• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

barbamamma: oj nagellack på läpparna o ansiktet var ju inte bra..o stackarn som fått feber!!
    tråkigt med kläderna från H&M, jag hade nog ringt om det hela faktiskt!!
    jag tycker du gjorde det bästa du kunde med skrivuppgiften, sitter man fast i all evighet så ska man bara släppa det o gå vidare till nästa uppgift .

Pilea: mensen ska ha kommit tillbaks när man gör cellproverna, men vet inte varför de ska ha datumet för sista mens. min bm sa att det ska man alltid komma ihåg, men jag glömde fråga varför .
    nämen det låter som att Max är inne i en riktig fas just nu, fyy va jobbigt att behöva vara vaken så mycket .
    nä du jag såg sent att det hade skrivits om kanelbullens dag så jag hade redan hunnit göra muslikakor o då orkade inte jag sätta en deg med bullar .

Ain: svarade ju på fejjan också, men jobbigt med halsfluss!!lustigt att de gör så olika i de olika länderna, förstår att du väljer att göra det i schweiz. du får krya på dig ordentligt!! 

puh fick ingen direkt vila idag, skruttan ville knappt sova middag..var så skönt när Dan kom hem idag . Dan sa att det kändes bra på arbetsplatsen, men det var väldigt monotont arbete. vissa såna saker passar ju hans diagnos, men andra inte..får väl se som sagt. nu ska vi njuta av kvällen tillsammans

• Xgirl83
    Pilea: Skumma prickar! Ja det jag tänkte på var vattkoppor för då kan de väl få snuva också? Så då kanske svinkoppor kan ge liknande symptom eller? Men om de försvann så fort igen så är det ju svårare att lista ut. Hmm..

Zandra: Jobbigt att tagen blev tung till slut. Så du ligger kanske fel med medicineringen IGEN? Hoppas inte det! Kul att han gillade praktikplatsen, fast monotona arbetsuppgifter kan ju vara rätt jobbigt.

Ain: Konstigt att hon bara får luxation sådär. Hon kanske har något fel på armbågsleden så att "skålen" inte är tillräckligt djup om du förstår hur jag menar? Ja det är verkligen så mycket trevligare att vara hemma om det är någorlunda i ordning.

barbamamman: Men vad dåligt att HM inte skickat alla kläderna ÄN!! De är verkligen dåliga med leveranserna. Antar att man kan vara det när man är ett av världens största företag... Jag beställde lite därifrån igår men tog bara sådant som det stod fanns i lager, hoppas nu bara de inte ändrar det. Så skönt att du fick rensat ut bland barnens leksaker!! Jag har gjort detsamma idag.

Arvid har ju 4 tänder där nere på väg upp, och redan så känns det helt annorlunda att amma. Det gör ont. Inte så att jag inte står ut, men tillräckligt för att det inte ska kännas särskilt mysigt längre. Och jag minns ju när Selma hade fått tänder uppe också, då kunde jag inte slappna av alls utan var bara så rädd för att hon skulle bita mig (även om jag inte tror att hon faktiskt gjorde det nån gång). Vet inte hur jag ska göra med amningen, tror jag vill dra ner på det. Fast samtidigt hade jag kunnat tänka mig att amma länge till för det har ju fungerat så bra, och detta är ju troligen sista barnet. Jag pumpade ut lite mjölk idag för att testa igen om han ville ta flaskan (det var ju 2-3 månader sedan vi testade sist och han vägrade). Och han slukade allt direkt! Så då skulle jag ju faktiskt kunna börja gå över lite till ersättning, eller kanske pumpa ut och ge på flaska istället för från bröstet. Vi började med smakisar igår, han har fått potatis i två dagar och det går bra hittils! Jag vet ju att många ammar långt efter att barnen fått tänder, men jag är väl vek. Eller inte SÅ motiverad att amma trots allt. Jag vet inte...
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • SmBacke

ja vi har renoverat lite grann bara, möblerat om, bytt ut en tapet och köpt ny soffa =)

skolan, MORR..

