• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Min dotter Tyra som blir 3år nu i okt, hon pratade inte heller så mycket, men nu i sommar lossnade det massor. Hon var så där tyst o försynt, men nu vips så babblar hon på som aldrig förr, går inte att få tyst på

Imorse sa hon "mamma, måste du pilla på mig hela tiden" o jag sa att det är för att jag tycker om dig så mycket o då svarade hon "nej, du älskar inte mig mamma, jag älskar min pappa" o sen började hon o gapskratta o såg förnurlig ut. 

Just ja, ang att renovera köket så tog vi lån både till badrum o kök. Men badrumsrenoveringen drog ut en "anings" på tiden (typ 1år) Sambon jobbar på bank o får förmånliga personallån så det är ju bra.

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Kameleont-overallen dök upp idag iaf så då stämde allt! Tanten hade kanske glömt bort att skicka den, kryssat för objektet som skickat eller något. För det verkar ju helmysko att hon bara "råkade" ha en till lika dan. 
    Men nu är det löst iaf o overallen är såååå fiiiiin!!! Kanske det dyker upp en till snart om den första är på villovägar

Köpte en ny esska flaska idag med rund dinapp för jag ville ge ersättningen en chans till o Max lyckades faktiskt suga några tag o han blev som tokig o ville ha mer Men så kom han av sig när han la värsta lasset i blöjan. Och vilken konsistens sen, krämigt värre o inte alls sånt där senaps-mjölk-bajs  

• Pilea

Vart är ni alla? Har ni tappat gnistan efter valet igår?

• Pilea

Ang vårdnadsbidraget så är det ju en kommunal fråga, så orättvis tycker inte jag att man kan kalla det för, jag menar det som avgör är ju hur man röstar i sitt kommunval! 

Äsch, vi tycker olika helt enkelt i den frågan! Sen är ju inte jag någon rik o kallhjärtad person även om jag röstat blått Är bara en helt vanlig 3barns-mamma som är en simpel undersköterska med urdålig lön

Barbamammans...
    Oj vad han har växt på sig Agathon
    Varför kan maken inte ställa upp ang dina studier, jobbet eller?
    Men va kan det vara för knas med Alwins huvud? Bra att det kollas upp!
    Väntar med spänning på att få se badrumsbilder  

• Pilea

Just ja, testade med ersättning nu ikväll o Max snuttade i sig 40ml iaf o han fattade galoppen direkt Han hade nyligen käkat några skedar gröt o ammat så han var väl inte jättehungrig.
    Sen lade jag bara ner honom i sin spjälsäng o gick ut ur rummet o hängde tvätt o när jag kikade in hade han somnat. Får se hur länge han sover nu! 

• Pilea

am zandra:
    Glömde ju kommentera ang ditt möte! va trist att det inte gav något o så snabbt, 5min Förvånad  Tur att du hade tid för cellprovet iaf. Oj, vilken personlig barnmorska, va gullig hon verkar vara

xgirl:
    Men va bra att hon pratar på dagis också!
    Skoj med ny TV!

• Pilea
    lunaria skrev 2010-09-20 21:59:37 följande:
    barbamamma: men va konstigt att Alwins huvud fortfarande är konstigt . bra att ni ska tillbaks till bvc o få kollat det igen!!

det är förresten väldigt betryggande när du pratar om freddes talproblem, känns som att det inte är så stor fara med Noah då  

nä hua, billigare än 400kr/bok borde du kunna få tag i!!

Pilea: men om de skulle avgöra det på regeringsnivå så skulle det ju vara mer rättvist. jag menar, det gäller ju verkligen att man bor i en ort som har många barnfamiljer och där folk känner att frågan i sig är viktig för sig själva. spelar ju ingen roll om jag röstar för jag lär ju inte ensam kunna påverka det hela när man bor i ett samhälle där folk tycker om sossarna. vet att du inte är nån kallhjärtad person ändå, så får du inte säga!!

x-girl: jag såg att västkusten allmänt var väldigt mycket för blått . hoppas de inför vårdnadsbidraget då!!
    ja det där med bvc, det känns som de är nojjiga för allt så du behöver nog inte oroa dig alls!! Noah säger fortfarande bara förståeliga 2-ordsmeningar och till o med barnpsykologen sa att det kan skilja så enormt på språket när de är såpass små . och Noah är aldrig utanför på dagis och det konstiga är att han alltid dras till de äldre barnen först o främst fastän han inte kan prata ordentliga ord o meningar.
    Nämen det håller jag med om, att det kunde avgöras på regeringsnivå!
  • Pilea

Oj, va trött jag var igår kväll! Gick o duschade efter jag skrev sista inlägget o sen vakande Max o ville amma. Jag gick upp o ammade i sängen, vaknade sen kl.03 av att jag hade en blöt handduk i håret o hade inte borstat tänderna eller någon ting
    Idag står håret åt alla håll o kanter o går inte att få fason på, hi hi!

Höll på att få spader på Alve imorse, han vägreade göra som jag sa, ville inte käka frukost, skulle inte klä på sig osv osv.  Tyra stod påklädd redo för dagis o Max låg i vagnen o vrålade o Alve satt naken o var inte färdig på långa vägar. Ja, herregud, vissa morgnar är bara för mycket, men vi kom iväg tillsist iaf.

Skönt att ni accepterar mig fortfarande trots mitt val

Barbamammans...
    Hoppas det går att lösa ang dina studier på fredagar, men skam den som ger sig!
    Tycker dom borde ha hört av sig vid det här laget om det skulle vara något särskilt med hans skalle!
    Perfekt att du hittat lite billigare begagnade böcker.

am zandra:
    Usch då stackars Linn! Kan det inte vara förkylning? då kan man ju bajsa grönt o slemmigt.
    Hoppas att Dans möte inte blir bortkastat!

Imorgon ska jag o Max bege oss till stan o träffa en gammal jobbarkompis till mig, vi ska luncha ihop. Åker direkt efter jag lämnat Alve o Tyra på dagis.

På torsdag är det dags för viktkoll på bvc, då får vi se om smakisarna o ersättningen gett resultat. Fast det är ju ytterst lite han fått i sig, men vem vet! 

• Pilea

Barbamammans...
    Ha ha, vällingpulver istället för kaffe
    Klockan var iofs rätt mycket när jag gick o duschade, men iaf
    Och skönt! började undra om det var något "fel" på allvar. Nu i efterhand när man ser tillbaka på morgonen så känns det inte så farligt, men just i "stridens hetta" då håller man på o gå upp i atomer.

Vet ni, på lördag ska jag på klädbytardag o då funderar jag på o lämna Max hemma. Kanske att han äter ett helt mål ersättning om inget annat erbjuds o det är pappsen som ger. Nu vet jag ju iaf att han kan suga på dinapp även om det bara varit 30-40ml. Han överlever väl några timmar utan tutten.
    Får se om R blir lika lycklig över mitt förslag Han får väl åka dit om det blir för jobbigt med skrik.

• Pilea

Känner mig uttråkad idag! Funderar på att gå ut i regnet o ta en promenad till Lidl o se om dom har något kul  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)