• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

barbamamma: nä fyy för magsjuka . Freya får krya på sig så mycket!!hoppas din man slipper det nu när han ska iväg på utbildning o allt..o framförallt att inte resten av er får det för det blir ju jättekämpigt när du är ensam hemma.

kul att ni fått dagisplats, då kanske unge herrn blir lite mer nöjd

så skönt att allt gick bra med tidsomställningen . vi lyckades inte hålla uppe Linn så länge som vi ville utan hon somnade precis innan kl sex. men hon vaknade bara vid 3 och sen sov hon till 5.30. och då villee hon ju såklart upp, men det är nästan bättre när hon sover längre pass o vill upp tidigare på morgonen än när hon hackar upp hela natten o sover längre på morgonen. 

jo Linn åt 250ml per gång ett tag, men nu har hon minskat på vällingen igen. men hon äter ju mycket hela dagarna, tycker inte vi gör annat än att ge henne mat..fast nu när hon fått smörgås så verkar det som att hon suktar lite efter att få äta maten själv. tänk om de där tandsingarna kunde komma så hon får något att tugga med

tjohoo, vi fick ihop 800kr på auktionerna igår . så skönt för vi behöver lite pengar nu!! sen har jag satt upp lite lappar på Ica om att vi säljer barnkläder, tycker inte man får något vidare på Tradera och dels så ids jag inte fota alltihopa o lägga upp. hoppas bara någon hör av sig..

nä nu ska jag baka lite dumlekakor..vår skrutta är på sån't eländigt humör idag med..jag med för den delen, men det finns en naturlig förklaring. ja väntar på mensen som nu är försenad i 3 dagar så den borde ju dyka upp när som helst. magen är verkligen jättesvullen så jag hoppas den kommer snart!!

• Xgirl83
    Zandra: Jag tycker också ni ska ta fram fler böcker, bara positivt ju! Kul att han äntligen vill kolla i böcker och det kommer nya ord till på köpet. Oj 800:- var ju bra!! Nej du har rätt i att man inte får mycket för kläder på Tradera, åtminstone inte i mindre kläder eller om det är t ex Lindex och H&M. Jag köpte fin-/julkläder till Arvid igår:
    www.tradera.com/tuffa-julklader-skjorta-byxa-m-avtagbara-hangslen-stl-74-auktion_341785_121059001
    Men sen kom så bra rabatter på Ellos och jag var lite sugen på dessa kläderna, men känns ju lite onödigt nu då:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=273205&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= (gillar egentligen inte så mycket kläder med dödskallar på, men om man bortser från att det är just dödskallar så tyckte jag det var så fint)

Skönt att ni fick en bättre natt! Ja man behöver de där längre sömnpassen. Jag har också funderat över Pilea hela veckan!

Barbamamman: Nej nej nej, inte magsjuka!! Och lagom tills din man ska åka iväg också. Sen tycker jag lite synd om din man också som fick sätta sig i bilen och åka 10 mil med eventuellt magsjuka på gång. Hoppas han inte behövde sätta sig i ett dike och dra ner byxorna, eller springa ut från mötet. Skönt att du kom igång med läxan ändå! Så kul att Alwin har fått dagisplats! Det låter ju som att han verkligen skulle behöva det så det blir nog jättebra. Men synd att det är just när din man är bortrest, förstår att det blir en del pusslande för att få ihop det. Jo jag hoppas också att Arvid inte får en ovana att vakna så man får sätta in nappen på nätterna nu istället! Men det är mycket värt att det går så lätt att få honom att sova både på dagen och kvällen.

Idag kom Selmas dagisfoton på posten. Hon ser väl inte jätteglad ut, men hon ser blyg ut så då kan man ju förstå att man inte skrattar direkt. Tycker hon blev söt min lilla skrutta. På gruppfotot ser hon glad ut. Förra årets foto var en katastrof, undrar om det ens var en utbildad fotograf som tog det kortet. Selmas huvud var jättelitet på det stora kortet, han kunde liksom inte zooma in eller flytta kameran närmare eller nåt när det kommer ett lite mindre barn? Och så fick hon hålla sig i något som ser ut som en stolsrygg som ser lika stor ut som Selma på kortet. Så därför får vi vara nöjda med årets kort. Men hennes hår är fortfarande hemskt sedan hon klippte sig mitt på huvudet.

