• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria
    pilea:synd att de betalat ut av misstag, fina pengar att haft annarsFlört. kan inte riktigt svara hur vi skulle ha gjort.fast jag skulle då tycka det vore något drygt att jobba kvällar o helger, men det är ju jag det . fast goda pengar att få ut!!

ååh men va mycket olika aktiviteter ni har att välja på med bebisar

barbamamma: ta bara o kasta dig in i analysen och skriv. jag brukar börja med det enklaste bara för att komma igång med skrivandet för då hinner en del tankar att klarna och då vet jag oftast hur jag ska göra. jag har svårt med uppgifter som blir för öppna, vill ha tydliga instruktioner så som jag antar att du har..det är bara att skriva o du är ju nästan som en nybörjare nu när du inte pluggat på så många år o det räknar säkert lärarn med också. tuffa till dig lite, du kommer fixa det här juGlad

Dan ringde nyss o han ska gå praktik två månader och sen får de ta o avgöra om det krävs mer praktik eller fast anställning direkt. hoppas vi har sån tur att det här jobbet passar Dan o att han får anställning direkt om 2 mån så man kan få in lite mer pengar.  tycker det borde vara vår tur att få uppleva lite medgång när det gller ekonomin .

puh, Linn sov en halvtimme o jag somnade jag med, var såå skönt .
  • 7 michelingodingar
    P9300560.JPG
    så här ser det ut just nu

P9300562.JPG

golvet är täckt än så länge o det fattas ju en del än men på god väg iaf
  • Xgirl83
    barbamamman: Jättefräscha tapeter! Blir nog fint. Men oj att Filippa var så bestämd så hon klippte sönder kläder!

Pilea: Det lät ju mycket mysigare och bättre med kyrkan! Har du råd att vara hemma så var det. Jag bor i Strömstad på västkusten.

Zandra: Men vad kul att Dan ev. kan få ett jobb redan om 2 månader!

Haha, jag trodde ärligt talat att alla 2-3-åringar var så här bestämda. Men era är inte det alltså? Hon har ju t ex bestämda åsikter vid varje måltid om vilket glas, tallrik och bestick hon ska ha. Ja hon har nog bestämda åsikter om allt faktiskt, när jag tänker efter.  Min sambo skulle nog påstå att hon fått det av mig. Jag provade idag att Selma skulle ha kjol men NEJ, det gick absolut inte. Det skulle vara KLÄNNING! Så hennes tröjor lär väl förbli oanvända...

Andreas sms:ade från jobbet förut och skrev att några "påtända narkomaner" som han skrev, hade försökt bryta sig in i våran och flera andras bilar utanför hans jobb! Men Andreas hade jagat bort dem.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

am zandra:ja men det är just det att jag inte vet HUR jag ska börja,vad ska jag liksomanalysera och på vilket sätt usch är så svårt o förklara hur jag menar,har skrivit lite om att just F används i många ord som man idag inte alls har i dom orden och att man t ex inte skriver kl 8 f.m eller kl 8 e.m längre utan nu är det 08 eller 20 som gäller men längre än så har jag inte kommit!!

håller tummarna för fast jobb så ni kan få det bättre ekonomiskr nu!!

tack, syndatt tapeten ser mer grå ut när den eg är nougatbrun,skitkamera man har...

xgirl. haha joo du och än idag är hon en dam med bestämda åsikter, fyyy fasen vilka duster vi har med henneSkrikandes
    tack, ja jag känner mig jättenöjd så här långt iaf med badrummet!!

men fy vilka idioter det finns tur han skrämde bort dom iaf!!

hmm inte konstigt att alwin somnade förut han har 38,7 i feber juRynkar på näsan

• Xgirl83

Men stackars Alwin, har han också fått feber nu??

En snabb fråga, vad har ni för febertermometer till era barn? Selma gillar inte rumptermometern längre, och jag förstår henne.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Nej usch, sugen på o jobba är jag inte Försöker bara komma på en massa bra anledningar så jag kan få med R på samma spår Men han är iofs inte så pigg på att jag ska jobba helger osv, men han tycker nog att jag ska fixa ett annat jobb.
    Nä, vårdnadsbidraget vore drömmen o sen börja plugga efter det när Max är 3år.
    Sen började ekonomen i mig, eller kanske snåljåpen tänka att om Alve o Tyra bara var på dagis 15timmar i veckan så är det ju faktiskt gratis (allmänna förskolan) o då spar man ju in även den dagisavgiften, blir ju faktiskt rätt mycket pengar. Vet inte hur det funkar i andra kommuner, men här är det ju maxtaxa o avgiften är
    Barn 1:   1260 kr
    Barn 2:    840 kr
    Barn 3:   420 kr

Det är ju iaf 2520 kr vi skulle spara per mån om dom gick bara 15 timmar i veckan o Max är hemma med vårdnadsbidrag. Totalt 5520 kr i mån. Alltså skulle vi tjäna på att jag går hemma. 7000Kr om jag jobbade minus 2520kr för dagis = 4480kr
    Eller tänker jag fel?

Får se vad R tycker!

xgirl:
    Vi har bara en vanlig som man tar i armhålan!
    Men usch då, tur att han kunde skrämma bort dom!
    Tyra är också rätt så bestämd av sig. Hon väljer sina kläder själv på morgnarna o det är inte alltid det matchar så bra

Barbamammans:
    Men hade han inte feber för bara några dagar sedan? Stackars liten!
    Jättefina tapeter  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Ain

ojda, vad läskigt med inbrott sadär. Jag hade nog inte velat att Markus skulle jagat bort dem - man vet ju aldrig vad som kan hända faktiskt om de är paverkade... Fast han hade säkert gjort det, automatiskt liksom.

