• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Ain

zandra: nepp, han förlorade denna gang! Jaja, sa är det. Men bara 100kr, sa det är ju nästan som ett biobesök sa inte sa farligt.

Xgirl: jo, de är ute en gang pa förmiddagen, nästan oberoenda av vädret. Och sedan en gang pa sena eftermiddagen, men da har jag redan hämtat Miriam. Det är en av sakerna som jag gillar med denna skola. Pa dagiset hon gick innan var de sällan ute pa vinterhalvaret.

• 7 michelingodingar

pilea:här är det oxå kallt men strålande solsken, för en timme sen hade vi 9 minusSkrikandes
    skönt o få lite gjort!!

xgirl:ja du det stramar ju en del i nacken på honom så det är väl en del obehag men nu sover han alltså på den sidan som gör att han måste töja nacken:-0 förut låg han rätt om man säger så men nu ligger han med huvudet i fotändan av sin säng istället och det efter rek så att han MÅSTE vända sig åt den sidan för o kunna se oss samtidigt som han då avlastar sin platta sida av huvudet o samtidigt då sträcker ut den sidan som han har korta nackmuskler i!! pga plattheten i bakhuvudet så har det ju blivit som en kant som han måste ta sig över då han liggerpå rygg och det gör att det är svårare o vända sig men nu tycker jag det blivit en förbättring så ja får väl se, hur som så sover han tusen ggr bättre när vi vände o la han med huvudet i fotändan istället!!

här är barnen ute dagligen på dagis vare sig det är ruskväder eller inte ibland är dom ute fm o ibland em och torsdagar är alltid en utedag då går dom till skogen,hembygdsparken eller en lekpark och oftast lagar dom då maten på stormkök när dom är där, ute i skogen har dom fixat ett vindskydd m.m så dom barn som vill sova gör det där!!

am zandra:men vad kul det går ju framåt iaf synd att noah skulle strula så bara!!
    tråkigt att inte mobilen kom, och jobbigt med din mage tål du inte lök alls?

haha vet du jag läste SEX OST OCH KEXSkämsTungan ute var tvungen o läsa igen

suck blir inte o kolla på huset,maken var aldrig ut till bonden igår som han eg skulle men maken är inte så intresserad av huset så ja jag får väl ge mig då då

• Xgirl83
    Barbamamman: Ja just ja, detta är ju den "dåliga" sidan för honom att ligga på, då är det ju ännu konstigare! Synd att det inte blev något med huset! Låter ju jättemysigt att de lagar mat ute på stormkök på dina barns förskola.

Pilea: Det är ju så härligt när man känner att man både får saker gjort och får tid med barnen. Att göra dem delaktiga inser jag också är så viktigt, och man märker ju hur barnen älskar det och växer med uppgiften. Ändå är det så lätt att göra det själv för att det går fortast så.

Zandra: Vad mysigt med ost och kex. Ja det är ju förstås mycket som ska klaffa fortfarande då, men så roligt att hon i alla fall VILL satsa! Förstår att det är jättespänd väntan nu! Härligt att du fick städat lite, det fick jag med och det är så skönt.

I natt har vi haft något av en strulnatt för en gångs skull! Vet inte hur många gånger Arvid har vaknat i natt. Man har ju blivit bortskämd med att han vaknat 1 eller max 2 ggr per natt nu länge. Men jag tror det är tänder på gång, han har händerna i munnen hela tiden, och började bita mig i handen förut (var något nervös att därefter stoppa in bröstet i munnen på honom...) Och så känns det annorlunda igen när han äter, så som det gjorde även sist gång innan tänderna tittade fram.

Barnens mormor var här redan kl 9 och hämtade Selma för att ta med henne till badhuset. Selma var SÅ laddad!! Sen ska vi andra i familjen komma dit också för en sen lunch. Så vi funderar väl på vad vi ska hitta på.

Det låter ju som att era barn är ute mycket på dagis, eller så det ska vara tycker jag. Selma är ju bara där till kl 14 så om de går ut efter det vet ju inte jag. Men kl 14.15 är det mellanmål och sen verkar många barn hämtas runt kl 15 så om de går ut på eftermiddagen så är det nog inte så många barn som är kvar då. Det är annat än bara utevistelsen som gör att jag tvekar, kanske jag ska nämna. Hade det bara hängt på det hade jag inte brytt mig. Enda haken med att byta förskola för Selma är nog att hon har sin älskade kompis Isabelle där. Det är mest det som gör att vi tvekar. Men nu hittade jag hennes mamma på facebook, då finns ju möjligheter att hålla kontakt ändå så att barnen kan träffas ibland. Sen blir nog ett dagisbyte ändå inte aktuellt förrän Arvid ska skolas in nästa vinter, skulle jag tro.

