• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Zandra- Nej dom hade stängt av vattnet i 45min.. Grymt irriterande, och ingen info had man fåttObestämd Som tur var så hade han ju potatis o morots purén i kylskåpet.. Så det fick ju bli den, fast det lilla blev han inte direkt mätt på.. Ja, jag har verkligen inga svampögon Tungan ute haha.. Också bara ätit deras burgare men dom är ju helt otoligt goda.. Så kan tänka mig att köttet är namnman.. Hittat någon mera resturang nu då?

Usch vad Julius blev ledsen förut, Sambon kom hem en sväng innan det var dags för att åka o jobba igen och när han åkte igen så bröt J ihop totalt Rynkar på näsan han har alltid varit himlans mammig, men nu var det minsann pappa som gällde.. Så han hade jätte svårt o somna nu.. han somnade inte förns 20.. Och med massa tårar o strul innan .. lilla plutten då .. Tror hans pappa blev lite tagen faktiskt ..
  • SmBacke

tack!

ja får nog läsas igenom när tiden finns till! :)

hur har ni spenderat era dagar då?

här har vi inte gjort så mkt. inte riktigt känt för de idag, så har blivit en riktig hemmadag med massa mys i soffan :)

• lunaria

här var det tyst, känns som jag spammar en massa idag

madde: usch, stackars lilla Julius dåRynkar på näsan. och jobbigt för din sambo med, minns själv hur det var när man någon gång skulle iväg utan Noah och han blev så ledsen, det känns i hjärtat då . så dåligt att ni inte fått info om att de skulle stänga av vattnet, förstår att det blev lite kris!!

jodå vi hittade en annan restaurang: http://www.oconnors.se/

vi är såna där typiska människor som inte kan gå ut på en alltför fin restaurang där man ska tänka en massa på bordsskick utan det får gärna vara lite rörelse o stimmigt . Dan är ju whiskyfantast så det här passar bra. de hade fin meny också

• Madde01
    BlueRoose- Vi var en kortis ute på promenad på förmiddagen, då vi skulle gå o hämta svamp o smörgåstårta.. Annars som sagt så råkade jag o J sova middag lite allt för länge, så vi missade öppna förskolan idag.. Men det är skönt o bara vara hemma också ..

Zandra- Japp du o jag spammar tråden idag.. haha.. Ja fast tror han tycker det är rätt skönt samtidigt som det blir jobbigt lixom.. För i somras då var Julius extremt mammig, han ville inte ens gå till sambon han började gråta direkt när han kom till hans famn lixom, så på ett sätt tror jag han tycker det är skönt att få en slags bekräftelse av J att han verkligen vill vara med honom nu .. Men den menyn såg ju helt underbar ut Skrattande Farligt o sitta o kolla.. haha.. Nej gillar inte heller sådanna fin resturanger om man säger så.. tycker som du faktiskt  där..
  • SmBacke

am Zandra:  tack så mkt :)

okej, alltid skönt med en promenad, även om de sista här inte erbjudit mkt av den biten. vi har ist varit ute på tomten och lekt av oss :)

imorgon så ska mannen iväg och fiska hela dagen.. då e de jag och grabbligan här hemma. vet inte riktigt va vi ska hitta på, men hoppas att de e ute väder iaf så man slipper sitta inne en hel dag. iaf för dom två minsta då den största ska till dagis 8:30-13:30.. lätt att dom blir så rastlösa om dom bara e inne.

• Ain

Vad kul att ga pa restaurang Zandra! Det är sa kul tycker jag att ga ut - bara jag och min man och inga barn som springer och pockar pa uppmärksamhet. Och ingen tv eller dator heller, utan bara jag och min man Inte för att det händer sa ofta da

Fast jag maste erkänna att jag är ganska svag för "fina" restauranger. Men jag tänker lite annorlunda. Just pa fina restauranger SKA kyparna och resten av personalen vara sa bra att de inte ska lyfta pa ögonbrynet om jag beställer in cola light till  min fina mat (ja, det gör jag) eller om vi har med vara barn som är ganska pratglada (sa länge de inte stör alla andra jättemycket saklart. De maste ju se till att alla gäster har det bra).
    Jag struntar i superfint bordskick hahaha Vi har faktiskt haft med oss bada barnen pa en av vara favvorestauranger här och det är en "fin" restaurang. Vi har aldrig fatt sa bra service där, de var jättebra med barnen och tog sig tid att prata med dem, fixade papper att rita pa osv. Pa vanliga restauranger tycker jag ofta att de kan vara lite snorkiga eller helt enkelt för stressade sa da tycker de att barn stör...

