• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Ain- Ja det är helmysko det där med skärsåret på fingrarna .. Vilekn toppen trevlig dag du hade igår Skrattande Men vad tråkigt med armen på miriam, ja det är ju lätt att det händer när man leker som du säger med snurrar i armarna o sådant.. Vet att min brorsdotter älskade att bli snurrad så när hon var liten, jag försökte undvika att snurra henne så..

Zandra- Ja, man ser ju att det är skärsår också.. Det är det över 2 fingrar, ser ut som om han skulle kunna skurit sig på papper . Men det är omöjligt då det inte låg nått papper på golvet där han låg elr ens i närheten..Vad skönt att det gick bra o att Noah sov så pass länge fast han kom i sängen så tidigt Glad Låter som ni hade det riktigt mysigt ni 2 och att ni åt så gooood mat *avis*.. Får se när vi får unna oss något mysigt nästa gång, jag är sugen på middag o biomys efteråt.. Men det lär ju inte bli förns om några månader .. Vi kom också i säng super tidigt igår, jag gick o la mig 22 sedan hör jag att sambon kommer intassande 15 min efter mig, han brukar inte somna förns 1 på natten annars typ.. Han är verkligen en natt människa.. Inte en morgon människa överhuvudtaget.. Mysigt o gå till parken o leka.. Längtar tills Julius blir så stor så man kan göra det.. Nu är ju det ända han kan göra i parken att gunga om det finns sådan där riktig bebis gunga..

Usch här blir det bara för mig att sitta hemma idag, är så frukansvärt trött.. Inge bra att gå upp 4.30 på morgonen, och Julius är extremt gnällig så fort jag sätter ned han.. Så han är min lilla knäbebis idag Tungan ute och jag känner varje dag efter tanden.. Snart är den uppe, jag  ger det tills på Onsdag Glad visst är det normalt att dom blir lösa i magen när det är tänder på g va? tror mig ha hört det förut och han är helt toklös i magen och det har han inte varit sedan vi började med gröt Tungan ute
  • Madde01

Usch då, nu har lillplutt åkt på feber också Rynkar på näsan 38,6.. stackarn, det förklarar dagens eviga gnäll..

• Xgirl83
    Madde: Aj då, stackars kille som fått feber! Ja då förstår man ju varför han var så gnällig förut.

Idag har vi haft en så skön lugn dag, inte varit utanför dörren ens (jag försökte ju men Selma ville inte då så jag struntade i det). Vi har det mysigt här inne och eldar i kaminen. Vi åt våfflor till lunch, sen har jag fått gjort lite nytta här hemma som är skönt att ha gjort inför veckan. Nu hoppas jag på en lugn vecka efter sjukdomarna förra veckan. Selma längtar till dagis! Äntligen har man kommit ikapp med lite städning och sånt som behövdes efter veckan som gick. Igår städade vi tvättstugan och körde iväg skräp till tippen, så skönt! Sen var vi hos barnens farmor och åt middag på kvällen där faster och kusinerna också var.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
    Xgirl- Ja han har det inte lätt just nu.. Får väl hoppas tanden kommer upp snart ..  Kan vara riktigt skönt i bland o bara vara hemma och mysa också, ni verkar ha haft en ritkigt bra dag ni Glad
  • SmBacke

tack, jätte nöjd med grabbarnas namn =)

har inte suttit här på några dagar pga renovering av v-rum och halvsjuka barn, men nu fick jag lite tid över.

jag ska till skolan imorgon så får vi se va som sägs.
    hon nekade mig att börja förra gången, när jag va 17, fortfarande gymnasieberättigad, men hon ringde upp mig kvällen innan jag skulle börja och sa att de helt plötsligt blev fullt i klassen... så har väl inte så jätte höga förhoppningar direkt med distansen genom dom.. gjorde ett förök att plugga distans för två år sedan, genom en annan kommun, men avbröt. nu fick jag inte gå tillbaka dit eftersom dom oxå infört distans, och de förstår man ju.. men dom verkar ha ett annat system, vi får väl se.

• 7 michelingodingar

SUCKAR hade skrivit klart mitt inlägg närabbe bestämde sig för o trycka av datorn för migDemon

madde.stackars plutt som fått feber nu med men både feber och diarre kan bero på tänderna!!

ain:men stackars liten,barnens kusin råkade ut för sån luxation så jag är livrädd när maken busar på det sättet med barnen!!
    kul o få gå ut o äta även att du fick ha benjamin med dig.
    hoppas du mår bättre idag och var filmen bra?
    åh ska ni bygga hus?

am zandra:kul att det blev en lyckad kväll iaf och ni kanske ska ha barnvakt fler ggr eftersom barnen sov så bra
    jobbigt att du blöder så himla dant,kanske ska prova cyklo-f på apoteket det ska väl göra så att man blöder mindre har jag för mig iaf!!

xgirl:vilken liten skrutta ni har då förstår att hon klättrade på väggarna sen!!
    jobbigt att arvid strulade på natten,

blueroose:hoppas det går bra!!

igår röjjde jag upp barnens rum och ena snedgarderoben som vi har full med leksaker, så det blev massor sl'ängt,4 sopsäckar fulla+en stor kartong med som ska slängas full med grejjer, sen blev det en hel sopsäck med grejjer framför allt gosedjur som jag funderar på o tvätta upp och se om det går o sälja, bl a upsy daisy från drömmarnas trädgård,2 såna där datorer för barn, ett fischer price garage m.m som inte leks med!!

sen fick jag ta en vända till jem&fix för maken fick fel grejjer iaf så igår kväll kunde vi premiärduscha i vårt nya badrum gissaom det var skönt o få ducha nu badrummet är ju inte klart men nu kan vi duscha åtminstone!!

suck 2 nätter sover agathon super och så var tredje natt ska det strulas,blir tokig på detta han började strax innan 01 inatt och har hållt på till och från sen dess så sista gånge jag titta på kl då var den 06 06,50 var det till o gå upp då vråla han förfull hals och barnen skulle ju till skolan så vi kom upp försent idag!!
    men nu sover han som en stock!!

ska ta och se om jag kan göra klart min skrivuppgift nu suck det får bli hafsigt men jag kommer ingen vart med den!!

