• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

här kommer jag

• lunaria

Saaaraa: hej, heter du Sara IRL?? . jag pluggar till lärare på distans när jag inte är mammaledig o har oxå massor av år med plugg kvar .

x-girl: men va roligt att du hittade hit, fast det verkar som att du gjort det på egen hand . tipsade i tråden om det .

Pilea: ååh vilken mysig overall, om inte vi hade haft 3 st i storlek 74 så skulle jag minsann oxå köpt en till Linn

jag heter Sandra, bor i en lägenhet mellan Gävle o Uppsala..gift, har två barn Noah född nov. 07 och Linn född 26:e april i år.

• lunaria

Ain: kul att du kom hit .

barbamamma: japp, vi känner ju varann

Min läkare ringde mig och jag har fel sköldkörtelvärden åt andra hållet nu istället precis som jag misstänkte!! men då ska jag ta 75microgram varannan dag o 100 microgram resten av dagarna. känns ju så omöjligt att komma ihåg vilken dag man ska ta vad . för dig Saaara som är den enda jag inte känner i tråden samt för nykomlingar (som förhoppningsvis kommer in ) så har jag problem med sköldkörtelvärdena. fick giftstruma efter Noah föddes och det blev fel medicindos efter förlossningen nu igen och svårigheter att ställa in rätt dos. så jag hoppas innerligt det är rätt dos nu för nya prover ska inte tas förrän i november...

• lunaria

x-girl: vilka fina kläder du budat hem o de är ju så billiga i såpass små storlekar .
    jag ska nog skaffa en dosett tror jag för att hålla koll, annars lär jag inte ha koll alls..

Pilea: nämen usch, va tusan, hur svårt kan det vara att ta hand om ett barn som ska på toa, är de inte förskolefröknar . jag hade blivit fly förbannad!! stackaren, men skönt att han kan följa med pappa imorgon . jättefina kläder du fått tag i, tycker också om Lindex ju .
    äsch marängsviss är väl inte bara för barn, om jag hade bott närmre hade iaf jag kommit . iofs jag gillar ju barnkalas o karuseller o barnsliga saker så jag är inte redo för att bli vuxen än iaf, haha.

jo jag börjar ju öka i vikt, mina byxor är inte för stora längre som de var ett tag så jag är evigt tacksam för att jag inte köpte nya jeans som jag funderade på ett tag..hoppas bara inte jag ökar för mycket..

barbamamma: njae jag har og missat reklamen, men jag har en sån där minidator så jag missar all reklam på sidorna när jag förstorar texten . ska spåna efter det nu .
    jag vet ärligt talat inte hur jag ska känna angående om mina värden, känns tråkigt att denna mammaledighet ska försvinna åt att bara må dåligt ju . o så vet man ju att allt tar tid..

jag hade så sett fram emot att gå till öppna förskolan imorgon som öppnar för denna termin,kunde va kul att träffa andra mammor, men det lutar till att jag skippar det för jag har blivit så förkyld . dock sitter man väl inte sysslolös, har en massa kläder o grejer att sätta ut på tradera . måste bli gjort nu!!

Linn o Noah gav varandra världens största puss nyss, såg roligt ut när Noah blev alldeles blöt för Linn stängde inte munnen .

• lunaria

Pilea: men jag förstår hur du känner,man vill ju inte att ens barn ska känna sig utanför!! det ska ju fungera i skolan sen o allt oxå, men du kan inte prata med kommunen och berätta om Alve och sjukdomen så de i såna fall kan hitta någon lösning?? jag förstår verkligen inte varför de inte kunde ringt dig när de inte fixade det hela!! 

glittrax: hej på dig gumsan . ja du har väl varit med i båda trådarna precis som jag, men typ hoppat lite här o där . skönt att det hjälpte med seabanden för dig, det är enormt härligt när värsta udden av illamåendet försvinner .

barbamamma: det är inte första gången man inte hittar det de gör reklam för!!

puh, Linn är oxå gnällig idag. hon bajsade grönt bajs idag så är det tänder eller förkylning tro .

• lunaria

x-girl: oj har nog missat att det är idol, men såg att de har avsnitt på tv4play så det kanske man kan se imorgon .

glittrax: så du tror det blir en flicka denna gång?? . ang att ha de på nätterna så läste jag någonstans att man skulle skippa att ha de på sig då. minns dock inte skälet till varför. iofs fick jag stora blåmärken av kulorna så det var rätt så skönt att ha de av på nätterna .

Ain: du får väl ladda upp med lite egen marängsviss .

nä det finns ingen medeldos för då skulle det typ bli 88,5 om jag räknar rätt (??) och det finns det inga tabletter för konstigt nog..så därför blir det så här att jag får ta 75 ena dagen o 100 andra för det lixom lagras i kroppen under lång tid så det är som att jag skulle ta en medeldos fastän jag inte tar det varje dag..

