• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

harmoni: hej på dig, kul att du tittar in . många här i tråden vet inte så mycket om dig så du kanske kan skriva lite mer om vem du är?? förstår att det känns tomt o konstigt med bara en liten pojk hemma .

kia82: ååh lät som en riktig lyxkväll, så mysigt!! bra stämning för bebisskapande .

madde: jodå de hittade faktiskt lite kantarelller o vissa var så stora som soppar . han skippade att plocka sopparna som han såg utan valde att plocka kantareller och blodriskor som tydligen ska vara god matsvamp. Noah är något ovanlig så han älskar ju svamp i maten, då slinker det mesta ner. får bara se till att han inte kan skilja på det i maten, för då äter han bara upp svampen . ja suck, vår skrutta har också börjat gå upp vid 6 helt plötsligt varje morgon, vill inte somna om!!

x-girl: haha, asg, de hittar minsann sätt att lösa saker på, på sitt lilla vis .
    nämen så där om städningen känner jag oxå, det är därför jag blir så stressad på Dan för det blir oftast att vi får städa när båda ungarna är vakna o den tiden vill jag sitta o leka lite mer o njuta av annat lixom..fast iofs involverar ju vi Noah också i städningen o det tycker han ju faktiskt är kul . vad jag minns av min mamma så varken städade hon eller lekte så värst mycket med oss, men samtidigt, har man ett syskon att leka med så gjorde det inte så mycket med. jag o brorsan lekte jämt med varandra när vi var små, skiljde bara 2 år imellan .

jo grabbarna hade det riktigt kul i skogen . vi brukar passa på så fort man orkar o har chansen att komma ut. och hans nya ord för dagen igår var "svamp" och på vägen hem när han blivit trött i bena satt han tydligen o studsade i vagnen o pekade på svampen o ropade. ville att pappa skulle plocka, men det var ingen sån svamp som pappa ville ta hem direkt o äta .

• 7 michelingodingar

harmoni:välkommen hit,mysigt o bara ha en liten knodd hemma, går säkert bra med dom andra i skolan o dagism.m
    en annan tycker det känns skitkonstigt o bara ha 2 barn hemma 3 dagar o veckan!!

kia:kul o få göra om lite
    hoppas på ett plus för er nu då!!!

madde:oooojaaaaa tårtan var mycket godTungan ute ena killen där så först fyy fan o jag tänkte jaha då smakade tårtan skit då o så säger han såååå jäkla god o så åt han för fulla muggar var bara en som inte gillade tårtan men hon är lite knäpp o gillar sånt som ingen annan gillar o tvärtom typ ena svägerskan ville ha recept så uppskattad var den iaf!!

xgirl:min man hakar på mig om jag skulle vilja äta nyttigare o så är aldrig några problem däremot så blir jag så fruktansvärt deprimerad av o hålla på och tänka på vad jag ska äta osv så sist så låg jag i sängen o bara grät o ville ingenting så då sa maken att nu får det vara bra att han älskar mig oavsett om jag är tjock eller smal bara jag mår bra och efter det så har jag skippat allt vad viktnedgång innebär, nu äter jag det jag vill o känner för men har börjat träna zumba 1-2 ggr i veckan(vill träna 2 ggr men är inte alltid man får plats)

haha ja ibland blir man överraskad på tradera,har haft köp nu på vissa auktioner men tror noh aldrig någon tagit det o några gånger har det slutat med att det hamnat över köp nu prisetDrömmer man har ju lärt sig att vissa saker kan man lika gärna gå till affären o köpa för med frakten så blir det lika dyrt ändå!!
    men det är kul när man får en slant för grejjerna iaf!!

haha kan nästan se en liten tjej framför mig som står o kissar så där alla sätt är bra utom dom dåliga
    vi har ju äntligen lyckats få freya blöjtorr, hon var ju torr en tag innan agathon föddes men när vi kom hem med honom så protesterade hon och började kiassa o bajsa ner sig igen så vi har trälat o tragglat med henne över hela sommaren och nu äntligen funkar det igen!!

