• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

Jag fattar inte vad det är med mig, jag fick sådan ångest över det här med självmordet, kunde inte sova igår kväll och har sovit jätteoroligt hela natten och legat och tänkt på det! Och jag har ingen som helst koppling till killen. Jag gjorde ju misstaget igår att jag gick in på tråden och läste lite i början, egentligen ville jag bara se om tråden fanns kvar men gick in på den ändå. Det var ju som sagt folk som "hejade på" men på ett ironiskt sätt, men killen skrev ju att han hade aspbergers och då förstår man ju liksom inte ironi och sånt. Så han svarade ju som om de menade allvar. Andreas bläddrade vidare och sa att någon hade lagt upp en bild på honom senare i tråden?? HUR kan man göra nåt sånt? Annars var man ju tvungen att logga in på nåt ställe för att se, och det är väl nerstängt nu antar jag.

Nej nu ska jag släppa det där.

Zandra: Aha, det var så du menade med mobilen! Vilken fin mobil!! Jag har ju tänkt att förlänga mitt 3-abonnemang och få en ny mobil på så sätt, men har inte fått tummen ur.

Ain: Aj då, stackars Benjamin! Men skönt att han fått medicin nu så han kan bli bättre.

Madde: Hoppas du har sovit nåt i natt...

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Det blir många sexor idag! Max var på 6mån-kontroll nu på morgonen. Han väger 6660g o är 66cm lång så kurvan går sakta uppåt.
    Det var världens gulligaste läkare, en kvinnlig lite äldre, jag blev nästan lite kär i henne Max fick godkänt på alla punkter o hon tyckte att han lyfte bra på nacken, men att vi kunde träna lite mer genom att lägga honom på mage på tex ett bord o stå på knä nedanför o uppmuntra honom o hålla en hand på rumpan så han känner att han har kontakt med underlaget o inte välter över. Hon var inte bekymrad över att han inte vänder sig, det kommer sa hon.
    Hon tipsade mig om att äta mältat havre som var bra mot en massa saker, bla mjölkstockning. Om man har lite på filen på morgonen så får man aldrig mer stockning sa hon. Så jag köpte ett paket på apoteket, spc-flaks heter det. Det förbättrar vätskebalansen i kroppens celler.  

Ska strax äta lunch, jag återkommer!

Madde:
    Har du kunnat sova något inatt?

Xgirl:
    Ja, usch, man ska aldrig gå in o läsa sånt där, man mår bara dåligt!
    Men jag vet hur man kan vara, man blir nyfiken på ett konstigt sätt. Det är som man medvetet plågar sig, tex om man går in o tittar på änglabarn osv här på FL efter att ha läst i en tråd o så blir man ledsen. Eller att man tittar på riskförlossningar på TV när man är gravid. Eller som jag tittade på en dokumentär om "Den sköra tråden" om folk som förlorade sina prematura barn o så satt jag där o lipade o kände igen känslan från NEO. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

madde:en stor kram i allt det jobbiga
    var tvungen o läsa för o fatta vad det handlade om och det är ju fruktansvärt,som hämtat ur en jäkla skräckfilmGråter bara komma på o göra så och sen sitta o kommenterapå så sätt som det tydligen gjorts usch jag ryser ända in i benmärgen!!

ain:jobbigt med lillkillen,han får krya på sig!!

am zandra:vilken fräsig mobil!!
    hoppas det gårbra för dan idag!

pilea.haha ja många sexor vart det skönt att det går uppåt iaf!

idag blev det en tripp till lindex för o köpa jacka åt abbe men fyyy f****n så dyra ytterkläderna börjar blit to m på lindex!! jaja jag hitta en jacka iaf men 400 spänn gick den påSkrikandes

usch jag lovar att ni kan få låna en 4 åring helt gratis ett tag, fyyyy vilken morgon och innan vi kom iväg med abbe till dagis ja gode tid!! i en timmes tid så var han helt skogstokig o vråla: jag vill inte,jag ska inte,du får inte och du ska göra det o den tröjan ska jag inte ha för att i nästa stund ändra sig o vill ha tröjan o den jackan var fel o inte den mössan och katten fick inte vara inne o han skulle inte gå på toan själv o inte klä på sig ja osvosv jag var helt slut när vi kom till dagis o sa bara varsågod här får ni en trotsig 4åring några timmar
    inte ens personalen på dagis kände igen honom

pust tar några djupa andetag för nu ska dom hämtas oxå!!

