• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-09-09 17:07:42 följande:
    Ok, så du har också förtidig bebbe!
    Alla mina har kommit tidigt, men Max höll sig inne till v.36+6 iaf. Tyra föddes i v.35+4 o Alve supertidig i v.27+4. Men det har gått bra  
    Ja, jag blev i gångsatt 36+0.. efter lite om o men fick han faktiskt stanna liiite längre än vad dom egentligen inte ville Tungan ute men det gick jätte bra iaf, har en pigg o frisk pojke hemma... oj 27+4 var väääldigt tidigt, mem det gick bra iaf? har dom bara kommit för tidigt allihopa elr är du igångsatt med någon av dom?
  • lunaria

x-girl: ibland rinner tiden iväg fort om dagarna!! o städa är ju oftast inte så kul . jo jag har pratat om dessa tradera-auktioner i över 2 månader .men det kommer alltid saker imellan. nu är iaf alla saker som ska säljas i vardagsrummet, men jag vill inte ha de här utan vill ha ut de på annonser o sen packa dem inför frakt lixom..men nu kan jag knappt röra på huvudet så jag får väl se och så feber på det, men senast i nästa vecka ska allt va fixat hoppas jag...

ang skor så brukar vi väl ha skor så länge det går, ev med tjockare strumpor, ev. sen gummistövlarna med tjockare strumpor o sedan vinterkängorna. vi har två par vinterkängor som passar o det ena paret har lite tunnare foder..det beror ju på vad slags höst det blir o det vet man ju inte nu, men kanske att Arvid kan ha hennes skor när han växer upp o då kan det ju vara värt att köpa skorna..

så kul att han ska få sin tatuering nu, förstår att han var spänd . blev den bra??

Pilea:oj att han blev så ledsen, stackare . jag tycker också det är hemskt att se när de blir så tröstlösa, *kramar om*!! så bra att ni upptäckt nu iaf att han ska ha annan mat, verkar ju jättejobbigt att behöva amma så mycket oxå! vi valde "Nan" eftersom Linn blev så gasig o trög i magen av Semper. vi bytte nyligen till Nan 2 o det vart inga problem som helst att gå från den ena till den andra. det där med napp är ju en smaksak såklart. Linn tycker inte om de där med större flöde så vi kör på med litet hål fortfarande..o hon är allmänt kräsen, den där flaskan från Tupperware som vi fick duger inte alls så den sätts ut på Tradera nu!!

jo gallproblem ska ju egentligen kollas upp, men så får jag alltid problem så sent på kvällen o då kan ju inte vi ta oss någonstans om de vill att man ska komma in..men ont gör det, jag låg på golvet halva kvällen o grät, så skönt när det släppte!! men nu blir det stopp med ägg, lök, äpple, päron, grön paprika samt riktigt fet mat .

barbamamma: herregud, blir bara svettig när jag läser om din dag, om jag skulle kunna få lite av din energi tackKyss. dela gärna med dig av receptet på tårtan, kanske vore nå't till dopet kom jag på . har faktiskt lyckats sluta med sötsakerna nu o så ska det vara tills dopet är. jag lär väl dö pga alla sötsaker då, men i såna fall lär jag dö lycklig . vilken abstinens jag har, hua!!
    skönt att ni fick veta att det ligger på skolans ansvar det här och att de ska försöka hitta lösningar för att fixa det!! så där kan jag känna angående Noah, det låter som att jag o Dan inte gör något för att hjälpa Noah, och att det hela bara hänger på oss (o att det känns lite som att allt är vårt fel), men han är ju faktiskt på dagis rätt mycket oxå...

Kia82: välkommen hit, hoppas det tar sig .

Madde: oj det är inte många som vet vad diagnosen innebär, så kul att du visste . Dan provade ut mediciner som skulle få igång honom mer, men han fick sluta för han blev ännu segare. men med lite peppning fixar han det mesta, fast man får inse att det kan ta hemskt många dagar innan han gör det .

ska sälja vår herqulesvagn o nu är iaf den genomtvättad o fin o fotad så jag hoppas vi får sålt den . sen har jag fotat en hel del kläder, men har typ hälften kvar. ska också fota min gravidkappa o sätta ut på auktion eller nån annanstans...har ni nånsin försökt sälja nå't här på FL?? undrar om man blir av med saker då oxå...

