x-girl: nämen gud, jag glömde ju kommentera om din mormor, har de fått kontakt med henne ordentilgt nu?? är så hemskt när de ramlar så där!!
du behöver inte känna dig som en dålig mamma alls!! jag tycker att Dan är mer konsekvent än mig ibland och just i stunden så kan jag känna mig som en väldigt dålig förälder, men oftast har man igen det lite senare att man faktiskt håller fast vid det man säger. man får tillåta sig själv att tappa tålamodet och inte vara så pedagogisk. när jag försökte få ungarna samsas om leksakerna i helgen drömde jag mig bort till en barnfri atmosfär, tänk att bara få sitta på en tropisk ö med en bok och paraplydrink
. har haft bättre helger kan ja säga än denna, kände mig så opedagogisk och framförallt stum av förundran när man hamnade i denna situation där ungrna bara bråkade om leksaker hela helgen.
jag provade väva lite igårkväll, och det är faktiskt enklare än vad man tror
. jag kommer dock inte kunna få sån stor matta/väv som på bilden då jag har en mindre vävram.
madde:så kul att det gick att ändra
. du kommer säkert tycka det är kul att få komma tillbaks o jobba lite även om dte såklart är jobbigt att få lämna plutten hemma
.
barbamamma: men gud så billiga grejer!! gav du kanske 300 för hoppgungan?? jag skulle gärna vilja ha en sån, men de liknande jag sett är ju dyra!!
bra att din syrra bad om ursäkt, vet knappt hut verkar det som!! de säger ju att flest olyckor dessutom händer om man ska väja undan från smådjur så då är det bättra att bara köra.
vilken härlig bm du haft!! kul att de ringer upp oxå o hör att allt är bra
.
usch jag fick kalla kårar när hon slog sig. brukar hålla koll på henne
. trodde hon skulle få ett blåmärke i huvudet idag för hon slog sig rätt hårt, men inget märke alls idag..
glittrax: om hon inte har borderline så har hon iaf något annat psykiskt problem som hon verkligen borde söka hjälp för!! stackars din bror verkar ju rätt så normal annars, men håller på o bli konstig pga sin relation med henne. och soc kan ju inte bara ta ifrån honom barnet, speciellt inte när ni kan vittna om hur konstigt hon beter sig!!
jag ska sy dopklänningen i vitt satintyg och med organzatyg med strass.
ain: ja herregud, att ändra om hela trädgården är väl lite för mycket, där hade gränsen gått för mig!! det verkar som äldre förskolefröknar är lite så att de ska visa sig duktiga och veta bäst lixom. skönt at det fungerar bra mellan er nu. och att hon gör tråkgörat är väl inte dumt
kul att tomtköpet är klart nu
.
puh vad mycket ni skrivit, hoppas jag inte missat en massa!! idag började jag sy på klänningen, men min lilla skrutta tjuter högt så fort hon hör symaskinen. konstigt för hon brukar ju inte reagera märkvärt när man dammsuger ens
. men jag fick klart en pytteliten del iaf
.
kommer ni ihåg när man kan börja med smörgås eller liknande till våra små?? när Linn äter så här mycket känns det skumt att ge så mycket välling...hon ser så sugen ut på smörgås när vi ger Noah en så jag undrar om man inte kunde ge en liten bit med smör till henne..men det kanske är alldeles för tidigt?? idag har hon förresten bumpat på rumpan en bit, herregud, undrar vart det här ska sluta