• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea
    lunaria skrev 2010-09-08 15:19:24 följande:

Ain: kul att du kom hit .

barbamamma: japp, vi känner ju varann

Min läkare ringde mig och jag har fel sköldkörtelvärden åt andra hållet nu istället precis som jag misstänkte!! men då ska jag ta 75microgram varannan dag o 100 microgram resten av dagarna. känns ju så omöjligt att komma ihåg vilken dag man ska ta vad . för dig Saaara som är den enda jag inte känner i tråden samt för nykomlingar (som förhoppningsvis kommer in ) så har jag problem med sköldkörtelvärdena. fick giftstruma efter Noah föddes och det blev fel medicindos efter förlossningen nu igen och svårigheter att ställa in rätt dos. så jag hoppas innerligt det är rätt dos nu för nya prover ska inte tas förrän i november...

Men va knasigt du har det med dina värden, hoppas det blir ordning o reda snart! Har en kompis som också har helknas med sina värden o hon har gått upp något kolossalt i vikt, jättekämpigt för henne. 
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-08 16:28:56 följande:
    xgirl:åhh en till traderafrälst vilka fina fynd du gjort!!
    haha jo då det finns väl allt o göra här,men 3 dagar i veckan har jag bara dom 2 minsta hemma så det känns som semester då

am zandra. vad jobbigt o krångligt o ta olika doser men en almenacka o skriva det i var väl en bra ide!! hoppas verkligen att detta gör så du kommer må bättre sen iaf!!

är det nån som sett reklamen här på sidan från fl? är en jacka med stjärnor på som jag är sugen på till agathon,tror jag ska kika närmre på den!!
    Japp, har sett den o tycker den är jättefin!
  • 7 michelingodingar

pilea. men va fasen ok nu går ju du hemma men om du jobbat då eller kan du få intyg så du är hemma för vab istället? kan du inte kolla med chefen vad som eg gäller där!! att dom inte kan avvara nån extra är väl knappast ditt fel!! betalar du dessutom för platsen så tycker jag att dom får fixa det så han kan vara där!!

• Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-08 16:34:10 följande:
    pilea. men va fasen ok nu går ju du hemma men om du jobbat då eller kan du få intyg så du är hemma för vab istället? kan du inte kolla med chefen vad som eg gäller där!! att dom inte kan avvara nån extra är väl knappast ditt fel!! betalar du dessutom för platsen så tycker jag att dom får fixa det så han kan vara där!!
    Det funkar säkert o vaba istället, men då måste jag avbryta föräldraledigheten hos FK o det är lite meckigt. Alve som dessutom älskar dagis tycker ju det är aptrist att bara vara hemma.
    Och sen lär det ju inte vara sista gången han bryter sig heller iom benskörheten så jag tycker dom borde kunna lösa det med en resurs eller liknande. Jag menar sen då, när han börjar skolan, ska han inte få gå i skolan då eller???
    Ja o det är inte lite vi betalar heller, lite mer en tusen spänn i mån. 
  • Pilea

Beställde kläder via Lindex shop online som jag hämtade ut i butiken idag. Sen kompletterade jag ju även med overallen o tossor.

De här fina kläderna fanns i paketet!

Till Alve

Till Tyra

Till Max 

Köpte allt från stl 68 till stl 80 till Max så han har o växa i.

Gud, fullkomligt älskar Lindex kläder!!!

• lunaria

x-girl: vilka fina kläder du budat hem o de är ju så billiga i såpass små storlekar .
    jag ska nog skaffa en dosett tror jag för att hålla koll, annars lär jag inte ha koll alls..

Pilea: nämen usch, va tusan, hur svårt kan det vara att ta hand om ett barn som ska på toa, är de inte förskolefröknar . jag hade blivit fly förbannad!! stackaren, men skönt att han kan följa med pappa imorgon . jättefina kläder du fått tag i, tycker också om Lindex ju .
    äsch marängsviss är väl inte bara för barn, om jag hade bott närmre hade iaf jag kommit . iofs jag gillar ju barnkalas o karuseller o barnsliga saker så jag är inte redo för att bli vuxen än iaf, haha.

jo jag börjar ju öka i vikt, mina byxor är inte för stora längre som de var ett tag så jag är evigt tacksam för att jag inte köpte nya jeans som jag funderade på ett tag..hoppas bara inte jag ökar för mycket..

barbamamma: njae jag har og missat reklamen, men jag har en sån där minidator så jag missar all reklam på sidorna när jag förstorar texten . ska spåna efter det nu .
    jag vet ärligt talat inte hur jag ska känna angående om mina värden, känns tråkigt att denna mammaledighet ska försvinna åt att bara må dåligt ju . o så vet man ju att allt tar tid..

jag hade så sett fram emot att gå till öppna förskolan imorgon som öppnar för denna termin,kunde va kul att träffa andra mammor, men det lutar till att jag skippar det för jag har blivit så förkyld . dock sitter man väl inte sysslolös, har en massa kläder o grejer att sätta ut på tradera . måste bli gjort nu!!

Linn o Noah gav varandra världens största puss nyss, såg roligt ut när Noah blev alldeles blöt för Linn stängde inte munnen .

• Pilea

R tycker jag överdriver o tar åt mig alldeles för mycket osv, att det bara handlar om någon vecka till. Men eftersom det är jag som "gett" killarna den här jäkla sjukdomen så känns det inte så skoj. Tycker så synd om Alve som sett fram emot att få börja igen. Han hade den där ledsna blicken när jag hämtade honom, som att "fröknarna tycker inte jag är tillräckligt duktig för o vara här" typ så, kan inte förklara riktigt!
    Men personalen tänkte på annat sett, att det inte kändes schysst att låta honom vara där när han inte kunde klara sig själv. 

• Glittrax

Hej! jag är i samma tråd som Am zandra, ain och xgirl, Zandra tyckte jag kunde hoppa över hit med fast jag inte har nån Bebis nu, är i v 10 så i april hoppas jag att denne tittar ut!
    Har en dotter som är född november 07, så jag känner igen några här från "novembertråden 07" vi snackade i!

Am zandra: jag har testat seabanden nu, det är ett trolleri för jag är inte extremt illamående så jag går och kväljs hela dagarna, sååå himla skönt!

Nu måste jag sortera lite tvätt för vi har tvättstugan, men återkommer senare!

• 7 michelingodingar

pilea superfina kläder,älskar lindex jag medGlad

am zandra haha ja men oftast är det ju bara skitreklam så du missart ingetFlört
    konstigt för jackan hittar jag inte på lindex sidaRynkar på näsan

glittrax välkommen hit,vi har nog setts förut oxå om jag bara kommer ihåg från vilken tråd.....
    grattis till graviditeten!!

återkommer har en gnällig agathon och 3 små som ska ha kvällsmat o sen isäng!!

• lunaria

Pilea: men jag förstår hur du känner,man vill ju inte att ens barn ska känna sig utanför!! det ska ju fungera i skolan sen o allt oxå, men du kan inte prata med kommunen och berätta om Alve och sjukdomen så de i såna fall kan hitta någon lösning?? jag förstår verkligen inte varför de inte kunde ringt dig när de inte fixade det hela!! 

glittrax: hej på dig gumsan . ja du har väl varit med i båda trådarna precis som jag, men typ hoppat lite här o där . skönt att det hjälpte med seabanden för dig, det är enormt härligt när värsta udden av illamåendet försvinner .

barbamamma: det är inte första gången man inte hittar det de gör reklam för!!

puh, Linn är oxå gnällig idag. hon bajsade grönt bajs idag så är det tänder eller förkylning tro .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)