• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

barbamamma: usch, jag tycker faktiskt det ser hemskt svullet ut . så fin din son är bortsett från blåtiran

men nä bli inte deppig pga mig, det är dumt det . äsch så där städat ser det inte ut just nu kan jag säga, blir morgondagens bekymmer . nja dukar har väl inte varit så stora problem med. ett tag vet jag att vi hade bort duken från vardagsrummet för Noah drog ner den, men nu ligger den nog mest snett över bordet som mest..vaxduken på köksbordet har han aldrig dragit i som tur är..o resten av grejerna dras väl runt ibland..men man får väl se när lillskruttan blir större, kan tänka mig att hon är en liten klåfingrig sak

sitter o känner mig så rastlös när ungarna sover. känner plötsligt ett enormt sug efter choklad!!! men mensen är väl på G vilken dag som helst så det är väl förklaringen..

• lunaria

barbamamma: ni är då riktiga gottegrisar . jag bakade hallongrottor igår, men de vart inte så bra..tror jag skulle följt receptet o haft rårörda hallon istllet för sylt..hur brukar du göra dina hallongrottor?? har aldrig gjort de förut så det var väl nå't nybörjarmisstag . men smaken vart det då inget fel på . men hua, vilken sockerrusning man fick när man inte ätit socker på flera veckor, blev alldeles illamående.. 

x-girl: stackars Selma som är så förkyld!! skönt att Andreas kom hem iaf

jag vet inte om vi orkar med något kalas, vi bor ju lite trångt och så kan jag känna att det kanske är svårt att få hit föräldrar som knappt pratat med oss..dopet blir ju i slutet av november också så det känns som att han kommer känna sig firad då oxå vill jag tro!! speciellt när flera i Dan's släkt har sagt att de vill komma om de bara kan

prydnadssakerna bryr Noah sig knappt om längre, var mest en period förr då vi fick ta bort en del saker..fast om han hittar något oömt så får han leka med det, oftast hittar man det i nån av hans leksaksback senare . han är expert på att smussla in saker i sitt rum, hehe.

glittrax: tack .

stackars Nova, är hon också sjuker??!! så kul att ni fortfarande har kontakt med varandra sen bvc, då kan jag förstå att ni kan ha kalas..

jodå Noah är inne i en knäckebrödsperiod, han gör slut på ett litet paket knäckebröd på 2 dagar!! o inget annat duger till frukost så han kan slänga i sig ibland 4 stycken..suck!! men han får väl äta det, är väl både bra för magen o tänderna .

här är jag sjuk igen . hade feberfrossa inatt och imorse började jag få ont i halsen..jag som aldrig får feber i vanliga fall o nu har jag haft det 2 ggr denna höst . så energin är slut o ungarna strulade så mycket inatt oxå, när vi väl lyckats lägga den ena ungen så började den andra skrika. Linn är så hopplös att lägga just nu, grinar o skriker länge för att sen tvärstoppa o somna!! fast jag tror vi har råkat få det hela till nån ond cirkel att vi går in för tidigt till henne när hon skriker eftersom hon ändå skriker i nån minut innan hon somnar..hon är då definitivt inne i en fas .

• lunaria

blueroose: välkommen hit . var inne på din sida, vilka fina barn du har. såg att du bor i Limmared, har man åkt förbi mer än en gång, kommer från Borås från början.

x-girl: nä men, va typiskt att det hade kommit när du precis varit där!! hoppas du har chans att ta dig dit ändå..hur går det med Selma, är hon bara snorig eller har hon feber??

jag använde vaniljsåspulver i receptet så själva kakan var jag supernöjd med, men sylten rann ut över hela kakan o det smakade knappt hallonsylt fastän jag annars är väldigt förtjust i sylten..

