• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83
    Zandra: Ojoj så jobbigt med Linn, och trist att hon då inte vill äta den vanliga maten heller. Fungerar inte bärsele/bärsjal? Eller du kanske inte klarar bära henne så förresten? Du får ha henne i famnen och sätta dig framför nån bra film kanske.

Barbamamman: Men vilken sjukstuga!! Vad jobbigt. Och att Agathon har feber igen, det har han väl haft flera gånger nu?? Är han förkyld också?

Konstigt, jag mådde ju rätt bra på dagen igår, men så fort jag gick och la mig så fick jag världens frossa. Sen idag så mår jag bra förutom ont i bröstet. Men idag fixar jag nog att hämta Selma på dagis. Andreas började senare så han kunde lämna Selma i alla fall. Hoppas jag inte blir sämre nu, men i så fall får jag ringa Andreas eller lösa det på annat sätt.

Jag tycker inte Arvid äter lika mycket längre när jag ammar honom, kanske är det därför jag fått mjölkstockning? Många gånger nu så äter han bara lite på ett bröst. Sen är han så lättdistraherad också.

Puh, jag blev rent stressad i morse när jag såg Andreas försöka få iväg Selma till dagis i tid. Eftersom han normalt åker hemifrån vid kl 7 så är det alltid jag som gör det annars. Han har med andra ord inte lärt sig än hur mycket planering och marginaler som krävs. Andreas såg smått svettig ut kl 8.55 när hon inte skulle ha de trosorna, inte ville gå till dagis, hon ville ha sin filt osv osv. Sen fick jag stoppa dem i dörren för då hade han glömt ta på Selma kjolen så hon hade bara strumpbyxor.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain

Xgirl: haha, jag kan se Andreas framför mig med Selma Ungefär sa där är det när jag ska fixa barnen pa morgonen Jag är värdelös att hinna i tid pa morgonen. Oftast är det Markus som tar Miriam som tur var. Fast det där med kläderna gör han med. För nagon dag sedan sa tog han pa Miriam Benjamins tröja. Han trodde väl att det SKULLE vara trekvartsärm pa den

Jobbigt med mjökstockningen Kanske du skulle behöva komma till vardcentralen? Jag märker ocksa att Benjamin äter mindre nu da han äter lite frukt. Jobbigt med fulla bröst - fast ingen stockning ännu.

zandra. vad jobbigt med Noah. Men jag antar det är en fas? Miriam har ocksa en fas nu tror jag, fast inte med att slass men med att vara lite olydig. Hoppas det gar över snart för er...
    Och att Linn kommer ut ur sin fas. Säger som Xgirl att det kanske hade hjälpt  med sjal eller nat, men om du har ont i bäckenet kanske det inte är idealt...

Här börjar Benjamin bli lite bättre nu. Jag har varit förkyld jag med men börjar bli lite friskare ocksa. Skönt.

Barbamamma: vad jobbigt med sa manga sjuka barn. Men jag antar att det lätt blir sa att de smittar varandra

Vad gullig Agathon är da! önskar Benjamin skulle börja gosa sa ocksa

Pilea: fina skor! Jag blev ju inte lite sugen pa att köpa nya skor nu

Nej, nu ska jag snabbduscha innan jag ska hämta Miriam för lunch. Jag bestämde att hon ska fa vara hemma i eftermiddag. Dels är det lugnare för mig att äta lunch hemma och inte pa restaurangen med tva barn, och sa tänkte jag att det kunde vara kul att hitta pa nagot i em, som en liten överraskning för henne. Det blir nog bara en lekpark, men det är ju roligt för henne.

• Pilea

Håller på att laga lunch här nu. Funderar på om vi ska ge öppna förskolan en chans till, men så blev jag osäker på om det är något idag vid 13-tiden Obestämd

Ain:
    Mysigt o få eftermiddagen tillsammans! Är det inte stressigt att komma iväg varje dag o käka lunch med Mirriam? Hur länge brukar hon gå om dagarna annars?
    Skönt att Benjamin är bättre!

xgirl:
    Hi hi, ja, det är inte lätt att få allt o funka på morgnarna o särskilt inte om man inte har vanan inne

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

barbamamma: det är helt okej, bra att du säger till . allt kan inte passa alla i smaken .

jobbigt att ungarna är sjuka, hoppas de kryar på sig snabbt!!

usch ja, de tar alltid o gör sån't som gör så himla ont. och Noah kan ju dessutom slänga sig själv och dunka sitt huvud i backen om han inte får som han vill och det tycker jag är snäppet värreRynkar på näsan. vet ju att han varit så här i faser innan så det går väl över till slut, man får väl markera så gott det går att det inte är okej..

pilea: ja det kan ju vara språkproblemen som hindrar en del, då kan han ju verkligen inte uttrycka vad han vill. ex "eja" (mera) eller "öja" (blöja) låter bannemig likadant så det vart han arg på igår då jag inte förstod att han ville ha mera mjölk utan jag trodde han hade gjort i blöjan. och det skapar missförstånd som han såklart blir frustrerad på både oss och sig själv. jag tycker synd om honom.

x-girl: men stackars ig som inte får bukt med mjölkstockningen . du har inte fått svamp eller var som kommer ut då som gör att han inte tycker om att suga på bröstet??

