Sandra: Jo vi har helt säkert haft det varmare än ni! Vi har sällan haft kallare 7-8 plusgrader på dagen så skalkläder och fleecejacka har varit perfekt! De få morgnarna då det varit minusgrader så har det snabbt blivit varmt så fort solen tittat fram. Några barn på dagis har väl haft overall de dagarna men Selma har bara haft en tjockare jacka då, och så fleecebyxor i vagnen när vi gått till dagis. Men idag är det betydligt kallare! Men oj att du slog dig så väldigt på skärbrädan!

Ja det blir väl ett rejält blåmärke där då. Men skönt att humöret är lugnare nu då. Rolig Linn är som inte gillar babyleksaker.

Selma leker inte heller alltid så mycket med sina leksaker, eller så leker hon med dem på ett annat sätt än man hade tänkt. Men det blir nog bra med de leksakerna till Noah ju! Vi ska väl se först vad Selma får i födelsedagspresent innan vi börjar fundera på julklappar (såklart). Till Arvid blir det nog inte så mycket för vi har en massa babyleksaker, kanske någon aktivitetsleksak och så funderar jag lite på fårskinnsfäll. Men jag vet inte om en sådan blir använd så mycket när man har åkpåse också?
Barbamamman: Men fy, jag ryser också när du berättar om det.

Vad jobbigt med ännu en sådan stöknatt! Skulle han inte vara snäll nu när maken är borta? Så jobbigt med förkylningarna! Jag förstår att det inte är det lättaste att ge julklappar till en tonåring, och ja en dator är ju jättedyrt ju. Jag vet inte vad du har för mail, men kan du inte gå in på "Skickat" och se om mailet finns med där skickat till din lärare?
Har ni någon koll på om det går att göra chokladfigurer i iskubslådor? Vi har sådana i typ silikon som är i form av saab-bilar, hade varit lite roligt att hälla i smält choklad så man kunde ställa bilar på chokladtårtan. Men jag vet inte om det går eller om de bara kommer gå sönder när man försöker ta ur dem ur formarna. Undrar också vilken choklad som skulle bli bäst då...
Nu har jag fixat till Arvids hängslen.

Blev ju rätt bra faktiskt, fast jag gjorde en så dum miss och fick sprätta, men nu är det klart i alla fall! Arvid har stökat lite i natt igen, men han är lite mer snorig nu så det är väl därför. Men han har bajsat 2 dagar i rad nu så det verkar som välling fungerar för hans mage, med olja i och blandat med ersättning då.