http://www.familjeliv.se/hem/xgirl83/gallery/phpcxqtqc.jpg
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

am zandra:men vad skönt att hon ändå sov lite bättre inatt!!
    aha tänkte väl att hon åt mer än 150 ml men vet du sen igår em så vill inte agathon ha mat alls,varken gröt eller burkmaten så det är enbart vällingen som funkat men han äter max 180 ml vet inte om han känner att det är något skit på g eller om det bara är något tillfälligt!!

härligt med lite extra pengar!! håller med att man får inte så många kr för kläder på tradera men just stl 98/104 och 134/140 verkar vara 2 stl som man kan få rätt hyfsat för!!

usch mensen ja min är nu 12 dagar sen, verkar som att min bara kommer varannan månad nu för tiden!! jobbigt bara att vara på så däligt humör, jag vet hur det är eftersom min mens är så jäkla oregelbunden så vet jag aldrig när jag ska ta dom där tabletterna mot PMS och när jag väl tänkt att nu är det nog dags o ta dom så jaa då är det försent typObestämd

xgirl. men så söt selma ärGlad
    vilka fina julkläder du hittat!! jasså hehe jag som älskade döskallar nu har jag dock ledsnat lite på det men när jag väntade freya så målade jag om ena rummet med just temat rosa o svarta döskallarCool

ja ni har en make som lämnade mtet när dom skulle gå o äta lunch,han mådde visst inte så bra så han skippade det och åkte hem kan inte förstå detDrömmer han ligger däckad inne i sängen nu men har inte börjat spy änFoten i munnen och jag känner mig lite så där det kniper i magen emellanåt så jag bara hoppas det är något tillfälligt!! dessvärre har vi ju just nu bara en toalett så måtte inte alla ligga i skiten inatt!!

• 7 michelingodingar

pilea ja vart är hon.....

• Xgirl83
    Barbamamman: Ojoj, jag tycker så synd om er med magsjukorna!! Hoppas. hoppas att så få av er som möjligt åker på det. Hehe, jo dödskallar är kanske ok, men jag tycker inte min söta lilla bebis ska förknippas med sånt hemskt, haha. Glömde säga förut, att du blandade nog ihop mig med Glittrax - det är hennes bror som är ihop med den konstiga flickvännen.

Arvid drog just i sig först 220 ml av mjölk/välling-blandningen och sedan 170 ml ren välling. 390 ml! Jag fick göra i ordning i 4 omgångar för varje gång trodde jag att han inte skulle orka så mycket till. Då får vi se hur han sover i natt för igår fick nog inte Andreas i honom mer än 70 ml eller nåt, och kvällen innan fick jag väl i honom 110 ml.
  • lunaria

x-girl: nämen gud, vilka söta kläder, så underbart fina . han kommer till att bli så fin ju!! och så söt Selma är, hon är som en blomma på bilden, så fin och naturlig{#emotions_dlg.flower}. Noah ska fotograferas på fredag och jag hoppas ju något på att bilderna blir bättre än förra året. Noah såg nästan drogad ut på de, var inte alls fina . hoppas bara att han också klarar sig utan att få blåmärken i huvudet tills dess, men det tror jag är för mycket att hoppas på .

ja 800kr var inte dåligt faktiskt . vi sålde kostymen som Noah hade på bröllopet förra året och den gav vi väl ca 200kr för och nu fick vi 330kr för den! men jag minns ju att vi sa då att det var mycket dyrare att buda på kostymer på tradera än att köpa via bröllopstorget som vi gjorde då. nu köpte vi en kostym till Noah via blocket och den kommer vi ju också kunna få tillbaks lite pengar på när vi säljer .

barbamamma: nämen stackars din man som ligger så dålig nu då . hur går det för dig o de andra ungarna nu då??

vet inte vad det är med Linn, hon har så löst bajs att jag inte vet vad, uurk!! men hon verkar inte sjuk eller så annars. lite gnällig, men det kan bero på annat..funderar över dessa tänder, men jag vet inte, inte direkt så hon vill öppna munnen frivilligt . sen vet jag inte hur vi ska göra med maten, hon blev jättearg på mig när jag skulle mata henne idag!! hon tog skeden ifrån mig o ville äta själv, men hon är ju så fumlig och när hon såg att jag tog en andra sked o skulle få in den då skulle hon ta den med och så puttade hon in maten själv..fast hon har ju ingen direkt teknik mer än att slafsa i maten delvis med händerna o delvis med skeden och till slut var hela hon kletig. puh, jag blir alldeles svettig när det gäller den ungen . när hon får smörgås så är hon hur nöjd som helst, samma sak när hon fick en gurkskiva att suga på, men vad mer kan man ge som hon kan äta själv?? hon saknar ju tänder..

