• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-09 13:08:54 följande:
    pust nu har man röjt av köket,vikt ihop en maskin med ren tvätt,lagt in freyas kläder i hennes lådor,röjjt upp på golven från leksaker o skor,kört igång en ny maskin med tvätt, fotat äldsta sonens kläder och lagt ut på tradera nu är det "bara" 3 fulla kassar till med kläder som ska fotas o läggas ut kanske man skulle försöka få i sig lite sen lunch nu då men var ju tvungen o ta vägen förbi här inne förstTungan ute

pilea:stackars max så ont det måste gjort med sprutan ska du börja ge mat eller ersättning som extra nu då? han är då en liten skrutt
    ja det blir nog hallongrädde och ploppfluff på tårtan mmmm låter gott så jag skulle vilja göra den nuTungan ute
    Oj, du har legat i du!

Tänkte testa med ersättning till natten o se om han sover bättre o så börja med lite smakisar också vid sidan av. Jag menar, det tar ju ändå ett tag innan han kommer upp i fulla portioner.
    Hoppas det funkar med flaska bara, har ju aldrig testat det.
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar
    Pilea skrev 2010-09-09 13:18:07 följande:
    Oj, du har legat i du!

Tänkte testa med ersättning till natten o se om han sover bättre o så börja med lite smakisar också vid sidan av. Jag menar, det tar ju ändå ett tag innan han kommer upp i fulla portioner.
    Hoppas det funkar med flaska bara, har ju aldrig testat det.
    haha ja o ändå finns det hur mycket som helst till o göra tog en vända förbi återvinningsstationen nu när jag hämta abbe o freya på dagis o lämnade kartonger,plast och 4 påsar med kläder!!

får hoppas han tar flaskan på en gång nu då så han kan öka lite mer i vikt!!
    suck ja detta med maten jag har inte gett agathon på ett tag nu är så bekvämt med flaskan ju

nääeee dags o kolla vad man ska göra till middag,hatar o laga mat bläää tror det får bli stekt potatis och hemmagjorda köttbullar eller om jag ska vara lat o be nån av tjejjerna springa bort o köpa korv och ha det till potatisen o stekt ägg oxå......
  • Pilea

Barbamammans...
    Jag hade valt korven utan att tveka, vem orkar stå o trilla köttbullar så där till vardags  

Dags att packa ihop oss o hämta Tyra på dagis! 

• Kia82

Här hakar jag gärna på! Jag är en 28-årig tjej bosatt i skåne med man och tre barn födda -05, -07 och -09. Ska försöka oss på ett fjärde syskon nu då jag har äl i helgen.
    Bor i radhus med trädgård och gillar det mesta här i livet (förutom att städa, trots att det är skönt när det väl är gjort .) Ja, det var lite om mig...

• Kia82
    Pilea skrev 2010-09-09 12:46:56 följande:
    xgirl83:
    Vet inte riktigt själv vad vi ska satsa på för skor till de större barnen. Kanske räcker med vanliga gympa-skor o fodrade gummistövlar vid sämre väder.
    Tror iaf att jag ska köpa ett par skor med lite högre skaft till sonen när han blir av med gipset, så att det blir lite mer stadga.

Ja usch, städning! Tycker inte man gör annat o ändå ser det ut som skit. 
    Jag låter mina två äldsta dagisbarn ha gympaskor större delen av hösten samt fodrade gummistövlar vid behov så får det bli kängor först när det blir kyligare.
  • 7 michelingodingar
    Kia82 skrev 2010-09-09 15:58:15 följande:
    Här hakar jag gärna på! Jag är en 28-årig tjej bosatt i skåne med man och tre barn födda -05, -07 och -09. Ska försöka oss på ett fjärde syskon nu då jag har äl i helgen.
    Bor i radhus med trädgård och gillar det mesta här i livet (förutom att städa, trots att det är skönt när det väl är gjort .) Ja, det var lite om mig...
    välkommen
    håller tummarna att det tar sig nu då
  • Pilea

Kia82:
    Välkommen!

Tänkte ge ersättning redan ikväll, men jag har typ förträngt hur det funkar

Vilken sort är bäst? Hade nan till Tyra o har för mig att vi valde bort semper, men minns inte varför.
    Tänkte köra mam´s flaska, men vilket hål på dinappen tror ni krävs när han aldrig ätit ur flaska förut? Ska man köra den allra minsta eller gå mer på åldern? 

• Madde01
    Tack för alla välkomnanden Skrattande

Zandra - Ja det är faktiskt riktigt skönt.. Vad duktig din sambo är iaf som skriver listan själv.. Jo en gammal kompis till min sambo har också ADD så han brukade prata om det rätt ofta o förklara, så nyfiken som jag är så ska jag veta vad allt är.. haha...

Xgirl83- Jag tänkte faktiskt bara använda ett par tossingar till hösten nu som jag köpt, köpte ett par tiger tofflor o en matchande mössa till, eftersom Julius inte går ännu så tänkte jag att de inte behövdes några skor, då det brukar vara väldigt dyrt Tungan ute

Pilea- Ja, vi har haft det lite sådär med nattammningen.. Han har ju vaknat vi 2 o ska ha mat varje natt.. Men nu med vällingen vaknar han inte förns 5 o det är super skönt, känner att man blir mera utvilad själv också när man slipper vakna mitt i natten, hehe.. Julius blev 6månader i går, så han är en stooor kille Skrattande
    Usch, sådär som du hade det vid spruttagningen idag så hade vi det på 3månaders vaccinet så den gången delade dom upp hans sprutor, för våran bvc sktska vägrade ta båda när han blev så ledsen.. Men nu på 5månaders vaccinationen sa han inte ett knyst pep till lite på andra bara men inge farligt Glad

barbamamman- hemmagjorda köttbullar min favvo Flört jag gör alltid egna köttbullar avskyr dom där färdiga... usch.. Men vad är det för mumsig tårta med plopp? i love plopp... haha jag försöker banta här hemma men tänker på godsaker jämt, skit jobbigt detta Tungan ute
  • Madde01
    Pilea- vi ger semper till lill grabben har alltid gjort han har fått tillägg ända från födseln då han är förtidigt född o orkade inte riktigt suga i början och sedan så har jag inte haft så mycket mjölk i brösten tyvärr.. Fast jag är jätte nöjd med semper.. ang napp skulle jag nog köpa både 1an o 2an så får man testa sig fram..
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-09-09 16:47:58 följande:
    Pilea- vi ger semper till lill grabben har alltid gjort han har fått tillägg ända från födseln då han är förtidigt född o orkade inte riktigt suga i början och sedan så har jag inte haft så mycket mjölk i brösten tyvärr.. Fast jag är jätte nöjd med semper.. ang napp skulle jag nog köpa både 1an o 2an så får man testa sig fram..
    Ok, så du har också förtidig bebbe!
    Alla mina har kommit tidigt, men Max höll sig inne till v.36+6 iaf. Tyra föddes i v.35+4 o Alve supertidig i v.27+4. Men det har gått bra  
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)