• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01

Vaknar upp av denna syn i morse..

alltså, det är ju bara Oktober.. Nu vill man ju bara gå o lägga sig igen Tungan ute
  • Madde01
    Barbamamman- Vad jobbigt ni har det med nätterna, vaknar han alltså o är pigg på natten? Vi har tidiga mornar här i stället, Julius vaknar aldrig efter klockan 5.30 numera.. I morse orkade jag inte gå upp så jag flyttade han till våran säng så låg han där i lekte till 7 iaf.. Julius äter banan till mellis, men jag tycker det är så svårt att få in det där mellanmålet, för han somnar alltid 14 då det är dags lixom.. För han äter ersättning vid 5. Sedan gröt vid 9. och lunch vid 11.30 numera en helbarnmatsburk.. Skulle vilja ha in bananen vid 14 typ.. Och sedan kvällsgröt vid 16.30 - 17 typ och sen är det välling vid 19-20 beroende på när han blir trött..

Pilea- Nej han verkar inte dålig igen.. Han är inte ett dugg snorig.. Kan hosta till lite på natten när han sover, men inte annars..

Zandra- Ja, det kan ju vara så.. Usch vilken surkärring..
  • 7 michelingodingar

am zandra:vad jobbigt att ångesten slog till men hade det o göra med att det var så mycket folk??? jag får panik av stora folksamlingar lustigt att jag rer ut o åka till ullared eg men jag kan säga att jag har hjärtklappning, är genomsvett och känner mig hyperstressad!! ändå utsätter jag mig för det

men vad var det för häxa som han fick på arbetsförmedlingen nu då? trodde man hade samma handledare där herregud hoppas verkligen det löser sig och jag tycker ni borde vända er högre upp där o påtala hur ni blivit bemötta av henne!!
    vaa så det är så att när ens dagar är slut så ska man gå på soss och soss i sin tur anser att man ska stå som arbetssökande och få pengar därifrån.......jag blir då aldrig klok på dessa regler!!!

jag undrar om agathon är i en fas eller vad det är för nu har han strulat så himla dant i 2 månader,ska det liksom aldrig ge sig.....han däckade av ren utmattning vid 17.45 igår kväll då han bara sov 20 min efter att jag lagt honom igår em trodde verkligen han skulle sova som en stock inatt men HA HA kl 22 var det en liten herre som låg o kvittra i sin säng sen har han visserligen sovit bättre inatt men varit orolig och bökig till tusen så nu vid 08 var han sååå trött så jag la honom o gjorde välling o när jag kom in med den så sov han i princip men jag tänkte det är bättre att han får lite o äta o sen sover längre än vaknar om en stund hungrig men när han ätit klart så var han ju klarvakenObestämd så det tog en stund innan han somnade sen iaf!! och nu har jag ökat på vällingen så han sveper i sig 260 ml utan problem undrar ta mig tusan om han inte känner nån mättnad eller vad det ärFörvånad provade o ge såna där fruttisallad burk igår em men näähäää det gick INTE en halv burk sen höll han på o spy o klöktes o rös o en sån burk är ju bara några matskedar i ju så det var ju inte mycket alls han åt!!

madde:typ så hade vi igår morse här sen smälte det undan rätt så bra men nu har det vräkt ner snö här o stora flingor som femkrona i stl!!

nää nu ska jag ta o göra after eigth fluff och päronmousse ska ha kalas för filippa ikväll som fyller 10 år i morgon

• 7 michelingodingar

madde:glömde ju o kommentera mer ju
    ja han vaknar o är superpigg om nätterna,ligger o jollrar o kvittrar i sin säng o vevar med armar o ben och ler superstort när man tänder lampan o kollar på honomTungan ute

• 7 michelingodingar

jag smäller av FK ringde mig precis och sa att dom sätt att jag skulle tagit ut LN dagar för 2 barn samtidigt dels för agathon och dels för abbe????? men hallå som jag sa agathon FÅR jag inte ta LN dagar på än och det har jag inte fyllt i om och när hon började bläddra o journaler o grejjer där så ja vad tror ni hon hitta då joo att jag hade ju inte tagit ut LN för agathon för jag hade ju bara tagit ut 88 dagar med Sgi så nu ska jag visst få retroaktiv utbet för dagar på abbe som jag inte fått förFörvånad

• lunaria

madde: oj va mycket snö!! jag hoppas faktiskt att det kunde dala ner lite flingor, det blir oftast så mycket ljusare med snö ute..

