Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Hej, hopp, här e jag
Hej, hopp, här e jag
Nu ska vi se om länken funkar!
Den här overallen köpte jag till Max idag, supergosig kvalitet! Var visserligen inga "vik-grejer" för händer o fötter, men har köpt tossor.
http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=8362934&styleid=8362932&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361;3275708
Om jag ska berätta lite mer om mig själv:
Heter Carolina o är sambo o har barnen Alve, Tyra o Max. A blir 5år i jan, T blir 3år i okt o M 5mån på fred. Vi bor i villa/kedjehus o har en katt som heter Winston.
Blir som sagt 30år på sön o börjar få lite ågren över det.
Sambon jobbar på bank o jag är undersköterska.
Jag har medfödd benskörhet vilket mina 2 killar har ärvt. Alve har förtillfället brutet ben.
Apropå 30 år! Är det snålt att ha marangsvisch istället för tårta? Ska ha lite kalas på dagen med lättare mat o fika. Kommer nästan 40 pers o jag orkar verkligen inte göra så mycket tårta o köpetårta är så himla dyrt. Jag älskar marängsvisch, men det kanske blir mer ett barnkalas över det hela ?
Det var snart 3 veckor sedan Alve bröt sig o han fick ett nytt lättare gips i måndags som bara går upp till knät. Läkaren sa att han ska börja gå nu o kan vara på dagis som vanligt.
Idag var det första gången som han var tillbaka på dagis. Dom skulle ringa mig om det var något. När jag kommer vid 15-tiden idag berättade dom att det inte alls hade gått bra, men dom hade inte ringt mig. Personalen sa att det inte funkar att han är där när han hasar runt på rumpan för att han inte hinner med sina kompisar o kräver så mycket hjälp. Dom kan inte avvara 1 pers bara för honom som hjälper honom på toa osv. Jag blev riktigt ledsen för han behöver få vara där lite o se annat än att bara sitta hemma o glo. Dom visste ju om att han inte riktigt vill stödja på benet o bara hasar.
Nu får han följa med pappsen till jobbet imorgon när jag ska till bvc med Max o så får vi hoppas det löser sig till nästa vecka. Annars tänker jag vara med honom på förskolan några timmar per dag nästa vecka så han inte tappar så mycket. När jag föreslog det för personalen sa dom "Ja, visst, om du tycker det är roligt så" Vadå roligt!!! Det handlar väl fasiken om Alves bästa.
Nä, nog med gnäll från en ledsen mamma!
Ain: kul att du kom hit .
barbamamma: japp, vi känner ju varann
Min läkare ringde mig och jag har fel sköldkörtelvärden åt andra hållet nu istället precis som jag misstänkte!! men då ska jag ta 75microgram varannan dag o 100 microgram resten av dagarna. känns ju så omöjligt att komma ihåg vilken dag man ska ta vad . för dig Saaara som är den enda jag inte känner i tråden samt för nykomlingar (som förhoppningsvis kommer in ) så har jag problem med sköldkörtelvärdena. fick giftstruma efter Noah föddes och det blev fel medicindos efter förlossningen nu igen och svårigheter att ställa in rätt dos. så jag hoppas innerligt det är rätt dos nu för nya prover ska inte tas förrän i november...