Glittrax: Oj, verkar ju vara en rätt ansträngd relation du har med din bror och hans sambo! Vad jobbigt. Har tyvärr inga liknande erfarenheter, som tur är får man kanske säga. Har de svårt att få barn och är avundsjuka pga det? Eller är det de som har barn och som är så överbeskyddande?
Jag gjorde beställning av Selmas födelsedagspresenter på
hiko.se igår kväll. Det blev ett batteridrivet tåg till Selmas tågbana, ett sånt som har typ som en enkel fjärrkontroll så man kan gasa och bromsa och så. Sen älskar hon att rita så det blev en sådan här också:
www.hikmet.se/Product.aspx&History=1582|1627 Den kan hon leka med bäst hon vill utan att det riskerar bli ritat på väggar och liknande, plus att hon kan sysselsätta sig med den i t ex bilen. Sen blev det en Pippi-målarbok och så har jag tidigare köpt en Drömmarnas trädgård-pyjamas samt begagnat från Tradera en Pippi-klänning, plus en bok på loppis. Så ska jag köpa ett rosa diadem som hon suktat efter (suck). Tänkte köpa ordentliga målarpenslar också men det kanske hon får i julklapp istället. Blev ju ganska mycket saker nu. Pippi-hus hade nog varit riktigt poppis här med! Men de har sådant på dagis så hon kan leka med det där, plus att jag säger till folk att hon önskar sig saker med Pippi-tema bl a .

Blev Pippi-servetter till hennes släktkalas också.
Zandra: Men jag fattar bara inte varför ni ska ha sådan otur när det gäller allt!! Jag blir helt matt för er skull.

Vad dumt att Dan hann skaffa abonnemang och allt då ju. Så taskigt att säga att Dan hade glömt det där för att han är glömsk. Tråkigt att du mådde dåligt på öppna förskolan, jättetrist när du nu trivdes så bra sist gång. Jo det gick bra på eftermiddagen, lite jobbigt när vi skulle hem bara men då var klockan precis den tid Andreas brukar komma till stan efter jobbet så han svängde bara vägen om så fick vi skjuts hem!
Barbamamman: Men vad jobbigt att Agathon strular så med sömnen och dessutom inte verkar bli mätt.

Har tyvärr inga bra tips men jag tycker så synd om dig! Undrar varför han håller på sådär med sömnen?? Skönt att du kunde läsa i kapp lite svenska i alla fall. Lustigt att Ullared går bra om du inte gillar folksamlingar.

Hoppas du gör många fynd idag! (var det idag?)
Vi är bara hemma och tar det lugnt nu på förmiddagen, jag ska bl a sy i en knapp till fothällorna på överdragsbyxorna jag köpte - dåligt att det redan lossnat en knapp tycker jag när man lägger så mycket pengar! Lite senare idag ska vi på 60-årskalas, min svär-styvfar (sambons styvpappa alltså) fyller år.