Nej nu får vi väl passa på att hitta på något innan vi ska gå till min mamma. Och Arvid är knepig här och vill inte gärna ligga själv.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

x-girl: här går de iaf ut med ungarna minst en gång per dag. de är ut i 1-2 timmar innan lunch och ibland är de ute på eftermiddagen efter vilan. men jag upptäcker att de gamla förskolefröknarna oftare är ute med ungarna på eftermiddagarna än vad de yngre är. dock är de inte ute om de skulle spöregna eller om det blir så där kallt som det var i vintras..ofta går de också till återvinningen eller en speciell plats i skogen.minst 1 gång i veckan är de iväg på sådant..

pilea: skönt att du fick gjort lite . jo det är allra värst med fogarna mellan ägglossning och mensen. men det är inte kul att ha ont nu efteråt. kan ta flera år efter en förlossning innan det försvinner..

barbamamma: nog för att jag är personlig av mig, men det med sex var väl lite att ta i, tror du är minsann en liten snuskhummer .

nä va trist din gubbe är!!

här har vi varit ute lite i skogen idag. förra året var vi ute vid första advent tror jag o plockade svamp, men nu är det redan helt dött nästan. hittade ett par djupfrysta taggsvampar vid ett ställe, men annars ingenting. tur att vi har en del i frysen iaf . Dan ska göra köttgryta med vin, ädelost och svamp idag, mumma .

på måndag blir det spännande för då har L möte med banken. så då får man hålla tummarna . hon har iaf skrivit ihop ett bra brev och ska göra en ordentlig budget och lägga fram så hon visar att det kommer till att bli vinstdrivande.

när jag skulle hämta Linn från sängen så låg hon med huvudet i fotändan av sängen och såg såå nöjd ut .

• lunaria

missade ju litegrann igen, var iväg o gjorde annat imellan som vanligt .

barbamamma: glömde skriva om löken..jag tror jag har problem med gallan så jag har fått sluta med all lök, grön paprika, äpple, päron och i stort sett det mesta som innehåller ägg. jag tror alltid jag haft problem med laktos, men sedan jag slutat med mycket som innehåller ägg så har jag kunnat dricka ett glas mjölk och det har jag inte kunnat dricka på många år så det känns underbart. men lök och ägg är det mest jobbiga jag kan få i mig tyvärr . vissa bakade saker går bra ändå, så jag får ta och prova mig fram vad jag tål eller inte tål...

x-girl: usch, stackars Arvid som har så måna tänder på G hela tiden!! och jag förstår att det inte känns så lockande för dig att amma då heller!!

kul att Selma ska till badhuset o var så laddad inför det .

• 7 michelingodingar

hahaha jag kan då allt få till saker o ting

jag trodde xgirl var extrafarmorn som am zandra pratar om ibland insåg mitt misstag när xgirl skickade vänförfrågan på fejjanTungan ute

am zandra:haha jag snuskig fantasi näääeeee då var har du fått det ifrånOskyldig
    ok jobbigt o inte kunna äta vissa saker måste ju kännas lite så där o testa dig fram o så kanske du får ont av en sak men inte en annan som innehåller samma sak

åhh den där köttgrytan lät onekligen god!!

xgirl:stackars arvid o hans tänder kan tänka mig smärtan om han skulle bita vid amningenTyst
    vad kul för selma o få bada mina älskar o få åka till antingen simhallen eller äventyrsbadet

lägger ut en massa på tradera men just nu går det trögt o få sålt på grejjer jag försöker o släja en jäkla massa så jag kan få ihop några tusen o åka med syrran till ullared nästa helg, ett par tusen kan jag ta med från våra pengar men jag vill få ihop 4000-5000 kr för att det ens ska vara lönt för mig o åka!!
    ska lägga ut en massa flickkläder i stl 98/104 tänkte jag o hoppas på o få lite där nu när BB kommer i veckan
    filippa ska få åka med syrran dit som födelsedagspresent o jag kan lova att vi har en dotter som svävar på moln (lik mamma kanske ) hon har gjort en lista på saker som hon ska köpa, hon har själv sparat 200 kr sen får hon sin månads peng på onsdag på 150 kr + att hon sålt jultidningar o dom kom i veckan så det har hon lämnat till de flesta och hon får behålla över 500 spänn som hon tjänat av o sälja jultidningarna så hon har ju minst 800 kr med sig

• Hamyes

Jag lovar skriva mera sen och komentera er:) Men jag mår fortfarande lite tokigt och fick i torsdags min diagnos muntligt för han ville inte sätta den som en stämpel vilket jag uppskatta jag är bipolär vilket e när man e lite upp och ner hela tiden Så nu äter jag "vaken medicin" och sömnmedicin...

