barbamamma: men usch så hemskt med din svärfar, förstår att du mår dåligt över det!! hoppas han repar sig, vilken jobbigt kväll det måste varit för din man oxå. och så med tanke på allt annat som bara skapar ångest runt omkring!! din syrra verkar vara lite speciell, och lite materialist och ska räkna på saker, men precis som du säger så är det ju upp till henne vad hon hittar på för grejer till barnen. jag tycker precis som förra året at ni borde stanna hemma så ni slipper allt tjat och gnäll om julklappar. jag tycker det har blivit så tråkigt materialistsamhälle där varenda krona ska räknas hit eller dit. måste man köpa dyra julklappar för att det ska betyda något?? nää gör det som känns bäst för er, en lugn och skön jul kan betyda mer än något annat. tänker på er. kram
x-girl: det var inte under natten jag blev så där trött, utan mitt på dagen. men jag kom på senare att jag glömde ta min medicin den dagen så det förklarar det mesta..
jag förstår hur du menar, jag har lätt att tro att jag är ensam om saker och det känns otroligt befriande att höra att man inte är det. jag har väl först fått ett sådant katastroftänk för ett par år sedan. när jag var 12 år var det så mycket annat i mitt liv som tog upp tankarna, mitt liv var rentutav värdelöst och jag var väl djupt deprimerad redan då. grät mig till sömns och jag gick ständigt runt med massor av tabletter i min ryggsäck. var redo till att dö redan då. men nu så tänker jag jämt på massa grejer som jag oroar mig vilket bara är dumt. är rädd att jag ska bli som pappa som kollade spisen minst 10 gånger innan han gick hemifrån exempelvis..vill inte bli sån. men så ligger jag på kvällarna och all oro bara kommer fram

.
kul att Arvid börjar sitta själv

. haha, man vet ju aldrig med det där om de vill ta sig framåt. Linn nöjer sig inte med att bara vilja sitta, hon vill en massa mer

.
roligt med fotografering och att Selma fick nya kläder

. Noah ska fotograferas den 5:e nov. jag oroar mig dock för att det inte kommer bli så värst fina bilder. han är inne i en riktig aktiv fas så han slår sig mer än nånsin. han har blåmärken på hela pannan just nu

.
ain: varför är du uppe så sent, du får se till att komma i säng tidigare!!
nä du, jag tänker komma för det har jag sett fram emot så länge nu, men risken är att jag inte fixar få med mig barnvagnen på buss och tåg utan att bli totalt slut så största sannolikheten är att jag kommer ensam vilket är lite tråkigt då du ändå har med dig benjamin. men saker och ting kan hända så jag säger till i såna fall så fort som möjligt.
nä jag fattar inte hur det kan ha blivit så här heller. men jag pratade med Dan igår. det har varit så att L jämt bara pratar med Dan och Dan har sin diagnos så allt förs lixom inte vidare så helt plötsligt så upptäcker jag på lite dumt vis att de pratar om sådana saker jag lixom inte alls blivit informerad om och det kände jag var otroligt jobbigt. men Dan förstod mig när han väl började lyssna på vad jag hade å säga, först tyckte han väl typ att jag var löjlig. men då gäller det att man sätter sig och pratar som till ett barn för att han ska förstå. typ om kalle och palle pratade bla bla bla. otroligt irriterande och Dan tycker väl ibland jag gör mig löjlig, men det är enda gången han förstår budskapet..
han tog iaf åt sig för idag lät han mig få sovmorgon

. ungarna sov bra inatt iaf