• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamammans...
    Oj, vilken tur att han kunde låsa upp! Den tanken har slagit mig när jag varit ute på tomten o grejat, att tänk om barnen låser o inte kan låsa upp o nycklarna hänger inne, shit vad skulle man göra då!

Skoj att du kan börja plugga på distans nu då o att maken din får gå den där utbildningen!
    Åh, skulle också vilja vara hemma på heltid. Skulle säkert kunna det egentligen om vi bara prioriterade lite annorlunda, men R vill inte det. Samtidigt vill han inte att jag ska gå tillbaka o jobba varannan helg o kvällar o röda dagar osv. Ja, ja, den dagen, den sorgen  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Sitter här o ammar Max o sen ska jag ut i solen o promenera lite, har ett traderapaket att lägga på lådan också.

• Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-14 14:17:15 följande:
    pilea:ja förut tog jag alltid med mig nycklarna utifall att men nu vet jag att han klarar av att både låsa och låsa upp men det är ju just det att vill han jäklas som i morse så låser han inte upp i första taget i värsta fall så hade man ju fått slagit sönder rutan som vi har vid ytterdörren o sen låst upp nöden har ingen lag i vissa lägen

ja här kan vi inte prioritera för att jag ska kunna vara hemma som det är nu men om allt går bra så lär maken få en rätt så saftig lön mot vad han har nu!! o han har sagt att funkar det o jobba som robottekniker med allt vad det innebär o han klarar av det så ska jag få gå in o säga upp mig
    Nice Men det gäller att pensionsspara då om man ska klara av att leva på äldre dagar, måste man ju iofs ändå göra. Och en vårdlön (eller jag kanske ska säga bidrag) gör ju varken till eller från i kassan Helt jäkla skandal hur dåligt betalt det är som undersköterska. 
  • Pilea

Jag o Max har varit o fikat hos en kompis på förmiddagen, men nu är jag back on track igen
    Ska passa på o käka lite lunch medan max sover o läsa vad ni skrivit ! 

• Pilea

Barbamammans...
    Men hur kan FP vara bättre än lönen? Man får väl bara 80% av SGI! Eller tar du ut för 7dagar i veckan?
    Ha ha, va rolig Abbe är

Madde01:
    Ja, bumbon har verkligen blivit poppis nu Men han orkar inte sitta några längre stunder!
    Skönt med promenad o vilken duktig kille som kan ta sig framåt

am zandra:
    Jobbigt med mötet!
    Men vissa saker är det väl så med, att man måste prata o "älta" med någon professionell om för att just kunna rensa o kasta minnen som du skrev.
    Eller så får du göra någon ritual av det hela! Skriv ner allt det "dåliga" o sen elda upp skiten eller gräv ner någon stans Nä skämt o sido, förstår att det måste vara jättejobbigt, hoppas det blir bättre när värdena stabiliserats! Kramisar!

Skoj att du fick sålt klänningen! 

xgirl:
    Stämmer bra, här kör vi Ikea helt igenom
    Precis som Max då, han sover nästan aldrig dagtid, bara korta stunder o sen är han övertrött vid middagstid.

Jag hade kopparspiral mellan Tyra o Max o jag tyckte det funkade kanon, hade varken mer ont eller fick rikligare mens (kanske någon extra blödningsdag bara). 
  • Pilea

Råkade trycka på posta-inlägget-knappen innan jag skrivit klart!

Har tänkt sätta in kopparspiral igen, måste bara ta mig i kragen o ringa mvc. Ska ta cellprov också, men allt skjuts upp som vanligt.  
    En annan fördel är ju att kopparspiral är gratis att sätta in till skillnad mot andra prev-medel. 

• Pilea

Barbamammans...
    Ok, det blir som för mig då! Min SGI grundar sig på en 82% tjänst, men när jag kommer tillbaka (eller om) har jag bara en 50% tjänst. Sa ju upp mig o började på ett nytt jobb o sen ångrade jag mig o fick tillbaka en tjänst på 50% o gick vik på min gamla 82% :are (chefen hade hunnit ge bort min tjänst till en annan).
    Säger som du, usch, man får ju ångest när man bara tänker på jobbet! 

Nu har jag "krafsat"  ihop 1 kasse med skor o 1 kasse med gamla mjukdjur o 1kasse med kläder som ska iväg till Polen. Ställer ut det vid  tomtgränsen o så kommer dom o hämtar grejerna imorgon. Var inte länge sedan jag gjorde det, men nu har jag grävt fram lite mer

Bara för att jag skrev att Max inte sover några längre stunder på dagen så har han sovit 2 timmar i bilbarnstolen (har en besafe izi sleep som man fäller ryggen på). Han somnade i bilen o sitter fortfarande med fleece-jacka på sig (dock uppknäppt).

• Pilea

am zandra:
    Ja, jag får väl skola om mig till det Skriva är bra! Hade jag inte gjort det när Alve föddes, med allt det jobbiga som det innebar med så tidig födelse o inte veta om han skulle klara sig osv, så hade jag nog inte kommit över det än. När jag skrev varje dag om känslorna som kom upp så bearbetade jag allt samtidigt på något vis. Men jag vet inte hur jag skulle reagera om jag backade o läste allt gammalt igen. Bilder från den tiden kan jag se iaf.

Mumsigt med äppelmos Tungan ute 

Oj, vad klockan går, snart dags att hämta Alve o Tyra! Hade föresten funkat jättebra för Alve med benet igår på dagis  

• Pilea
    Madde01:
    Japp man ställer bara ut grejerna o så kommer dom o hämtar! Får lapp i brevlådan vilket datum som insamlingen är. Sen kan man ju aldrig säkert veta att grejerna kommer rätt, men det verkar schysst + att det är ett lätt sätt att rensa på.

Ja, bilbarnstolen är toppen-bra, lite tung bara. Men den har längre rygg än andra stolar så man kan ha den lite längre.  

am zandra:
    Va bra att hon gjorde ifrån sig ett lass o sov bra! 
    Till skillnad från Max det, han har fasiken käkat hela natten + Tyra som legat o sparkat på mig,  tror ärligt att jag inte sovit en blund. 

Barbamammans... 
    Oj, har han redan vuxit ur bilbarnstolen!
    Så ni har också haft en strulig natt, jobbigt!
    Trist att sonen är ohanterlig, hoppas det löser sig!

Jag har också börjat få sånt jäkla humör, känner mig irriterad jämt o ständigt o snäser o har mig åt barnen, kan inte lägga band på mig  

Tragglar vidare med ersättning till Max om kvällarna, men han blir bara arg o spottar o fräser o viftar bort flaskan så ersättningen rinner längs halsen. Vet inte hur länge man ska försöka truga, han gillar verkligen inte flaskan, han fattar inte hur han ska göra. Och smakisar är ingen hit. Hur ska jag få upp vikten då??? 
  • Pilea
    Barbamammans...
    Men hur tänkte han nu kan man undra! Skulle det vara semester att sköta hushållet o ta hand om alla barn? Ja, jag säger då det

Otäckt det där med bilen som far runt!

Nej, det är verkligen inget kul när humöret inte är på topp. Varje dag innan jag hämtar på dagis så lovar jag mig själv att vara "snäll". Men så fort ungarna gör något dumt så börjar jag o tjata o skrika o det gör ju inte situationen bättre direkt. Tyras humör är inte heller det bästa så där på eftermiddagen, trots att hon äter mellis vid 14-tiden.

am zandra:
    Oj, vilken snäll extrafarmor  
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)