jag kan oxå känna att när barnen är hemma då vill inte jag hålla på o städa men det är för att när jag väl är klar då har dom rivit ner allt ifgen,min mamma lekte aldrig med oss och min pappa jobbade jämt och jag kommer ihåg att jag sa att skulle jag ha barn så skulle jag ha det INNAN jag fyllde 30 för efter det så orkade man inte med barn för så var det med vår mamma men ack så fel jag hade det beror ju på hur man är som person!! men helt ärligt så är jag inte nån som leker med barnen avskyr o sitta på golvet o leka tycker det är skittråkigt tyvärr men när man väl gör det så ser man hur dom små bara älskar det!!!
    sen kan jag känna att när man har 3 stora barn en i tonåren o två som närmar sig som inte öht gör något för o hålla rent själva utan slänger grejjer där dom står ja då ledsnar man katastrofalt!!

am zandra:vad knussliga ni är då noah hitta ju svamp ju kul när dom lär sig nya ord!!
    alwin har börjat lära sig en massa nya ord nu det kommer nytt varje dag inte rätt då men ändå så man fattar

vi blev kvar hos makens bror o hans tjej ända tills i går kväll då vi hade kalaset där för abbe eftersom alla var där o hjälpte till o snickra på deras garage så vi fick middag där oxå!! abbe var helnöjd iaf

idag är det zumba och efteråt kommer min syster och mamma med hit o firar abbe så är man av med det sen
    agathon var vaken nästan hela dagen igår så idag lär ju han sovaObestämd
    freya vaknade inatt o spydde men inte konstigt för så mycket godis o sött som hon åt igår så är jag inte förvånad!!

• 7 michelingodingar

fangoria:välkommen hit,vad bra att du hitta hit oxå

• 7 michelingodingar

pilea:Grattis på 30 års dagen hoppas du får en bra dag{#emotions_dlg.flower}Skål

• Glittrax

Hej på er tjejer!

Grattis Pilea på din födelsedag!

Här började dagen med illamående i vanlig ordning... hann knappt vakna så var jag tvungen att springa på toa och kräkas flera gånger, blä!  hade precis tagit en postafen...sen somnade jag om och sov till 10... skönt men då mådde jag tokilla igen.. men fick i mig lite fil.. 

Jag blir galen på detta illamående... och tröttheten är sjuk den med... jag vet ju att man ofta är trött pga att man har järnbrist och så här i början av graviditeten, men nån som vet om man kan vara illamående med för man har järnbrist? ska iaf prata med bm i morgon och be om att få ta ett järnprov tidigare.. för inskrivningen är först 12 okt.. och det är lite väl länge att vänta känner jag.. jag fungerar ju inte i vardagen, sover mest bort dagarna... och kan inte äta.

Ni som väntat FLICKOR, var ni mer illamående än då ni väntade en pojke? jag mådde ju illa med Nova med men inte så här... Sambon säger att det är tvillingar.. hm.....magen syns ju mvcket mycket tidigare med..

Nu ska jag sluta svamla om mig..

Ska göra oss i ordning och åka och träffa Novas farbrors nya flickvän... ska bli spännande.

• lunaria

Pilea: glömde ju skriva förut: GRATTIS på födelsedagen!! hoppas det blir roligt kalas

barbamamma: nä du, vi äter nog fler olika sorters svamp än de flesta, men flugsvamparna får andra käka om de vill . jo här kommer det nya ord varje dag,bättre sent än aldrig hihi .

va gott med tårtan! finns alltid någon som dock är tvärtom . var tvungen att fundera kring dte här med fluffet, frågade Dan oxå o det var ju den tårtan som Dan's morfar tyckte så mycket om så kanske att det bli nå't sån't till dopet . kul att Abbe uppskattade kalaset, det är ju det viktigaste av allt . stackars Freya, de har ju inte vett på att inte äta för mycket sött vid den åldern!!

Fangoria: *vink vink* .

Glittrax: jag mådde mycket mycket sämre med Noah än med Linn kan jag säga, hade ett sjukt illamående o sov dygnet runt. iofs så fick jag antagligen problem med mina sköldkörtelvärden under graviditeten då så be de kolla värdena på dig!! för det var strul för dig under graviditeten med Nova eller hur var det nu igen?? i såna fall finns det risk att du får problem nu igen..för det kan man verkligen bli trött av!! usch, din stackare, så jobbigt för dig!! jag åt iofs inte så värst mycket i början av någon av graviditeterna pga illamåendet, men prova dig fram o se vad som funkar. jag åt mycket digestivekex sist gång vet jag och drack iskallt vatten... 
    va kul att ni ska iväg o träffa henne då

