• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

am zandra:men usch spökar bihålorna igen,krya på dig!!
    kul att ni hitta en pulka så ni kunde frakta hem paketet inte det lättaste o bära ju

xgirl:men hua hoppas dinmigrän har gett med sig nu

pilea:stackars max
    mysigt med lite tändaljus och julmusikTomte

suck ja min syrra är som hon är o att ens kläcka den urdumma kommentaren när jag ens inte beklagat mig över det o liksom läser o tolkar precis som det faller henne i smaken sårade mig jättemycketGråter men hon är sån mest synd om henne och alltid värst och har alltid det jobbigast och alltid mest o göra,skrika högstför attfå denmesta uppmärksamheten hon älskar att stå i centrum o görhon inte det så serhon till o hamna där.
    att hon sen ringde mig idag o bara låtsas som ingenting reta mig till vansinne!! men mamma har med reagerat på att hon börjar komma in inån period där hon blir helkonstig vi tror att hennes träning och banta o äta rätt   räkna kalorier tillhöger o vänster och väga sig femhundraelva ggr om dagen börjar stiga henne åt huvudet hon tränar ju minst en gång om dagen plus att hon håller i ett areobicspass själv jaja ska inte tråka ut ermed henne

blir galen vad jag än gör så bara gråter agathon blir tokig snartRynkar på näsan                             

• Glittrax

nu är jag här och uppdaterar, fick träffa bm igår och lämnade urinprov, har ju inte hört nåt så det var väl kanske ingen uvi, men det skulle på odling och det tar nån dag, för hon sa att man kan ha de symtomen jag har, man behöver inte alls ha ont när man kissar vid uvi.

Sen fick vi lyssna på hjärtat idag! runt 150 slag..... oj vad tårarna sprutade! allt bara släppte och sen kändes det som att jag sprungit ett maraton, har på nåt sätt kännt att det inte var nåt liv i magen för jag har inte kännt det där fladdret som jag kännt från några v tillbaka.

Bm sa ju när jag ringde att hon inte kunde garantera att det var missfall på gång, men i nuläget såg det bra ut! Hon sa även att det kunde vara sammanväxtningar i snittet som gör att det drar.. jag vet inte vad jag ska tro.. får väl hoppas att allt är lugnt!

förlåt att jag inte svarar på några inlägg nu...är så trött att jag kommer somna tidigt ikväll

• lunaria

pilea: nämen stackars lilla plutt, lät ju inte alls bra att han är så rosslig . hur har er natt varit, har han sovit något??

lät ju jättemysigt med julmusik o allt, tror D skulle få krupp om jag satte igång sådant redan .

barbamamma: oj det var ingen dålig liten kille du har som bara traskade in så där . skönt att slippa oroa sig för att han har det bra på dagis då.

men så sum Agathon är som inte är nöjd det minsta!!

usch din syrra verkar vara lite som en vän jag hade när jag gick på folkhögskolan. vi var jättebra kompisar fram tills hon bestämde sig för att börja träna. då blev hon helt plötsligt konstig och så inne i träningen att hon tappade allt sunt förnuft, hon blev så egoistisk på något vis. hon kom dessutom och pratade om bmi hela tiden och jag hade ju själv så mycket komplex och var rejält överviktig. men hennes föräldrar betalade gymkort, men jag fick ju inga pengar hemifrån..

glittrax: ja självklart, tänkte inte på uvi när du började prata om dina sd, men det är ju en absolut trolig orsak. jag hade ju upprepade uvi hela graviditeten igenom (fick spruta på fl pga det), men jag kände aldrig av de..hoppas du får något svar, hade ju varit bäst om det hade varit uvi som orsakar dina sd.
    gud va härligt med hjärtljudenSolig. man blir så lättad på något vis när man hörde de, det var liksom en bekräftelse på allt så jag förstår att tårarna kom igår. kram på dig gumman, är inte lätt att vara gravid!!

usch, inatt blev det inte så många timmars sömn. jag hade problem med att somna igen så jag var vaken till typ 23.30. Linn vaknade klockan 1 och sedan vaknade hon typ en gång i timmen ända till kl 6!! tror inte hon är sjuk eller nå't för hon somnade ju om snabbt efter att hon fick mat och hon vräker i sig mat en gång i timmen nu också. hoppas inte hon fortsätter så hela dagen!! 

