pilea: jag som hoppats att du skulle få bli bra nu o så känner du dig likadan idag med. du får ringa imorgon om det fortsätter, hemskt att behöva ha sån feber!! du kan inte ta Eox eller något annat än bara alvedon då, tycker den ofta hjälper lite dåligt o kort tid lixom...
men oj, har tandläkaren öppet på lördagar hos er
. va kul iaf att hon ska dit
. Noah älskar tandborstar han med, men vi fick en med posten nu med ett brev där det stod att vi kommer få en kallelse dit inom det närmsta året??!! tyckte det var lite svag beskrivning, trodde de skulle dit nära 3-årsdagen
.
jag tyckte det verkade konstigt att ingen pratade på arbetsplatsen. nä de är helt tysta där även på rasterna!!
barbamamma: men vilken skum unge du har just nu som sover så dåligt!! så där var Linn ett tag om kvällarna att hon skrek till o så kom man in så sov hon..skönt att maken tog ungarna ett tag iaf så ni fick sova lite till..hoppas nästa natt blir bättre då, går ju inte göra annat än att hålla tummarna..
haha, såna där invandrare skulle vi ha fler av i Sverige
. i vissa länder verkar det mer självklart att man lär sig språket dit man flyttar, men vi är ganska veka här och när man inte ens får sjunga nationalsånger eller visa svenska flaggan så är det ju självklart att utlänningarna också anser att de ska kunna få behålla precis det språk o de seder de är vana vid i sina länder o strunta i oss. minns när jag började i skolan i Norge, jäklar vad man fick höra saker så fort man sa något fel alltså o då var jag ändå svensk!! har stött på väldigt få utlänningar av det slag kan jag säga, men de behövs!! då hade inte ordet racism existerat i princip
. att skriva är alltid svårare än att tala så kanon då att din man kunde hjälpa honom igår
.
så mysigt med bullbak, skulle jag också vilja göra!!
nä kan inte se nån bild. men jag vet ju hur fina de brukar vara o jag är med o tävlar på hennes blogg nu. skulle faktiskt vilja ha en mössa till Noah
.
men har dina barn alltså vaknat så där hysteriska?? jag upplever som att något är fel, men vet inte vad. han började ju med detta i våras, sen har dte ju varit bra imellan ju..
x-girl: skönt att Andreas tagit ledigt o att ni ska hitta på något kul då
. du behöver inte känna dig stressad över att du inte får gjort något hemma medan Selma är på dagis. Noah är ju där dubbelt så mycket o jag hinner ändå inte med ett skvatt
.iofs såna här dagar så får jag lägga mig så fort Linn sover, om jag då hade varit pigg hade jag ju orkat göra andra saker..jag tar o småfixar medan Linn är vaken. lägger henne på golvet så hon får rulla runt o leka lite då o jag fixar kanske disken eller tvätt..
jo han måste ju varit supertrött när han vaknade eftersom han var vaken såpass mycket inatt. (han var verkligen vaken mellan 23-2.30
) han vaknar alltså på nätterna och börjar stortjuta och eftersom han inte kan säga en del ord så förstår man ju inte alls vad som är fel..ibland tar man över honom till oss, men då ligger han bara o stökar o så kan man fråga om han vill sova i sin säng igen o då kan han typ sucka o säga ja o då kan han somna om igen så jag vet inte vad som blir fel. och så blir han grinig vareviga morgon. det är så nice o höra gråt varje dag. jag har faktiskt funderat på låga sockervärden eller så kanske han har växtvärk om nätterna som gör att han vaknar. vi ska till bvc i slutet av månaden och om det inte blivit något bättre så får man fråga om råd där ju..det kan ju vara så enkelt att språket börjar släppa o att han då är inne i en utvecklingsfas..äsch, vet inte alls, jobbigt som tusan är det..
Linn somnade kl 12.15 o hon sover än
. hon brukar aldrig sova så här så jag funderar om jag ska låta henne sova eller väcka henne?? jag var iaf inne nyss o kollade så hon andades, puh va nojjig man är
. jag har fått sova i ett par timmar här idag, har slocknat så fort hon somnat. fick också äta lunchen här i lugn o ro, vilken lyx
.
suck, fick ju en sån värdecheck på att hämta ut en babybox från Libero, men då står det att jag ska åka ända till Gävle o ut till den butik som ligger längst ifrån?? har för mig att man förra gången fick välja sån't själv?? att ta sig dit ut tar en heldag med buss kan jag säga..kanske kan maila o höra...gå förresten in på sempers hemsida via reklamen här på fl. där kan man få gratis provpåse med välling/gröt för våra äldre barn. känns ju jättebra att de börjat med sådant nu, minns ju att vi pratat om det innan ju. noah tycker bara om Linns gröt om han ser att hon äter det, paketet tar slut väldigt fort då kan jag säga!! kanske bättre om han får gröt mer anpassat för hans ålder
.