• 7 michelingodingar

madde:ja hemmagjorda är godast men när latheten sätter n o det ska gå fort så duger dom oxå

så din grabb är med född för tidigt, har 3 grabbar som är födda för tidigt en i v 36+5, en i v 36+2 och så agathon är född i v 35+5

hehe jaa jag ska testa det som ALLA pratar om FLUFF det är grädde och sen tar man sitt favvogodis och smälter på låg temp ställer in i kylen minst 6 timmar och sen tar man t det och vispar upp det med elvisp så det blir just fluff ¨så jag ska ha ett lager med ploppfluff och sen hallongrädde på ett lager spackla tårtan med grädde och sen marsipan över stod i affären nu o såg Geisha choklad som jag tycker om och tänkte om jag skulle ta den men äsch ja nu blir det plopp!!

banta äsch i ett annat liv jag skulle eg oxå behöva gå ner men jag äter det jag vill och så har jag börjat träna zumba 1-2 ggr i veckan iställetTungan ute blir bara så deprimerad av o försöka gå ner i vikt och hur som så mår jag mycket bättre av o ha "lite" hull än o vad smal som jag en gång varit!!

pilea:många tycker ju att semper gör så dom får ont i magen och att nan är skonsammare på det sättet,jag har testat nan en gång och alwin spydde ju kaskader av den så vi har alltid kört semper till våra tycker den är lite tjockare i konsistensen oxå.
    napp så köp hem både 1 och 2 och så testa dig fram!!

am zandra:blåser iväg massor av energi har eg inte det jag heller men nu var jag tvungen o ta ett ryck här dessvärre ser det ju likadant ut igenSkrikandes
    jo jag gör ett lager med ploppfluff det är 3 dl grädde och 180 gr plopp(du kan eg ta vilket godis som helst bara det att segt godis tar längre tid o smälta kexchoklad är något som inte går o smälta dock) sen häller man det i en kastrull o så på spisen på 2-3 det får inte koka utan ska bara smälta och sen in i kylen minst 6 timmar vispa sen upp det med elvisp och bred på ena lagret på tårtan sen ska jag ha hallongrädde på andra laget och sen så spackla då med grädde och klä den med marsipan!! goggla på fluff så kan du få fram hur mycket som helst!!
    syrran gjorde i helgen en tårta på after eightfluff och nån päronsörja o den hade varit supergod om inte det var bitar av päron i, sen gjorde hon en med dubbelnougat och jordgubbsmousse som var såå god men av nån konstig anledning så smakade det banan

ja så där kände ju vi med fredde oxå och det kändes som att allt bara var vårt fel och att vi inte gjorde tillräckligt så när rektorn sa detta så kändes det otroligt skönt o veta att det faktiskt inte alls bara hänger på oss utan faktiskt på andra oxå att han ska klara skolan m.m!! så tänk på det när ni känner att det är ert fel att det är inte det och det hänger på omgivningen oxå att han ska klara saker o ting
    så dan slutade med sin medicin hoppas ni kan få det o funka bra utan iaf!!

så du ska svika mig nu när jag köpte en herqulesvagn har aldrig provat o sälja något här på Fl men jag är med i en grupp på fejjan där som säljer barnkläder,möbler ja allt du kan tänka dig hojta till om du vill ha en länk dit!!

• lunaria

barbamamma: ååh nu när jag tänker på det så undrar jag inte om vi gjorde dumlefluff någon gång..äsch minnet sviker, men man blev ju sugen att testa nå't annat fluff o jag är inte så mycket för plopp, men det smakar ju säkert lite annorlunda i fluff .

jo jag försöker tänka så oxå, men ibland just när den där idiotiska förskolefröken kommer med sina sk "tips" så som att man ska vara ute i skogen (precis som att vi inte är det ) så känner man sig träffad o osäker. ok om det som sagt vore ens andra barn då hade man ju vetat att man inte gör något fel, men det blev så mycket fel när Noah föddes så självklart tankarna går en gång extra.

