• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

barbamamma: men viss magsjuka ger inte mer än så där som du beskriver din man så han hade väl ändå tur i oturen han då!!

ja hua, om hon är sån här så vill jag inte ens tänka mig, hehe. men jag har fått berättat för mig att jag var väldigt envis som barn, men blev blyg och försiktig sen iaf så man vet ju aldrig

jo jag försökte ju med att ge med en extra sked, men då vart hon bara ännu mer förbannad och ville ha den skeden också. hon är så "med" hela tiden så det går inte att smussla in skeden i munnen fastän hon har blicken på sin sked. då tog hon bara o knep ihop med läpparna och stirrade på mig!! idag matade jag i henne gröt och det gick hon väl iaf hyffsat med på. hon gjorde bara några tappra försök med att slänga sig både mot sked och grötskålen

glittrax: GRATTIS till Nova med!! kul att filmen var uppskattad

x-girl: jag tror inte noah har förstått att det är hans födelsedag. vi har ju knappt varit på någon annans födelsedag så jag tror inte han förstår det här med att fylla år och såna saker som man inte kan peka på är väldigt svårt att veta om han förstår alls eftersom man inte kan prata med honom om det. men det kommer väl..han blev alldeles ivrig när han skulle öppna paketet med tågbanan och skulle sätta ihop det i all hast, men sen är han sån som tröttnar väldigt fort på vissa saker för att återg till det när han har mer lust ., han sitter just nu o pusslar med sitt nya pussel o det kan han lägga om o om igen i all evighet .

Noah hade fått glass på dagis och en tavla med bild på honom och två tjejer från dagis. det är alltid kul att de får något på sina födelsedagar..jag har känt mig superknepig, fast det kanske beror på sömnbristen..somnade inte förrän halv ett inatt och så vaknade ungarna 4.30 fastän vi höll de vakna tills nästan 19.30 igår . jag hoppas det snart blir bättre med sömnen..fast om jag bara skulle kunna somna om kvällarna hade det ju blivit några timmar mer...
    nä nu hinner jag inte skriva mer, blir hemgjord pizza här strax

• Ain

Grattis Noah och Nova!!! Tänk 3 ar!

Ah, vad Miriam längtar till sin födelsedag. Hon pratar nästan varje dag om den faktiskt! Och "jag blir 3 AR!"

Xgirl: Selma blev ju sa söt! Vad roligt att fa sadana foton. Här görs det inga skolfoton tyvärr...

Och kläderna var jättefina. Jag skulle lätt kunna köpa det där setet pa ellos Fast synd som sagt att det var dödskallar pa. Ok om det bara varit pa skjortan, de var ju sma och den ser man inte sa mycket, men ocksa en stor applikation pa koftan... Hmm, men jag funderar ända pa den

Zandra. oj vad Linn verkar ha temperament Men det är ju bra att tjejer har det...  Benjamin vill iof ocksa gärna äta själv sa det är svart att fa in nagon mat i munnen ibland Men bröd och kex äter han bra själv, sa ofta far han börja med det och sedan matar vi.

Barbamamman: jo, vinterjackor är ju inte sa billiga, men ofta räcker de väl ganska länge iaf. Fast man vill ju gärna hitta en billig i alla fall

I morgon har jag min arbetsintervju. Hall tummarna

Och sa är vi bjudna pa en middag pa torsdag sa da ska vi försöka ha barnvakt för första gangen nagonsin! Eller barnvakt har vi ju haft tidigare, men aldrig en okänd tjej... Hon var här förra veckan och bekantade sig med barnen, och Miriam älskade henne, sa det var ju bra. Och jag ska lägga barnen innan vi gar, sa förhoppningsvis sover de tills vi kommer tillbaka. Men man är ju ända lite nervös... Fast tack och lov för telefoner, vaknar de är det ju lätt för oss att komma tillbaka.

idag gjorde jag en sadan god soppa av Butternut pumpa. Och sa lätt att göra, bara rosta pumpan i ugnen, sedan lite buljong och i med pumpan, lök, vitlök och mjölk och grädde. Klart! Benjamin fick ocksa pumpa (men med ersättning och smör) och det tyckte han var gott!