Kram på er:)

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Hamyes
    Xgirl83 skrev 2010-10-13 21:32:35 följande:
    Hamyes: Ja jag kanske har lite frågor kring depression.. Om man har mycket ångest om kvällarna men oftast inte på dagen, kan det då vara någon form av depp? Jag ser heller inte fram emot saker lika mycket längre och oroar mig för precis allt, allt känns så mörkt ibland, så ibland undrar jag vad det är med mig. Välkommen hit! Jobbigt att du har lidit av depressioner sedan en sådan ung ålder! Inte lätt för en 12-åring, eller ens en vuxen, att hantera ju.
    Hej

Vad för slags ångets har du? förväntanångest, matångest eller?

Kan ju vara höst depp med vilket e då man bara är lite nedstämd men jag tror inte ångst tillhör höst...
    (¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Xgirl83

Arvid har ju bara fått upp 2 tänder fortfarande, de andra två som verkade på gång har liksom inte kommit längre. Så det är kanske de som ska upp nu. Får väl se hur denna natten blir.

Fattar inte vad det är med Arvid, han har inte bajsat på 3 dagar igen nu. Han har inte fått nåt annat än katrinplommonpuré och bröstmjölk nu på ett par dagar så man tycker ju att han borde återgå till normala mönstret snart.

Barbamamman: Hoppas du får ihop en massa pengar nu då! Nu i helgen kunde man väl anmäla sig till nåt för att lägga ut 3 auktioner gratis, så som de haft förut också. Roligt att Filippa ser fram emot Ullared så mycket!

Zandra: Tycker synd om dig som måste utesluta så många saker i kosten! Åh vad härligt att komma ut i skogen. Vad spännande det blir på måndag.

Hamyes: Nu har faktiskt ångesten varit något bättre i några dagar, den blev väldigt påtaglig efter den där killen som tog livet av sig på nätet, jag tyckte det var så himla obehagligt. Men när jag har den ångesten så känner jag mig liksom orolig för allt, tänker att jag kommer få cancer osv. Ja det värsta helt enkelt, är väldigt rädd för att dö, även en känsla av ensamhet. Men nu har det som sagt varit bättre, fast jag har som en svag känsla av "meningslöshet", ser inte fram emot små saker i vardagen som jag gjort förr, lite ensam sådär, aldrig 100% glad. Har ofta lite så här, men det har nog varit lite värre sedan Arvid föddes i maj. Så jag funderar på att ta mod till mig och ta upp det på BVC på torsdag. Fast jag kommer ha med mig Selma tyvärr (snart 3 år) men hon förstår nog inte så mycket av det.

Ingen bra kväll, känner mig ensam trots att Andreas sitter här två meter bort. Vi sitter vid varsin dator och han verkar inte alls intresserad av att vi ska hitta på nåt tillsammans. Kul lördagskväll liksom. Så jag youtube:ar lite musikklipp, det är rena terapin ju. Just nu: U2 - With or without you. Känns skönt att "stänga in" sig i sin egen värld vid datorn och lyssna på lite låtar som betyder mycket för en.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

barbamamma: så duktig din dotter har varit med jultidningarna och att då få ihop lite egna pengar .

hoppas du får sålt lite på Tradera så att du får ihop lite pengar du med. håller tummarna!!

jo det känns lite som gambling när man testar sig fram vad som fungerar..

hamyes: men gumman då, så skönt att du fått en diagnos, men usch vad jag lider med dig som fått en sådan jobbig diagnos!! har haft kontakt med många som har det och det verkar vara otroligt tungt. inte konstigt att du har mått dåligt sen du var så liten då. kram!!

x-girl: jag tycker verkligen du ska säga till på bvc hur du känner, bra om du kan få den hjälp du behöver!! exakt så där kan jag ligga om kvällarna, typiskt katastroftänkande lixom. tänk om det börjar brinna när jag somnar, tänk om jag har canser, eller någon annan har det. fungerade faktiskt bra ett tag när jag höll på med mindfulness och kunde ta en sak i taget och fokusera på nuet, men nu är jag tillbaks...
    sån där kväll hade vi med, totalt värdelöst . men skönt att du hade lite musik att lyssna på..

konstigt att Arvid inte bajsat på så många dagar . men han verkar inte förstoppad eller något??

inatt har jag bara sovit 3 timmar..jag kunde inte somna, var lite ledsen o hade ångest igår och sedan vaknade Noah 2.30 och pratade på. kl 5.30 då Linn vaknade. ingen bra dag igår alls. min energi tog plötsligt slut och Noah stod och gnällde en massa och jag bad Dan om att ta hand om Noah och han bara sa "men vaddå, jag vet ju inte vad han vill??". jag stod där o bara bad om att han kunde ta Noah, jag sa flera gånger att jag orkar inte mer nu, tårarna rann och jag kände panikångesten komma för jag kände att jag inte orkade mer. han tog bannemig inte Noah ändå . och angående projektet så känns det som L och Dan pratar med varandra och jag står utanför och har inget att säga till om när det gäller något. jag känner mig totalt värdelös just nu, vet inte vad jag ska göra. är så trött o sliten..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)