Pilea: så fin han är där han sitter . o vilken fin teckning Tyra har gjort!! trodde att Linn skulle tycka det var roligt o sitta i matstolen, men nä hon tycker det är jättetråkigt..

haha, garvade lite om det där med bodybutter, R ville kanske ta en tugga av dig . vi har ett helt underbart bodybutter av märket "white company", fick ett helt set av grannen som skulle kasta det annars när hon flyttade. är tydligen skitdyrt, men ååh så underbart efter duschen .

barbamamma: men ni hade det ju jättefint hemma, på dig låter det ju som att ni har det jättestökigt . älskar er fina sänggavel och jag tycker om när det är så mycket trä .

nämen fyy vilka nätter ni har . hoppas snart det vänder, det kan ju inte fortsätta p det viset..så kul att hon ger upplevelser istället för presenter, är ju underbart . förstår att du inte vill åka o sitta hos skvallertanten o låtsas va trevlig för Abbes skull ju!!

jag gjorde med vaniljsåspulver o själva kakan blev god, men det var sylten som rann ut..kom dock på att vi kanske inte hade det bästa märket på sylten så det kanske innehåller för mycket vatten så det rinner ut..i receptet så stod det rårörda hallon så jag testar nog det nästa gång .

tack för all krya-på-önskningar . hoppas själv jag hinner bli frisk till lördag för det är då vi ska fira vår bröllopsdag!! typiskt om jag skulle vara sjuk då, då skulle jag nog börja gråta . vi har bokat bord på Texas Longhorn och ska äta riktig amerikansk trerätters mat...

idag beställde jag tygerna. om jag får tid så ska jag sy en klänning av det här tyget: http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Folkdraektstyg/Taft-Spring-Garden-2.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=01%5F1970%5F60&t=778&c=191851&p=191851

• lunaria

ååh missade ju massor när jag skrev, tog tydligen längre tid än vad ag trodde..iofs bytte jag blöja på Linn imellan kom jag på

madde: så fin Julius är, o helt otroligt vad han börjar ta sig fram!! va kul att du fick massor av kantareller . jag älskar att plocka svamp, men det är så svårt när man alltid har vagn..vi har en bärstol, men tror Linn kanske är lite för liten för den än..o gott med smörgåstårtaTungan ute.

skönt att vila, ibland behövs det även om man då känner att tiden rinner iväg..

Pilea: men har de inga förråd med uteleksaker eller liknande där du kan få ställa vagnen?? vi får ha vagnen i ett sån't när vi lämnar Noah på dagis, jättesmidigt att slippa släpa vagnen fram o tillbaks..

• lunaria

nähäpp jag skrev att vi bokat bord för jag trodde ju att Dan bokat ett precis, men han glömde säga att de inte reserverar bord. så då är det mao på vinst o förlust man i såna fall åker in..får fundera då vad man ska hitta för reservplan, men gud va sugen jag var på deras kolgrillade entrecôte!!

• lunaria

madde: oj, men hade ni inget vatten?? sån't där är alltid jobbigt!!
    haha så där om svamp sa jag det första året när jag o maken var ut. okej, man hittade ju soppar, men kantareller o trattisar de är minsann värre..måste hitta svampögonen säger jag o hittar man en sån där svamp så ser man plötsligt massor .
    ja vi brukar ju äta hamburgare på texas när vi är inne i Uppsala, men aldrig att man ätit deras kött o det är jag hemskt sugen på. deras chokladdessert skulle inte heller vara så dum. nä så fort ungarna somnat så får vi väl kolla efter andra restauranger, men det finns ju så många att välja mellanObestämd.

nu känner jag mig piggare än imorse, men jag vågar väl inte ropa hej för det kan ju lika gärna vara lugnet före stormen .

• lunaria

här var det tyst, känns som jag spammar en massa idag

madde: usch, stackars lilla Julius dåRynkar på näsan. och jobbigt för din sambo med, minns själv hur det var när man någon gång skulle iväg utan Noah och han blev så ledsen, det känns i hjärtat då . så dåligt att ni inte fått info om att de skulle stänga av vattnet, förstår att det blev lite kris!!

jodå vi hittade en annan restaurang: http://www.oconnors.se/

vi är såna där typiska människor som inte kan gå ut på en alltför fin restaurang där man ska tänka en massa på bordsskick utan det får gärna vara lite rörelse o stimmigt . Dan är ju whiskyfantast så det här passar bra. de hade fin meny också

• lunaria

blueroose: va kul att din man också är fiskeintresserad, min man är också fisketokig .

madde: jo det förståss, man vill ju känna att man finns till och det är ju bra om din sambo känner det då .
    japp, menyn såg ut till att passa mig .