med det ville jag INTE säga att restaurangerna ni ska till verkar daliga eller nat! Den irländska restaurangen verkar ju ha jättegod mat! Blev ju saa sugen (jag tycker nog helt enkelt om att ga pa ALLA sorts restauranger   ) (min man tycker det är lite jobbigt för jag tjatar alltid om restaurang ) (han tycker det är lite jobbigt att sitta och praaaata sa mycket - men vad gör han inte för sin fru...)

Appropa sugen sa har jag äntligen fatt till en marängsuisse! Min pappa och hans sambo är ju pa besök och den blev väldigt uppskattad

Välkommen BlueRoose!

Vad söt han är Madde! De är sa gulliga de där smafossingarna

Nej, nu maste jag i säng. Det blir alltid sa sena dagar för mig tyvärr. Hinner inte med mer, men nu är besöket snart borta (tyvärr) sa da far jag kanske lite mer tid att skriva.

• lunaria

blueroose: va kul att din man också är fiskeintresserad, min man är också fisketokig .

madde: jo det förståss, man vill ju känna att man finns till och det är ju bra om din sambo känner det då .
    japp, menyn såg ut till att passa mig .

Ain: synd att de snart ska åka hem!! förstår att marängsuissen blev uppskattas . jo jag skulle väl tycka det är ok med fin restaurang, men just det där med att först lukta på vinet, sen smaka för att godkänna tycke jag känns fånigt..sen har jag varit med om att inte bli ordentligt mätt på såna portioner man kan få på fin restaurang och det är nog det värsta när man betalar så dyrt för maten och så går man hungrig därifrån . o speciellt när Dan kan laga lika god mat hemma sen tycker jag just här i Sverige så klampar man inte direkt in med barnvagn på ett sån't ställe o så ska det vara speciell klädsel..nä usch, känner mig så obekväm då. men vi älskar att gå på restauranger, bara ekonomin som sätter stopp .

idag har man varit vaken sen 4.30!!! Linn sitter fortfande klarvaken här .

• 7 michelingodingar

madde:jisses vad företagsam julius är!!
    skönt o sova men trist att ni missade öppna förskolan bara!!

am zandra:tycker du det är fint men du kolla en gång till så fint var det bara när jag fotade kan jag säga
    sänggaveln älskade jag så fort jag såg den
    hmm testa o gör en djupare grop i kakan eller så ta mindre sylt i kakan,jag anvmig av bobs sylt densomär i squezzeflaskan du vet utan bitar
    hoppas du är pigg till lördag nu!!
    ojj vad tidigt linn vaknade

blueroose:jaa du här vart det lite plugga lite städa, jaga 3 huliganersom i sin tur jaga mattläggaren o kackalde som en hönsgård med honom jaa man är ju inte sysslolös med 7 barn precisFlört

jag gerupp alwin är som en igel på mig kan inte göra någonting utan att han är på mig heeela tiden och nu ska jag köra abbe o freya till dagis o sen hem o kolla ommin bok kommit så jag kan påbörja uppgifterna hur det nu ska gå med ho0nom klängandes.....

måste leta upp kvittot på min data för batteriet i den har fått en kortslutning så den funkar inte alls

inatt har agathon sovit skapligt iaf lite bökig mellan 00-02 sov sen till 05 o somnade om efter mat o sov till 7.30 nu!!

• Madde01
    Ain- Ja han är gullig med sina bollar till fötter Tungan ute Vad länge du sitter uppe på kvällarna..

Zandra- Ja blev lite hungrig när man satt o kollade Tungan ute usch, då har vi typ haft samma morgon.. Julius vaknade 4 skit förbannad ville inte ammas, nej så det var ju bara gå upp med honom o fixa ersättning, mata honom i soffan samtidigt som man sitter o vaggar honom för att han ska somna om Tungan ute unge säger jag bara.. men han somnade iaf om till 6...
  • Madde01

glömde ju 1 såg jag nu Glad

Barbamamman- Ja verkligen .. Vill han vara med dig hela tiden ? hehe, ja det blir itne mycket gjort då kan jag tänka mig.. Jobbigt med knöl på natten, vet hur det är .. hehe..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)