• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea

Hade 3 auktioner som gick ut idag, gravidkläder med prislapp kvar. Fick bara ca 60kr styck för en blus o skjorta o tunika. Hade köp nu 99kr som ingen nappade på o utropspris 49kr. Ja, ja, skönt iaf att bli av med grejer som bara hänger i garderoben.

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria
    barbamamma: skönt att du blev klar med läxan .
    jo du har ju rätt i att man ska ignorera, men det är lättare sagt än gjort ibland . det dumma är att Dan nästan trissar igång Noah medan jag gör motsatsen, Dan verkar lixom inte lära sig vad som funkar. när Noah är frustrerad så kan Dan skratta åt honom. blir fly förbannad på honom ibland som håller på med småbarnsfasoner, bättre att ignorera som du säger!!

jo jag har funderat på en gåstol, ska bara lyckas få tag i en också . såg att de hade ute nån på blocket, är sugen på att ringa på den om min nya mobil kommer imorgon för den ska iaf hämtas i Tierp...

ain: ja just det, buddha heter ju ställningen, tack för länken o att du vill hjälpa mig

pilea: skönt att du iaf blev av med kläderna även om det var lite dåliga slutpriser..

Dan ringde och tydligen var det en del renovering som behövs göras, men L kände sig lite peppad att satsa på det ändå trots att det lär bli en del jobb. inte helt klart än, men det verkar lovande . får väl se om hon bestämmer sig helt för det. jag som vill veta nu ju . Dan kommer hem kl 21.30 så vi får prata då..
  • Xgirl83
    Zandra: Vad kul att det ändå verkar positivt! Vad nyfiken jag blir på vad Dan säger sen! Nej jag tror inte det är svamp eller nåt sånt, han verkar inte missnöjd vid bröstet utan bara inte intresserad av att äta lika mycket. Fast ibland äter han ju mycket också förstås.

Pilea: Roligt att du roade tanterna lite. Ja ibland är det svårt att tjäna pengar på Tradera.. Tycker inte Tradera är lika roligt längre, varken som köpare eller säljare.

Barbamamman: Men haha, har Uno tagit på sig DINA trosor?? Säkert att det var ett misstag? Skönt att få lite skolarbete gjort kan jag tänka mig, inte helt lätt med barnen hemma.

Ain: Kul att Markus tog på Miriam Benjamins tröja. Det hade nog Andreas också kunnat göra. För ett tag sedan tog Andreas på Selma en kortärmad typ julklänning och så en långärmad tröja under som absolut inte passade, det såg inte klokt ut! Annars säger jag aldrig nåt men det fick jag faktiskt ändra på.

Jo jag är också alltid stressad när jag ska iväg till dagis och blir alltid några minuter sen iväg. Men när jag såg Andreas så insåg jag ändå att jag har fått in nån viss rutin och det kan ju vara skönt att inse.

Jag hade besök av mina två bästa vänner idag, som jag känt sedan jag var liten. Så mysigt. Efter att de bott på andra ställen så bor nu båda här i stan där jag bor igen.

Nu när barnen somnat ska jag och Andreas se på film.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain

barbamamma: haha, tog han pa sig dina trosor? Men det där med pyjamasen har Markus ocksa gjort
    Annars brukar jag som Xgirl inte säga nagot om han matchar lite lustigt- annars kommer han ju sluta helt och hallet (men det skär ibland i hjärtat ;--)  ) men när det blir sa helfel brukar jag protestera. Fast Miriam fick faktiskt ga till skolan med Benjamins tröja...

Pilea: vad trakigt med sa lagt slutpris. Jag lade just ut bebiskläder (igar) och än har ingen bjudit pa dem.  Men det förväntar jag mig inte heller. Hoppas bara att det blir nagorlunda slutpris. Jag funderar pa att sälja dem pa loppis här nere istället. Da slipper man ju fraktkostnaden, sa da kanske folk är beredda att betala lite mer för kläderna.
    För mina mammakläder fick jag runt 160kr för klädpaket med 5 kläder, sa inte sa högt precis. Men bättre än att de bara ligger här och skräpar.

Jo, det blir ju lite jobbigt att hämta Miriam fran skolan. Det finns en skolmatsal där man far välja om man vill ha sina barn. Fast man betalar ju för maten. Vi hade tänkt ha henne där tva dagar i veckan, och sedan hämta en dag var och den 5 dagen hämta tillsammans. Men sa ville Miriam inte ga pa cantinen (matsalen) och bara grät, sa nu gör vi en paus till efter lovet som är om en vecka och sa far vi se hur det blir.
    Jobbigast är det när Markus är borta, för da far jag skjutsa pa morgonen  8:30 - är hemma 9:30. Sedan aka igen 11:45 - hemma 14:00. Sedan aka igen 16:00, hemma runt 16:45. Om vi inte aker till en lekplats eller sa.
    Det vore väl ok om det bara vore jag, men nu blir det ju lite jobbigt för Benjamin.

