• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83
    Ain: Nattlampa har hon redan, sen frågar jag henne ibland dagen efter om hon hade drömt något läskigt. Vet inte om hon egentligen greppar ordet "drömma" men hon säger då typ "jag var ledsen igår (i natt)". Härom dagen svarade hon "nej inte läskigt, jag var ledsen", hur man nu ska tolka det. Så svårt att förstå varför hon vaknar sådär. Och som sagt, många nätter kommer hon bara tyst intassande och då vaknar vi ofta inte ens förrän senare (när hon ligger och trängs och har sig).

Grattis till jobbet!! Oj vad nervöst och stressigt samtidigt. Har Benjamin träffat henne innan?
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
    Barbamamman - Ja, får se om sambon vill ta en bio med mig någon kväll Glad För är jag barnledig är det  ju han jag vill vara med ensam.. Ja, vissa kvällar ville ju Julius att man skulle vagga han snabbt lixom till sömns så det kändes som man stod o hoppade ibland Tungan ute heltokigt det där.. haha.. Vad tokigt med din syster då Rynkar på näsan Det kan ju köra i hop sig om man bara har 1 barn med.. Så det är inget konstigt tycker jag att man kanske behöver hjälp någon gång..

Ain- GRATTIS TILL JOBBET !!!! Men somnar han bra utan nappen iaf?

Xgirl- haha, som jag skrev till barbamamman att vissa kvällar känns det som man stod o hoppade med han Tungan ute Jätte tokigt... Ja, såfort jag vet vad jag vill göra så ska man kanske försöka ta en ledig kväll.. Men nervöst känns det.. Men känns som om sambon kanske får vara nykter då iaf så om det är nått att man åker o hämtar J om det blir strul...

Puh, vad Julius har strulat i kväll .. Vet inte om det är tänderna som gör att han itne riktigt vill sova.. Men nu har han somnat efter 1 timmes strul fram o tillbaka.. och i morgon är det bvc som gäller är väl någon kontroll vid 8mån tror jag.. så det blir dropp in där för oss som gäller, sedan fika hemma hos en arbetskollega som också är hemma mammaledig Glad Nu har jag tänt värmeljus här hemma, sambon jobbar och strömmen har blinkat 3ggr.. Vill ju inte att det ska bli helt kolsvart när man sitter här själv ju Tungan ute
  • Ain

just det ja! jag visste ju att det var nagot viktigt: hur har det gatt Glittrax? Later ju lite läskigt med sammandragningarna...

Jo, Benjamin har träffat min kusin, men han kommer nog inte ihag det. Sa Markus ska vara hemma ibörjan och skola in honom med henne.

• lunaria

Madde: tack . jag är jätteglad för att Linn tar nappen, men hon vaknar ju aldrig när hon tappar ur den ur munnen heller så då blir det lixom en bra grej

barbamamma: tur att man kan rädda någons dag då . jag såg vad din syrra skrev och gillade ditt inlägg bara för det. men jag menar, hur har hon mage att klaga på att hon har så mycket att göra när hälften av det bara är fritidsintressen?? då kanske det är dags att lägga ner något . och precis som x-girl skriver så kan det dra ihop sig även när man bara har ett eller två barn. ser inte fram emot tisdagen just nu, blir kämpigt med att ha med Linn på läkarbesök..så stäng igen öronen,hon verkar bara vilja ha uppmärksamhet och så vill hon kanske döva sitt egna samvete för att hon inte tar ungarna fastän hon sagt så. 

ain: grattis till jobbet igen . förstår att det blir väldans omställning med så kort varsel dessutom, hoppas det fungerar bra för din kusin att ta hand om benjamin!! jag hade ju aldrig fixat lämna bort Linn för hon är extremt mammig o pappig just nu, bara någon annan tittar på henne börjar hennes läpp darra. så jag håller tummarna för att det går bra med det!!

x-girl: haha, är inte heller så värst förtjust i ischoklad .
    hur gick det nu inatt med Selma?? för vår del blev det nog naturligt att vi blev lite hårda i och med att vi fick sova så dåligt, man orkar inte hur länge som helst. och till slut så tog Dan bara fram ett liggunderlag till Noah (orkade tydligen inte tympla med madrassen ) och då blev det ännu mer att Noah ville sova i sin säng och det kan jag förstår för liggunderlaget är inte bekvämt för fem öre .

madde: ååh va smart att tända stearinljus, här blinkade det också ett par gånger och ingen av oss tänkte på att tända stearinljus . hoppas det går bra på kontrollen iad då .

nää jäkla förkylning, jag har så ont över bihålorna igen . men jag ska försöka baka lite äpplemuffins idag o frysa ner till dopet...