idag har jag varit lite piggare o förkylningen är inte så illa. däremot har Linn blivit förkyld nu!! gaaah, håller bli tokig på detta, stackarn får ju inte va frisk så länge hon heller pga att hon blir smittad av mig .
    ska försöka baka lite tekakor i eftermiddag för vi har inget bröd hemma..Noah har kommit in i en ätperiod så han äter typ hela dagarna känns det som!! så fort han kommer hem från dagis så ber han om mackor, fil, kräm och sen äter han middag o 10 minuter senare vill han ha nå't annat och ändå äter han dubbla portioner med lunch på dagis samt 3 smörgåsar på mellis!! är era såna?? vill eg inte att han ska äta hela tiden, är ju inte bra för tänderna, men han är ju tydligen hungrig..iaf så går allt åt i rungande fart här hemma så nu ska här bakas. ska blanda i lite solrosfrön och havregryn så kanske det blir lite mer mättande

• Madde01
    Barbamamman - Åh, va bra att alla gillade tårtan .. Hm, får se om man ska satsa på nått sådant till min födelsedag annars får det bli till Julius 1års dag.. Dock är det JÄTTE långt kvar Tungan ute Tror inte det spelar så stor roll var kalaset är bara man får presenter .. haha .. Så är det när man är barn Flört

Zandra- Gud så gott med svamp, älskar svamp.. Men jag hatar att gå ut o leta för jag hittar ALDRIG. Så jag äter svamp när det bjuds elr när brorsan har plockat mycket.. Då kan man få därifrån Skrattande Ja, det har blivit en hemsk ovana det där med att gå upp så jädrans tidigt .. vad duktig du är som ska baka bröd.. Det är bra att han äter iaf, så länge barn äter o leker så mår dom bra Skrattande hehe

Fangoria- välkommen hit Skrattande

Pilea - Ja må hon leva,ja må hon leva , ja må hon leva ut i hundrade år Skrattande blev för jobbigt o skriva hela.. MEN GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN {#emotions_dlg.flower}
  • Ain

Grattis Pilea!

Glittrax: nej, jag madde ungefär lika illa med Benjamin som med Miriam. Men visst, med tvillingar kan man ju ma mer illa Fast iof syntes min mage ganska tydligt i v.9, sa med andra barnet syns den ofta tidigare utan att man väntar tvillingar... Men trakigt att du mar sa illa.

barbamamma: kul att tartan blev god! Och vilken tur du verkat ha med din auktion! Min första auktion ligger ju ute nu, och än sa länge bara 1kr bjudet... Men iof är det 6 dagar kvar.

zandra: ah, vad gott med svamp! jag kan INGET om svampar, sa jag skulle tyvärr inte vaga mig pa att plocka...

madde: nej, jag aker i oktober till henne och aker pa mandag och hem pa onsdag. Dottern är ju kvar i Geneve och min käre man med, sa det blir lite länge att var borta till jul Min familj bor i Umea men min syster bor i Uppsala. Inte saa langt fran Zandra faktiskt. Pa norra sidan iaf...

Var idag pa loppis och köpte bla en gastol till Benjamin, och en käpphäst till Miriam. Och ett barbieslott. Jag som egentligen sökte efter en tramptraktor... Fast du ser jag att Miriam sitter och leker i gastolen (som har en liten ratt) sa det kanske gar lika bra haha.

Hej Fangoria! Kul att att se dig här, även om jag ju är en av dem som inte känner dig ännu

Städning: hehe, nja det prioriterar vi nog faktiskt inte. Vi är hellre med barnen och gör nagot kul. Fast ibland far vi sadana dära ryck och strycker mitt i natten eller nat Och vi försöker att ha ett städryck per vecka iaf sa att det är nagorlunda rent. Men typ strykning kan det ibland bli en gang i manaden (dvs da vi knappt har nagra kläder kvar). Tack vare att vi smaplockar sa är det iaf inte helt superstökigt, och golv, kök och toa osv tar vi iaf regelbundet.

Här är det saa, fint väder idag. Sommarväder igen Benjamin har varit ute i bara blöjan och vi gar i kortärmat och barbent. Skööönt! Far se om det är sista rycket innan hösten. Atminstone har jag ju vinterkläderna för Benjamin färdigt - det känns ju skönt *fniss*

kia: oj vad imponerande med ert bygge! Kul med folk som faktiskt kommer sig för att förbättra sina hus. Vi är ganska lata med sadant där - skulle önska att jag var lite mer fixartyp. Jag älskar att planera, men sedan blir det aldrig av...

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)