• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

Bajskunden = Bajskungen

Pilea: Jag tycker absolut ni ska köpa en till sådan förvaring om plats finns. Man kan ju aldrig få för mycket förvaring, speciellt inte i hallen sådär.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Xgirl:
    Oj, jag missade visst ditt inlägg!
    Fina bilder från v-rummet! Skoj, nu fick jag en till blogg att följa  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Postade visst lite för snabbt!

Ja, förvaring i hallen är verkligen ett dilemma! Vi har en så liten hall, trappen som svänger upp direkt till vänster när man kliver in o badrumsdörren till höger. Sen en liten snutt med spegel o bänk innan ingången till köket. Rätt fram v-rum o under trappen ingång till lekrum. Så allt har en förmåga att hamna i trappan när man kommer hem.
    Men nu kör vi på den här förvaringsmöbeln under trappan o så bygger vi in hatthyllan o det på något vänster. Vi satte fast gamla skoskåpet som stod under trappan uppe på sko-elementet. Det ser ju inte snyggt ut nu med björk o svart o hatthyllan jättehögt upp, men det ska ändå stängas in är tanken. Förvaringsmöbeln skymtar en anings på bilden. Vad tror ni blir bäst, något garderobsliknande runt eller ett draperi med snyggt tyg? Tänker att en garderob med dörr själ utrymme från ingången till lekrummet o tyg skulle ju bli billigast.

• lunaria
    {#emotions_dlg.flower}grattis till 6-månadersbebisarna{#emotions_dlg.flower}

ain:
    jaha så det står i kontraktet då, så skumt!! källare är ju jättebra att ha för tvättstuga och värmeförsörjningens skull..
    au pair är väl jättebra .

pilea: vilken praktisk förvaring det var, en sån grej passar lite var som helst ju och inte bara i ett barnrum . jag skulle nog satsa på en garderobsliknande sak ändå, tyg kan vara opraktiskt o bli smutsigt, men det är jag det .
    *asg* åt Alve, han kan vara så rolig ibland .
    skönt att mjölkstockningen gett med sig helt iaf . jobbigt bara att han inte äter riktig stora mål än, men han får nog i sig tillräckligt ändå ska du se.

barbamamma: skönt att han piggnat på sig lite mer nu
    jag förstår att du tänker framåt och din man borde ju göra likadant. skönt att slippa bygga ut om man slipper det lixom..

x-girl: det blev ju jättefint och mycket bättre nu än innan, rummet såg mycket större ut på något vis nu lixom . skönt att få lite förändring!!
    oj men han kanske är lite förstoppad, har fått för mig att de kan bli det av gröt o viss mat..men Linn bajsar oftast inte mer än en till två ggr/dag när hon haft ersättning, de kanske bajsar mer med bröstmjölk??
    jo jag har funderat kring detta med studier och om det blir av med detta pensionat så skulle jag nog satsa fullt ut på att vara där o skippa studierna. då skulle jag få lön och det väger tyngre samt få arbetslivserfarenhet. och att få jobba som lite av varje som det oftast innebär på ett sådant ställe hade passat mig perfekt och är egentligen som ett drömjobb .

suck, den där mäklaren som har hand om denna plats har gått på älgjakt denna vecka så hon fick inte bokat tid till visning. hon har iaf lämnat meddelande..jag som är så spänd om hon ska satsa på det ju .

stackars Linn har varit så förstoppad igen!! hon har varit så bra i magen länge nu, men helt plötsligt blev hon hård. hon grät o var helt förtvivlad när hon skulle bajsa idag och det var riktigt hårt bajs . stackarn blev alldeles svettig!! messmör o nu ikväll var det iaf lösare..
  • Pilea

am zandra:
    Max tackar o bockar

Jo, så tänker jag också när det gäller tyg, att det blir skitigt o att ungarna säkert kommer dra o hänga i det. Kanske att man kan ställa dit en garderob utan bakstycke!

Men va typiskt att mäklaren är på älgjakt! Hoppas att allt verkar schysst o att det blir en affär! 

Usch då, stackars Linns mage!
    Max har blivit mycket trögare i magen sen han började käka riktig mat, nu bajar han var 3:e dag ungefär.

Är själv med barnen, men R kommer hem om någon timme. Han har varit i Tallin över dagen genom jobbet o hållit i ett möte. Eftersom banken samarbetar med Estland åker han dit lite då o då.
    Är egentligen föräldramöte på Alves avd på dagis ikväll, men det fick vi hoppa över (dom säger ju samma sak varje gång iaf)

Max sover o strax ska jag duscha Alve o Tyra o sen är det natti natti för deras del.

