• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

am zandra:tack då gör jag det kanske lite hjälp från dig kan få det o lossna
    nää jag blev helt chockad när hon sa att hon skulle stöta kula HON liksom jaja dom vet hur dom ska få en o tappa hakan maken var ju en jäkel på sport tills han träffa mig o blev en soffpotatis,-) han var jättevältränad med 6 rutor på sin vältränade mageTungan ute o duktigt på både sport och i skolan öht har väldigt lätt för o lära!!

pilea:haha nä jag har ju några barn o välja mellan
    åhh vad kul o få auktionerna sålda så där fort!!

ain:ja det är fredde eller fredrik som han heter så du hade ju rätt ävenom du var osäker ja fyy det har varit så mycket tjafs med skola och sonen för o få honom o göra läxor o dyl så det är bortplockat för hans del nu!!
    tråkigt om du inte får auktionen såld nu jag är jumed så där kort visserligen några cm längre än dig men fy det är jobbigt med byxor för alla är superlånga ju!!
    Jag läser in svenska B

glittrax:men stackars liten och att hon inte trodde på dig senDemon abbe har ju krupp(peppar peppar nu är det b ra länge sen han hade det) och första gången han fick det fyyy fasen säger jag bara man trodde ungen skulle kvävas o var sååå tungandad så man både såg o hörde hur han fick kämpa för o få luft o denna skällhosta det gjorde ont ända in i benmärgen på mig!!
    vi fick åka in o inhalera kortison och adrenalin och sen är det samma som ni gör ut i kylan eller klä på barnet och öppna fönstret fullt så rummet blir kallt, ånga ska ju oxå vara bra!!

tack jo det känns super o få ett nytt fräscht badrum

madde:nä läkaren på BB vart helt förvånad när han undersökte henne för hemgång o inte fann skarvarna vid fontanellen utan att det var helt ihopväxt!!
    ja vi får hoppas något drastiskt görs på skolan nu!!
    tack,älskar tapeten

Nu kan jag ta ledigt,läxprovet som skulle göras är gjort och jag hade alla rätt läste inför nästa vecka o jaa det kommer bli en lugn vecka då jag redan läst mycket av det jag ska göra i boken redan ska bara bli klar med skrivuppgiften som jag fastnat med men nu får det va över helgen iaf!!

får se om vi kan komma iväg i em eller i morgon o fixa träpanelen,duschvägg,draperi samt lite annat till badrummet så det blir klarto framför allt att vi får dit elementet så vi kan dra på värmen i huset just nu håller vi på o frysa ihjäl det är jättekallt inne så vi går med dubbla lager kläder
    sen ska syrran ta med sig barnen till äventyrsbadet i morgon så jag ska passa på o gå på marknaden som är här med bara agathon kommer kännas helkonstigt sen ska vi till min mamma som fyller år på em och ätamat!!

bläää inatt var det en krångelnatt från agathon IGEN,han vaknade strax innan 21.30 och somnade inte om förrens 23.30 sen vaknadehan 5.15 o somnade nu vid 8

• Madde01

Som jag misstänkt så är det en tand på g... Ser en liten vit prick där under det svullna nuGlad Kan inte tänka mig att det är nått annat nu, om det är tanden så trycker den igenom alldeles alldeles snart ...

• lunaria
    Ain: jaha så det blev inte så söt tårta iaf?? jag funderar lite på tårta till Noah's födelsedag och om sugarpasten blir bra kanske man kan testa..finns ngt som heter modelleringschoklad och det är jag också lite sugen på att testa .

glittrax:
    nä fyy det där med krupp har man bara hört talas om o det låter ju väldigt illa sägs det så det är väl inte konstigt att ni blev oroliga . hoppas hon snart kryar på sig stackarn!!

jo jag kanske tar lite bilder om det blir nå't bra jag gör av sp, har aldrig hållt på med det innan .

madde: grattis till första tanden . ja då förstår jag att du hade fullt upp igår . nä jag bor på östkusten o x-girl bor på västkusten så hon skickar kläder till mig via schenker . jag tycker oxå det går fort med storlekarna, men nästan allt  74 sitter perfekt på Linn. räknar dock att hon ska ha st 80 till jul..

barbamamma: ja herrejösses, det där sportgenerna måse hon fått av din make då. stackars då mina barn som inte kommer ha någon att brås på

usch vilka dåliga nätter ni har!!
    förstår att ni saknar värme, usch ryser bara jag tänker på att gå med dubbla kläder!! hoppas ni snart får ordning på badrummet. ni verkar ju ha fullt upp o kul att du får gå ensam med agathon imorgon!!

usch, här har det väl inte varit så bra idag igen. den här jäkla mensen säger jag bara . jag blöder jättemycket o mår skitdåligt. Dan säger att jag ser ut som ett lik!! stoppade i mig panodil som inte hjälper något. kom på att järntabletter kanske vore bra oxå . försökte städa här, men världen började snurra så det bev att sätta sig igen. vilken kul vecka det här var..
  • Pilea

Shit pomfritte, vet ni vad???
    Lönekontoret ringde idag o det var rätt, 7000kr som bara är mina, tjohooo!!! Hon sa att allt var som det skulle, det var tydligen ett föräldrapennings-stöd. Fasiken vad nice, tror knappt det är sant Då är det bara att shoppa loss på julklappar nu då

am zandra:
    Ja, det lät pilligt värre! Jättekul verkligen, antar att Dan är jätteglad Perfekt att det ordnar upp sig!