Jo, Miriam är ju ocksa en sadan där bestämd madame INTE byxor, BARA Klänning! Brukar hon säga. Fast nu är det mer specifikt, vissa klänningar ska hon ha, andra inte. Jag som hade köpt sa manga tuffa byxor och tröjor - precis som du Xgirl, men oftast gar de helt bort. Klänning ska det vara. och helst glitter och hello kitty...

Fast riktigt sa bestämd att hon klippt sönder saker har hon inte varit  Vilken kaxig tjej

Vad fina bilder fran era hus!

Jag ska ta och läsa igenom traden lite bättre. Har bara skummat pa senaste tid. Har haft saa mycket att göra och Markus har ju varit borta denna veckan pa konferens. Han kommer hem pa fredag och det ska bli sa skönt.

Benjamin hade 6 manaders koll nu. Han var nästan 8 kg tung och 69 cm lang. sa han växer ju bra. Han har ocksa en liten cysta i handflatan, den sitter pa en sena (tror jag,fattade inte riktigt det franska ordet). Har vi tur växer det bort, annars far det bli en liten operation. han har inte ont av den iaf.
    Han är ocksa jätteröd runt munnen, för han har hela tiden fingrarna i munnen och dreglar en massa. Sa da fick vi en kräm mot det. och sa blev det vaccinering.

Nej, nu ska jag hämta Miriam. Vi hör senare.

• lunaria
    x-girl:nämen gud att han skrämde iväg dem, om de var påtända kunde de lika gärna kunnat haft vapen o skadat honom .

ang termometer så har vi en rumptermometer som kan användas i munnen, men Noah har aldrig reagerat på att vi använt den i rumpan..

nja Noah är bestämd när det gäller vissa saker minsann, han tar inte på sig vilka kläder som helst, men så har vi ju inga kjolar eller klänningar till honom så pga av könsskillnaden har vi ju inte riktigt samma problem som ni har . han har sin favorittröja som vi gömmer undan ibland när vi tvättat den för om han hade fått bestämma så hade han nog velat ha på sig den jämt. så ska han ha på sig kläderna i en viss ordning. puh, ibland blir man då svettig som förälder!! det där med tallrikar har varit så att vi kommit på att han anser sig inte vara liten längre så han ska ha samma som oss..så han är bestämd om en hel del han med . han är också lite pedantisk så om han får en bulle med papper på så stör han sig extremt på detta så han måste alltid slänga pappret i papperskorgen innan han äter. idéer

barbamamma: men det är utifrån texten du ska analysera eller var det allmänt??. säger som vanligt att det är synd att man inte bor närmre för då hade man kunnat bolla idéer lättare!! vet inte hur jag ska hjälpa dig!! fast jag vill ju hemskt gärna.

stackars Alwin som är sjuk!!

Pilea: om du känner och orkar att bara ha ungarna på dagis 15t/v så lönar det sig rent ekonomiskt att vara hemma. men sen när Max blir lite äldre kanske du kan söka annat så du kan jobba lite fler timmar. du tänkte rätt ang ekonomin, visa fram budgeten för R så kommer han inte säga nå't

Ain: men oj vilken stor grabb du har . oj en liten cysta, syns den mycket?? Linn dreglar hemskt o har handen i munnen hela tiden, men hon får inte såna där röda prickar som Noah jämt fick. bra att ni fått salva för det .

idag blev det gjort egen sugarpaste. sen har vi smaksättningar hemma från vår godistillverkningssats så jag tänkte gräddkola kunde vara gott. tog en pyttetugga på den när den blev klar och my god, vilken sockerchock..fast den var god såklart!! det finns de som tar o gör ett helt tårtlock på 4-5 mm på det, det tänker då inte jag göra i första taget . ska testa o göra lite figurer av det imorgon .
  • 7 michelingodingar

xgirl:vi har en rumptermometer och även om det kanske inte är så roligt så är det den bästa för o få rätt resultat!!
    vi köpte en skitdyr panntermometer som skulle vara sååå bra men HA den funkade 2 ggr sen visa den ALLTID på undertemp, köpte en örontermometer o ja jisses ett helt företag om man ska lyckas få den o visa rätt o den kan diffa på en hel grad om man mäter i bägge öronen  så här körs det med rumptermometer!!

am zandra: kanske lättare om jag mailar texten o det till dig såkan du läsa men jag goggla lite o  fick väl fram lite info men det var då inte så jag blidde nått klokare på det o vet du nu hitade jag "deadlinen" för alla uppgifternaSkäms man bör nog försöka läsa allt men denna kategori hade jag glömt!!

haha kan tänka mig att sugarpaste är sött

pilea:ja visa det för R klart du ska gå hemma då kan du ju söka annat under tiden oxå!!
    nej det var agathon som haft feber nu i några dagar

Ain:men fy en cysta usch jag hade ju nojjat ihjäl mig tills den var borttagen
    haha blev lite full i skratt ser att am zandra tycker du har en stor kille jag tänkte skriva att det var en liten skrutt men agathon vägde vid 5 mån kollen 8,2 kg och var då 67,5 cm lång så jag jämförde honom med min lilla buffel

bläää maken jobbar vart visst en jäkla massa jobb idag och stora tjejjerna tjafsar o gapar o fredde ska ju givetvis lägga sig i o puckla på dom måste ringa bup jag är tvärsäker på att en höjning av medicinen skulle behövas för den går ur kroppen hur snabbt som helst nu

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)