• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

Barbamamman...: Stjärnjackan ska tydligen komma nu i mitten på september och kosa 249:-. Jag brukar nämligen finnas i Lindex-tråden och du är inte den enda som väntar på den jackan. Så ett tips är nog att försöka få tag på den snabbt då den kommer.

Pilea: Jag älskar också Lindex! (som går att utläsa av det jag precis skrev) Men barnen får ärva kläder från sina kusiner så jag försöker att vara lite ekonomisk, men en del behöver man ju komplettera med samt att jag tycker att de ska få lite eget också. De där randiga velourbyxorna som du köpt till Max är jag sugen på! Eller jag är sugen på en hel massa saker visserligen. Men oj vad jobbigt med benskörheten! Är det vanligt? Vad jobbigt att dagis inte tycker att han kan vara där! Jag förstår att man kan känna sig skyldig i ditt läge.

Glittrax: Men oj att seabanden gjorde sådan skillnad!! Underbart.

Zandra: Gulligt med pussar. Så typiskt att du inte kan gå på Öppna förskolan imorgon, som du sett fram emot så.

Nej dags för Idol!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Förtydligande till Pilea: Menade inte att du faktiskt HAR någon anledning att känna dig skyldig, bara att jag kan förstå att man ändå känner så.

• Glittrax

Barbamamma: ja kanske från novembertråden 07 kanske?   jag gillar dina barns namn, speciellt agathon och albert! Och freja, är en favorit till nästa barn.... vi får väl se.. sambon säger att det är en Eddie.... hm....

Am zandra: men jösses vad jobbigt att värdena ska hålla på så.. låter inte nåt kul! hoppas verkligen medicineringen hjälper fort nu och att det blir i rätt dos!
     Apropå noah, vad skönt ändå att förskolan inte ser några problem med honom, måste ju kännas skönt!
    Ja det är helt underbart att seabandet funkar så bra! tog av mig dem och kände direkt att illamåendet började komma tillbaka, vi får väl se vad detta ger, har ju testat postafen men sover ju bort dagarna av dem... och mår faktiskt illa ändå.

Xgirl: ååh vad fina kläder! velourbyxorna var så mysiga!
    Vad duktig selma är att gå på toa så där själv, är hon lika med på att gå på potta som toa? här vägrar nova toan, har aldrig viljat sitta, jo kanske nåt tillfälle var hon nyfiken men så sa hon att det var så högt så hon kunde ramla! fast jag höll i henne och hon hade en insats...

• Glittrax

Hoppsan det var ju Pilea som köpt velourbyxorna!

Pilea: vet inte om vi varit i samma tråd? kanske okt/novembertråden? känner så igen dina barn men har sådåligt minne.... hm...

Gud vad jobbig situation angående Alve och förskolan, jag tycker du gör rätt i att följa med och hjälpa honom till veckan, men jag skulle med vara jätteledsen

• Ain
    Pilea skrev 2010-09-08 16:26:33 följande:
    Om jag ska berätta lite mer om mig själv:
    Heter Carolina o är sambo o har barnen Alve, Tyra o Max. A blir 5år i jan, T blir 3år i okt o M 5mån på fred. Vi bor i villa/kedjehus o har en katt som heter Winston.
    Blir som sagt 30år på sön o börjar få lite ågren över det.
    Sambon jobbar på bank o jag är undersköterska.
    Jag har medfödd benskörhet vilket mina 2 killar har ärvt. Alve har förtillfället brutet ben.

Apropå 30 år! Är det snålt att ha marangsvisch istället för tårta? Ska ha lite kalas på dagen med lättare mat o fika. Kommer nästan 40 pers o jag orkar verkligen inte göra så mycket tårta o köpetårta är så himla dyrt. Jag älskar marängsvisch, men det kanske blir mer ett barnkalas över det hela ?  