• SmBacke

ja här rensas de oxå emellanåt och de e massa som slängs och läggs undan. dom e inte direkt försiktiga med sakerna så massor som går sönder.

här är oxå en liten som inte sover bra.. inte gjort sen han va 4 mån.. och dom två senaste nätterna så har han verkligen haft problem. han kommer inte till ro, vänder och vrider sig far runt som en propeller.

• Pilea

Oj, va ni har skrivit under helgen! Ska strax läsa igenom allt. Har alla ungar hemma idag, Tyra är lite småsnorig o har fått märkliga utslag på benen. Kan det vara svinkoppor? Alve är hemma mest för att jg inte orkade gå iväg med honom imorse o då kan vi ju lika gärna vara hemma allihop.
    Så här ser utslagen ut, vad tror ni? Kanske svårt att se!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Igår eftermiddag hade jag såååå långtråkigt så vi började riva köket , hi hi Det ska ju göras förr eller senare iaf eftersom väggen mellan kök o matrum ska tas ner. Vi vågar dock inte ge oss på det själva eftersom den är bärande så vi ska ta offert på det o se vad det kan tänkas kosta.

Så här såg det ut tidigare! Ser snyggare ut på bilden än vad det var. Ett riktigt sunkigt 60-tals kök. Kyl o frys ska vi spara eftersom dom är rätt nya. Vill ta ner väggen eftersom köket är yttepytte o man kan knappt öppna kylskåpet om någon står vid diskbänken. Vi ska riva ner hela köket o göra om planeringen helt o hållet. Kommer nog bli jättefint sen o mycket ljusare med 2 stora fönster. Jag vill ha spisen i hörnet där skafferiet står nu o kyl o frys ska vi vrida på o ha skafferi o städskåp där kylen o frysen står idag.

Bakom väggen här fanns garderober som vi rev tidigare. Vill ta ner väggen härifrån o hela vägen bort till fönstret. Just nu har vi två bord, ett mindre i köket o ett lite större i matrummet. Men sen är tanken att vi ska ha bar det större.

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

x-girl: jobbigt att Arvd strulade med sömnen och att då Selma inte ville ut, men ni verkar ha haft en riktigt myspysdag iaf . förstår att hon klättrar på väggarna, är precis som Noah när han är sjuk. skönt att det är dagis för henne idag. 

madde: jo det där med lös mage och feber är så typsikt när tänder är på gång att komma upp ordentligt. du ska se att det ger med sig sen, men det är jobbigt när de blir så gnälliga o klängiga!!
    oj det var sent din sambo lägger sig!! vi är båda kvällströtta så vi somnar senast klockan 22.30..
    fast oftast tidigare .

barbamamma: jo jag funderar faktiskt på att köpa cyklo-f. har haft nån mens imellan som inte varit så kraftig o då har jag tänkt att snart är det bättre lixom, men så blev det inte denna gång..knappt så man törs gå utanför dörren när man blöder så mycket...jo det skulle ju gå bra att få barnvakt fler gånger, synd att barnvakterna bor så långt ifrån bara . barnens extrafarmor åkte 13 mil hit så det var riktigt schysst av henne med tanke på den korta stund hon var här.

suck att Agathon strular så mycket på nätterna, vet han inte om att mamma behöver sova!! . jag förstår att det måste vara skönt att fått duscha ordentligt nu .
    vad är det för slags datorer ni ska sälja, är det för lite större barn eller så med räknegrejer?? vi funderar nämligen på att försöka få tag i nån dator till Noah då han fortfarande är väldigt intresserad av våra .
    hoppas det går bra med skrivläxan nu!!

Pilea: ööh det där skulle väl kunna vara svinkoppor, men jag har bara fått beskrivning av dem, inte sett i verkligheten så jag vet inte..stackars Tyra som är sjuk!

oj ni är verkligen på fixarhumör . kommer säkert bli fint efteråt .

idag åkte Dan iväg på praktik (verkar gå bra, fick ett sms nyss ). Noah höll låda från ca kl 5 imorse o jag gick upp samtidigt som Dan kl 6 för då brukar Linn vanligtvis vakna..tog upp Noah strax efter att Dan gick iväg 6.30 o fick i honom en smörgås o fruktsoppa innan barn nr 2 vaknade. hela morgonen fungerade så himla bra, kan knappt tro det är sant . Noah brukar jämt trotsa på morgonen med frukost o annat, men nu gick det hur bra som helst. han hade knappt tid att säga hej då på dagis heller, hehe. men på vägen hem från dagis började jag darra o må grymt illa..grannarna bjöd in mig tack o lov när jag kom hem så jag fick sitta o ta det lite lugnt innan jag gick upp för trappan..med tanke på hur jag mår så har jag nog för mycket mediciner nu igen . så jädrans typiskt!! så nu är jag helt slut. skruttan sover så jag ska lägga mig en liten stund o vila..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)