• Xgirl83
    Pilea: Kul med en sån bra läkare och att du fick lite bra tips! Det var ju skönt även för mig att höra att det inte är nån fara att han inte vänder sig än och inte vill ligga så mycket på mage. Arvid är likadan nämligen så man har ju börjat undra. Problemet med Arvid är väl att han är så himla nöjd med att bara ligga på rygg och pilla på sina fötter och fundera över livet. Haha, ja det var många sexor! Vad intressant det där med havren, jag gillar såna där gamla husmorsknep. Ja jag ångrar verkligen att jag gick in i tråden.

Barbamamman: Men oj vilken 4-åring du har hemma då! Ibland kan det ju vara nån sjukdom eller nåt sånt skit på gång när de är sådana. Men ibland ÄR de bara sådana ändå!

Suck, vi gick till lekplatsen förut. Men lagom tills dimman lättade så det blev soligt så kissade Selma på sig så vi fick gå hem igen! Fattar inte att hon har börjat kissa på sig så, hon hade ju kissat precis innan vi gick ut 40 min tidigare. Innan har hon ju hållit sig i flera timmar och vi har inte behövt påminna henne utan hon har skött det helt själv, med bara nån olycka då och då. Har väl hänt i snitt minst 1 olycka om dagen här hemma nu i 1½ vecka, men inte när vi är borta eller hon är på dagis.

Jag ska i alla fall gå ut på härlig långpromenad i solen med bara hunden så fort sambon kommer hem, så får han laga mat under tiden. Han har köpt nån god fläskytterfilé och det är han som kan tillaga kött i detta hemmet så det kan gott han göra.

Nu måste jag vika lite tvätt!
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

x-girl: usch va jobbig natt för dig . jag var inne idag o läste lite i den tråden och det finns inga ord som beskriver det man känner, jag satt här helt stum!! stackars kille. tur att jag inte läste igår när jag hörde om det!! o precis som du säger så hade han ju aspberger, det är extremt speciellt lixom. nä usch, tyckte synd om honom. sen fanns det såna som tyckte att bara för att han hade 400 vänner på facebook så kan man ju inte vara självmordsbenägen. fan va folk är dumma och okunniga!!

pilea: vilken bra läkare ni fick o det var sannerligen många 6:or där . skönt att han ökar på iaf .

usch sån där är jag med, kan inte låta bli ibland att kolla på saker man mår dåligt över. man vill inte veta, men samtidigt går man in där.

barbamamma: men vilken trotsig 4åring då!! ibland blir man bara så tokig och Abbe verkar då sannerligen ha vaknat på fel sida verkar det som. var ju själv tvungen att gå iväg med Noah idag o vi kom för sent som vanligt. han hade sett EN droppe vatten på bordet som blivit utspillt och den var han mycket bekymrad över!! så när jag klädde på Linn så sprang Noah in i köket o jag höll på att bli tokig på honom för att han aldrig kom tillbaks tills jag går in o ser att han tagit en torkduk o torkar frenetiskt på bordet . sen var inte alla dörrar stängda o lampan stod på i Linns rum, ja det är mycket bekymmer ibland för de små . sen skulle han gå i alla lövhögar osv. kan inte snön komma snart??!!

ja usch, ytterkläder har blivit så himla dyrt . innan kunde man få tag i mycket billigare faktiskt. jag höll på att få svettpärlor igår när jag insåg att Noah's overall som var för stor i våras, nu helt plötsligt blivit för liten. men vi hade en annan overall liggande, bara lite oväntat att det står st. 86 i den o den var mycket större än den i st. 92!! glad iaf, en mindre kostnad..

