentligt + att Max ammade som en galning Skönt var det iaf, att släppa på trycket. Perfekt, nu kan jag gå på klädbytardag imorgon som planerat.

Madde01:
    Åh, va mysigt att han ska vara hemma o rå om dig nu  

am zandra:
    Åh, perfekt att det löste sig med praktikplats för D som sen kan leda till jobb!
    Att få pengar över som man inte räknat med är alltid kul o va bra att ni fick vagnen såld
    Jobbigt att Linn är lite knorrig!

Barbamammans...
    Mums för pizza!
    Oj, det går åt en hel del mat hos er ser jag, men det är ju inte så konstigt egentligen Apropå det så längtar jag till "familjen annorlunda" startar igång igen, hi hi!
    Ja, du måste visa bilder på badrummet sen, jag är nyfiken! 
    Trist med massa räkningar!

xgirl:
    Jättefina kläder! Blev nästan sugen på att köpa dom där brallorna!
    Så ni har haft regn! Här har det varit rena rama sommarvärmen igen, fast jag har ju knappt kunnat utnyttja det pga allt det onda. 
    Smart med tv-hörnan! Ibland (som nu tex) tar jag med min bärbara upp o surfar lite medan Tyra håller på o somnar. Ja, jag läser ju bok o så först Tror hon tycker det är rätt mysigt när jag sitter i hennes säng o hon hör knappandet på tangenterna.

Snart dags för lite Idol  
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Xgirl83
    Pilea: Men åh vad skönt att det släppte! Det var nästan så jag riktigt kände hur det lättade när du beskrev att du fick "hål". Vilken tur! Usch vad trist att lägga ut så mycket pengar på en pump i onödan. Ja det kan jag absolut tänka mig att Tyra gillar att höra dig sitta med datorn när hon ska sova. Jag kommer ju ihåg när man själv var liten, att det kändes så tryggt att höra föräldrarna i bakgrunden. Hur kommer det sig förresten att Alve nattas före Tyra? Bara nyfiken alltså!

Zandra: Ja det är ju jättebra att det kan leda till jobb sen!! Förstår att det skulle göra en enorm skillnad för er, och sen bara känslan att få lön istället för bidrag måste ju vara härlig.

Madde: Men vad trevligt med familjemys!!

Barbamamman: Haha, ja då förstår jag hur 5000:- kan räcka till mat! Blev lite imponerad där först. Kul att de kommer och river ut badrummet, mindre jobbigt att behöva hitta en plats att duscha alla.

Vet ni, Arvid somnade helt utan minsta gnäll nu ikväll! Trots att han var klarvaken när jag la ner honom, precis som igår. Fast tidigare idag när han skulle sova i sängen så blev han ledsen så då vaggade jag faktiskt. Försökte vagga så lite som möjligt, men märkte att han blev lugn av vaggandet och han somnade på några minuter. Kanske får vi vagga då, känns bättre så i mammahjärtat..
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain
    Pilea skrev 2010-09-24 19:48:11 följande:
    Tack o lov, nu är jag botad Hade stopp i en utav utförsgångarna, som en liten vit prick. Blev tvungen att rispa hål o då sa det bara poff o så började det o droppa ut. Väl investerade pengar, den där bröstpumpen Använde mig faktiskt av den sen för att tömma bröstet riktigt ordentligt + att Max ammade som en galning Skönt var det iaf, att släppa på trycket. Perfekt, nu kan jag gå på klädbytardag imorgon som planerat.
    Ah, vad skönt! Säger som Xgirl, det är nästan sa att man känner det själv. Det är ju saa skönt när det släpper och man känner att bebisen sa att säga kan suga ut det onda.

Var pa bio ikväll med min man. Vi sag Night and Day, den var riktigt bra. Min pappa och hans sambo var här och satt barnvakt idag. Kul att komma ut lite och det hade gatt bara bra. Vi lade barnen innan vi gick och de hade  inte vaknat.

Nej nu ska jag isäng. Ska försöka skriva lite mer när pappa och hans sambo akt igen.
  • lunaria

barbamamma: oj missade ett av dina inlägg igår. herrejisses vilken åtgång av mat . fast ni är ju många också . gott med pizza!! du får ta bild sen när det är klart .

Pilea: så skönt att du hittade blåsan o kunde göra hål . ha det så kul idag på klädbytardagen, hoppas du hittar något fint!

x-girl: så skönt att det gick bra med läggningen igår med .
    jo det ska bli skönt att slippa bidragen, en mindre sak att skämmas för. o så kan man börja lägga undan pengar för körkort o sådant också, Dan vill ju gärna ta det.

Ain: skönt och välbehövligt kan jag tänka mig att ni kom iväg på egen hand så där. lät ju som en kul film då .

vi har haft en såå bra natt . sa till Linn igår att inatt vore det bra om hon vaknade typ vis 3-4.tiden o sen somnar om och sover till 7 o gissa om hon inte gjorde det också . Noah började skrika vid 4, men somnade om i sin säng lika fort. vi slocknade klockan 21.30 här igår för vi var så trötta så det var skönt. var lite orolig ett tag igår att köparen ångrat sig. sa att hon skulle ringa på em o komma hit, men hon ringde inte förrän 17.15. hon blev iaf själaglad för vagnen, hennes hade precis gått sönder

vi gick o hämtade ut paketet med Noah's kostym. den var visst från H&M och såg ut som ny. tror dock den är liite stor för Noah så kanske jag för sy upp byxorna lite sen, men hellre lite för stora än för små .  