• Xgirl83
    Ain: Selma längtar också så till sin födelsedag och säger också "Jag blir TRE år!" och håller upp tre fingrar. Det kom en reklamtidning från en leksaksbutik förra veckan och den tidningen är helt sönderläst. Hon har suttit och kollat i den och pekat på allt hon vill ha när hon fyller år. Kul att du också gillade kläderna! Men jag gjorde en beställning på Ellos idag och köpte det inte. Som sagt, lite onödigt när vi nu köpt ett set. Låter som en god soppa, den kanske man skulle testa. Vet inte om jag vet hur butternut pumpa ser ut bara? Tror den också kallas butternut squash? Spännande med "ny" barnvakt!

Zandra: Stackare, så lite sömn!! Låter som ni hade mysigt födelsedagsfirande. Kul att han verkade gilla tågbanan. Det är ju skoj att han får något på dagis också ju! Så han gillar pussel så mycket ,det är ju roligt. Hur många bitar var det i det han fick nu? Ja det är klart att det kanske inte blir samma sak för er som inte på det sättet har varit på födelsedagsfirande och liknande med Noah, och även att han inte pratar så mycket ger ju vissa begränsningar.

Nej nu måste jag komma i säng!
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

glittrax grattis till nova i efterskott!!

xgirl. ja nortbrooke jacka har jag haft en o den trivdes jag jättebra med men den fick kasseras för ett par år sen.
    jobbogt att behöva upp o ge nappen så där men vissa nätter är agathon likadan att man kan få ge den femhundraelva ggr!!

am zandra. hehe får hoppas hon blir lite som dig sen dåFlört men sicken liten envis busunge du har brukar ju funka om dom har en sked annars!!
    men vad jobbigt med sömnen för dig men du ge inte upp utan håll på minst 1 vecka enl min erfarenhet så kan det ta upp till en vecka innan man ser ett pos resultat och dom sover bättre!!

oj får dom glass på noahs dagis? här är ALLT sånt borttaget och jag tycker det är så synd att det är sån himla hysteri kring sött, jag menar äter man mer normalt och kanske lödagsgodis så vad gör då en glasspinne när dom fyller år!!

ain: haha vad gulligt att miriam pratar så om sin födelsedag,freya har inte ett hum om det alls!!
    jo en vinterjacka räcker ju ett tag iaf
    spännande håller tummarna för jobbet!!
    hmmm pumpa skulle jag ens nämna pumpa här så spyr maken rätt ut det och klimp i köttsoppa är det värsta han vet jo stuvade makaroner oxå. Hans mamma brukade göra köttfärsfylld pumpa när dom var små

joo vinterjackan jag får den av maken i julklapp men igår när jag skulle beställa den(fick katalogen dagen innan) så finns den inte o beställa ska testa idag igen annars ringer jag o frågar varför det inte går o beställa den tycker att har dom den med i katalogen så ska man ju kunna beställa den oxå!!

idag har vi 2 barn med magsjuka fredde och alexandra de både spyr och skiter och i morse så var fredde på toan o spydde och vi har ju inte fått in en toalett på övrvåningen än så lexan stod i hallen o spydde sa till maken att vi måste fan lägga 2000 spänn på en toa för så här kan vi inte ha det!! tur man har lite hinkar som dom får anv sig av!!
    dessutom har freya 39,1 i feber och idag skulle ju vi till barnhab med agathon och i morgon på återbesök på öron näsa hals för o kolla rören i öronen på abbe men jag får avboka tiderna är nog inte så lägligt att åka dit med alla bakterier!!

• 7 michelingodingar

just ja skulle ju berätta att sen jag ändrade om sovrutinerna för agathon så har vi en gosse som sover om nätterna gissa om jag jublar av lycka!!

• Ain

usch, inatt har Benjamin INTE sovit bra. Vi trodde han kanske hade ont i tänderna, för han grät hela tiden. Men nu tror vi att han kanske helt enkelt inte ville sova, för da vi tände ljuset blev han helt plötsligt glad och pigg och ville leka. Synd bara att det var sa extremt tidigt. Typ kl. 4....

Dumt att vara supertrött pa jobbintervjun bara

Vad gulligt att Selma har en önskelista till födelsedagen. VI fick just en leksakskatalog hem, undrar om jag skulle lata Miriam kolla lite i den, för att fa se vad hon skulle önska sig Tar man med henne till en leksaksaffär funkar det inte sa bra, för da ska hon ju bara leka med sakerna, alternativt handla allt pa en gang.  Men en katalog är ju bra.
    Vi skrev just ett brev till tomten som jag tänkte skicka iväg. Vi far väl se om vi far svar.. Da ville hon ha en Barbie, en Ken och ..... hönor! Jag tror hon har det där med hönor fran Pettson-filmen. Där finns det ju en massa hönor
    Glitterklister vet jag ocksa att hon vill ha. Ni vet, det ser ut som pennor, men sa kan man trycka ut ett glitter som är lite klistrigt.