Dan fick bara vara där en halvdag idag..Det är AF som står för inköpet av hjälpmedel så man kan hålla tummarna för att han just får denna mobil som han ville ha. de på resurscentrum tyckte det var ett bra och rätt val av mobil då den har alla funktioner som de anser Dan behöva . på torsdag så ska det bli visning på pensionatet. Dan funderar på om han ska åka ner och vara med o kolla där så de är två och kollar. ska oavsett bli jättespännande!!

• lunaria

x-girl: bra att du låter honom laga mat, låter härligt med promenad i solen . så jobbigt det måste vara att Selma kissar på sig och jag kan tänka mig att det känns värre nu när det är kallt ute och man inte bara lätt kan byta kläderna utomhus!! hoppas det går över, jätteskumt att hon helt plötsligt börjat kissa på sig igen!!

Noah var ju sån som aldrig ville ligga på magen och han vände sig väl bara om någon gång. men vissa barn är ju såna vill jag tro..Linn är ju tvärtom, här går det inte många sekunder i ryggläge tills hon är över på mage. det är ganska jobbigt att byta blöja på henne för hon vänder sig om hela tiden!! hon är ju mer stark än vad Noah var i samma ålder, men det är oxå svårt att locka de till att öva på saker som de inte vill. Noah var iaf väldigt bestämd om detta..barn är ju bekväma av sig .

• 7 michelingodingar

x-girl:vad jobbigt att selma kissar på sig så där men kan säga att freya var oxå sån och det tog tyvärr hela sommaren innan det gav med sig och nu är det ytterst sällan nån olycka händer så ge dig inte det kommer o komma för selma oxå!!

ja abbe brukar bli överaktiv när nått skit är på g men det här var nått helt annat lite trots blandat med trötthet tror jag då han börjat krångla på kvällarna o inte ska sovaObestämd men nu gick det bra o hämta o han leker och är glad,-)

am zandra:ja dom kan då hitta på våra gossar så irriterad man blir när man har ytterkläder o så visar dom sig vara försmå helt huxflux eller förstora trots att det är snart 1 år sen man köpte det
    vad är det för overall du har som är för liten? jag är ute efter en till alwin
    tur att det finns kanonfina ytterkläderpå tradera somfolk bara haft på sina barn nån säsong!!
    tog ju på freya abbes jacka han hade förra året men märks att hon är tjej o att det skuljer sig mellan pojk o tjej kläderna, för den var stor runt om freya,lagom i längd o så men jisses hon såg jättestor ut i den

kikade inne på cubus idag med o hittade massor som jag kan tänka mig tillf freya så jag hintade min mamma o syrran lite om vad freya skulle önska sig när hon fyller år(fast det vad jag som ville ha det till freya )

• Pilea

Barbamammans...
    Smart att hinta om kläder till födelsedagen, brukar jag också göra
    Ja, ytterkläder är bra dyra!
    Jag är bra sugen på Tretorn Hockeyboot till barnen o mig själv, men det kostar ju en slant.
    Jobbigt med en trotsig Abbe! Vet hur det är

am zandra:
    Visning på torsdag alltså, här går det undan, spännande!
    Perfekt att man kan få hjälpmedel i form av en mobil!

Xgirl:
    Hon kan inte ha fått urinvägsinfektion då? Symtom på det kan ju vara att man helt plötsligt börjar kissa på sig!

Nu stinker det bajs här, time för service-byte

• Pilea

Äsch, var bara några bromsspår, hi hi!

Tyra håller på o gör kullerbytta här, eller byllerkutta som hon säger

• lunaria

barbamamma: haha, det är bra att "hinta" ibland om saker som behövs, hoppas Freya får det hon önskar sig . men oj, har Alwin redan st. 92?? det är en svart/silvrig overall, men nu lades den in i skåpet i Linns rum så jag får kolla efter märke imorgon då hon förhoppningsvis somnat nu . den är ju begagnad, men i väldigt fint skick. jag ska kolla upp det imorron o meddela dig .

Pilea: haha, byllerkutta va kul .

hmm var något jag skulle skriva, men det försvann ur huvudetObestämd.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)