Zandra: Vilken jobbig natt och dag ni haft!! Hoppas det blir en bättre natt nu... Jag är som dig och Madde att bebistiden kan vara mysig men det är så mycket roligare när man kan kommunicera med dem och de verkligen kan uppskatta saker som man visar dem eller hittar på med dem. Kul att muffinsen blev så goda trots allt! Vilket bra pris på pulkan! Och helt perfekt att ni fick köpt den när ni skulle få hem paketet. Mitt paket från dem med födelsedagspresenterna var också jättestort, jag fick lägga det över vagnen så att Arvid inte syntes.
Barbamamman: Men vilken trist kommentar av din syster. Ja hon verkar ju avundsjuk eller nåt. Kul att inskolningen går fortsatt bra med Alwin, men oj jag förstår att du frös! Du får köra lager-på-lager med fleece under eller nåt tills du får jackan.
Pilea: Jag blev också överraskad över den snabba leveransen från hikmet. Jag beställde i god tid men det hade jag inte behövt. Men då har man ju god tid på sig att slå in dem och så. Stackars lilla Max som blivit så dålig, jag förstår att ni skippade babyrytmiken.
Glittrax: Spännande att ni fick lyssna på hjärtljuden, förstår att det var en stor lättnad om du oroat dig. Bra att de kollar efter UVI.
Madde: Låter som ni hade en jättehärlig dag ju! Bra att allt såg bra ut på kontrollen. Härligt att du fick gå till en så bra BVC-sköterska, hoppas du kan få gå till henne igen då för det betyder så mycket att ha en bra sådan.
Andreas och Selma är och handlar, en chans att pusta ut med lite te.
Både Selma och Arvid har varit vakna i natt. Arvid var knepig och ville inte sova i sin säng, så han fick sova intill mig ett tag. Men när då Selma kom in så var hon så bekymrad över var hon skulle sova, hon ville inte sova bredvid Arvid och han skulle ligga i sin säng osv. Blev lite smått trött på henne och jag sa att om det är så trångt här i sängen så har hon en egen säng hon kan gå och lägga sig i. Men då blev hon ledsen... Sen satt hon vaken och typ skulle leka och ha sig mitt i natten. Så när klockan ringde i morse var jag jättetrött, och insåg att Selma skulle vara ännu tröttare (hon somnade även sent igår kväll), så hon fick stanna hemma från dagis så tog vi sovmorgon och sov alla tre till 8.15.
Så det har varit en rätt lugn dag. Fast när Selma vaknade i morse så hade ju Andreas gått till jobbet för länge sedan och hon blev helt hysterisk över att hon inte fått någon kram innan han gick. Hon rusade ner och slängde upp ytterdörren för att se om han inte hunnit åka än. Helt förstörd var hon. Så vi fick ringa till honom så hon fick prata lite med honom på telefonen. Likadant igår morse, då fick hon puss av Andreas när han gick, men sen när han gått ut för att starta bilen så blev hon ledsen över att hon inte fått någon kram av honom så hon rusade ner för trappen och som tur var så kom han in igen så hon kunde få sin kram... Verkligen konstig period hon är i nu.
Arvid sitter i mitt knä och försöker bajsa, han har problem med det igen och har inte bajsat sedan i söndags. Så jag vet inte om vi måste skippa vällingen igen. Men det är så skönt att Andreas kan natta Arvid också ju, men då får vi väl testa om hans mage fungerar på ersättning då (han får ju blandat nu, svårt att veta vad som är boven, men det är Lemolac han får och det ska väl vara bäst för magen?)