gårdagens muffinprojekt höll på att sluta i katastrof kan jag säga, bara garvar åt det idag . jag skulle följa ett nytt recept och under tiden står Noah bredvid mig och pladdrar på i 170. det stod att man skulle värma smöret snabbt i micron eller i en kastrull, men jag min dumbom smälter hela smöret och när jag blandar det med sockret undrar jag vad felet blev för då skulle man vispa till en jämn smet??. jag tittade ner på sörjan o det var ju bara en tjock smörja?? Noah tjattrar på i entonigt ljud tatakakadada. då brister jag först i gråt pga min jäkla sjukdom o stackars unge fattade ingenting. han stod o klappade mig på kinden och sa "så ja.. kram" och så gav han mig både kram och puss, min gullungeHjärta. ville inte göra Noah besviken för han ville ju så gärna baka och jag ville inte hälla ut allt då jag gjort dubbel sats så jag började hälla i mjöl och sådant på måfå tills jag fick en muffinsmet. och jisses, det blev de bästa muffinsen jag någonsin gjort, så himla saftiga!! bara synd nu då att man inte riktig kommer ihåg hur mycket man tagit av allt

• Pilea

am zandra:
    Se där, inget ont som inte har något gott med sig Tur att det blev goda muffins tillsist, hi hi!

Oj, så Linn äter, hon är väl i någon tillväxtperiod då! Kanske hon ska äta ikapp då hon inte hade gått up så mycket sist

Ja, det är allt lite synd om lillplutt, men han har sovit rätt bra iaf.
    Imorse hostade han upp värsta slemklumpen, blä! fast bra att det lossnar o kommer upp.

Glittrax:
    Skönt att det gick bra hos BM o att det lugnat sig med SD.

Barbamammans...
    Men vad har det tagit åt Agathon då! 
    Grattis på 7mån-dagen föresten
    Jag glömde bort att Max blev 7mån igår, men man kan ju inte komma ihåg allt

Skoj att det gick så bra med inskolningen!

Jag o Max tog en promenad till Ica maxi här på morgon kvisten, direkt efter dagislämning. Handlade lite burkmat, gröt o välling. Hittade även några julklappar till 2 av våra vänners barn o 1 till grannen. Så blidde det en farsdags mugg o en present till då jag ska på tjejmiddag på lördag. Skönt att ha det mesta avklarat. Återstår bara 1 till julklappslotteriet + till barnens 2 kusiner.

Nu ska jag käka lite lunch innan Max vaknar, han har sovit i vagnen sen vi gick från dagis strax efter kl 09. 

• Pilea

am zandra:
    Skulle stå oj så mycket Linn äter! Lät lite drygt det där! 

• Madde01
    Xgirl- Japp dom har drop in på Onsdagar o Måndagar på bvc, fast bara under en timmas tid.. Det är för dom som ej fått tider. För mellan 8mån och 1års ålder så bokar dom ej in besök utan då är det drop in som gäller.. och jag fick ju ingen tid nu då våran bvc tant är utomlands så då fick vi träffa andra bvc sktskan Glad Jo vissa gånger får man vänta läääänge men nu var vi "bara" 4 där så då gick det skapligt snabbt 30min Tungan uteMed småbarn är det jobbigt, men Julius ålar ju så nu var det inte så jobbigt att vänta, han hittade en annan pojke att busa med... Usch vad jobbigt med migrän Rynkar på näsan

Pilea- Mysigt o sitta hemma lite också, ja vi har drop in här på bvc Måndag o Onsdag.. det är faktiskt himlans bra i bland tycker jag.. Men stackars lilla Max då..

Barbamamman- Ja, det låter ju inte allt för roligt det där med din syrra.. Är det en yngre elr äldre? Du kanske har sagt det iof.. Så fall har jag missat..

Zandra- Naw, vad gullig han är Glad Längtar verkligen tills Julius är i den åldern faktiskt, folk säger att jag ska ta vara på denna tid.. Men gud så jag längtar tills han blir så stor... Det var ju bra att muffinsarna blev goda till slut iaf.. vad tokigt att Linn vaknade så mycket i natt då.. Julius sov från 19.30 tills 6 i morse, det måste vart rekord sedan fick han lite ersättning o somnade om tills 9 då väckte han sambon med att han rullade på honom o pillade han på örat Skrattande

btw, gick kanon på bvc igår.. Fick ju träffa en annan bvc tant i går, så  blir det ett till barn här så tänker jag välja henne Glad super trevlig o super duktig tillskillnad mot våran så verkade hon ha stenkoll, och Julius charmade henne direkt som han gör med alla numera med sin stora bruna ögon o sitt leende .. Farlig kille det där Skrattande han var super duktig o visade henne att han kunde sitta själv också... han väger nu 7630g och är 66 cm lång, min stooora kille Skrattande han följde sin kurva helt perfekt så det var ju skönt det.. Sedan gick vi till min arbetskollega o fikade.. Så vi blev kvar där till 16 då följde vi med o hämtade hennes "bonusdotter" sedan gick vi till thaivagnen o hämtade mat o åt där.. Så vi var inte hemma förns 19 igår och då var julius riktigt trött efter en heldag med lek.. Hon har ju en dotter dom fyllde 1 nydligen.. hehe .. så dom busade på dom 2 Glad och snart ska vi åka iväg igen till en tjej här i trakterna o leka med 4 andra barn Skrattande Det var ju en tjej här från orten som startade en tråd för oss mammalediga, så vi blev 5mammor som träffas varje torsdag o umgås.. Så barnen får träffa varandra.. Och alla är födda på våren förutom 1pojke som är född nu i September ... Så det blir lek o bus idag igen ..
  • Madde01

Juste ja, glömde ju att nu i morse så kände vi hans tredje tand Skrattande shit vad snabbt det går när väl 1 kommer upp .. hehe..