• Ellani

Hej svejs,
    tror jag hänger på er!

Jag bor i Borås med maken och två flickor, Iris blir  2 år på lördag och Vera är 3 månader.  
    Hängde med barbamman när vi fick barnen i nov 2008, så henne har jag lite koll på
    Ska ta o läsa lite när jag får mer tid, nu är det dax att amma lillfia!

am Zandra, dop dax ser jag, när?? 

Vi har tvåårs kalas på lördag och dop på söndag, farmor & farfar boendes här hela helgen, de bor i Sundsvall, gissa om jag längar till måndag  

• Madde01
    Zandra- Nej, Julius vaknar inte heller om den trillar ut.. Det är bara det att han ska snutta sig till sömns Tungan ute Ja, det var lite mysigt med ljus tända, speciellt när Julius somnade så satt man i soffan ensam med alla ljusen o kollade tv.. Usch då vad alla är förkylda... Vad duktig du är som bakar, när var det dags för dopet då? Glad

Ellani- Välkommen, madde heter jag o bor söder om sthlm. Har en liten pojk hemma som är 8månader .. Fullt upp i helgen då, fattar att du längtar tills måndag Glad
  • Xgirl83
    Zandra: Vad jobbigt med dina bihålor! Det låter jobbigt att Linn är så rädd för nya människor, men de har väl sådana perioder tror jag. Så förhoppningsvis går det över. Förresten vill jag berätta att barnens kusin Jack som nu är 8 månader bara hade gått upp 200 g på två månader nu. Tänkte om det kan vara lite lugnande att det inte bara är Linn som inte gått upp i vikt.   I natt var en sådan natt då Selma kom tassande och jag vaknade faktiskt för en gångs skull då, men jag var halvt i koma och ska erkänna att jag bara inte orkade kliva upp ur sängen för att gå tillbaka med henne. Andreas vaknade inte. Kanske är det ett liggunderlag vi ska dra fram då.   Det är bara det att hon har alltid sovit hos oss, så jag känner mig lite taskig faktiskt. Men nu trängs hon ju nåt hemskt, speciellt då på Andreas. Men han får faktiskt också anstränga sig lite då, jag är redan vaken med det andra barnet varje natt så jag vill få sova när han sover.

Madde: Oj, är det drop-in på BVC? Det verkar jobbigt, då kan man väl få vänta ett tag? Hoppas kontrollen går bra idag då! Jobbigt att han strulade så igår när han skulle sova.

Ellani: Välkommen hit! Låter som en rätt fullspäckad helg, jag kan förstå att du längtar efter måndagen. Det kan vara jobbigt att ha någon boendes hemma hos sig också.

Idag har jag migrän igen, lite tröttsamt. Arvid har sovit bra i natt, skönt. Men förut så bet han mig igen, han gör gärna det när han inte är så hungrig längre. Grrr...
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

Ellani: välkommen hit .är själv född i Borås, men bor numera i en liten ort mellan Gävle o Uppsala. i vilken kyrka ska ni döpa Vera?? ja här vankas dop den 27:e november så det bakas lite + att jag håller på och syr dopklänningen . vi ska ha dubbeldop så mina barn Noah på 3 år och Linn på 6 månader ska döpas samtidigt. kul att farmor och farfar kommer så lång väg, även om det kan vara lite krävande att ha folk boende hos sig . makens familj har flyttat upp till Lueå, men allihop kommer med ursäkter så jag tvivlar på att de kommer ner till dopet tyvärr...

madde: jo dopet blir den 27:e. maken ska baka en del bröd så det är typ bara muffins och lite citronscones som jag ska baka. vår bekant som var här i helgen med sin sambo erbjöd sig att baka och jag brukar liksom vara lite stolt och ska fixa allt själv, men jag inser att jag inte fixar det pga min sjukdom så då ska hon baka en kaka i långpanna.