barbamamma: hoppas du får det bra på Ullared, fattar inte hur du pallar att vara där . ja det är just när jag känner mig trängd som det kan bli jobbigt. ett tag hade jag råkat sätta mig i typ ett hörn med Linn och helt plötsligt var alla mammor runt omkring så jag kom inte ut och med värmen där inne så var det jättejobbigt och så tror jag min påbörjade förkylning gjorde mig extra ljudkänslig .

det är samma handledare som han haft hela tiden nu med SIUS, men nu har hon väl pms eller nå't för hon hade verkligen taggarna utåt . ja antagligen kräver väl soc att han ska fortsätta gå till arbetsförmedlingen, men han mister ju SIUS som ska hjälpa honom pga hans begränsningar o han får inget aktivitetsstöd. det är faktiskt inte klokt att det ska bli så här pga ett enda möte som han inte ens fått kallelse till.

Noah blev ju som Agathon under sina faser. minns när han åt över 1,5 liter välling + hela matportioner o gröt, han var omättbar. och så var han så där jättekrånglig på nätterna. nu när jag väl klagat på att Linn äter så lite å har hon också hamnat i en fas och äter jättemycket. inatt åt hon 600ml välling .

ååh aftereightfluff, är det gott?? köpte nämligen after eight billigt här för 20kr för stor förpackning, men vet inte riktigt vad man ska göra med det . och hur gör du päronmousse?? hur gör du resten av tårtan då?? många frågor, är lite nyfiken .

härligt med lite extra pengar, så gött .

igår var jag inte så kry kan jag säga. var allmänt krasslig o hade ont i halsen och sen hörde jag typ ingenting. Dan pratade tydligen med mig i vanlig samtalston, men flera ord försvann så jag fick fråga "vad sa du" flera gånger. men sen på kvällen försvann det mesta. och idag känner jag mig superpigg. Linn har dock varit vaken o ätit tre gånger inatt, men hon somnade om fort, sen vaknade hon först klockan 7 så vi fick sovmorgon . och Noah har nog kommit ur sin fas igen för han sover hela nätterna igen. vi köpte Hipp matburkar och Linn slukade iaf en halv burk direkt igår så det var nog bara det att sempers tråkiga matburkar inte dög . och igår köpte vi majskrokar, det var poppis minsann. Noah skulle smaka han med, men han spottade ut det direkt .

idag ska vi iväg till en liten loppis, var evigheter sen sist . Dan ska göra lax med bakpotatis och skagenröra idag, det ska bli smaskensTungan ute

• Glittrax

God morgon! kanske ska uppdatera lite jag med..

Vad har ni för er idag? ska snart lösa melodikrysset om jag får för Nova..

Här stack Sambon i morse och ska på hemvärnsövning hela dagen och kommer hem ikväll...skönt att han kommer hem i kväll ändå.. Förra helgen åkte han på fredag och kom hem på söndagen.. skönt att vara själv, men inte på nätterna!

Barbamamma: men vad snurrig fk!

Am zandra: här pratar ni om fluff så jag blir helsugen... snart födelsedag för Noah och Nova!  Är det dopdags snart med?

Vi har köpt ett pippihus och figurer till Nova, och lite andra grejer, bamselotto bla a. undra vem det är roligast för..    sen lite pussel och filmer...

Vi ska ju ha lite släkt här nästa helg, eller novas morfar är det som sover över... sen ska ju novas kusin och min bror med tjej komma ... sambons föräldrar bor ju här i stan redan.

har meddelat min bror via sms att Nova ska få syskon, tänkte förbereda dem, jag är ju i v 16 och har ju fått mage! min pappa har vetat om det ett tag... får väl se hur de tar det denna gången... förra gången var ju ingen höjdare... han har inte svarat ännu.. har sån lust att smsa han igen och säga att det är väl som vanligt att de är så avundsjuk så man kan inte unna andra glädje...men avvaktar tills i em...... blir så förbannad...!! hans tjej har så svårt med både svarsjuka  och avundsjuka så det förstört flera kompisrelationer till dem.. har även varit nära mellan oss med.. vi får väl se...

nån som har samma erfarenhet? hur har ni hanterat situationen?

• Glittrax

madde01: jisses, härligt med snö va.... här har vi ingen snö och sol idag..plus 3 grader...