• Glittrax

jaha, då är man ensam nån timme till, tills nova ska hämtas,  sambon stack iväg i morse på övning igen.. ja tycker inte alls om de längre, men denna gång får det gå, sista övningen detta år, annars får han inte pengarna på flera tusen...
    vi snackade tidigare att jag vill nog inte att han sticker på övning i vår, nån gång i april/maj är nästa, precis när bebisen är nyfödd, jag vill ha honom hemma när bebisen har kommit, vet ju hur jobbigt det är i början, jag vil ha hans stöd och INTE svärmors!  

skrev sammanväxtningar i snittet, men menade sammanväxningar vet faktiskt inte vad det innebär? jag bara tog svaret hon gav och jaha.. sen har jag funderat....nån som vet...?

Barbamamma: hade du nåt sånt problem i snittet eller hur var det nu?
    Herre gud villken syster du har, tycker hon kan vara tyst och imponeras av hur många barn du har! du sköter det galant så lyssna inte på henne!
    skönt att inskolningen gick så bra! hoppas det fortsätter så

pilea: åh vad härligt med julmusik

am zandra: men vilken bakning, men kul att muffinsen blev så goda då! snacka att baka på en höft!

madde; mysigt med värmeljus, det brukar gå en del denna period av året här hemma , bra att det finns billiga på ikea

ain: grattis till jobbet! skönt att ha din kusin som kan passa honom!

• Glittrax

xgirl: usch för migrän, har du haft det länge?

• 7 michelingodingar

Glittrax : bra att dom kollar upp sd iaf och uvi kan man ju få sd av!! vad mysigt o få lyssna på hjärtljuden,förstår att du blev ledsen usch man oroar sig ju så mycket
    sammanväxtningar jo du fy så läkaren skrämde upp mig nunär jag väntade agathon o fick komma på en massa kontroller bara för det!! jag har så det sliter o drar i mittb ärr även som gravid kände jag av att det liksom stramade och kunde "bränna" men som jag skrev så skrämde läk upp mig ordentligt men när dom sen plockade ut agathon så fanns det ingenting sånt i ärret!! läk sa att det hade sett jättefint ut och att jag måste ha ett troligt läkekött!!

sammanväxningar är att ärret kan växa samman med livmodern,urinblåsan tarmarna osv men goggla på det så får  du fram mer exakt info om vad det  innebär!!

am zandra:men oj ja ibland kan man verkligen få till det bästa av det sämsta vad  bra att noah ändå kacklade på så du fick såna goda muffins
    vad jobbigt att Linn ätit så ofta,kanske är en tillväxtperiod  nu då!!
    suck ja syrran har ju såna "perioder" där hon blir helt jävla knäpp orkar tyvärr inte med henne under dom perioderna för det tar så mycket på min ork  och energi

ja agathon var inte alls på humör igår men kl 17 så bara tvärvände det o han blev en glad kille som låg o jollra i mitt knä o skrattade o försökte äta upp tårna

pilea:vad gutt o ha det mesta fixat!!
    tack och detsamma säger vi till max i efterskott,har helt glömt av att han blir 7 mån idag

madde: det är min enda lillasyster hon är 3 år yngre än mig mnén beteer sig som en bortskämd snorunge!!
    vad kul o ha lite o  göra om dagarna o några o umgås med
    haha alla ting är tre sägs det ju när tänderna väl börjar komma så tycker jag dom kommit i  rasande fart!!

inskolningen gick super idag oxå,fast idag var vi ute hela tiden o jag som inte har nån vinterjacka höll ju på o frysa ihjäl fryser än o är iskall om händerna!! kunde gå ifrån 15 min o först ville väl inte alwin det  men så fort jag var utom synhåll så lekte han på   men ojj vad trött han är kan ja säga

suck ja min syrra hade rint mamma idag o ville ha med henne o åka o handla men då samamma att hon skulle hit varpå syrran blev skitsur o hade fräst nått i stil med vad fan hade hon gjort om inte du funnits då jaa sa jag till mamma då hade jag ju helt enkelt fått ta med agathon svårare än så är detinte!!

nää ska se om jag kan få till början på nästa uppgift i svenskan innan abbe o freya ska hämtas på dagis!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)