• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

madde: Linn är också inne i värsta seperationsfasen hon med!!
    ååh vilken god mat ni blev bjudna på .
    kul att du kommer tillbaks till dtt gamla jobb!!

jag har mått dåligt psykiskt till och från sen Linn föddes, men tabletterna gör det hela 1000ggr värre just nu...

barbamamma: nää va synd att jackan inte satt så bra då . jag förstår att du har problem att hitta rätt med tanke på brösten, helst ska man väl vara platt däröver har jag själv märkt för att resten ska passa bra lixom

glittrax: jättesvårt att komma på något som du kan söka praktik på!! skönt att du iaf får gå hemma lite nu och det var tur att du fick så förstående arbetsförmedlare!! när jag gick gravid med Noah så ville de att jag skulle ta ett tungt jobb som innebär att man skulle montera ihop möbler. tunga lyft skulle dte inneburit, jo tjena, hade ju säkert funkat med mina fogar .

pilea: ja det är ju faktiskt lite lustigt att ångest o sådant kan förvärras de första veckorna, men det hade ju något att göra med serotoninnivån i kroppen.
    ja du, vi har ju inte heller några knubbiga barn och Noah äter minst dubbla portioner av allt så man undrar vart maten tar vägen

nu är första gången på hela dagen jag känner mig någorlunda okej..i morse var jag så himla dålig, bara satt o skakade och var så illamående så jag trodde nästan jag var sjuk. som tur var så sov iaf Linn mycket idag så jag fick också sova. annars har hon typ bara sovit drygt 1 timme på hela dagarna så igår var jag helt slut av utmattning..

• Xgirl83
    Pilea: Det är nog genetiskt med hur smala eller kraftiga barn är. Selma är ju jättesmal (visserligen äter hon inte så mycket heller, men tror inte hon skulle kunna bli knubbig i första taget). Jag har också alltid varit liten och smal som barn, utreddes för gluten m.m. Min mamma var lika smal som barn. Jag sa också att jag ville ha en bebis med lite hull och goa veck, och ja nu är ju Arvid lite mer sådan. Tror han brås mer på far sin istället.

Zandra: Usch så jobbigt du mår. Men du fixar det här!! Men idag har väl Dan varit hemma? Skönt ändå att Lin sov mycket idag, så jobbigt att hon kommit in i separationsfasen.

Madde: Så kul att du får komma tillbaka till ditt gamla jobb! Jag har aldrig ätit hasselbackspotatis, vad är det egentligen? Maten lät oavsett väldigt god!

Barbamamman: Kul med egen julkalender! Det blir en väldig massa prylar att köpa, fast det är du nog van vid. Tråkigt att jackan inte var som du hade förväntat dig, men du slipper åtminstone att frysa.

Glittrax: Fy, jag vet precis vad du menar för oväsen, det går inte att vara hemma när de håller på så när man bor i lägenhet. Så jag förstår att du flydde. Jag har nog inga bra tips på vad man kan ha för praktik när man samtidigt ska ta det lugnt. Jättesvårt ju. Vilken bra arbetsförmedlare du fick komma till!

Nu var Selmas kalas avklarat. Usch vad det är mycket att fixa med innan, och ändå hade min mamma erbjudit sig att laga maten men det är ändå så mycket. Nu är det skönt att bara slappa i soffan. Selma fick fina presenter, bl a två prinsessklänningar, prinsesskrona, såna där "fe-vingar" att ha på ryggen med spö och diadem till, så det var verkligen prinsessgrejer hon fick. Tror hon kommer gilla det, hon sprang runt med vingarna på på kalaset. Sen blev hon så himla trött på slutet så hon bara skrek och grät, så vi fick natta henne innan gästerna gått hem. Och det gick förresten bra att göra chokladbilar i iskubsformen! Jag använde vit blockchoklad och smorde med lite olja innan jag hällde i chokladen. Bild finns i min blogg. Imorgon blir det nog väldigt slappt..
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

x-girl: vilka fina tårtor det blev!! så roligt att Selma fick så mycket prinsesssaker och att hon tyckte det var kul med kalas, men jag kan förstå att det kan bli lite mycket ibland .
    grattis också till Arvid i efterskott som blev 6 månader igår .

jo Dan är hemma, men det verkar inte som han kan/vill ta hand om två barn samtidigt så jag får vänta med att sova tills Linn gör det..

idag är det bättre än igår iaf..men jag kommer inte till att orka åka över och titta på lägenheten imorgon så jag lämnar över det ansvaret på Dan som får gå dit efter jobbet...känns jäkla trist, men vad ska man göra..