jag ville ju studera upp allt på distans just nu, eftersom alla A kurser inte startar förns i aug igen, men man kan börja nu på distans, men jag hade inte g i matten från 9an, så måste ta den först. men går ej på distans..!

för två år sen så plugga jag på distans genom en annan närliggande kommun, och de va inga problem att även ta grund matten på distans, pluggade sve a, eng a och matten samtidigt. no problemo, men avbröt pga att tiden inte va den rätta. så jag har ju alla böcker hemma, allt, de enda jag behöver e ett godkännande från skolan jag va i nu, men nej. finns de i kommunen så får man inte. men de finns ju inte eftersom jag inte kan ta den biten på distans. hade jag bara fått de så hade jag kunnat börja nu.. och då måste jag få in dom andra två på dagis och de finns de inte pengar till just nu.

• lunaria

x-girl: säg inte att du är för vek för att amma, det är du inte!! alla tycker inte att det är lika mysigt att amma och om man då blir rädd för att ens barn ska ta en tugga av bröstet så kan jag tänka mig att situationen absolut inte känns kul!! jätteskönt då att han tog flaskan så du faktiskt kan avgöra om du vill pumpa ur eller bara ge ersättning .
    härligt att det går bra med smakisarna . Linn tyckte inte alls om potatis sist gång, men jag har köpt med potatis opalsternacka så jag ska testa igen..

jo antagligen tar jag väl o pendlar mellan över och underfunktion av hormonen och att ställa in dosen efter en graviditet kan tydligen vara jättesvårt . tänk om man hade vetat det innan man blev gravid...jag har legat med för lite mediciner ett tag nu, men nu känns det som att jag har för mycket igen för jag svettas o är väldigt deppig igen.. fast jag vet inte hur de ska hitta en dos som passar för jag ligger ju redan på en mellandos...

blueroose: vilken jobbig sits du sitter i, det är ju verkligen kämpigt när man ska få studier att fungera!! men tjänar din sambo/make mycket? för studiebidrag o lån räknas ju inte som inkomst så dagisavgiften borde inte bli så hög då tänkte jag? min make pluggade matten förra året och det var ju bara typ 4 timmar i veckan han hade studier så jag undrar också om du inte skulle kunnat ha barnen på dagis bara den tiden du har studier på skolan?? jättejobbigt det verkar, hoppas det löser sig!!

suck Noah vaknade 5.15 här igen o vi var tvungen att gå upp . o Linn sover fortfarande!! fasiken, blir som förut ju med sovtiderna att hon sover o han är vaken, känns ju så fel!! o jag är så trött o illamående, den där promenaden till dagis vid 9 längtar jag ju inte direkt efter.

• Madde01
    Barbamamman- Ja usch, nu vill jag att alla tänder ska komma upp på en gång Flört Fast han har inte mera än 1 som man ser på g. Skönt o rensat upp bland leksaker iaf kan jag tänka mig, och vad jobbigt för dig att han strular på nätterna nu när du är hemma o ska plugga, kan inte vara lätt att plugga när man är trött.. Juliu strulade också i går natt.. han var vaken 1,5 timme o busade i sängen, tills han somnade brevid mig o då fick sova där resten av nattenGlad

Pilea- Kul o göra om köket det blir säkert super snyggt när det är klart Skrattande
  • Madde01
    Barbamamman- Ja usch, nu vill jag att alla tänder ska komma upp på en gång Flört Fast han har inte mera än 1 som man ser på g. Skönt o rensat upp bland leksaker iaf kan jag tänka mig, och vad jobbigt för dig att han strular på nätterna nu när du är hemma o ska plugga, kan inte vara lätt att plugga när man är trött.. Juliu strulade också i går natt.. han var vaken 1,5 timme o busade i sängen, tills han somnade brevid mig o då fick sova där resten av nattenGlad Oj, nagellack kan ju inte vara så skönt o ha på läpparna, fick ni bort det då? Men usch vad irriterande med h&m leveransen, kanske är lika bra o säga att du inte vill ha grejerna om han ändå inte kan använda det nu lixom?

