• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea
    Kräks Magsjuka här hos oss nu, blä!
    Tyra klagade på magont igår kväll o Alve sa att han hade ont i magen så fort han vaknade imorse. Han såg väldigt blek ut vid frukosten o när vi precis hade klätt på oss för att bege oss till dagis så spyr han. Fördelen med relativt stora barn är iaf att dom spyr i toan
    Det var bara att klä av sig igen o sanera inne på toan o ringa dagis. Jag skulle egentligen åka till mvc idag o ta cellprov, men det är bara att boka om.
    Hoppas vi andra klarar oss!

Barbamammans...
    Fullt upp med plugg ser jag, skönt att det inte är så långt kvar nu!

Va skönt att det gick bra på bvc igår o vilken stor kille han är Agathon!
    Kan det vara något som hänt på dagis eftersom hon inte ville dit? Fast hon kanske bara ville vara hemma iaf. Alve ville inte gå i måndags, men sen kom det fram att det berodde på en kille på hans avd som sliter o drar i Alves armar. Jag sa till om det igår o personalen skulle ha lite mer uppsikt, men trodde inte att det berodde på att killen ville vara elak utan snarare att han är lite ivrig. Men självklart sa personalen att det inte var ok om Alve inte vill att han gör så.

am zandra:
    Något särskilt som hänt eller är det allmän depp?
    Skönt att du kom iväg till läkaren igår!

Ja, tallen är fin, det tycker jag också, men den skulle passa bättre uppe i parken  

xgirl:
    Grattis till Selma i efterskott!
    Men va jobbigt att Arvid ska ha det så där struligt med magen

Ain:
    Skoj att nya jobbet verkar bra

Madde:
    Ja, vi ska ju renovera hela köket inom kort, väntar bara på att få hjälp med att ta ner väggen mellan kök o matrum o vi har även tagit bort ett under o ett överskåp + mitt "små-riv" lite då o då, handtag, köksluckor osv  

Så där var jag också med barn nr.1, jag var ständigt i farten, men nu blir det inte alls på samma sätt när man har dagis-tider att passa.

Glittrax:
    Mysigt med UL o att alls såg bra ut! Tror inte du behöver vara orolig för att du fick senare BF. 
  • lunaria

har masor av biverkningar, mest legat p golvet hela morgonn..kn bli så första veckrona. lyckade slämna Noah på dagis iaf. skrvier int så bra.

• Pilea
    lunaria skrev 2010-11-17 09:54:27 följande:
    har masor av biverkningar, mest legat p golvet hela morgonn..kn bli så första veckrona. lyckade slämna Noah på dagis iaf. skrvier int så bra.
    Alltså pga tabletterna du fick utskrivet?
    Usch va jobbigt, kramar till dig! 
  • Pilea

Här var det ju heldött idag

Alve har inte kräkts något mer o han är pigg o äter som vanligt så det verkar ju inte vara vinterkräkan direkt! 

Fick lite grejer sålda på tradera idag, 5 auktioner med bud o 3 osålda, men fick iaf ihop ca 500kr. Sålde bla vårt gamla Babybjörnsele. Den auktionen som jag trodde skulle gå bäst för fick jag inte ens såld, ett jättefint klädpaket på 9 plagg (en del nya kläder) för ynka 79kr, men icke!

• Madde01

Barbamamman- Vad stor agathon är Skrattande Men vad var det för sprutor ni tog nu ? MEn vad tokigt att hon inte ville gå till dagis då, sa hon varför hon inte ville gå?

Xgirl- Ja dom brukar vara toppen faktiskt... Tack så mycket, han är min lilla guldklimp den här Skrattande kikade in på din sida förut också.. Otroligt söta barn du med Glad Julius har också vart extremt grinig i dag.. Håller nog på o bli galen jag .. haha.. Dock är det utan andledning som han är ledsen.. Men stackars Arvid som har så ont i magen Rynkar på näsan hur längesedan var det han bajsade då ?

Pilea- Men usch.. Nej då är det nog inte vinterkräksjukan om det inte kommit något mera.. Va fick du inte det sålt?
    Zandra- Men gumman då, hoppas det är bättre nu .. Vad är det för biverkningar man får ?

Som sagt.. Idag har vi haft en gnällspik här Flört Men vi har lyckats få tvätten gjord i tvättstugan iaf.. Skönt det ..

• Xgirl83
    Zandra: Men gumman, hur mår du? Du behöver inte svara, men du ska veta att jag tänker på dig!

