• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea

Barbamammans:
    Tack!

Oj, fullt upp du har!
    Aj, aj, stackars Agathon har han fått öroninflammation, lille plutt!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Någon som vet vad som är normalt ang när man får tillbaka mensen efter förlossning? Jag har haft som en liten blödning för kanske 2mån sen (är osäker, tiden går så fort). Sen har jag haft som en yttepytte blodblandad ljusrosa flytning 2ggr o ägglsossnings-flytningar emellan varven o det känns som jag skulle få mens, men det händer liksom inget. Har ju aldrig ammat så här mycket eller länge tidigare så det kanske är vanligt, vad vet jag. Kroppen kanske har fått fnatt. Kan väl ta ett tag innan mensen kommer o blir regelbunden o precis som vanligt. För detta räknar jag knappas som mens. Borde egentligen skriva upp i kalender eller liknande så jag har lite koll när mån jag får dessa flytningar osv. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

am zandra:ja syrran verkar tro att ju dyrare desto bättre men som jag sagt förut till henne att mina blir glada om dom får t ex pennor o målarbok, hårspännen o dyl dom behöver inte alls få dyra grejjer!! jag var ju med häromåret till ullared då hon skulle köpa till mina barn och hon sa efteråt att så billigt har hon aldrig undkommit julklappar till mina nån gång men som jag sa till henne, det behöver inte kosta multum!!

jag älskar ju o fira jul med makens familj för det är sån gemenskap o bara sitta där o äta tillsammans o fixa med maten ihop i liksom bara sitta o prata och sen se barnens glada miner när dom får lite julklappar så eg vill jag ju inte vara hemma med bara oss heller men ibland känns det som att det skulle vara skönt o bara slippa allt!!

vad skönt att du pratat med Dan om saker o ting, jobbigt bara att man ska behöva sänka sig till ett barns nivå för o få honom att förstå men det är samma med sonen här man måste sänka sig till typ abbes nivå för o få honom att förstå.

pilea: mensen kan ju ta god tid på sig att komma när man ammar och sen är den ju ofta strulig efter att man fått barn, när du sen slutat amma o om den då inte kommer igång kan du ju prata med bm iaf.

haha jag börjar med längta lite till första advent men när juldagen är här då vill jag bara riva ut allt för då har jag oxå ledsnat
    jobbigt att farfar ska betee sig så där det förstör ju så mycket,tycker ni gör rätt i o bjuda in alla o dom som vill komma får göra det o dom som avstår pga en el annan anledning får väl fira på sitt sätt då!!

svärfar har kommit hem igen,phuuu, det var början på en hjärtinfarkt han hade så tur att han kom in i tid så dom kunde hjälpa honom!! hade han haft nitrotabl/spray hemma så hade han själv kunnat få stopp på den så nu hoppas vi att han fått sånt utskrivet iaf!!

tjoohooo på lördag bär det av till ullared iaf jag har fått ihop lite pengar nu o har ju en del ute på auktion än 24 auktioner så jag hoppas jag få in lite mer pengar iaf ska köpa julklappar tänkte jag o lite annat som barnen behöver

• lunaria

Pilea: vilken fin hall ni fick . blev ju jättebra det där!! så söt Max är, han börjar bli så stor ju .
    skönt att ni haft så fullt upp hela helgen och umgås med andra.

jag har hört på andra att det där med mensen kan vara lite lurig just när man ammar så den kan ta tid på sig. hört om många som får sån liten blödning som du skriver.

men fyy stackars bonusfarfar som blivit så sjuk . jag förstår ditt upplägg av julen, din farfar får väl ta och sluta tramsa kring det hela speciellt när det var så många år sedan de var ihop ju!!

jag känner som du angående julen och jag tycker de börjar med julgrejerna så tidigt. i ena reklambladet såg man en pumpa och i nästa såg man en julgran, känns lite mysko när det ändå skiljer så lång tid mellan halloween och julafton . precis som du sger så hinner man tröttna på julen innan man kommit dit. fats jag har faktiskt druckit lite glögg redan, gott .

barbamamma: stackars Agathon som fått öroninflammation .
    skönt att svrfar fick komma hem iaf och att han då klarade sig!!

ja alltså, barn är ju så tacksamma för allt smått de får egentligen. det Noah leker mest med här hemma är inte de leksaker som kostat mest utan nästan de som kostat minst. så man ska inte tro att de dyraste grejerna är de som uppskattas mest..

kul att du ska till ullared . har också en del auktioner ute nu. lade ut de i söndags och har redan bud så jag hoppas det blir lite kosing . har ju både Noah's födelsedag, dopet och jul att spara ihop pengar till..ibland känns det jobbigt med högtider på det viset..

• lunaria

nämen då, postade för tidigt!! igår fick jag hem mobilen, den är såå fin .

L var på banken och mest lämnade in papprena till banken så de skulle kunna ha tid att fundera i god tid om de vill ge henne ett lånelöfte. så man går väl bara o väntar .