Men oftast sa skjutsar Markus pa morgonen och tar ofta lunchen, sa da behöver jag ju bara hämta. Men idag och igar var han pa kurs.

Xgirl: vad kul med besök!

gastol: Vi köpte en gastol pa loppis till Benjamin, det blev en hit!

Suck, Benjamin hostar mer igen, och vaknar typ var 10 minut... Upp för trappan och in med nappen och trösta och sa ned igen. Och sa upp igen...  Markus är pa pokerkväll med jobbarkompisarna. De har en sadan nagra ganger per ar. Hoppas han vinner nagot iaf

Här är en blogg som vara blivande grannar skriver. Där kan ni se nagra bilder fran far tomt. Under "recent activity" är var del längst bort i bilden. Den delen där det star en liten koja pa.
    http://steveandjennyshouse.blogspot.com/

• 7 michelingodingar

pilea:tråkigt när det inte går så jättebra på tradera och när man lägger ut helt nya grejjer med lappar kvar så hoppas man ju på o få lite för plagget ju!!

am zandra: jag vet,  det är jättesvårt o ignorera när dom t  o m sitter o gör sig själv illa fredde hade/har ju en tendens till att sitta och riva sönder sina nagelband och även huden runt naglarna när han blir arg och det tog flera år för mig o försöka ignorera honom när han gjorde detSkrikandes
    Dan kanske skrattar åt noah av osäkerhet för att han inte vet hur han ska hantera det......hur som så blir man ju arg för ett sånt beteende göra ju inte saker o ting bättre precis!!

ok hoppas din mobil kommer nu dåGlad agathon sitter ju i gåstolen korta stunder än så länge o har inte kommit på att man kan ta sig framåt med den änDrömmer

vad roligt att det ändå låter lovande med pensionatet!!

xgirl och ain: haha jaa mina trosor, det var en morgon o lite halvskumt ute o han dödstrött så han bara slet åt sig ett par vad han trodde var kalsonger men tyckte dom satt lite konstigt men åkte till jobbet iaf o skulle på toa när han inser sitt misstag gissa om jag höll på o dö av skratt när han kom hem o muttradeFlört

xgirl. vad kul att dina barndomsvänner flyttat tillbaka

ain:men stackars benjamin hoppas det ger med sig snart!!

vi vände ju på agathon i hans säng efter en rek av barnhab och efter vi gjrt det så har ju agathon sovit betdligt bättre om nätterna o igår kväll vände jag tillbaka honom tänkte det kunde kanske vara skönt o få sova lite på andra sidan en natt men HAHA gissa vem som stökade runt i sin säng o vägrade somna efter maten så till slut vände jag honom igen o han somnade inom 5 minFörvånad

• Pilea

Här är det svinkallt, men strålande solsken! Gick ut strax efter kl.09 med barnen o var ute o lekte i parken 1timme, men sen höll vi på o frysa ihjäl så då gick vi hem. Har stått o stekt pannkakor som en galning, Alve har tjatat hela veckan så nu fick det bli det till lunch.
    Är nog inne resten av dagen o pysslar o donar, skulle behöva dra en repa med dammsugaren också.
    Ikväll blir det Spare ribs o ett glas rött Tungan ute

am zandra;
    Spännande, men det låter ju lovande! Har ni pratat något mer om saken?

xgirl:
    Skoj med kompisträff o filmtittning! 

Ain:
    Ja, skittrist! Det var ju helt ny grejer med prislappen kvar, kostade 199:- plagget, men men!

Oj, det låter superstressigt det där med hämtning o lämning, men skönt att ni delar på det iaf. 

Men stackars liten som hostar igen!

Barbamammans:
    Men oj att det kan göra sån skillnad av att vända sida! 

• Xgirl83
    Ain: Oj, ja det låter ju jättestressigt med alla hämtningar och lämningar hit och dit!

Barbamamman: Men oj vad intressant att han sover så bra på ena sidan och dåligt på den andra! Kan han känna obehag på något vis att sova på ena sidan pga sin nacke eller så?

Pilea: Härligt med utevistelse och sen pannkakor! Vår dag ser ungefär likadan ut. Vi har varit ute på promenad på förmiddagen med ett litet stopp vid en lekplats. Underbart höstväder även här! Sedan lunch och nu sitter vi och slappar framför TV/dator, Arvid sover fortfarande i vagnen efter promenaden. Här blir det lite pyssel hemma med städning resten av dagen.