Det var snart 3 veckor sedan Alve bröt sig o han fick ett nytt lättare gips i måndags som bara går upp till knät. Läkaren sa att han ska börja gå nu o kan vara på dagis som vanligt.
    Idag var det första gången som han var tillbaka på dagis. Dom skulle ringa mig om det var något. När jag kommer vid 15-tiden idag berättade dom att det inte alls hade gått bra, men dom hade inte ringt mig. Personalen sa att det inte funkar att han är där när han hasar runt på rumpan för att han inte hinner med sina kompisar o kräver så mycket hjälp. Dom kan inte avvara 1 pers bara för honom som hjälper honom på toa osv. Jag blev riktigt ledsen för han behöver få vara där lite o se annat än att bara sitta hemma o glo. Dom visste ju om att han inte riktigt vill stödja på benet o bara hasar.
    Nu får han följa med pappsen till jobbet imorgon när jag ska till bvc med Max o så får vi hoppas det löser sig till nästa vecka. Annars tänker jag vara med honom på förskolan några timmar per dag nästa vecka så han inte tappar så mycket. När jag föreslog det för personalen sa dom "Ja, visst, om du tycker det är roligt så" Vadå roligt!!! Det handlar väl fasiken om Alves bästa.

Nä, nog med gnäll från en ledsen mamma! 
    Oh, Marängsuisse som är saa gott! jag skulle da bli glad om det vore marängsuisse snarare än tarta, för tarta tycker jag inte ar sa gott. Gud vad sugen man blev nu. Synd bara att min man tycker det är jätteäckligt...

Vad jobbigt med benskörhet. Hur lätt bryter de benen? Maste ju vara tufft för sa sma att vara försiktiga, och för föräldern att inte bli för beskyddande... Men vad konstiga de var pa dagis. Det är väl klart att han maste fa kunna vara pa dag is, atminstonde nagra timmar i veckan!
  • Ain

zandra: men vad konstigt att du ska ta olika varannan dag. Varför ska du inte ha medelvärdet av de bada värderna varje dag istället?

Xgirl och Pilea: ah vad kul med fina nya kläder! jag handlar ocksa gärna pa Lindex när jag är i Sverige och dessutom pa Tradera Nyss köpte jag en poliströja pa Ahlens och den gjorde succe pa Miriams förskola De tycker att hon alltid har sa fina och annorlunda kläder. De har ju lite mer traditionella kläder här nere.

Glittrax: vad bra att seabanden funkade. Jag använde ocksa dem och tycker de är bra.

• Glittrax

Ain: aha.. skönt att de funkade för dig med! hade du dem hela tiden eller tog du av dem på¨natten?

• Xgirl83

Ain: Ja man får ju verkligen känslan just av att barnen har mer traditionella och könsstereotypa kläder i många andra länder! T ex på LaRedoute, är det typiskt franska barnkläder där? De är SÅ trista tycker jag! Bara beige, grått, blått och rosa.

Glittrax: Selma går oftast på pottan men har inga problem med att gå på toan. Men egentligen så kanske man skulle ta bort pottan då? Hon är inte rädd, sätter sig ofta utan insatsen och jag bara väntar på dagen då hon ramlar ner i toaletten. Nej då, det hoppas jag hon slipper! Hon tar sin pall och ställer framför toaletten så att hon kan sätta sig själv.

Pilea: Marängsviss har alltid varit min favorit!!

• Pilea

am zandra:
    Va jobbigt att du blivit förkyld o inte kan komma iväg till öppna förskolan!
    Skulle också vilja börja gå på vår öppna förskola, hade tänkt göra det när Alve börjar dagis ordentligt. Iofs kanske vi kan gå någon dag när det är blandade åldrar.

xgirl83:
    Nej, det är väl inte så där jättevanligt direkt. Sjukdomen heter osteogenesis imperfecta o finns o 4 olika former o vi har den allra lindrigaste. 50% risk att mina barn ärver den. Sönerna har, men inte dottern.
    Förstod hur du menade!

Glittrax:
    Stämmer bra det, okt nov-tråden var det
    Skoj med graviditet, men illamående inget vidare! Skönt om det börjar bli bättre på den fronten.

Ain:
    Vi har den lindrigaste formen av sjukdomen o det är ju skönt. Jag har tex inte brutit mig sen jag var 12år, men det är alltid värst när man växer för då är skelettet som skörast. Sen blir det värre igen när man blir gammal, lite extra skör mot alla andra gamlingar. Alve blir 5 i jan o har hittills brutit bägge benen samt nyckelbenet. Max som blir 5mån på fre bröt nyckelbenet under förlossningen. Det krävs väl en del iaf för att det ska bli frakturer, ska väl till en del otur också. 
    Dom som har den värsta formen får ju felställningar i skelettet o blir kortväxta osv o bryter sig bara någon petar på dom. Men vi ser ut som vem som helst förutom blå ögonvitor

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Men va bra, då kör vi på marängsvischen

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)