• Madde01

Jadå det blev mys i går Julius somnade 19.30 då blev det chips o dip o en film Glad Dock var jag sååå trött igår så gick o la mig 22 Tungan ute Så social är jag numera.. haha, nä men efter gårdagens bråk å¨natten var man ju trött..
    Men gud så bra Julius har sovit i natt då sov till 4 fick mat somnade om brevid mig till 7 Skrattande Snacka man känner sig utvilad idag...

Zandra - Men vad bra att hon gillade morotspuré iaf då Glad åh, så ni har också fått en skön natt? vad härligt..
    Ja är dom förstora kan man alltid sy upp, hade varit jobbigare om dom varit försmå då kan man inte göra nått åt det lixom...

Pilea- Vad skönt att det släppte verkligen..

Ain- Vad är det för en slags film? känner igen namnt Tungan ute säkert sätt på reklam.. hehe

• 7 michelingodingar

här kommer en länk till bilder på våran toa men det ÄR äckligt så man skäms ens för o visa det men jag har ju lovat så det är en bild innan det började rivas o då har vi duschat så det ligger ju lite handdukar o grejjer på golvet osv sen är det en bild där ni kan se mögel o så ser det alltså ut i HELA badrummet och sen är det en bild där dom rivit ut badrummet!!

http://www.familjeliv.se/Hem/barbamammans_familj/galleri.php?cur_album=renoveringar

ni kan ju gissa att man blev lite nervös då det böra droppa vatten i från vårt sovrumstak då vi har badrummet ovanför vårt sovrum och även inatt fick maken ge sig upp i fixa för helt plöstligt börja det droppa vatten igen
    nu är dom iväg o fixar väggar och golv,ny golvbrunn m.m

pilea:vad skönt att det släppt av nu!! hoppas det går bra på bytardagen och att du hittar fina fynd
    haha ja jag undrar när dom ska börja sända den serien igen hoppas ju lite att tina o jörgen är med
    hehe jo det går allt åt mat här o jag tycker man gör inget än o handlar o handlar vissa veckor!!

madde:suck ja vem avskyr inte räkningar men det är ett måste tyvärrlängtar tills vi kunnat betala av mycket av det som vi dragit på oss!! men wook är oxå god mat!!! jag gjorde en egen wokpanna i förra veckan så himla enkel o sååå god, var bara äggnudlar, en påse grönsaksblandning och köttfärs med lite kryddor
    vad härligt att din sambo tagit ledigt så ni får lite tid tillsammans!!

låer som julius kommit in i den fasen som gathon varit i nu i en månads tid pust det tar verkligen på krafterna!! men skönt att han sovit inatt iaf!!

xgirl:haha ja nog för att vi har ett rätt så "snålt" matkonto ändå men 5000 kr tror inte ens jag att jag skulle lyckas komma ner i med tanke på hur många vi är men vi brukar hålla oss på 7000 kr i månaden men nu när vi köpte en gris så behöver vi inte tänka på kött förrens framåt jul igen
    vad skönt att han än en gång somnade utan gnäll

ain:vad mysigt med bio skönt att barnen hade sovit iaf!!

am zandra:haha joo det går åt en hel del
    men inte ska ni skämmas för bidragen vännen ni gör nog vad ni kan för o få ihop pengar ändå tycker jag!! förstår att det ska bli skönt sen när ni får in en lön och kan börja göra lite mer grejjer o ta körkort o sånt, kommer så väl ihåg första gången jag fick lön guuud vad glad jag var o vad pengar vi hade helt plötsligt och ju mer pengar jag fick desto mer jobb tackade jag ja till då jag var ringvikare men nu är det inte lika kul längre jag prioriterar hellre o vara med barnen men då har ju jag ändå en hyfsad FP!!
    kul att Linn sov inatt o att hon gillade morotspuren!!
    ja men då fick ni ju en bra slant ändå för vagnen men ja ni hade säkert kunnat ta lite mer för den om man kollar på blocket så ligger ju många runt 2000 kr!!

• lunaria

madde: haha men då var du uppe senare än oss . så skönt att Juius också sov bra inatt .

barbamamma: ok, här i trakten sätter folk ut dem för 1000-1500kr.. jo jag vet att vi skulle kunnat få mer om vi bara hade orkat ha kvar den till våren . vi hade ju ute den för 1500 o satte ut den på diverse annonsställen, men som sagt inte ens ett enda mail. men vi bor väldigt avsides, skillnad vore om man bodde närmre Gävle eller Uppsala vill jag tro..o folk är misstänksamma när det gäller att skicka via bussgods..sen bor man hmm i ett litet samhälle där det är någon status över det här med vagnar. 9 av 10 går med briovagnar!!! men vi är nöjda, för vi gav bara 500 för den ju .

oj började det läcka vatten där med - förstår att ni blev nervösa!! gud, det där med vatten kan ju ödelägga så mycket av ett hus!! jag tyckte det såg okej innan, jättefint med det där fönstret på snedtaket . kommer nog bli fint sen när det är klart!!

jo men det är självklart man skäms en del o folk kommer med "smarta" tips om hur Dan ska få jobb, vi har fått "lathetsstämpel" på oss mer än en gång ...men vi har klarat oss utan att gå till soc iaf..när sossarna var i makten var det ju okej att gå på bidrag, det var inte lika "skämmigt" som det har varit när moderaterna är där. fast precis som du säger så har vi exempelvis gått hemma tillsammans hela somrarna, varit där båda två för Noah på ett annat vis än om någon av oss haft jobb o det kan ju inte mätas i pangar direkt .

usch o fyy för denna fas, Linn är som ett grinigt litet monster . inte vill hon ligga i vagnen helt plötsligt utan hon ska sitta o titta, men hon orkar oftast inte sitta upp så länge för det skumpar ju o har sig o kommer man in på Ica så sätter hon i ett illvrål o ska upp o bäras omkring på..fas hon är otålig hemma också, ingenting duger..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)