ja alltså Dan skippade ju sin medicin o då blev han så glad o uppåt igen o framförallt kramig o så som han var förut. humöret svänger inte alls, har fått tillbaks min man . men samtidigt är jag så sur på den där överläkaren på psykvården som påstod att han skulle haft höstdepression, i såna fall skulle han fortfarande varit likadan även när han slutade medicinen. ska få honom att ringa o få prata med annan läkare, men han skjuter upp allt som vanligt .

jo alltså, jag blev ju sugen på att ha den kvar när grannarna kom o sa att den var så himla fin o ser lyxig ut . men jag har ju som sagt andra däck än dina o det funkar inte på vintern så jag tror inte du skulle uppskattat den heller då . men usch, den är smidig att gå i affärer med . ja du hör, beslutsångest in i det sista..fast om den inte blir såld så gråter jag inte för det..ja du kan väl skicka länken så kanske jag sätta ut annat där iaf om jag känner för det .

nä nu ska jag fota lite mer. när Noah är hemma känner jag mig som Kalle Anka på den där snutten på julafton där han försöker fota alla fina fåglar, men så kommer hackspetten i vägen överallt

• Glittrax

pilea: vad jobbigt det låter med benskörhet och speciellt för barnen! vet du om det är vanligare hos pojkar än hos flickor?
    Ja marängsviss är ju så gott!

Barbamamma: det är ju supergott med fluff i tårta! men itne för sött får det vara, men man kan ju ta princip vad som helst som smak, hehe, kexchoklad, har du testat att smälta det eller?
    Läste om att freya fastnat pådagis, men herre gud att det gick bra ändå! men vilken upplevelse för henne, kan ju hoppas hon inte gör om det...

Vadå är det nån som kommenterar era barns namn så? vad elakt!

Saaaaraa: men vad dåligt att inte bli tagen på allvar, föstår din oro, hoppas det lugnar sig

Am zandra: hoppas du mår bättre idag.har du ofta gallstensanfall? hoppas även bihålorna är bättre

xgirl: har nog nästan missat att idol börjat jag med.. haha... har det varti några bra än så länge?

Var det nån som såg på "kungarna av Tylösand" då.... gud vilket äckligt program, jag som mår så illa kunde knappt se det, var ju bara om spyor och sex... något känslig jag är nu! Sambon sa, hade du varit 20 år och inte gravid så hade du gillat det... haha.. kanske sanning i det

Jag har mått jättedåligt idag i illamåendet.... armbanden hjälpte ingenting, låg bara i ett mörkt sovrum fram till 14 idag...,.jag vet knappt vad jag ska ta mig till om det ska fortsätta såhär, läste nånstans att nån fått dropp och det vänt då och hon var inte illamående på ett bra tag... men jag kräks ju inte så jag lär väl inte få nån hjälp...

• Glittrax

jag har säkert inte kommenterat alla inlägg nu, men gör det nästa gång

• Madde01
    Barbamamman- Japp Julius fick bli lite tidigt född hehe.. Fick ju HF så det var inte så mycket annat o göra åt det. Fluff tårta blir det när jag elr nån fyller år.. haha ..namnam.. Nu blev jag sugen på det också.. hahah Skrattande Har faktiskt tagit fram glass ur fysen, så nu ska jag äta glass alltså, jäkla bantning... Men har verkligen haft en helvetes kväll, tror det är därför jag bestämde mig för lite glass Tungan ute Julius har vart arg o sur sedan 17 tills han somnade nu kl. 20 och jag är ju ensam på em - kväll så jag får ju ta det där trötta humöret varje kväll ibland blir man bara så trött på det.. Så nu blir det tröst äta med glass.. Usch...

Zandra - Ja, men som sagt.. Jag är så nyfiken o hade aldrig hört talas om det förut så han berättade Glad Skönt att du fått tillbaka DIN man nu iaf...

