• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea

Barbamammans...
    Nä, precis, inget blött hår

Ja, svindyra är dom, men har hört att dom ska vara super + att Alve alltid fryser om fötterna. Ska funka bra även som vintersko iaf här i Stockholm.

Mysigt med lite fika på dagis

Jag råkade väcka Max här alldeles nyss, en grej som åkte i golvet o han låg i vagnen i hallen o blev livrädd stackaren. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Barbammans...
    Oj då, så han är hög på kaffe han, hi hi!

Måste ha fel på min näsa, känner bajslukt hela tiden! Eller så har jag väl näsan för nära munnen Eller har vi glömt en bajsblöja någon stans??? 

• lunaria
    x-girl: din stackare!! hemskt att du också skulle dra på dig mjölkstockning . tur att Andreas kunde vara hemma så du slapp ta o hålla på med så mycket själv när du är sjuk o allt!! krya på dig så mycket.

ja folk var faktiskt hemska efteråt också, nä usch, empatin saknas hos en del människor tyvärr!!

glittrax: tycker så synd om dig som ska behöva vara så illamående, att dte inte går över . lergigan brukar hjälpa många iaf så jag hoppas dte hjälper för dig med!! ja suck, det här med sjukskrivningar verkar vara hopplöst, men jag skulle ju iaf försöka om jag vore du..
    nä Dan går hemma nu igen . det finns inte så många företag trots allt som kan tänkas ta emot honom, men har vi tur så blir det jobb sen iaf..

ain: skönt att rensa ur lite grann .

barbamamma:pratade med D om att göra oss av med overallen och han sa ja. bara det att han inte tog ut overallen när jag bad honom och vi har praktiskt taget gått o burit på lillfia hela dagen när hon varit vaken (vet inte vad det är med henne) så jag fick kollat först nu. det är märket "tuffer" det saknas huva till den, men annars är den jättefin!! den har ju legat i klädkartong, men nu efter flytt o allt så behövs den nog tvättas så det ska göras. är du intresserad av vintermössa dessutom?? tro jag har nå't killaktigt som ligger nämligen . kan försöka fota o inboxa på fejjan!!   

va mysig Agathon är då, lillpluttenKyss.

hamyes: ååh va bra att barbamamma tänkte på dig, dumt att inte jag har gjort detSkäms. välkommen hit . vet inte om du fick mitt mail, men skönt att du är tillbaks på rätt håll igen. har tänkt på dig gumsan!! fick förresten ditt sms, men va oteknisk jag är så vet jag inte hur man skickar vidare kjedjesms haha. ska få en ny mobil på fredag tror jag o det är mer som en dator, en riktig androidmobil. hoppas jag kommer veta hur jag sätter på den sen iaf .

pilea: nä du, det som försvinner ur huvudet är tyvärr borta för all framtid, men det jag glömmer av kan inte vara så "viktigt", hoppas jag iaf .

haha, ni kanske har nån bajsblöjsgömma någonstans då .

jo ni, Dan fick till o med resan betald av arbetsförmedlingen så han kan vara med imorgon. det är ju så svårt att prata över telefon så Dan och L behöver ju prata om arbetsgrejer och det gick ju arbetsförmedlingen med på. de tycker väl det vore bra att slippa Dan iaf om han fick jobb, en mindre arbetslös där då haha. nä men det är bättre om de är två och kollar och eftersom Dan i såna fall skulle bli chefskock så har han koll på en del som inte hon har. så han blir borta hela dagen och jag lär väl gå som ett nervknippe . sen ta hand om lillskruttan själv ser jag inte fram emot för hon är INTE så gosig o snäll som era ungar är just nu!! fy tusan, hon äter, gnäller och sover, men nu är hon iaf bra i magen igen så hon kan ju inte gnälla för det...hoppas det snart går över!! Noah är också inne i en "rolig" fas där han börjat slåss...
  • Madde01

Hej allihopa.. Har vart lite off i 2dagar.. Kommer nog inte vara så aktiv tills efter nästa vecka, hoppas det är ok iaf? Ska nämligen sova hos min bror o hans familj från fre-sönd.. Vill inte vara ensam just nu, och sambon kommer inte förns på söndag, så det var bra att jag kunde sova hos dom iaf.. komma bort lite Glad Sen har jag inte varit hemma på hela dagen idag o kommer nog vara borta i morgon också.. Hoppas ni har överseende med det iaf?