• Xgirl83
    Glittrax: Oj, verkar ju vara en rätt ansträngd relation du har med din bror och hans sambo! Vad jobbigt. Har tyvärr inga liknande erfarenheter, som tur är får man kanske säga. Har de svårt att få barn och är avundsjuka pga det? Eller är det de som har barn och som är så överbeskyddande?

Jag gjorde beställning av Selmas födelsedagspresenter på hiko.se igår kväll. Det blev ett batteridrivet tåg till Selmas tågbana, ett sånt som har typ som en enkel fjärrkontroll så man kan gasa och bromsa och så. Sen älskar hon att rita så det blev en sådan här också: www.hikmet.se/Product.aspx&History=1582|1627 Den kan hon leka med bäst hon vill utan att det riskerar bli ritat på väggar och liknande, plus att hon kan sysselsätta sig med den i t ex bilen. Sen blev det en Pippi-målarbok och så har jag tidigare köpt en Drömmarnas trädgård-pyjamas samt begagnat från Tradera en Pippi-klänning, plus en bok på loppis. Så ska jag köpa ett rosa diadem som hon suktat efter (suck). Tänkte köpa ordentliga målarpenslar också men det kanske hon får i julklapp istället. Blev ju ganska mycket saker nu. Pippi-hus hade nog varit riktigt poppis här med! Men de har sådant på dagis så hon kan leka med det där, plus att jag säger till folk att hon önskar sig saker med Pippi-tema bl a . Blev Pippi-servetter till hennes släktkalas också.

Zandra: Men jag fattar bara inte varför ni ska ha sådan otur när det gäller allt!! Jag blir helt matt för er skull. Vad dumt att Dan hann skaffa abonnemang och allt då ju. Så taskigt att säga att Dan hade glömt det där för att han är glömsk. Tråkigt att du mådde dåligt på öppna förskolan, jättetrist när du nu trivdes så bra sist gång. Jo det gick bra på eftermiddagen, lite jobbigt när vi skulle hem bara men då var klockan precis den tid Andreas brukar komma till stan efter jobbet så han svängde bara vägen om så fick vi skjuts hem!

Barbamamman: Men vad jobbigt att Agathon strular så med sömnen och dessutom inte verkar bli mätt. Har tyvärr inga bra tips men jag tycker så synd om dig! Undrar varför han håller på sådär med sömnen?? Skönt att du kunde läsa i kapp lite svenska i alla fall. Lustigt att Ullared går bra om du inte gillar folksamlingar. Hoppas du gör många fynd idag! (var det idag?)

Vi är bara hemma och tar det lugnt nu på förmiddagen, jag ska bl a sy i en knapp till fothällorna på överdragsbyxorna jag köpte - dåligt att det redan lossnat en knapp tycker jag när man lägger så mycket pengar! Lite senare idag ska vi på 60-årskalas, min svär-styvfar (sambons styvpappa alltså) fyller år.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Glittrax

Xgirl: fina presenter hon får, här blir det ju med pippitema och bamse kom jag på,har ju köpt ett pussel med.. kommer på saker som ligger som jag köpt..haha...

Köpte även jumbovattenfärg på claes ohlson, alltså stora "kakor", skulle köpa penslar där med, men fanns bara lååånga som var till akvarell, inga barnvänliga.

MEN vad trist att byxorna inte håller mer, lägger man ner en del pengar så tycker man att tom knapparna ska sitta ett tag! vad var det för märke?

Ja det är de som överbeskyddar sin son till max.. tack och lov har han fått börja på dagis nu...

Sambon sa i går att de har inget här att göra till helgen om de beter sig lika nu, och jag kan bara instämma...

Hon har trott att hon inte kunde få barn, men aldrig tagit reda på det eller fått nån diagnos, jag frågade henne hur lång tid det tog att bli gravid med Novas kusin, endast  3MÅNADER hade det tagit.... hon ska bara veta hur andra kämpar för att bli gravid!

Hon sa även att hon hade svårt att ta till sig små barn... ja nova var runt 2 år först då hon började tilltala henne!!! det är inte normalt tycker vi, de tycker att vi ska förstå dem men gör det inte! hur jag än vänder och vrider med tankarna! 

Det har även kommit fram att hon är väldigt svartsjuk och avundsjuk så där ligger nog problemet, att inte kunna ta till sig ett annans barn..... för den får uppmärksamheten och focus hamnar där, jag tycker det är helt onormalt!

Nu fick ja ett sms av min bror, han trodde att smset han fick igår var till nån annan?! ja vad svarar man på det.. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)