• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83
    Pilea skrev 2010-09-08 22:11:32 följande:
    Vi har den lindrigaste formen av sjukdomen o det är ju skönt. Jag har tex inte brutit mig sen jag var 12år, men det är alltid värst när man växer för då är skelettet som skörast. Sen blir det värre igen när man blir gammal, lite extra skör mot alla andra gamlingar. Alve blir 5 i jan o har hittills brutit bägge benen samt nyckelbenet. Max som blir 5mån på fre bröt nyckelbenet under förlossningen. Det krävs väl en del iaf för att det ska bli frakturer, ska väl till en del otur också. 
    Dom som har den värsta formen får ju felställningar i skelettet o blir kortväxta osv o bryter sig bara någon petar på dom. Men vi ser ut som vem som helst förutom blå ögonvitor

Ja det var det jag tänkte på, att jag tror jag sett dokumentärer om barn som knappt kan göra nåt för att de bara bryter benen så lätt. Skönt att ni inte har det så då!! Ja det måste ju vara rätt stor risk att bryta lårbenshalsen t ex när man blir gammal, känns ju som en "klassiker" även om man INTE har benskörhet. Usch att få problem med sådant när man är gammal.

Nu, dags för sängen.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Samma här, natti natti!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Saaaraa

Oj vad jag missat massa medan jag var borta, orkar inte riktigt läsa igenom alla nu så det blir morgonens project för att hänga med lite :)

Måste bara få gnälla av mig lite om vår dåliga vård som jag alltid stöter på! Lill killen på 6 månader fick andningsproblem och andningsuppehåll idag. Mellan varven så skrek han helt hysterisk och blev helt panikslagen när han låg ner... in på akuten, för tredje gången nu, och där skulle han såklart vägas. Stackarn fick sån panik att han höll på att trilla av vågen...inte fick vi direkt något svar varför han andas dåligt heller.. de påstod att det var pga att han är förkyld... han har haft problem med andningen sen han var nyfödd och får luftvägs-utvidgande medicin, men ändå händer det inget... medicinen hjälper inte men vi får ingen bättre hjälp heller... mutter.

jag är livrädd när det gäller andningsproblem osv, då min lillebror gick bort i psd. Så fort han får andningsuppehåll, som idag.. om än "bara" i 3-4-5 sekunder så blir jag livrädd!

Nu håller alla tummarna om att imorgon är en bättre dag! Hur har ni haft det idag?

• lunaria

x-girl: oj har nog missat att det är idol, men såg att de har avsnitt på tv4play så det kanske man kan se imorgon .

glittrax: så du tror det blir en flicka denna gång?? . ang att ha de på nätterna så läste jag någonstans att man skulle skippa att ha de på sig då. minns dock inte skälet till varför. iofs fick jag stora blåmärken av kulorna så det var rätt så skönt att ha de av på nätterna .

Ain: du får väl ladda upp med lite egen marängsviss .

nä det finns ingen medeldos för då skulle det typ bli 88,5 om jag räknar rätt (??) och det finns det inga tabletter för konstigt nog..så därför blir det så här att jag får ta 75 ena dagen o 100 andra för det lixom lagras i kroppen under lång tid så det är som att jag skulle ta en medeldos fastän jag inte tar det varje dag..

Pilea: vi har tyvärr bara öppna förskolan här en gång per vecka så jag hade sett fram emot att komma imorgon, har ju inte samma lyx som er

nä nu är det väl dags o lägga mig jag med. ligger på soffan för jag har antagligen haft gallstensanfall. Dan fixade äggburgare idag o äggen var väl den största boven, men varken löken eller osten hjälpte väl till särskilt mycket. har inte ätit ägg på flera månader o han var väl lite tankspridd o jag var vrålhungrig o sugen. jaja då blev det så här...stackars Noah blev alldeles hysteriskt när jag lade mig dubbelvikt på golvet av smärta här ikväll . borde ju då ha ringt in antar jag, men det gick ju över nyss iaf . jag funderar på att smyga mig in o lägga mig i sängen bredvid maken. fast dörrarna knakar så väldans...hmm

godnatt .

• Ain

Saaaraa: vad flitig du är! barnmorska verkar ju jätteintressant att vara!

Förresten, har funderat: Ni med bebisar; vad sätter ni pa dem nu i vinter? Jag tänker, Benjamin kommer väl knappast ga i vinter, da da behöver han egentligen inga jättebra skor, bara de är varma. Fast kanske han kryper och da maste det ju vara mer än bara tossor iaf... Eller ska man satsa pa bra skor iaf?
    Grejen är att jag sett saaa fina skor fran Kavat som jag egentligen gärna skulle köpa till Benjamin, men jag vet inte om jag kanske ska chansa pa storlek och köpa dem till varen eller om jag ska köpa dem till vintern? Men de är ju sa pass dyra att det egentligen är lite slöseri... Sa kanske bara tossor, eller vanliga billigare skor?

http://kavat.ebutik.se/  (babyskor - H/V2010-kotte turkos)

• lunaria

saaara: men herregud, andningsuppehåll är ju jätteviktigt att de kollar upp ordentligt!! du kan inte gå till en privatläkare eller någon som kollar honom ordentligt?? hoppas verkligen att det inte händer igen, förstår att du är orolig med tanke på din lillebror .