Imorgon ska Max på 6mån kontroll på BVC. 

• Madde01

Hänt lite tragiska saker här i samhället därför jag inte vart så aktiv idag Rynkar på näsan
    Och så är det ensamnt sambon har åkt bort i jobb i en hel vecka.. Jobbigt att han är borta just nu, då jag har en vän som jag tror behöver mig väldigt mycket just nu ..
    Vet inte om ni har läst om han killen som hängde sig live i flashbackforum? Det är iaf den tragiska saken som drabbat vårat samhälle Rynkar på näsan

Blev inte VC för oss idag, då Julius har sovit ända till 4 i morse utan att ha hostat en endaste gång på natten.. Så han kanske är på bättringsvägen nu? hoppas det iaf Glad

Kommer in o svarar i morgon, orkar inte läsa allt just nu ... Även fast jag inte kände killen i sig så kände jag mååånga runt omkring honom, hur kan detta ta så hårt på mig då? Fattar inte det...

• Pilea
    Madde01 skrev 2010-10-11 20:41:24 följande:
    Hänt lite tragiska saker här i samhället därför jag inte vart så aktiv idag Rynkar på näsan
    Och så är det ensamnt sambon har åkt bort i jobb i en hel vecka.. Jobbigt att han är borta just nu, då jag har en vän som jag tror behöver mig väldigt mycket just nu ..
    Vet inte om ni har läst om han killen som hängde sig live i flashbackforum? Det är iaf den tragiska saken som drabbat vårat samhälle Rynkar på näsan

Blev inte VC för oss idag, då Julius har sovit ända till 4 i morse utan att ha hostat en endaste gång på natten.. Så han kanske är på bättringsvägen nu? hoppas det iaf Glad

Kommer in o svarar i morgon, orkar inte läsa allt just nu ... Även fast jag inte kände killen i sig så kände jag mååånga runt omkring honom, hur kan detta ta så hårt på mig då? Fattar inte det...
    Jo, hörde det precis från R! 
    Usch o fy, fasiken va tragiskt! Förstår att det måste kännas extra påtagligt o jobbigt för dig som vet vem han är o som bor där. Kramar till dig!
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-10-11 21:45:59 följande:
    Jo, hörde det precis från R! 
    Usch o fy, fasiken va tragiskt! Förstår att det måste kännas extra påtagligt o jobbigt för dig som vet vem han är o som bor där. Kramar till dig!
    Jo skulle mest vilja kunna ställa upp för min vän just nu, men det är svårt när han har lillplutt hemma själv.. Det är nämligen hennes kille brorsa.. Och dom stod varandra otroligt nära..
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-10-11 21:48:13 följande:
    Jo skulle mest vilja kunna ställa upp för min vän just nu, men det är svårt när han har lillplutt hemma själv.. Det är nämligen hennes kille brorsa.. Och dom stod varandra otroligt nära..
    Förstår det! Va jobbigt att du är själv hemma med Julius! Men hon känner nog ditt stöd iaf ska du se.
    Såg dom händelsen? Fy va läskigt alltså! Man kan ju undra vad som föranländer en sån sak!
  • lunaria
    madde: nä fyy va hemskt, måste ju kännas fruktansvärt!! jobbigt att du inte kan gå till din vän. det behöver inte alltid vara så att man känner den personen, utan man känner själva sorgen i byn. var en sak som hände här oxå i slutet av sommaren, kändes jobbigt fastän man bara träffat mamman till hon som dog. och så bor vi alldeles bredvid krkan o tjejen var väldigt omtyckt..vlll bara säga att sån't är naturligt att känna. stor kram till digHjärta 

pilea: så roligt att du ska till bvc imorgon . hon blev bättre när hon började med maten, men nu är hon trög igen..kanske beror på vilken mat man ger också, hon var bättre med morotspurén..
    ja du kan säkert sätta dit en garderob utan bakstycke i såna fall .

imorgon ska Dan iväg till sista mötet för att få hjälpmedel. han hade fått hem nån grej som skulle kallas timer, men det gick bara ställa på 15 minuter i taget så han visste inte vad han skulle använda den till . han har kollat runt på mobiler iaf, men det var lite kruxigt för de på hjälpmedelscentralen kräver att mobilen ska innehålla så mycket, ex gps o att den håller på med google, men nu har Dan hittat värstingmobilen. bara det att den släpps först nu i veckan så man kan ju hoppas han kan få den . han står för abonnemang själv så jag ska få en ny mobil jag med, en riktig androidmobil, jisses vad modern jag lär va sen .
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)