Idag lät jag Dan få sovmorgon, var lika bra dte för han såg trött ut!! jag är något trött på vår lilla skrikande son, han är inte rolig om ntterna. Linn sover då jättebra ju!! vi har förresten smått börjat dryga ut ersättningen med 6-månadersvälling. går jättebra, hon blir inte lika hård i magen av det som av ersättningen konstigt nog för sen vi började med lite välling i så har hon blivit bättre.

här går det framåt med framstegen också, Linn kan nu rotera på golvet. även om hon inte kommer framåt så kan hon iaf vända sig beroende på vart leksakerna är eller om hon vill kolla vart brorsan tar vägen . och varje gång man ska hämta henne i sängen så ligger hon med huvudet i fotändan, så snabb hon måste vara!!

• Xgirl83
    Barbamamman: Otäckt med din svärfar! Vilken tur att han kom in i sådan tid och att han nu förhoppningsvis får medicin så han själv kan behandla sådant hemma. Aj, en hammare i huvudet låter ju verkligen inte skönt och det känns som om det skulle kunna gå illa om man får det. Kul med Ullared! Ja du har ju helt rätt, barn behöver inte en massa dyra grejer och ingen har ju bett dem att köpa det till dina barn.

Pilea: Med Selma fick jag tillbaka mensen efter att jag slutat helt med amningen, typ nån månad efter, så runt 8-9 månader efter förlossningen. Denna gången har inte mensen kommit tillbaka än, trots att jag var så säker på att jag hade PMS för ett tag sedan. En sån sötnos-kille du har, och fin katt med förresten! Var det din eller barnens farfar som är sådär krånglig med julfirandet? Oavsett, dåligt av honom tycker jag. Man kan ju försöka för barnbarnens skull och om han inte vill det så kan han väl inte kräva att ni ska anpassa ert firande efter honom, eller? Men vad knäppt att det inte blir någon fotografering på dina barns dagis! Hallen blev ju bra! Svart passar ju bra med trappan, eller är det mörkbrun den är?

Zandra: Nu är jag ju såå nyfiken hur det gick hos banken?? Kul med din nya mobil! Min kom också igår som sagt, jag är jättenöjd! Men vad skönt att ni kunde prata om det, om än på barnnivå.. Vad bra att han gav dig sovmorgon, då kanske nåt gick in i alla fall. Aha, jag förstod inte att det var på dagen Noah skrek sådär.

Jag känner nästan som jag har fått tillbaka lite mjölkstockning igen. Är allmänt frusen och hängig, lite huvudvärk. Fast det kan ju också ha att göra med att Selma har härjat och skrikit i natt, även Arvid har varit vaken en del. Blir en lugn dag, får se om vi kommer ut lite efter lunch.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Som vanligt så skriver jag i evigheter så du han posta först Zandra. Då fick jag ju veta hur det gick på banken! Så då är det till att fortsätta vänta då. Kul att du också är nöjd med din mobil! Ja vad är det med våra "stora" barn?? Man tänker ju att när man har en 3-åring och en bebis så ska det väl ändå vara bebisen som håller en vaken om nätterna?? Selma var helt hysterisk i natt!!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

am zandra. agathon blev tusen ggr bättre i magen när vi övergick till 6 mån vällingen samt bytte ut 1-2 mål med gröt samt en burk med mat mitt på dagen nu skiter han som aldrig förr den där ersättningen verkar kunna ställa till det för dom!!
    nää inget är som väntans tider eller hur var det nu hoppas ni får veta av banken snart!!
    kul med nu mobil,jag vill med ha en ny avskyr min med sån där pekskärm

ja nu är det mycket pengar som ska ut, filippa fyller år på lördag o där har vi köpt en rosa mobil som hon tjatat om i snart 1 år sen fyller ju både freya och alwin och så är det väl en 6 pers till som fyller här nu och så julen på det pust håller med dig att pengar behövs nu med alla högtider o kalas o grejjer!!
    hopas ni får bra för auktionerna!!

jag har hittills fått ihop ca 1000 kr iaf på mina auktioner som jag sålt så det är kul

xgirl:vad jobbigt att du känner dig dålig igen och jobbigt att barnen hållt låda peppar peppar agathon somnade snabbt efter maten inatt men kl 05.30 var han klarvaken o skulle uppObestämd åhh har du med köpt ny mobil

Jag blir inte riktigt klok på min lärare, jag fick tillbaka min skrivuppgift 1 idag och hon har skrivit så himla luddigt så jag vet inte om den är godkänd eller inteRynkar på näsan ska komplettera lite men fasen nu blir det sån där black out i skallen så jag vet inte hur jag ska göraGråter och jag som skulle sätta mig ner för o göra färdigt skrivuppgift 2 som ska vara inne på fredag där tappa jag sugen helt o hållet nu bara för detSkrikandes 

• 7 michelingodingar

Grattis till tyra på hennes dagNalle{#emotions_dlg.flower}

pilea:jo det är rätt bra idag,han är gnällig o inget som passar direkt men han håller inte på o sliter i sitt öra som han gjorde igår iaf och inatt har han sovit!!

meeeen herregud vad tror dom eg ungar är ju såna dom kan inte sitta stilla som en vuxen kan nääe jag hade inte heller gått dit även att kroppkakor iaf hemmagjorda är mumsigt värre

jag har bara sett en liten snutt av sveriges skönaste familjer men nja tycker bättre om familjen annorlunda

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)