Pilea-
    Kul o göra om köket det blir säkert super snyggt när det är klart Skrattande Nej han kan  inte skurit sig på någon list heller då han låg mitt på golvet lixom? jätte skumt det där.. Nej det blev ingen kanelbulle Rynkar på näsan min mamma kom o fika men hon hade med vaniljbullar istället Tungan ute hon hade missat på något sätt att det var kanelbullensdag Flört

Zandra- Men vadskönt att det verkar gå bra för han på praktiken iaf Glad och vilka snällla grannar du har..

Ain- vad tråkigt att det inte blev någon bio o stackare som fått halsfluss Rynkar på näsan i höstas hade jag både halsfluss o öroninflammation, så blir det ibland när man jobbar på fsk ..

Xgirl- Amma ska du bara göra så länge det känns bra för dig,k men tror absolut inte att du är för vek Glad

Hade en fullspäckad dag i går så hann aldrig ´svara, men har gjort mitt bästa nu att läsa i kapp Skrattande fåtr skriva om min gårdag sedan har en bebis i knät
  • Ain

Xgirl: känn du efter hur det känns bäst för dig med amningen. Du har ju faktiskt ammat länge nu, sa börjar det göra ont tycker jag nog att du "med gott samvete" kan sluta. (det anser jag ju att man ska känna efter oavsett om det är vid 2 ar eller 2 veckor, det maste ju funka för mamman liksom). Jag ammade Miriam till hon var 9 manader, men da slutade jag för da fick hon tänder och började bitas. Da slutade jag fort...
    Benjamin har nu tva tänder där nere, men han har aldrig försökt bitas och där är ju tungan ivägen, sa det gör inte ont. Far se hur det blir da han far tänder där uppe. Far han det och han bits slutar jag nog. Kanske jag da försöker pumpa ett tag, men det är svart att hel-pumpa, produktionen gar ofta ned da.

Zandra: oj vad jobbigt att han vaknade sa tidigt. Man vill ju passa pa att sova da minstingen sover, och hoppas ju att det stora barnet ska "ha vett" att sova lite längre... Förstar att du är trött. Speciellt när du är trött redan innan liksom.

blueroose: vad tjaftsigt med skolan. De ska väl vara glada över att befolkningen vill vidareutbilda sig tycker man och försöka underlätta för alla som vill?!

pilea: nässelutslag torkar nog inte ihop. Det har aldrig Miriams gjort iaf.

Här har Benjamin börjat ta sig fram ganska bra och stoppade just in blad fran var Benjaminfikus och jord i munnen. Inte sa bra tror jag...

nej, nu har han tröttnat pa att leka själv, sa jag far springa dit!

• 7 michelingodingar

här sov agathon inatt iaf eller ja fram tills 04.30 sen höll han på tills 06 innan han somnadeObestämd dessvärre har ju jag legat med migrän hela natten,det var en timme innan agathon vaknade som skiten släppte av men så fort jag klev upp för o göra välling så slog det till igen tog ipren nu på morgonen även att det inte är så bra pga min magkatarr men jag stod inte ut längre och nu är den som bortblåst!!

har alla små hemma idag eftersom freya haft feber så måste hon ha en feberfri dag innan hon får komma igen o abbe ville ju inte på långa vägar gå om inte freya skulle gå så när jag väl fått på alla kläder o kommit ut i bilen så står ju sätena i bilen ute på trappen o herregud det är en hel vetenskap o få dit dom så det tog mig 10 min o försöka få dit ett säte då gav jag upp o gick in abbe fick vara hemma iaf då

igår spikade maken upp panelen på toan ska fota sen så ska ni få se framstegen

ain:vad jobbigt med halsfluss,krya på digf!!