Ain:
    Ja, ibland funkar det super med "köp nu" o ibland går det jättedåligt. Har 7 auktioner till utan bud, så vi får se hur det går för dom.
    Sen fick jag mail från en tjej som är intresserad av gåbilen jag har ute till försäljning så jag hoppas vi blir av med den nu i helgen.

Glittrax:
    Tack, kul att du gillar vårt badrum
    Men va läskigt med krupp, har ingen erfarenhet av det själv dock!

Madde01:
    Ja Södertälje vet jag vart det ligger!
    Själv bor jag i Stockholm, eller förort söder om! Tar väl 40min ca med buss till StockholmCity o 25min till Globen.
    Hi hi, gympadojor  skulle jag med behöva köpa, har nött på mina sen 03 tror jag Fast de håller än, helt otroligt egentligen!

Barbamammans...
    Va skoj att kolla grejer till badrummet!
    Grattis till alla rätt på läx-skrivningen
    Kämpigt med natten dock!
    Tror jag skulle behöva sova igen 3 veckors sömn eller något, är så trött så jag knappt vet vad jag heter. Tror ärligt jag sover max 3 timmar per dygn. Får ingen sammanhängande sömn alls knappt!

Ikväll är vi bortbjudna till barnens farmor på middag, skönt att slippa tänka på mat. Ska vara där runt 17-tiden.

Har varit ute i lekparken som vanligt när vi är lediga från dagis, går knappast att ha dom inne tillsammans, bråkar jämt då. Min shit vad dom kan tära på ens tålamod ibland Både A o T är så känsliga för blodsockerfall o blir helt hysteriska. Tycker dom äter hyfsat till frukost + att dom får frukt runt 10-tiden, men ändå. När klockan är så där strax för 12 så är dom inte roliga kan jag meddela. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

am zandra:
    Men fy för att blöda så där mycket vid mens!
    Får se om min dyker upp snart, hade ju något mensliknande förra mån, men skrev aldrig upp när det var så jag vet inte exakt. Hade som en liten blodblandad flytning för 1 vecka sedan så det kanske var ägglossning. Har dålig koll, kanske inte är så bra egentligen. 
    Har fortfarande inte fått arslet ur o satt in kopparspiral eller gjort cellprovet. Måste ringa nästa vecka o boka tid. 

• Ain

Glittrax: jo Miriam har haft krupp. Hon hade svart att andas, hostade sadär skällande och fick hes röst. Men hon hade nog en relativt lätt attack, för vi behövde inte aka och inhalera eller nat.

För oss var det viktigaste att halla henne lugn, och oss lugna. För om hon, som vid första attacken, stressar upp sig sa blir det ju svarare att andas.
    Sedan gick vi ut med henne i vagnen (mitt i natten - suck) da det var kallt och lite fuktigt ute. Vi körde ocksa med att öppna ett fönster i badrummet och sätta pa duschen (kyligt och fuktigt) och att hänga tvätten att torka i hennes rum.
    Jag vet faktiskt inte om det hjälpte jättemycket med det fuktiga, men det var vad läkaren rekommenderade och det skadade ju iaf inte! Men som sagt var, att lugna barnet om det blivit rädd för att det inte kan andas sa bra är viktigt.

Sedan fick Miriam värsta bronkiten i samband med kruppen och fick ihalera saker, men om det var pga kruppen eller inte vet jag inte.

Nej, nu maste jag iväg igen. Det blir nagra smasnuttar här inne nu och da...

• Pilea

Tyra fick ett tuggummi av mig här förut (hon brukar kunna tugga). Men idag satt hon o kladdade med det så det fastnade i håret. Tror ni inte hon slet av värsta tussen utan att ens blinka Förvånad Nu ser det inte klokt ut, måste nog jämna till med saxen. Måste ju ha gjort hur ont som helst kan man tycka.

• lunaria
    pilea:men oj, grattis, va kul . en sån peng kan inte vara dumt att få . så härligt att du har massor av julklappspengar!!

ajaj det kan ju inte varit speciellt skönt att dra loss en hel tova så där . förstår att du måste klippa en del då!!

jodå, Dan är glad såklart, men också orolig om det blir rätt jobb för honom. samtidigt tror jag han kommer till att kämpa nu när han äntligen kommit in på det här. min största fasa är att någon beter sig dumt eller fryser ut honom..både han o jag är såna som typiskt drar åt sig såna människor som tycker de kan tracka ner en..så jag hoppas innerligt det är en bra arbetsplats!!