• Xgirl83
    Hamyes: Ja jag kanske har lite frågor kring depression.. Om man har mycket ångest om kvällarna men oftast inte på dagen, kan det då vara någon form av depp? Jag ser heller inte fram emot saker lika mycket längre och oroar mig för precis allt, allt känns så mörkt ibland, så ibland undrar jag vad det är med mig. Välkommen hit! Jobbigt att du har lidit av depressioner sedan en sådan ung ålder! Inte lätt för en 12-åring, eller ens en vuxen, att hantera ju.

Madde: Skönt att du kan sova hos din bror, är inte lätt att vara ensam i ett sånt läge. Du behöver såklart inte känna några som helst krav att skriva, stor kram till dig!

Zandra: Tack vare dig så fick jag tummen ur att förlänga mitt abonnemang idag, det blev en X10 mini för min del.
    www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Sony-Ericsson-X10-Mini/
    Velade mellan den och den som du ska få, de verkade rätt lika. Perfekt att Dan fick resan betald ju! Spännande det blir. Men usch, förstår att det kan bli kämpigt själv om Linn är så gnällig just nu. Aj då, har Noah börjat slåss? Jobbigt. Men det är förhoppningsvis en fas bara och han förstår nog snabbt att man inte får göra så.

Barbamamman: Men oj, en unge med koffeinkick vill man ju inte ha direkt!

Pilea: Men oj vad du slocknade igår!! Gulligt av Tyra att du fick lov att sova i hennes säng, hihi. Haha, ja där ser man, jag fick själv användning för spc-flaks nu! Fast får se när jag kan ta mig till apoteket. Gick läkarbesöket bra?

Mjölkstockningen är bättre nu, tror jag. Det gör fortfarande lika ont i bröstet men huvudvärken är nästan borta iaf.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Förresten var det ju VÄLDIGT effektivt med katrinplommon, det räckte med att Andreas bara var och köpte det så bajsade Arvid massor! Sen när han fick äta lite sånt så tyckte han tydligen att det var mumma, likaså potatis & morot som han fick senare som han också slukade alltihop!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria
    madde:ja självklart är det okej, hur kan du ens antyda att det skulle vara nå't annatFlört. skönt för dig att komma iväg lite och få tänka på annat, ha det så kulGlad

x-girl: haha, ibland krävs det inte mer än att man säger något så kan det släppa iafSkrattande. men kul att han mumsade i sig både det och matenTungan ute. nu när Linn är inne i en fas vägrar hon allt som är med mat att göra, känns lite jobbigt med tanke på att vi var så på g..

så kul att man kan inspirera . det stod mellan x-mini och x8 för mig med, men x8 kom ut i förra veckan o hade lite större skärm så därför blev det den då..borde komma imorgon, passade på att beställa tidigt då det är risk att den tar slut. sen finns det bara rosa skal så länge rosabandet-kampanjen håller på och det ville jag ju ha, hehe.

jo Noah slåss och nyps en massa, han får lixom ryck helt plötsligt, men efteråt ångrar han sig och säger förlåt på sitt vis. men han är väldigt gosig ibland så det går lite upp o ner. de på dagis känner inte riktigt igen honom när Dan kommer o hämtar honom för han sparkas o håller på..

