Pilea: Det är nog genetiskt med hur smala eller kraftiga barn är. Selma är ju jättesmal (visserligen äter hon inte så mycket heller, men tror inte hon skulle kunna bli knubbig i första taget). Jag har också alltid varit liten och smal som barn, utreddes för gluten m.m. Min mamma var lika smal som barn. Jag sa också att jag ville ha en bebis med lite hull och goa veck, och ja nu är ju Arvid lite mer sådan.
Tror han brås mer på far sin istället.
Zandra: Usch så jobbigt du mår. Men du fixar det här!! Men idag har väl Dan varit hemma? Skönt ändå att Lin sov mycket idag, så jobbigt att hon kommit in i separationsfasen.
Madde: Så kul att du får komma tillbaka till ditt gamla jobb! Jag har aldrig ätit hasselbackspotatis, vad är det egentligen? Maten lät oavsett väldigt god!
Barbamamman: Kul med egen julkalender! Det blir en väldig massa prylar att köpa, fast det är du nog van vid.
Tråkigt att jackan inte var som du hade förväntat dig, men du slipper åtminstone att frysa.
Glittrax: Fy, jag vet precis vad du menar för oväsen, det går inte att vara hemma när de håller på så när man bor i lägenhet. Så jag förstår att du flydde. Jag har nog inga bra tips på vad man kan ha för praktik när man samtidigt ska ta det lugnt. Jättesvårt ju. Vilken bra arbetsförmedlare du fick komma till!
Nu var Selmas kalas avklarat. Usch vad det är mycket att fixa med innan, och ändå hade min mamma erbjudit sig att laga maten men det är ändå så mycket. Nu är det skönt att bara slappa i soffan. Selma fick fina presenter, bl a två prinsessklänningar, prinsesskrona, såna där "fe-vingar" att ha på ryggen med spö och diadem till, så det var verkligen prinsessgrejer hon fick.
Tror hon kommer gilla det, hon sprang runt med vingarna på på kalaset. Sen blev hon så himla trött på slutet så hon bara skrek och grät, så vi fick natta henne innan gästerna gått hem. Och det gick förresten bra att göra chokladbilar i iskubsformen! Jag använde vit blockchoklad och smorde med lite olja innan jag hällde i chokladen. Bild finns i min blogg. Imorgon blir det nog väldigt slappt..