Xgirl83 skrev 2010-10-05 13:16:28 följande:
Pilea: Men tänk så här att om han får mat mer sällan så äter han istället mer varje gång, dvs han får ändå i sig samma mängd men kanske på ett lite bättre sätt.
Jag har nog tänkt tvärt emot dig, att bättre om det kan gå lite längre mellan målen så att han äter ordentligt och inte håller på och småäter hela tiden. Du kan ju inte fortsätta ha det som nu, det måste ju vara jättejobbigt! Vilka underbart söta barn du har och vilket fint kort!
Barbamammans: Kul att se lite bilder! Badrummet ser jättesnyggt ut! Jag undrade detsamma som Pilea ang. våtrumsfärg men fick ju svar på det. Oj att Agathon äter så bra med riktig mat!! Härligt.
Får bläddra bakåt en sida för att svara era andra.
Jo, men det är så jag tänker! numer iaf
Eller förnuftet har väl sagt det hela tiden egentligen, bara det att det varit så lätt att sticka till tutten så fort han inte varit nöjd, hungrig eller ej
Men nu har jag gett mig sjutton på att detta ska funka.
Han ammadet som sagt kl.07 imorse, somnade i vagnen när vi gick till dagis vid 08.30 o sov sen fram till 11.30. Han ammade då o sen fick han en liten tsk med burkmat vid 12.30 när jag käkade lunch. Ammade igen strax innan vi gick till dagis vid 14:30-tiden. Han sov kanske 30 min i vagnen på väg till dagis o är nu vaken igen. Tänkte ge gröt vid 17-tiden.
Tack, ja, dom är allt bra söta dom
Xgirl83 skrev 2010-10-05 13:37:07 följande:
Men suck, det har gått jättebra med potträningen med Selma länge nu och vi har aldrig blöja på henne på dagen längre och det har bara hänt nån enstaka olycka sådär. Det har gått 4-5 timmar mellan "kissningarna" flera gånger. Men nu har hon redan kissat på sig TVÅ gånger idag och TVÅ gånger på eftermiddagen igår?? Inget på dagis. Känns lite som att det kan vara trots eller nåt snarare än att inte potträningen fungerar. Nån som har någon teori?
Säger som Barbamamma att det brukar ju gå i perioder det där, alltså att "olyckor" sker. Jag har ingen direkt erfarenhet av potträning eftersom jag bara abrupt tagit bort blöjorna o låtit "olyckorna" ske så att säga. Det tog bara några dagar innan dom fattade galoppen. Kanske låter hemskt, men vi gjorde ingen stor affär av det hela. När dom kissade på sig så var det inget med det, mer än att vi sa oj då o bytte kläder o visade vart man går när man är nödig.
7 michelingodingar skrev 2010-10-05 14:07:29 följande:
pilea:kom ju på att jag glömde svara ang detta med smakportioner,jag körde på ca 4 små burkar o gav kanske 2 tsk åt gången men helt ärligt så tyckte väl inte agathon så jättebra om dom o jag tycker det är för jäkla tråkigt med dessa smakisar så nu testade jag hipp 6 mån burkarna för maten i dom är ju lika malen som i 4 mån burkarna o dom slukar han medhull o hår
jag gav en halv burk på en gång o han blev skitarg när det var slut sen
så jag har kört dom burkarna i 1 vecka nu om inte 2 till o med!!
usch jag har inte kunnat träna zumba på 2 veckor nu pga badrumsrenoveringen o maken har jobbat men så är det ett pass ikväll o jag kan gå men vet inte om jag eg har lust eller orkar, är helt slut efter natten och känner att huvudvärken lurar och sen har jag börjat få värsta nästäppan så misstänker att en förkylning är på g blää vet inte hur jag ska göra
Jag skulle skippa träningen om jag var du, är ju inte bra att träna när man inte känner sig helt 100:a
Det är precis så jag känner att potatis o morot-smakisar osv är så himla trist! Imorgon ska jag handla lite mer "matiga" burkar o se vad han säger.