Linn har äntligen somnat igen. fy vilken jobbig dag det här kommer att bli. lillskruttan är verkligen inne i en fas och känner sig "övergiven" om man går en meter ifrån henne . det var ett väldans liv på henne nu imorse för hon var så trött, men kunde inte somna. och jag har ägglossning så då får jag alltid problem med bäckenet så jag knaprar tabletter för att kunna röra på mig. känner mig också svullen och deppig, denna tid är nästan värre än mensen!! suktar efter en chokladbit oxå, men nu har jag klarat mig utan det i snart 2 månader så nu ska jag inte tillbaks i träsket..hoppas iaf Dan kommer hem med lite glada besked idag, skulle behöva det känner jag
  • 7 michelingodingar

madde:jag tror nog att vi alla har förstelse för att du inte är inne i tråden,känn inget som helst tvång o vara det heller utan ta hand om dina nära o kära istället och skönt att du kan få vara hos din bror nu!!

pilea:köpte ni skorna till alve? hur är dom? kan tänka mig att dom kan funka på ett ställe där det inte är en massa snö o slask!!

am zandra:jobbigt att Linn är så grinig just nu
    oj vad genesröst av arbetsförmedlingen o betala resan åt dan och kanonbra att han fick mobilen som hjälpmedel!! nu håller vi tummarna att allt kommer gå vägen med pensionatet då
    ang overallen så var den jättefin men jag kände att det var inte riktigt min stilSkäms hoppas det inte gör något.....jag har kollat flera ggr på den men tyvärr så känner jag att nää inte min stil jag skäms för o säga så men jag hoppas du förstår!!

vad jobbigt att noah börjat slåss,mina har oxå haft såna perioder och man blir ju helt ställd först o sen vet man inte riktigt hur man ska handskas med det ju men som tur är så har dom kommit ur den fasen!!
    alwin är ju inne i en period nu då han mer än gärna nypsDemon o han nyper ju där det gör som mest ont ghaaaa!!!

xgirl:skönt att du känner dig lite bättre iaf!!
    skönt att arvid bajsat iaf är ju jobbigt när dom blir förstoppade!!

jaa här har vi 4 små som är sjuka så inget dagis för abbe eller freya idag och jag som missade gårdagens göra på skolschemat har ju en massa o ta igen o så skrivläxan på det som jag än inte kommit nånvart med utan bara läst igenom, phuu jaja bara o ta tag i skiten nu då

abbe har ju fått ont i sitt ena öra men man märker inget av det mer än att han ibland tar sig för örat o säger att det gör ont, jag hoppas ju att rören sitter kvar ett tag till vi ska på ny koll nästa månad!! sen är både abbe,alwin och freya totalt genomförkylda,småhostar och har en temp på 37,7 visserligen inte feber men ändå lite höjd temp och agathon har 38 graders feber IGEN 

• Madde01

Kommer tillbaka nästa vecka Glad Då har man lite mera tid o sitta vid datan när sambon är hemma.. Finns inte så mycket tid till det nu heller när man är ensam..

• Pilea

Madde:
    Full förståelse varför du inte hänger här, man behöver inte ens han någon särskild anledning Va skönt att du kan få sova hos din bror.

xgirl:
    Skönt att det börjar bli bättre med mjölkstockningen även om det fortfarande är ömt.
    Va bra att Arvid bajat nu då.

Jo läkarbesöket igår gick bra! Var ju R som följde honom dit o han sa bara att allt var bra, jag fick inte så mycket mer ur honom

am zandra:
    Kämpigt att Noah börjat slåss! Kan det vara språket, att han inte kan uttrycka sig ordentligt? kanske något som hänt på dagis. Hoppas det bara är en fas!

Väntar med spänning på att höra hur det gick på visningen!
    Hoppas dagen flyter på hyfsat bra även om du inte känner dig riktigt bra.

Barbamammans...
    Nix, det blidde inga skor! R orkade inte trängas med allt folk o det var rusningstrafik, hungrig osv. Får se om det blir några i helgen.

Nämen fy, är ni sjuka nu ingen! Krya på er!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)