• lunaria

x-girl: oj oj vad han slurkade i sig . då borde han ju iaf hålla sig ett bra tag tycker jag!!

• 7 michelingodingar

xgirl:haha oj då Skäms fick för mig att det var din brors tjej som var så konstig jaja inte lätt o hålla reda på
    jösses vad han åt stog han sig hela natten på vällingen nu då?

am zandra:ja jag säger då det en dam med järnvilja redan nu tänk dig då henne i tonåren
    Kanske är tänderna som spökar på henne,dom kan ju ställa till det en del jättelänge innan det väl kommer några!!
    hmm tips på mat o ge henne jaa du banan kanske, låt henne suga på smörgåsrån annars kanske du kan låta henne ha en sked när du matar henne o så har du en sked o matar henne.

idag är maken pigg iaf men det var en konstig magsjuka för han spydde aldrig det liksom bara satt där och åkte upp o ner o helt matt var han o så vit i ansiktet har jag inte sett honom sen han satt med lexan i knät o dom skulle dra hennes tumme till rätta!!
    Freya är oxå pigg men hon ville inte äta så mycket igår hoppas bara vi andra klarar oss!!

usch jag måste ha tag i en vinterjacka,köpte ju en när jag väntade agathon men då var jag ju stor som ett hus så den jackan är ju enorm vid det här laget har hittat en jacka en sån där 3-i-1 jacka men herregud den kostar 1399 kr hoppas man får rabattkupong därifrån på typ 50% snart då kanske jag kan ha råd o köpa den!!

• Glittrax

Grattis Noah på 3 årsdagen! Här firar vi Nova just framför nya mamma Mu filmen.. har firat med tårta i helgen så Nova önskade sig bullar efter dagis så det har hon fått... haha.. fast hon har fastnat i filmen så hon äter mest pärlsocker!... nä tillbaka till filmen, ska vara lite social med familjen

• Xgirl83
    Zandra: Jo Selma blev söt, tycker jag som partisk mamma, fast synd att ingen kunde sätta upp det där hårspännet som hänger på trekvart. Kan dock säga att hon blev mycket bättre på gruppfotot, jätteglad och go. Hoppas ni har en mysig dag med Noah idag, du får rapportera vad han tyckte om tågbanan och det sen! Har han längtat efter sin födelsedag? Kanske är det tänder på gång för Linn då med sånt bajs?? Vad jobbigt när hon krånglar så vid maten, men att hon kan få hålla en egen sked medan du matar var kanske ett bra tips? Jag är inte van vid så envisa bebisar så jag har inga bra tips. (är mer van vid envisa 3-åringar)

Barbamamman: Skönt att det inte är så mycket värre med magsjukorna i alla fall. Ja ibland verkar magsjukorna bli konstiga! Skönt ändå att han slapp kräkas, och då blir ju smittspridningen förhoppningsvis mindre också. Ja vinterjackor som är så dyrt!! Jag har två gånger i rad nu haft dunjacka av märket Northbrook som finns på  Intersport, tror bara jag gav 400:- för den jag hade sist och den älskade jag. Varm men ändå så mjuk och smidig att röra sig i. Försökte hitta en likadan förra hösten och då blev det en liknande för 600:- av samma märke. Du kan ju kolla här, såg dock ingen exakt sådan nu: www.intersport.se/Produkter/Klader/Jackor/

Glittrax: Stort grattis till Nova idag!! Vad tyckte hon om sina presenter?

Jodå, Arvid åt först kl 6.15 i morse så det var ju bra! MEN jag fick stoppa in nappen minst 3 ggr innan dess. Får hoppas det bara är tillfälligt för han är lite knepig just nu. Men annars får jag väl vänja mig vid att stoppa in nappen då.

Maten står i ugnen, blir nån form av pastagratäng med fläskfilé som jag trollade ihop. Dags att ta ut den nu.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)