Pilea: vi har tyvärr bara öppna förskolan här en gång per vecka så jag hade sett fram emot att komma imorgon, har ju inte samma lyx som er

nä nu är det väl dags o lägga mig jag med. ligger på soffan för jag har antagligen haft gallstensanfall. Dan fixade äggburgare idag o äggen var väl den största boven, men varken löken eller osten hjälpte väl till särskilt mycket. har inte ätit ägg på flera månader o han var väl lite tankspridd o jag var vrålhungrig o sugen. jaja då blev det så här...stackars Noah blev alldeles hysteriskt när jag lade mig dubbelvikt på golvet av smärta här ikväll . borde ju då ha ringt in antar jag, men det gick ju över nyss iaf . jag funderar på att smyga mig in o lägga mig i sängen bredvid maken. fast dörrarna knakar så väldans...hmm

godnatt .

• lunaria

saaara: men herregud, andningsuppehåll är ju jätteviktigt att de kollar upp ordentligt!! du kan inte gå till en privatläkare eller någon som kollar honom ordentligt?? hoppas verkligen att det inte händer igen, förstår att du är orolig med tanke på din lillebror .

Ain: vi ska bara köra med tossor till vintern, men framåt våren kan det ju kanske vara dags för ett par skor då Linn kanske till o med går om man har tur ...fast de var ju hemskt söta iofs så det är väl precis som du säger en ekonomifråga. annars duger det med vanliga skor om du absolut skulle vilja ha det.

usch vilken natt, min förkylning satte sig i behålorna som vanligt o jag har liksom varit så slemmig i halsen så nässpray o halstabletter, sen självklart alvedon mot huvudvärken hämtades i omgångar inatt . blir då sannerligen inte nån öppna förskolan idag, jag som hade kanske lite väl orealistiska förhoppningar på att min förkylning kanske skulle ge med sig idagDrömmer. men sån tur har väl inte jag . jaja, blir väl att ta det lugnt istället o fixa lite annonser. har massor av grejer att sälja

• lunaria

madde: hej dig känner man ju oxå igen, välkommen . stackars julius som blivit förkyld, krya på så mycket!! skönt att han sover bättre om nätterna!! tror minsann vi har varit ganska bortskämda här hemma för Linn har nästan sovit bra sen födseln .. just nu sover hon från 18-19-tiden, vaknar allt mellan 3-5 tiden o sover sen om i 2-3 timmar. om hon somnar vid 20-tiden vanar hon oftast vid 6..

barbamamma: så skönt att Freya tyckte det skulle bli kul idag . det är ju hemskt för er att lämna annars..
    bra att Agathon börjat bli bättre med sömnen, men dumt att maken hade gjort nå't konstigt med blöjan o det..

nää ska ni behöva hålla på o greja med sonens skola i år med . förstår inte att det ska vara så svårt att få allt bra för honom!! men om han inte fixar godkänt i nå't ämne, får han inte gå om då nå't år?

krya på dig du med då!!

nä det här satte sig verkligen rejält på bihålorna o jag har knappt hörsel på mitt högra öra heller...o Linn har varit gnällig så det tjuter som sirener i huvudet. tack o ov däckade jag en halvtimme på soffan, kändes skönt när jag knappt sovit inatt...men det är väl typiskt att när jag mår som sämst då vill Dan (maken) hitta på som mest grejer. ja baka bröd o fixa annat får han väl göra om han vill, men han ville att jag skulle hjälpa till med matlistan o det sa jag att jag inte fixade just idag (har lixom pratat om att det behövs göras i en vecka, men är inte speciellt påhittig nu kan jag säga ). men haha han fixade listan helt själv då, han kan chockera en ibland . för er som inte vet så har min man diagnosen ADD så vår vardag ser lite annorlunda ut och egentligen har jag inte tid att vara sjuk!!

• lunaria

x-girl: ibland rinner tiden iväg fort om dagarna!! o städa är ju oftast inte så kul . jo jag har pratat om dessa tradera-auktioner i över 2 månader .men det kommer alltid saker imellan. nu är iaf alla saker som ska säljas i vardagsrummet, men jag vill inte ha de här utan vill ha ut de på annonser o sen packa dem inför frakt lixom..men nu kan jag knappt röra på huvudet så jag får väl se och så feber på det, men senast i nästa vecka ska allt va fixat hoppas jag...

ang skor så brukar vi väl ha skor så länge det går, ev med tjockare strumpor, ev. sen gummistövlarna med tjockare strumpor o sedan vinterkängorna. vi har två par vinterkängor som passar o det ena paret har lite tunnare foder..det beror ju på vad slags höst det blir o det vet man ju inte nu, men kanske att Arvid kan ha hennes skor när han växer upp o då kan det ju vara värt att köpa skorna..

så kul att han ska få sin tatuering nu, förstår att han var spänd . blev den bra??