haha, kan se Andreas framför mig . så är det väl lite när jag ska iväg med båda ungarna, fast oftast håller jag på att gå iväg utan mina egna ytterkläder. när jag tänkt på ungarna så glömmer jag lixom av mig själv..men Dan skulle nog vara ännu värre för han kan då sannerligen inte ta hand om två ungar samtidigt. igår skulle jag diska, men så skulle han tappa i badet till Linn och sa åt mig att jag skulle ta henne medan han gjorde det. då frågade jag honom rakt ut om hur jag kan lyckas ta hand om båda ungarna samtidigt + fixa i ordning mig själv på morgonen. då blev det tyst . skulle vilja se honom en morgon haha.

jag ska prova bärsjalen igen, men hon är så frustrerad över att bli buren emot mig och sitta fast. jag skulle vilja hitta nån knytning som passar bra att hon sitter utåt..men sen är det ju det här med bäckenet, är ju inte säkert jag fixar det iaf. ja vi får väl titta på film eller nå't istället..

ain: så roligt att ni ska till lekparken . skrattar lite åt Markus som tog på fel kläder . karlar och storlekar på kläder .

vet du om det finns nå't knytsätt på sjalen är man kan ha barnet framåt på nå't bekvämt sätt?? Linn tycker om att bli buren med ansiktet framåt ibland så hon ser en massa, håller man henne åt andra hållet så vill hon ha lite plats att röra sig så de senaste gångerna har hon inte riktigt trivts att bäras i sjalen..

jag drog iväg till öppna förskolan trots att jag känner mig som jag gör. men tror ni inte de hade stängt bara för det??!! bara för att det är marknadsag i Tierp så stänger de all sån verksamhet . typiskt när man bara suktar efter att få se lite andra mammor och så tänkte jag att linn kanske skulle bli gladare med andra barn där..gick in till grannen istället, de uppskattar ju besök. och Linn klappade deras hund lite o hon var faktiskt ganska nöjd. hon var vaken rätt så många timmar här på fm så hon slocknade i sängen utan gnäll när vi kom in . jag kanske borde göra någon lunch nu när hon väl sover

• Pilea

am zandra:
    Men så irriterande att det var stängt när du hade pallrat dig iväg o allt. Tur att du kunde gå in till grannen iaf

Förstår att det måste vara frustrerande för alla när Noah inte riktigt kan göra sig förstådd, blir ju lätt missförstånd som du säger.

Äsch, det är igen öppen förskola nu kl.13, bara föranmäld babyrytmik. Jag anmälde mig ju till det med start i nov. Det är på tisdagar dom har babyöppet på eftermiddagen, blandade ihop dagarna. 

Får väl gå ut o promenera istället, strålande solsken, men det blåser som bara den. 

• Pilea

Nu har jag bestämt mig, jag går till jobbet istället o roar tanterna, dom gillar ju bebisar  

Tjing! 

• 7 michelingodingar

sitter här o skrattar åt era män vad det gäller påklädning,jag trodde ta mig tusan att uno var den enda karln som kunde få till det så knäppt men där ser man att det finns flerCool
    här har uno tagit på filippa pyjamas mitt i vintern när hon var liten,han trodde det var en dress, alwin vet jag inte hur många ggr som han tagit på abbes shorts o t-shirt senast häromdagen abbe har fått på sig alwins tröjor som blir som med trekvartsärm och INTE att glömma att maken dessutom tagit på sig MINA trosorTungan ute

am zandra:jo det är sant att smaken är som baken,skönt att du inte tog illa upp iaf
    men så typiskt att det skulle vara stängt på öppna förskolan idag då
    du funderar inte på o köpa en gåstol till Linn där kanske hon skulle vara lite nöjd iaf o kunna se o göra saker själv?....är svårt o veta vad man ska göra för o få dom nöjda när inget duger!!

ja att dunka huvudet i golvet är ju ingen höjdare våran psykolog sa när vi gick ang fredde att vi skulle nonchalera det dåliga beteendet så man liksom visade honom att sånt bryr vi oss inte om för om man la för stor vikt vid just ett visst beteende så kunde det få dom o göra det ännu mer för då vet dom att gör jag så då får jag en reaktion från mamma/pappa.

xgirl:ja agathon har haft feber vid flera tillfällen nu men ingen direkt jättehög feber utan det ligger runt 38-38,6 och nja han är väl lite småsnorig men inte så att det stör honom eller att han behöver nässpray eller så.

ain:ja det är ofta så att blir en sjuk här så kan man ge sg tusan på att resten av barnaskaran oxå blir det tyvärr o när det är några barn så känns det ju som att det aldrig går över utan bara börja om på nytt när den siste blivit frisk.

ja han är en riktig liten gos o kramkille agathon

frågar som pilea är det inte stressigt o iväg varje dag för o ta med dottern på lunch osv??? dom har inte som vi har i sverige att dom går klassvis och äter lunch på skolan o som är lagad på skolan av matbespisningen?

här tog jag ett ryck och NU är jag klar med första delen av skrivläxan va ju inte så snurrigt o rörigt som jag tyckte först ju, jag fick liksom inget grepp om texten utan tyckte det skrevs lite hipp som happ men jaa nu är den klar iafDrömmer ska bara ge mig på del b men det får vara för idag nu.

• Ain

kortis (har B i famnen sovandes sa svart att skriva) :
    zandra: 
    ">

runt 0.58
    hittade ingen bra instruktion. Kanske du kan söka själv pa Buddha position

• Pilea

Det blev en promenad till jobbet i blåsten, jäklar anåda som det blåser, rena rama stormen ju! Drack lite kaffe o snackade skit, allt är sig likt o jag längtar inte tillbaka

Just ja, gåstol, där sa du något Barbamammans! Den kanske man ska ta o rota fram i förrådet, kanske Max skulle gilla.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)