Ain: vi ska bara köra med tossor till vintern, men framåt våren kan det ju kanske vara dags för ett par skor då Linn kanske till o med går om man har tur ...fast de var ju hemskt söta iofs så det är väl precis som du säger en ekonomifråga. annars duger det med vanliga skor om du absolut skulle vilja ha det.

usch vilken natt, min förkylning satte sig i behålorna som vanligt o jag har liksom varit så slemmig i halsen så nässpray o halstabletter, sen självklart alvedon mot huvudvärken hämtades i omgångar inatt . blir då sannerligen inte nån öppna förskolan idag, jag som hade kanske lite väl orealistiska förhoppningar på att min förkylning kanske skulle ge med sig idagDrömmer. men sån tur har väl inte jag . jaja, blir väl att ta det lugnt istället o fixa lite annonser. har massor av grejer att sälja

• 7 michelingodingar

välkomna alla nya vad kul att fler hänger på

pilea:marängswisch MUMS jag kommer
    jag ska göra en tårta med fluff gjord av plopp o funderar sen på o ha jordgubbsmousse eller citronmousse så det inte blir allt för söttTungan ute till abbes kalas på lördag!!

xgirl:määä så typiskt inte konstigt att jag inte hittade jackan på lindex sida då ja en sån vill jag verkligen ha till agathon,han har ingen jacka än så det passar super

ain:så det finns inte lindex där du bor,jag trodde det fanns i de flesta länder iaf!! du kan inte beställa från hemsidan heller?
    jag kommer köra på fleecejacka och mössa nu först o så ett par ursöta basketkängor om jag beställt från hm sen kommer det bli en tjock vinterjacka,tossor och vantar samt tjock mössa när det inte är tokkallt o sen blir det overall med tossor o vantar,jag kommer inte köpa skor förrens han lärt sig och gå

glittrax haha jag kom på det sen igår kväll vilken tråd det varSolig

saaaraa. men gode tid sjukvården är inte kloka emellanåtDemon stå på er och ge er inte vänd er till någon annan om så behövs!!
    vi har fått kämpa som idioter för 2 av våra söner varav ena har numer en svår adhd/damp diagnos och ena killen är ju född helt blind på ena ögat o knappt halva synen kvar på dert andra,dessutom var han en matvägrare från det att han var 3,5 månad gammal o gode tid vad vi fått kämpa för dom barnen men skam den som ger sig!!

am zandra nää krya på dig o vet du jag joinar förkylningsklubben,kände igår att nått skit var på g och igår kväll small det bara till o vi som precis blivit friska från senaste förkylningen ju
    tråkigt att du inte kommer iväg på öppna förskolan!!

madde ja alla är välkommna i tråden

usch inatt vaknade agathon vid 3 o hade kissat igenom blöjja o pyjamas o maken satte på honom det igår kväll o hur han hade satt på det vete sjuttonObestämd sen somnade inte han förrens vid 05 GÄÄÄSP för er som inte vet så har han helt plötsligt fått för sig o vända dygnet och nu har jag trälat med honom i drygt 1,5 vecka o det har gett resultat iaf!!

har lämnat abbe o freya på dagis o idag gick det mycket bättre o lämna freya oxå för e rsom inte vet så skolades hon in på dagis för snart 2 veckor sen men i förra veckan hade hon satt sig så illa fast på dagis så brandkåren fick komma till undsättning o klippa loss henne) idag skulle dom gå till hembygdsparken o det gillade hon så det var skönt o kunna lämna henne utan en massa tårar!!

fick oxå telesamtal från skolan ang äldsta grabben igår suck den 29 sept ska vi på elevvårdskonferans ang hans skolsituation blir väl det vanliga man får höra att han inte rer ut skolan o hur vi ska gå vidare

• 7 michelingodingar
    Glittrax skrev 2010-09-08 20:48:17 följande:
    Barbamamma: ja kanske från novembertråden 07 kanske?   jag gillar dina barns namn, speciellt agathon och albert! Och freja, är en favorit till nästa barn.... vi får väl se.. sambon säger att det är en Eddie.... hm....
    åh vad glad jag blir när man får höra att man har fina namn på barnen, har fått höra så mycket skit om våra namnval
  • Madde01
    Barbamamman- Oj så han har bestämt sig för o vara vaken på nätterna nu? Fy vad jobbigt för dig som inte kan vila på dagarna då du har flera barn o ta hand om ..
    Nämen, hur hade hon lyckats sätta sig fast där? Vad otur när hon precis börjat på dagis... Stackars lilltjejen..
    Elevrådskonferans? aldrig hört talas om ...

Vi har nu börjat med välling här hemma på kvällarna i hopp om att slippa denna natt ammning nu. För det är nått han inte behöver han är ju inte direkt smal elr så, han är ju en knubbis Glad Så 2nätter i rad har Julius sovit från 20-05 det är faktiskt skönt, då får man lite vuxentid tillsammans.. haha .. kan behövas det ibland också Tungan ute
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)