Sandra: Jag tycker så synd om er... Jag har verkligen gått och hållit tummarna för er skull och hoppats på ett positivt besked. Det är inte rättvist att ni inte kunde få detta att gå rätt i ert liv. Jag hoppas att det känns bättre snart. Ni kommer få ett bra och stabilt liv ändå, det är jag säker på, men det kanske tar lite längre tid iom att du ska utbilda dig först och så. Jag undrar som Ain, fanns det inget hon kunde göra för att få lånet? Jag har ju redan kommenterat om Linn på FB, men jobbigt att hon inte hade gått upp i vikt något.

Men jag tror faktiskt att det kan bli så här, för Linn är ju så himla aktiv, och sen är mjölk/ersättning ganska fett så när de går över till vanlig mat så kan de tappa lite hull pga det också enligt vår BVC-sköterska. BVC-sköterskor träffar många barn så om detta var jättekonstigt så hade säkert hon ni var hos reagerat mer. Tänk på att Noah faktiskt mår bra trots att han är smal. Vissa barn bara är sådana, Selma t ex. Hon får jättemycket smör på smörgåsen varje dag, och Andreas ger henne t o m ofta en hel klick smör att äta på (något jag tycker är äckligt visserligen), men hon lägger inte på sig hull ändå. Arvid hade också vuxit 2 cm nu, visserligen "bara" på 4 veckor och inte 6 som för Linn, men BVC-sköterskan verkade tycka att det var bra.
Madde: Haha, så roligt!

Så himla skönt för er om det går bättre att få honom att sova med napp. Jag tyckte också det var en helt underbar upptäckt! Så bra också om de har något som kan vara lite trygghet för dem och som de förknippar med sömn, som INTE är mamma eller tutten. Vi fick inte testat nappen alls igår för Arvid sov bara i vagnen och där somnar han ju så fint ändå om vagnen rör sig. Och på kvällen igår så stenslocknade han vid mitt bröst. Så vi får väl se om detta med nappen verkar hålla i sig.
Barbamamman: Men oj att din man spydde sådär! Blev det nåt mer sen? Kanske han hade ätit nåt konstigt då om bara han blev dålig? Nää, så typiskt att tanden gick sönder igen!! Och det kan ju vara svårt att reklamera med tanke på att du fick det gjort gratis. Så jobbigt att du måste ha alla barnen hemma idag när du skulle behöva plugga!! Den där selen där barnet sitter på nån grej på höften kan vara en sån som var med nu i senaste Vi Föräldrar. Den fick visserligen inte jättebra betyg för man får ju ändå inte händerna fria, men den kanske är nåt för dig just med tanke på dina axlar och så. Om det är den så heter den "Hipseat". De andra som var med hette "3d hand", "Kooger" och "In the pocket baby", du kan ju googla på dem. Men det var mer för att bära större barn tror jag. Jag tror ändå det bästa om man har ont i axlar och rygg, och måste bära, är en ergonomisk bärsele som Ain länkade till. För hela tanken med dem är att fördelar vikten och lägger mycket tyngd just vid höfterna.
Ain: Vad bra att din kusin kan komma och passa Benjamin och att du känner dig trygg med henne!
Det verkar inte gå att introducera riktig mat för Arvid än.

När vi började sist så bajsade han ju jättelite så vi gjorde ett uppehåll så han kom igång med bajsandet igen, men nu när vi har börjat försiktigt igen så har han igen bara bajsat lite en gång nu på ca 5 dagar. Ändå får han bara LITE pure potatis/majs och så katrinplommon till "efterrätt" för att hjälpa magen. Funderar på att testa bara gröt istället, det kan väl vara lättare att hålla igång magen med? BVC-sköterskan sa att de helst ska bajsa varje dag när man börjar med nåt nytt så här. Så i värsta fall får vi göra uppehåll och testa igen om nån månad... Trist för han gillar verkligen det han får.
Och min mormor mår bättre, hon hade suttit lite på sängkanten igår, och verkar mer "med" nu.