Pilea: Åh fy för magsjuka! Men det verkar ju lindrigt än så länge, hoppas det inte blir värre och att ni slipper det.

Madde: Men det är säkert inte "utan anledning" som han gnäller utan det kan säkert vara någon utvecklingsfas, att det är mycket som händer nu och så.

Barbamamman: Förstår att det kändes konstigt idag att bara ha Agathon hemma! Skönt om du kanske kan komma ikapp med lite läxläsning då.

Idag har Arvid i omgångar faktiskt fått ut lite bajs. Var kanske katrinplommonen som gjorde susen! Men han har gråtit och krystat varje gång, nästan så man känt som att man hjälpt honom att föda fram barn. Nej usch, det är jobbigt faktiskt. Han är inte alls nöjd, börjar skrika rätt som det är hela tiden. Men nu blir det säkert bättre när det kommer ut. Jag tror vi skippar allt som inte är bröstmjölk nu faktiskt, åtminstone tills vi varit på BVC nästa gång. Messmör glömde jag faktiskt helt bort igår när jag var i affären och köpte katrinplommon. Ska testa det om det inte blir bättre nu, men det verkar som sagt som att katrinplommonen hjälpte. Men idag har jag knappt fått i honom något sånt, han bara grimaserar och spottar ut det trots att han åt massor igår och alltid har gillat det. Lactulos har jag också hört att de kan få, men jag blev avrådd från en att inte börja med det "i onödan" för att man kan bli tvungen att alltid fortsätta ge dem det då. Vet inte om det stämmer men självklart kommer jag ge det om vi inte får bukt på magen på annat sätt. Kan hända att BVC-sköterskan skriver ut det nästa vecka, eller så kommer det inte behövas.

Selma ville inte gå till dagis i morse, och nu i eftermiddags fick hon feber, 39,5 grader så hon ligger och sover här nu. Så det var kanske därför hon inte ville gå i morse.

Nej dags att ta tag i disken..
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01

Mina öron trillar snart av.. Julius gnisslar tänder som bara den.. Är det normalt att dom gör det när dom känner att dom fått tänder? Jag bara RYYSER av det ljudet.. usch Tungan ute

• Xgirl83

Ja fy, när du säger det så minns jag att Selma hade en period då hon gnisslade tänder! Kommer dock inte ihåg exakt hur gammal hon var.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
    Xgirl83 skrev 2010-11-17 17:58:04 följande:
    Ja fy, när du säger det så minns jag att Selma hade en period då hon gnisslade tänder! Kommer dock inte ihåg exakt hur gammal hon var.
    ja jag bara avskyr det ljudet.. det bara vrider sig inom mig när han gör det .. usch.. ryser av att bara tänka på det Tungan ute
    Vad skönt att det kom lite bajs för arvid idag iaf då .. Men vad jobbigt att Selma fått feber Rynkar på näsan
  • 7 michelingodingar

pilea:urrk krya på er och det var sån magsjuka som vi hade här 1-2 kräkningar o sen var det bra helmysko sådan!!
    jag har frågat freya varför hon inte vill gå och pratade med personalen idag som sa att inget hade hänt där vad dom visste iaf så ja jag vet inte vad det är som gör att hon inte vill dit riktigt
    kul med lite extra pengar men synd att du inte fick allt sålt!!

madde: hehe ja han är en stadig bit agathon,kollade de andra barnens gröna bvc böcker och han väger ca 2 kg mer än vad nån av dom andra vägde i  samma ålder men däremot  så är han ju några cm längre än vad dom andra var oxå!!
    vad jobbigt att han är gnälig,julius, men som xgirl skriver så ärdet oftast pga någonting som dom är skrikiga, kan ju vara vad som eg (mer mat?,varm,kall,blöt blöjja,vill kanske bara ha närhet helt enkelt,ont av tänderna osv)
    mina har oxå gnisslat tänder huua "ryser"

xgirl:laktulos är helt ofarligt!! så det du hört om det är lite skitsnack men stackars liten ring bvc i morgon bitti o prata med dom är  ju synd om honom att han ska behöva ha det så där ju

jag kommer o vara lite reserveradmed det jag skriver jag misstänker att någon/några vet vem jag är här i samhället och läser det jag skriver här inne för jag har fått höra ett o annat nämligen som jag enbart skrivit i denna tråd som dotterns kompis på nått vis vet om

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)