är nog bäst att du håller koll sen vilken dag du får mensen för det ska du ha koll på vid cellprovtagningen. kanske dags att boka tid oxå ..min mens har kommit som en klocka sen jag fick Linn (har alltid varit oregelbunden hela livet annars), men jisses va hemsk den är istället .

ja bråk är bara förnamnet här med o Noah bir tydligen väldigt hysterisk på dagis också, speciellt vid fruktstunden. han är hysterisk på mornarna för han behöver verkligen få i sig något fort då. vet inte om man borde kolla upp sån't heller, men det är jobbigt vid lunch precis som ni har det då...kul att ni är iväg hos farmor, skönt att slippa laga mat .

puh vilken kväll, Linn ville ha en av Noah's leksaker o Noah gick o snodde den av henne hela tiden. hade henne i famnen och de drog båda i den. herregud, tycker det är lite väl tidigt att bråka om leksaker .

känner mig så ledsen, har längtat i evigheter att få gå ut, men min kropp vill inte alls vara med på noterna..Dan ändrade våra planer pga mitt mående, jag hade inte så mycket att säga till om heller då han blir så orolig för mig .så vi bokade bord på vår favoritrestaurang i Tierp istället för då kan jag komma hem i bättre tid om jag inte orkar sitta för länge. om vi åker till Uppsala så blir det sent hem oavsett för då går det ingen bra anslutning med bussen.. men men, det blir barnfritt o lugnt en stund så man borde väl inte klaga...
  • Xgirl83
    Pilea: Men vad härligt att det var pengar du skulle få behålla! Shoppa på! Ajaj, det måste ju gjort ont på Tyra med tuggummit! Jobbigt att det ser konstigt ut nu, jag vet precis hur du menar för Selma fick tag på en sax för några veckor sedan och klippte sig uppepå huvudet så det ser helkonstigt ut..

Zandra: Vad trist att ni inte kan åka till Uppsala ändå. Ja du får försöka tänka som så att det viktigaste är att du och Dan får lite tid ensamma. Vilken hemsk mens du verkar ha! Krya på dig, eller hur man säger..

Barbamamman: Men så dumt att det bara blev två bra nätter med Agathon. Förstår att det kommer kännas konstigt att gå på marknaden med bara Agathon, men passa på och ta en riktigt lugn dag då! Låter ju jätteskönt. Jag tycker förresten det är en toppenidé av din syster att ge bort upplevelser i present! Det kanske man ska föreslå till släkten till nu när Selma fyller år.

Madde: Så spännande med en liten tand!!

Glittrax: Men stackars Nova! Vad otäckt det låter. Riktigt dåligt att man ska bli nästan dumförklarad dessutom, när man ringer sjukvårdsrådgivningen. Sån tur att du blev tagen på allvar sen. Hoppas att det gick bra i natt och att hon är bättre nu!

Här är vi väl på bättringsvägar nu. Jag är nästan bra igen och Selma och Arvid är på god väg också. Arvid har vaknat för att äta första gången redan vid 00-01 på natten ett par nätter nu. Undrar om han kanske inte längre står sig så bra på bara mjölk? Fast det kanske bara är tillfälligt också för det verkar som han växer mycket just nu. Jag skulle plocka fram pyjamasar i stl 74 idag och insåg då att även en del byxor och bodies passar redan nu, har ju nyss börjat med 68 ju! Sen såg jag också att vi tydligen inte fått ärva några pojkkläder i 74 så det fanns bara några få plagg som jag köpt och som vi ärvt till Selma som är neutrala. Men det mesta i 68 passar ju fortfarande så det är ju ingen panik.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
    Barbamamman- Grattis till alla rätt på läxan .... Men usch att ni hade sådan natt igår Rynkar på näsan Sov han bättre i natt?

Zandra- Ja, men då är det väl jätte bra hon kan skicka kläder till dig iaf då Glad Usch stackare vilken mens du har då.. Hade också JÄTTE problem med mensen innan jag började med mina minipiller o sen den dagen är det MYCKET bättre.. Hade ju konstig mens nu när den kom tillbaka efter graviditetn, blödde enbart på morgonen men mera än 1 vecka.. Men nu är den slut iaf.. Så hoppas det blir som vanligt nu ... Ni får det nog mysigt på eran favvo resturang iaf Skrattande Man behöver inte åka långt för o ha trevligt, det är väl det skönaste att ni får eran egen tid nu iaf Glad

Pilea- Vilken förort bor du i då? Glad Ja jag köpte ju mina gympaskor förra året, men hade inte räknat med att dom håller allt förlänge.. Dom är ju från skopunkten, inte bästa kvalité antar jag Tungan ute Så länge skorna håller kan man ju använda dom .. hehe.. Skönt o kunna gå ut i lekparken o leka o att dom leker bättre där då..

Xgirl- Ja det är spännande.. Väntar bara på att den ska trycka igenom snart .. heh.. Ja usch, dom växer alldeles för snabbt .. vill kunna stoppa upp tiden lite o spola tillbaka..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)