Jepp, Butternut squasch heter den i Sverige. Här kallas det pumpa. När jag skrev funderade jag faktiskt pa vad jag skulle skriva Men jag tyckte den sag mer ut som en pumpa, sa da skrev jag det. Men jag tror den heter squasch i Sverige som sagt var. Den ser ut typ som en nagot assymetrisk, stor jordnöt eller nat I formen alltsa. Lite timglasformad. Och sa lite samma färg som en Nashifrukt. Smaken är lite sötaktig. Paminner kanske lite om sötpotatis, fast mindre söt, sa jag tycker den är godare.

• Ain

Barbamamman: ojda, gud vad jobbigt med magsjuka barn Och torka kräk är ju inte kul heller...

Haha, har din stackars man sa traumatiska barndomsupplevelser av pumpa. Jag tycker det later ganska gott med köttfärsfylld pumpa. Men jag trodde knappt det fanns pumpa pa den tiden i Sverige, eller sa fanns det bara inte i norrland... Eller troligast - bara jag som missat det. Jag hade inte ens smakat pumpa till nagot ar sedan.

Nej, nu gnäller Benjamin. Dags för lite mat tror jag. Dessutom verkar han trött nu. Inte konstigt när man varit uppe sa länge... Suck.

• lunaria

Ain: Lycka till på arbetsintervjun, håller såklart tummarna stenhårt för att det går bra!!
    jobbigt att Benjamin inte ville sova ordentligt inatt

så skönt om ni hittat en jättebra barnvakt så ni kan få komma iväg på lite kul för er själva . det är ju självklart att det är oroligt så där, men det går nog bra ska du se!!

den där soppan på butternut squash lät gudomligt gott, det ska nog testas här nästa gång vi får tag i sån..kanske nån butik i Tierp har, har iaf aldrig sett de här..

kul att hon pratar om födelsedagen varje dag, så där hade jag önskat att Noah pratat!! Noah är precis som Miriam, han förstår inte riktigt det här med ordet "vänta" så han ska ha saker nu

x-girl: jag tror det var typ 16 bitars pussel..men det blir att köpa något nytt pussel igen, när han väl satt med det i ett par minuter så pusslade han ihop det hur fort som helst ju efter det..
    roligt att Selma tittar i katalog och önskar sig. funderar på att låta Noah få titta på hikmets hemsida framöver då vi ska beställa julklappar därifrån..

barbamamma: så skönt att han sover om nätterna igen . men era stackare att ungarna ska få magsjuka så där o inte mer än en toalett . resten av er får väl knapra vitpeppar nu då!!

nämen va sjukt att de tagit bort glassen . här ger de glass på speciella utedagar och sån't också och innan semestern fick de komma till en bondgård som gör egen glass till o med. och så får de saft om de har picknick osv. men de har frågat om det är okej också.

hoppas du får fixat med jackan!!

jag tycker det är skitknepigt, det verkar inte spela någon roll när man lägger skruttan utan det varierar så väldigt med när hon vaknar iaf..iofs igår sov hon typ 1 timme på hela dagen så hon somnade vid 18, sen vaknade hon vid 22, sen 03 och slutligen klockan 6 så det var ju okej natt, medan dagen vaknade hon tidigare fastän hon somnade senare?? märks ju att hon är inne i en fas, men likväl jobbigt..jag somnade 00.30 inatt igen så jag fick iaf sova nån timme mer då än natten innan, nästan utvilad då .
    usch jag börjar bli lite nervös för jag väntar på min mens som inte dyker upp och det är lite skumt allmänt kring allt .

imorse ville iaf Noah leka hela tiden med tågbanan så det var kul . idag ska vi städa här och jag ska försöka sy lite iaf..sen iväg med lite traderapaket..

• Xgirl83

Zandra: Hmmmm, det är ju inte så bra att mensen är försenad och att det känns annorlunda på nåt sätt. Konstigt med Linns vaknande på nätterna och att det är så oregelbundet, man blir ju knäpp på att försöka förstå varför de vaknar sådär.

Skriver mer sen, fick besök!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

nu kom mensen iaf och den är from hell . där blev jag sängliggande..knaprar tabletter o hoppas värken avtar lite..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)