ja jag tror jag ska ringa o avboka grejjerna från Hm är under all kritik att få vänta så länge!!

haha mmm freya den damen du hon kan hon hade dille på bajs förut o kunde sitta o käka storebrorsansKräks tur dom växer till sig

pilea:men vad konstigt att blåsorna nästan är helt borta nu,låter inte riktigt som svinkoppor då!!
    inga kanelbullar för oss,bara chokladmuffins

am zandra:tack,jag får hoppas läraren tycker jag gjort ett rätt ok jobb iaf,fick svar av henne igår att det var fri tolkning men att texten ändå skulle överrensstämma med orginaltexten och att den skulle skrivas som typ en annons i en tidning!!
    såg nästa veckas skrivuppgift,suck pust men det ska v'äl gå det med
    skulle ju fota datan men som vanligt fanns inget batteri i kameran så ska försöka fixa det idag!

xgirl:jaja känner smärtan i ryggraden när du berättar om o amma o tänder fastän att jag aldrig ammat så pass länge men jag kan bara tänka mig smärtanTystskönt att han tog flaskan iaf,sånt underlättar juän om dom ska bråka o vägra!!
    kul med smakisar,här äter agathon hipp burkarna från 6 mån o han slukar dom o snabbt ska det gå så mata honom tar knappt 10 min i morse fick han gröt från 6 mån för första gången o han bara gapade åt en hel portion!!

madde:haha kan förstå att du vill att alla tänder ska komma på en gång

nää dags o renskriva läxan o skicka in den ÄNTLIGEN säger jag bara

• Pilea

Vad det än var Tyra hade för utslag så är de helt borta nu o lika så snuvan så hon fick faktiskt gå till dagis imorse. Ingen av oss andra har fått några prickar o nu när dom inte ens finns kvar så antar jag att hon inte heller smittar.

Hade tänk o ta en promenad till Ica maxi nu på morgonen o handla lite barnmat o blöjor, men det var så kallt o ruggigt så jag hade ingen större lust. Får bli imorgon istället.

Ain:
    Binjaminfikus är ju lite giftig så det kanske inte är så bra! Men skoj att han börjat ta sig framåt

Barbamammans...
    Fy för migrän, men skönt att den försvann relativt snabbt! 
    Förstår att du gav upp ang bilsätena
    Väntar med spänning på badrumsbilder, hi hi!
    Oj, Agathon är en riktig storätare han

Igår kväll fick jag i Max 100ml ersättning runt 18 (efter att ha försökt amma, men bara massa stök) o sen somnade han kanske vid 18.30 o sov fram till kl.24. Han åt väl 100ml ersättning till då, men efter det vakande han prick varannan timme o skulle amma.
    Jag har så himla ont i ländryggen, ligger jämt på sidan med ena armen utsträckt över Max så jag blir helt sned o dan. När jag inte står ut längre måste jag lyfta upp honom o byta sida o då väcker jag ju honom.

När ni ger smakisar, gör ni efter konstens alla regler då? Alltså introducerar en smak åt gången o bara en liten tsk för att sen öka osv osv. Tycker det är så bökigt. Kan man inte testa att ge en hel komplett måltid av 6mån burkar o se om han gillar? Behöver ju inte vara någon större mängd för det.
    Den milda havregröten från 4mån verkar han inte gilla längre. Eller så är han bara in någon fas helt enkelt.

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • SmBacke

ja han tjänar ju så vi klarar oss men dom utgifterna som de skulle gå till dagis för dom behövs på annat håll just nu..
    ska ringa till arbetsförmedlingen sen och se om dom kan göra nått, får då får jag ju in lite och kan då sätta in dom.

igår åts de kanelbullar så de stog härliga till, eller ja, dom andra jag e inte så förtjust i sånt, men åt en iaf haha =)

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)