Usch, ingen bra dag idag. På dåligt humör och går och stör mig på allt. Men ikväll kommer en av de kompisarna som var här igår, hit och så ska vi spela lite Wii.

Kors i taket, Arvid har sovt längre pass i vagnen två dagar i rad nu. Jag tror han trivs bättre i vagnen nu när det är lite friskare och kyligare luft ute kanske.
  • Xgirl83

Är era barn ute varje dag på dagis förresten? Jag tycker ibland att de stannar inne lite för mycket där Selma går. Jag har inga problem med att de har lugna mysdagar ibland när det är ruskväder, så gör vi ju nån gång ibland även hemma och det kan också behövas. Men nu verkar de t ex inte ha varit ute i förrgår, och inte heller en dag förra veckan, och båda dessa dagarna har det varit helt ok väder. Visserligen mulet men helt vindstilla, riktigt behagligt faktiskt. Det märks direkt om hon inte har varit ute nånting en dag, hon blir helt hyperaktiv. Inte ska man väl vara hyperaktiv efter en dag på dagis tycker jag? Känns ju lite snopet när hon bara är där tre dagar i veckan så är de inne en av de dagarna.

Mycket är bra med Selmas dagis (som är dagbarnvårdare - fd. dagmammor - som håller till i ett hus), men ibland funderar jag på om hon ska få börja på vanlig förskola istället.

• lunaria
    x-girl: så trevligt att du har två bästa vänner som bor där nu .

skönt att han somnade i vagnen . Linn kommer också bättre till ro nu i vagnen när det varit kallare ute.

ain: vilken fin tomt ni köpt . stackars benjamin som är så dålig!!
    vann Markus något på pokern?

barbamamma: så skumt att han sover så mycket bättre på ena sidan då!! men skönt att ni kan lägga honom så och att han somnar så bra själv då . Linn lägger sig alltid åt ett håll så hennes hår har nästan försvunnit på ena sidan, ser jättekonstig ut..hoppas inte hon blir sne i huvudet pga det..

Linn provade ju gåstol på öppna förskolan sist och susade iväg i den precis som hon aldrig gjort annat så jag vet ju att hon skulle tycka om en sån..men vi får se sen när vi får pengar om vi ska köpa en till henne. bara vi får tag i en som sagt, det är det största problemet .

pilea: vilken mysdag ni har . ååh pannkakor som är så gott!! vi var också ute en stund, men jag har sån varm jacka så jag höll på att svettas ihjäl trots att det var ganska kallt ute .

jag tänkte uppdatera läget. Dan kom hem 21.40 igår och jag kämpade med Noah ganska sent för han ville inte sova så jag var så sliten och trött igårkväll o orkade inte skriva. dessutom hade jag ätit färdiga köttbullar och jag vet inte om det var lök i de för jag fick problem med magen igen då. L ska iaf till banken så fort som möjligt och försöka få ett lånelöfte. så hon kommer till att satsa om hon får lånat pengar och om hon får köpa allt till rätt pris. var inte rätt mäklare som visade de runt igår så det är ett litet frågetecken kring om inventarierna medföljer och så..känns fortfarande rätt nervöst mao,hoppas det går igenom!! sedan kollades det och det går att göra en 3:a eller 4:a till oss i byggnaden vilket känns kul. usch, avskyr bara all väntan..

fick inte mobilen idag så den kommer väl i början på nästa vecka.

idag har jag diskat, dammsugit o grejat lite. behövdes verkligen nu. fast jag borde ju inte gjort det med tanke på mina fogar..ikväll blir det iaf att äta lite kex, ost och cider .
  • Pilea

am zandra:
    Åh, hoppas att affären blir av! Mycket som skulle lösa sig för er del då

Va jobbigt du har det med dina fogar! Jag trodde att allt sånt där skulle försvinna automatiskt när man inte längre är gravid, men det verkar ju uppenbart inte vara så alltid.

xgirl:
    Jo, på Alves o Tyras dagis är dom ute varje dag. Oftast 1gg på förmiddagen o 1gg på eftermiddagen. På Torsdagar har dom utflyktsdag.

Skönt att han börjat sova bättre i vagnen!

Känns som en bra dag idag, har hunnit med ovanligt mycket o ändå haft mycket tid med barnen. Har haft mycket tålamod helt enkelt o låtit barnen vara delaktiga mycket mera (är inte alltid så bra på det tyvärr).  

Nu har vi nystädat o fint inför helgen. Ska tända lite ljus snart o ha myspys

Trevlig helg på Er  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)