ååh va mysigt det lät med ljusen . är väldigt mörkt om kvällarna så jag ska nog tända lite ikväll, tack för inspirationen!! .

x-girl: usch tycker så synd om dig som har sådan migrän titt som tätt . skönt att iaf Arvid sov bra inatt!! men vilken liten rackare som biter tag så där!!

jag blir faktiskt lite lättad av att höra att det finns andra barn som inte går upp så värst mycket i vikt så tack för att du tänker på mig .

jag förstår att du inte orkar gå upp och lägga tilbaks Selma, kanske kan plinga en ringklocka vid Andreas huvud så han vaknarOskyldig.

inga muffins bakade än, funderar på att vila o ta det när Noah kommer hem för han älskar ju att baka. vi var på promenad ner till affären och det gjorde mig helt slut..vi hämtade paketet från hikmet och handlade lite samtidigt..och vi hade tur för jag började inse att vi har ju bara babypulka och den är ju på tok för liten för Noah detta år och då hade Ica precis fått in pulkor. så vi köpte en för 89kr, det var bra det . och så kunde vi frakta hikmet-kartongen hem på den för den var ju inte liten .

• Pilea

Jag o Max har suttit inne o kurat hela dagen, vi har lyssnat på julmusik o haft tända ljus o varit o julhandlat på nätet o så har vi lagt ut några auktioner som inte orkades med i går kväll heller. 

Max har blivit jättehes o hostar o väser, låter som falsk krupp. Han har varit lite småsnorig i flera veckor, men igår på eftermiddagen började han helt plötsligt låta jättemärkligt. Han har ingen feber o äter hyfsat, men när han gråter får han knappt luft, det verkar ha satt sig rejält på stämbanden.

am zandra: 
    Skoj med paket från hikmet o bra att ni kunde dra hem den på pulka!
    Mysigt med lite bak!
    Krya på dig i din förkylning!

Madde:
    Men oj va han får tänder på löpande band!
    Här finns inte en tand i sikte på långa vägar.
    Så ni har dropin på bvc, det har jag aldrig hört om förut.
    Max har ju också börjat med napp på äldre dar, hi hi!
    Skoj o fika med jobbarkompis!
    Jag ska ringa min någon dag, hon fick barn nr.2 i juli o vi bor hyfsat nära, gäller bara att få arslet ur någon gång

Ain:
    Jättegrattis till jobbet, va skoj  

xgirl:
    Usch va jobbigt med migrän! O det lät inte så skönt med att han bits!
    Max kan bita tag med bara gommarna ibland o det gör faktiskt riktigt ont, kan bara föreställa mig tänder på det, aj!
    Vi har ju också ungarna i vår säng lite då o då, men det har blivit bättre på sistone. Vi låter dom hållas om dom vill sova hos oss, för eller senare vill dom knappas sova med oss längre. Ibland om det blir för trångt så går jag eller sambon över till Alves säng eller lägger oss upp o ner o sover skavfötters  

Ellani:
    Välkommen hit!

Glittrax:
    Hur har det gått?

Barbamammans...
    Kram till dig, hoppas det känns bättre idag! 

• 7 michelingodingar

ok ska se om min lille gosse låter mamma skriva några minuter nu då
    idag var vi på dagis för inskolning med alwin och som jag trodde så klädde han av sig traskade rätt in och log mot alla barn o satte igång o lekte mig struntade han fullständigt i ska dit i morgon,månd och tisdag sen på onsdag är det tänkt att han ska vara hela dagen mellan 9-14 så jag tror dett akommer gå fort!!
    agathon har inte varit rolig idag inget har dugit åt honom så jag bara väntar på vrålet nu

Ain: vad kul att du fick jobbet,grattis!! det kommer säkert gå jättebra med din kusin och benjamin bara han får lite tid o vänja sig vid henne

xgirl:ja vaknar ni inte av att hon kommer in så kan det ju vara svårt och gå tillbaka med henne

madde:haha ja det lät lite roligt när du skrev att du hoppade med honom
    hur gick det på bvc?

ellani välkommen hitSkrattande

får fortsätta o svaraer sen agathon vill intealls vara med

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)