Ain: synd att de snart ska åka hem!! förstår att marängsuissen blev uppskattas . jo jag skulle väl tycka det är ok med fin restaurang, men just det där med att först lukta på vinet, sen smaka för att godkänna tycke jag känns fånigt..sen har jag varit med om att inte bli ordentligt mätt på såna portioner man kan få på fin restaurang och det är nog det värsta när man betalar så dyrt för maten och så går man hungrig därifrån . o speciellt när Dan kan laga lika god mat hemma sen tycker jag just här i Sverige så klampar man inte direkt in med barnvagn på ett sån't ställe o så ska det vara speciell klädsel..nä usch, känner mig så obekväm då. men vi älskar att gå på restauranger, bara ekonomin som sätter stopp .

idag har man varit vaken sen 4.30!!! Linn sitter fortfande klarvaken här .

• lunaria

barbamamma: skönt att han somnade om, men det verkar som de är lite jobbiga på nätterna nu . men din stackare som ska behöva plugga med 3 huliganer hemma!! jag satt med Noah i knät o pluggade samtidigt vissa gånger. skitjobbigt!!
    o trist att datorn är knas med .
    ååh ja en sån där squeezeflaska vore ju perfekt att använda, gissa hur mycket jag svor över att skeda i sylt på kakorna, var helt hopplöst ju med mina skakiga händer .

madde: ja jisses vilka ungar vi har som strular så med sömnen!!  

Pilea: skönt att det har släppt för Alve nu, vilken tur . men jag håller med, de kunde kanske frågat er då om det!!
    jag förstår hur du känner angående restauranger. vi har ju närmast till Tierp, men det är typ bara 6 olika restauranger och man känner väl lite som så att om man väl ska iväg o äta så är det Uppsala där man annars inte får chansen att äta deras kvällsmeny. jag är helt förälskad i Uppsala, men det duger att besöka någon gång ibland. tror nog man skulle tröttnat fort om man bor där .

suck, Linn har bara sovit en halvtimme här sen 4.30!! sen har hon stökat o klagat o man ska försöka söva henne flera gånger, men då rullar hon över på mage o försöker kräla runt i sängen . nyss lade jag in henne så håll tummarna för att hon sover nu för då ska jag också lägga mig. är lite risigare idag, har dubbla kläder på mig + morgonrock o fryser ändå...Dan har gått iväg för att fiska, hoppas han kommer hem med abborre, skulle va fint det .

• lunaria

barbamamma: så trist att du inte får pluggat något då, så jobbigt .

så skönt dock att så mycket händer med badrummet, hoppas din make bara fixar resten inom rimlig tid sen då .

Pilea: men oj vilket fint hem ni har, mer prydligt än vad vi har det kan jag lugnt säga . men vi har ju typiskt mycket med psydnadssaker, skulle vilja ha det så stilrent som ni har det, men det är omöjligt så länge man bor i lägenhet och inte har de där ytorna. badrummet blev ju verkligen fint efter renoveringen .

Blueroose: kul med ny soffa .

madde: roligt med besök . jag fick sova en halvtimme och det är iaf bättre än inget alls även om det hade behövts mer vila .

Linn har varit vaken i princip hela dagen . bara sovit 2x30minuter. hon somnade nyss..lite tidigt, men det gick inte att hålla henne vaken..jag hoppas att hon vill sova inatt annars blir man ju tokig! hon har iaf ätit gröt idag och tyckt om det . usch jag har känt mig lite ledsen idag, vet inte om det beror på pms eller att jag varit dålig..känner mig rätt så irriterad för Dan slänger allt runt omkring sig som ett barn. den där storstädningen han gjorde i förra veckan syns inte alls kan jag säga! ok att han går o fiskar, men mitt i hallen står nu två lådor med fiskegrejer som han gick igenom inför sin fisketur. han packade en väska med grejer som bara slängdes av i köket tillsammans med hans fiskejacka och hans mössa hamnade i soffan(??!!), han har verkligen blivit extremt dålig på att plocka undan i det sista, kan säga utan tvekan att Noah är duktigare på det än han. och detta gäller precis allting, jag tycker inte jag gör annat än att plocka o plocka och det värsta är då att veta att det mesta är orsakat av Dan. är faktiskt himla glad att han ska börja på praktik på måndag för jag tror att jag dels slipper städa så mycket hela tiden o dels att jag slipper gå irriterad på det hela..det var så skönt när han var iväg o fiskade idag, fastän Linn strulade o jag knappt orkade bära henne pga allt så kände jag mig inte alls på det viset som när Dan går här hemma o inte gör något vettigt. fast känner mig samtidigt skyldig som känner på det visetSkäms.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)