• Madde01
    Xgirl - Detta är hasselbackspotatis http://www.recepten.se/recept/hasselbackspotatis.html helt underbart.. Lätt o göra också, tar inte långtid.. Kul att hon blev glad över prinsess sakerna .. Blir väl mycket sådant när man har en flicka kan jag tänka mig ? Glad

Zandra - Ja jag hoppas denna separationsfas går över snart.. Tar väl knäcken på mig annars Tungan ute nejdå, men han följer efter o gnäller nu.. han har lärt sig att det faktiskt går att åla över trösklarna nu.. Hade hoppats på att det skulle ta lite tid iaf. men icke .. VAd jobbigt att du mår så pass dåligt vännen Rynkar på näsan Men det är inte förlossningsdepression iaf då? Ja Dan fixar nog att gå o kolla på lägenheten själv.. Fast trist iaf för dig att du inte kan följa med.. Är väl kul o se innan man flyttar .. Vi hann ju aldrig se våran lägenhet innan vi flyttade in .. Iof var det värsta vraket här.. Som tur var så var sambon arbetslös, så vi fick 30 000kr av fastighets ägarna att köpa tapeter o grejer till lägenheten, så då hade sambon något att göra Tungan ute
  • Xgirl83
    Zandra: Ett tips är ju att Dan tar med sig kamera och tar massa bilder, det är ju alltid nåt i alla fall. Så synd ändå att du missar visningen! Skönt att höra att du mår bättre idag.

Madde: Ja den där separationsfasen är så jobbig! Men går det bra på nätterna ändå, och att få honom att sova på dagen? Jo Selma är i nån prinsessperiod just nu, men sånt där ändras väl... (hoppas jag) Jag tror hon ska få lite sjörövargrejer eller nåt i julklapp som kontrast. Hon har blivit intresserad av sånt nu när hon har kollat på Pippi på de sju haven.
  • Xgirl83

Jo då har jag nog ätit hasselbackspotatis ändå faktiskt, de blir lite sådär krispiga va? Ser väldigt gott ut!

• Madde01
    Xgirl - Jodå, på nätterna funkar det.. Fast han har börjat vakna till o från nu o tokgråtit, men då har det räckt med att jag ställt mig upp o klappat på han kind o stoppat in nappen, förutom i morse då Rynkar på näsan efter jag gett han vällingen där vid 5 så vägrade han att somna om o låg brevid mig o sambon i sängen o tok grät inget funkade.. Slutade med att jag gick upp o la mig i soffan med J på magen o då somnade han om på en gång.. Vet ej vad det var, men hoppas bara att det var en en gångs grej.. På dagarna är det till o från med sömn, ibland sover han ganska mycket men som idag har han bara sovit 1-2 timmar .. Ja hasselbackspotatisen blir krispig runt om o mjuk o god inuti Skrattande
  • lunaria

madde: ja så där är minsann Linn med, fast hon tar sig inte fram på nå't bra sätt ännu, växlar väldigt med metoder så jag får bära med henne överallt. måste jag berätta hur slut min rygg är nuFlört. men det är jobbigt att ha någon gnällfis efter sig också kan jag tänka mig. så duktig han blivit på att åla .
    hasselbackspotatis brukar Dan göra ibland, det är riktigt mumsmums .
    jag tror inte dte är förlossningsdepression, men man vet ju aldrig. är väl liknande symptom antar jag...

x-girl: jo Dan hade tänkt att ta med sig kameran

har märkt att ju mer jag sysselsätter mig desto bättre mår jag så det är nog ångesten som framkallar illamåendet. får väl se vad läkarn säger imorgon när hon ringer.
    och nu i eftermiddag fick vi reda på att Dan's mamma, mormor och bror kommer hit på dopet. framförhållning, vad är det?? hans mamma hade ju i princip slagit fast att hon inte kommer för hon har precis flyttat o så..jaha 3 pers som ska komma o bo hos en, med mindre en veckas varsel..suck! fast Dan sa till henne att jag är utbränd just nu så hon vet iaf hur jag mår. hon undrade till o med om jag skulle orka med att ha dem där..men det måste jag ju, hon har ju inte sett Noah sen han var bebis..

måste berätta att vi fick en chock här idag när Linn plötsligt stod i spjälsängen . iofs har hon väl varit på g länge på sätt och vis, men man trodde det skulle dröja länge ändå.. hon nästan klättrar i soffan och igår lyckades hon fastna i leksaksbacken. hon hade dragit sig över leksaksbacken på något konstigt vänster och hängde fast över den och fastnade med magen mellan nån leksak. hua, hon är igång hela tiden, nästan så jag vill äta upp mina ord om att vilja ha ett barn som är mer aktivt än vad Noah var . .  

• Madde01
    Zandra- Ja usch, förstår att du har ont i din rygg.. Nej det  jag tycker inte det är någon bra idé när han ålar efter mig Tungan ute haha.. OJ!! Har hon ställt sig upp redan? Hur vet man att dom är på g med det.. För Julius ställer sig utan problem när han håller ned mina händer till han .. Vi har inte höjt ned spjäll sängen alls ännu för jag har tänkt att det inte ens är nära att han ställer sig upp, när bör man göra det? Oj, det kallar jag inte framförhållning du.. Jobbigt att ha flera där när du ändå mår så pass dåligt? Men det är ju bra att han sagt till sin mamma att du är utbränd iaf, så hon har en liten hint om varför du mår dåligt lixom ...
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)