Pilea:oj att han blev så ledsen, stackare . jag tycker också det är hemskt att se när de blir så tröstlösa, *kramar om*!! så bra att ni upptäckt nu iaf att han ska ha annan mat, verkar ju jättejobbigt att behöva amma så mycket oxå! vi valde "Nan" eftersom Linn blev så gasig o trög i magen av Semper. vi bytte nyligen till Nan 2 o det vart inga problem som helst att gå från den ena till den andra. det där med napp är ju en smaksak såklart. Linn tycker inte om de där med större flöde så vi kör på med litet hål fortfarande..o hon är allmänt kräsen, den där flaskan från Tupperware som vi fick duger inte alls så den sätts ut på Tradera nu!!

jo gallproblem ska ju egentligen kollas upp, men så får jag alltid problem så sent på kvällen o då kan ju inte vi ta oss någonstans om de vill att man ska komma in..men ont gör det, jag låg på golvet halva kvällen o grät, så skönt när det släppte!! men nu blir det stopp med ägg, lök, äpple, päron, grön paprika samt riktigt fet mat .

barbamamma: herregud, blir bara svettig när jag läser om din dag, om jag skulle kunna få lite av din energi tackKyss. dela gärna med dig av receptet på tårtan, kanske vore nå't till dopet kom jag på . har faktiskt lyckats sluta med sötsakerna nu o så ska det vara tills dopet är. jag lär väl dö pga alla sötsaker då, men i såna fall lär jag dö lycklig . vilken abstinens jag har, hua!!
    skönt att ni fick veta att det ligger på skolans ansvar det här och att de ska försöka hitta lösningar för att fixa det!! så där kan jag känna angående Noah, det låter som att jag o Dan inte gör något för att hjälpa Noah, och att det hela bara hänger på oss (o att det känns lite som att allt är vårt fel), men han är ju faktiskt på dagis rätt mycket oxå...

Kia82: välkommen hit, hoppas det tar sig .

Madde: oj det är inte många som vet vad diagnosen innebär, så kul att du visste . Dan provade ut mediciner som skulle få igång honom mer, men han fick sluta för han blev ännu segare. men med lite peppning fixar han det mesta, fast man får inse att det kan ta hemskt många dagar innan han gör det .

ska sälja vår herqulesvagn o nu är iaf den genomtvättad o fin o fotad så jag hoppas vi får sålt den . sen har jag fotat en hel del kläder, men har typ hälften kvar. ska också fota min gravidkappa o sätta ut på auktion eller nån annanstans...har ni nånsin försökt sälja nå't här på FL?? undrar om man blir av med saker då oxå...

• lunaria

barbamamma: ååh nu när jag tänker på det så undrar jag inte om vi gjorde dumlefluff någon gång..äsch minnet sviker, men man blev ju sugen att testa nå't annat fluff o jag är inte så mycket för plopp, men det smakar ju säkert lite annorlunda i fluff .

jo jag försöker tänka så oxå, men ibland just när den där idiotiska förskolefröken kommer med sina sk "tips" så som att man ska vara ute i skogen (precis som att vi inte är det ) så känner man sig träffad o osäker. ok om det som sagt vore ens andra barn då hade man ju vetat att man inte gör något fel, men det blev så mycket fel när Noah föddes så självklart tankarna går en gång extra.

ja alltså Dan skippade ju sin medicin o då blev han så glad o uppåt igen o framförallt kramig o så som han var förut. humöret svänger inte alls, har fått tillbaks min man . men samtidigt är jag så sur på den där överläkaren på psykvården som påstod att han skulle haft höstdepression, i såna fall skulle han fortfarande varit likadan även när han slutade medicinen. ska få honom att ringa o få prata med annan läkare, men han skjuter upp allt som vanligt .

jo alltså, jag blev ju sugen på att ha den kvar när grannarna kom o sa att den var så himla fin o ser lyxig ut . men jag har ju som sagt andra däck än dina o det funkar inte på vintern så jag tror inte du skulle uppskattat den heller då . men usch, den är smidig att gå i affärer med . ja du hör, beslutsångest in i det sista..fast om den inte blir såld så gråter jag inte för det..ja du kan väl skicka länken så kanske jag sätta ut annat där iaf om jag känner för det .

nä nu ska jag fota lite mer. när Noah är hemma känner jag mig som Kalle Anka på den där snutten på julafton där han försöker fota alla fina fåglar, men så kommer hackspetten i vägen överallt

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)