Glittrax- Ja, jag såg typ det där snusket i poolen o sedan när dom hade sex helt öppet i tv. helt sjukt.. Blev nog liiiite för mycket för mig faktiskt.. Blääää.
  • Madde01
    Glittrax skrev 2010-09-09 20:22:39 följande:

jag har säkert inte kommenterat alla inlägg nu, men gör det nästa gång

Man kommenterar så mycket man hinner, ibland hinner jag knappt se vad alla skriver Tungan ute Typ som när man är trött brukar jag missa lite.. Så då får ni ursäkta mig .. hhee
  • Glittrax
    Madde01 skrev 2010-09-09 20:25:14 följande:
    Man kommenterar så mycket man hinner, ibland hinner jag knappt se vad alla skriver Tungan ute Typ som när man är trött brukar jag missa lite.. Så då får ni ursäkta mig .. hhee
    håller med..

Föressten så hade vi ju tänkt att Nova skulle vara utan blöja på dagis idag, inne, till att börja med.. sambon som hämtade henne på dagis kom hem med en hel påse med tvätt.. hon hade inte alls gjort nåt på pottan..hon hade satt sig, men personalen sa att hon nog inte kan slappna av för det är så stojigt.. så hon är nog inte redo där helt enkelt! vi tar nog det senare..  men ska höra med personalen till veckan...
  • Ain
    7 michelingodingar skrev 2010-09-09 19:00:55 följande:

hehe jaa jag ska testa det som ALLA pratar om FLUFF det är grädde och sen tar man sitt favvogodis och smälter på låg temp ställer in i kylen minst 6 timmar och sen tar man t det och vispar upp det med elvisp så det blir just fluff ¨så jag ska ha ett lager med ploppfluff och sen hallongrädde på ett lager spackla tårtan med grädde och sen marsipan över stod i affären nu o såg Geisha choklad som jag tycker om och tänkte om jag skulle ta den men äsch ja nu blir det plopp!!

banta äsch i ett annat liv jag skulle eg oxå behöva gå ner men jag äter det jag vill och så har jag börjat träna zumba 1-2 ggr i veckan iställetTungan ute blir bara så deprimerad av o försöka gå ner i vikt och hur som så mår jag mycket bättre av o ha "lite" hull än o vad smal som jag en gång varit!!

ja så där kände ju vi med fredde oxå och det kändes som att allt bara var vårt fel och att vi inte gjorde tillräckligt så när rektorn sa detta så kändes det otroligt skönt o veta att det faktiskt inte alls bara hänger på oss utan faktiskt på andra oxå att han ska klara skolan m.m!! så tänk på det när ni känner att det är ert fel att det är inte det och det hänger på omgivningen oxå att han ska klara saker o ting

Haha, jag har ocksa längtat efter att fa pröva fluff Och jag älskar bade plopp och geisha och är saa nöjd att COOP i Schweiz har börjat sälja Geisha. Trakigt nog at jag upp tva stora förpackningar de senaste dagarna... (inte sa bra för vikten precis...) Och Plopp blev det en massa da jag var i Sverige för nagra veckor sedan

(och jo Zandra, jag tror du berättat om Dumblefluffet - att du gjort alltsa... Det blev jag ocksa sa sugen pa sa jag kommer ihag   )

Jag har just införskaffat en cd med Zumba och ska försöka mig pa lite hemma. SKulle ha velat ga i grupp, men det var fullbokat

Dessutom lanade jag en bok om GI mat fran min mamma. Jättegod mat faktiskt, och det bästa är att det är ett  manadsschema med inköpslista och allt, sa man behöver inte halla pa och planera vilken mat man ska äta utan följer bara schemat. Saa skönt.

Vad bra ända att det löser sig lite med era barn. Jättebra att skolan tar tag i det sa att inte allt ansvar ligger pa era axlar!

Ah, jag har varit saa sugen pa Marängsuisse hela dagen är inbjuden pa middag i helgen och har sagt att vi tar med nagot, kan man ta med Marängsuisse mantro? Synd bara att mannen inte tycker om det saklart...

Madde: välkommen! Var inte du med i Apriltraden?

Glittrax: vad trakigt att du mar daligt och armbanden inte fungerade

Dumt med blöjträningen pa dagis. En kompis till mig hade en tjej som var torr hemma, men som sedan inte alls var torr pa dagis. Hon vagade liksom inte säga till, eller kunde inte slappna av pa toaletten. Men efter nagra veckor gick det bra för henne med. Sa det gar säkert om ni prövar om ett tag igen!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)