• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Hej! jag är i samma tråd som Am zandra, ain och xgirl, Zandra tyckte jag kunde hoppa över hit med fast jag inte har nån Bebis nu, är i v 10 så i april hoppas jag att denne tittar ut!
    Har en dotter som är född november 07, så jag känner igen några här från "novembertråden 07" vi snackade i!

Am zandra: jag har testat seabanden nu, det är ett trolleri för jag är inte extremt illamående så jag går och kväljs hela dagarna, sååå himla skönt!

Nu måste jag sortera lite tvätt för vi har tvättstugan, men återkommer senare!

• Glittrax

Barbamamma: ja kanske från novembertråden 07 kanske?   jag gillar dina barns namn, speciellt agathon och albert! Och freja, är en favorit till nästa barn.... vi får väl se.. sambon säger att det är en Eddie.... hm....

Am zandra: men jösses vad jobbigt att värdena ska hålla på så.. låter inte nåt kul! hoppas verkligen medicineringen hjälper fort nu och att det blir i rätt dos!
     Apropå noah, vad skönt ändå att förskolan inte ser några problem med honom, måste ju kännas skönt!
    Ja det är helt underbart att seabandet funkar så bra! tog av mig dem och kände direkt att illamåendet började komma tillbaka, vi får väl se vad detta ger, har ju testat postafen men sover ju bort dagarna av dem... och mår faktiskt illa ändå.

Xgirl: ååh vad fina kläder! velourbyxorna var så mysiga!
    Vad duktig selma är att gå på toa så där själv, är hon lika med på att gå på potta som toa? här vägrar nova toan, har aldrig viljat sitta, jo kanske nåt tillfälle var hon nyfiken men så sa hon att det var så högt så hon kunde ramla! fast jag höll i henne och hon hade en insats...

• Glittrax

Hoppsan det var ju Pilea som köpt velourbyxorna!

Pilea: vet inte om vi varit i samma tråd? kanske okt/novembertråden? känner så igen dina barn men har sådåligt minne.... hm...

Gud vad jobbig situation angående Alve och förskolan, jag tycker du gör rätt i att följa med och hjälpa honom till veckan, men jag skulle med vara jätteledsen

• Glittrax

Ain: aha.. skönt att de funkade för dig med! hade du dem hela tiden eller tog du av dem på¨natten?

• Glittrax

pilea: vad jobbigt det låter med benskörhet och speciellt för barnen! vet du om det är vanligare hos pojkar än hos flickor?
    Ja marängsviss är ju så gott!

Barbamamma: det är ju supergott med fluff i tårta! men itne för sött får det vara, men man kan ju ta princip vad som helst som smak, hehe, kexchoklad, har du testat att smälta det eller?
    Läste om att freya fastnat pådagis, men herre gud att det gick bra ändå! men vilken upplevelse för henne, kan ju hoppas hon inte gör om det...

Vadå är det nån som kommenterar era barns namn så? vad elakt!

Saaaaraa: men vad dåligt att inte bli tagen på allvar, föstår din oro, hoppas det lugnar sig

Am zandra: hoppas du mår bättre idag.har du ofta gallstensanfall? hoppas även bihålorna är bättre

xgirl: har nog nästan missat att idol börjat jag med.. haha... har det varti några bra än så länge?

Var det nån som såg på "kungarna av Tylösand" då.... gud vilket äckligt program, jag som mår så illa kunde knappt se det, var ju bara om spyor och sex... något känslig jag är nu! Sambon sa, hade du varit 20 år och inte gravid så hade du gillat det... haha.. kanske sanning i det

Jag har mått jättedåligt idag i illamåendet.... armbanden hjälpte ingenting, låg bara i ett mörkt sovrum fram till 14 idag...,.jag vet knappt vad jag ska ta mig till om det ska fortsätta såhär, läste nånstans att nån fått dropp och det vänt då och hon var inte illamående på ett bra tag... men jag kräks ju inte så jag lär väl inte få nån hjälp...

• Glittrax

jag har säkert inte kommenterat alla inlägg nu, men gör det nästa gång

• Glittrax
    Madde01 skrev 2010-09-09 20:25:14 följande:
    Man kommenterar så mycket man hinner, ibland hinner jag knappt se vad alla skriver Tungan ute Typ som när man är trött brukar jag missa lite.. Så då får ni ursäkta mig .. hhee
    håller med..

Föressten så hade vi ju tänkt att Nova skulle vara utan blöja på dagis idag, inne, till att börja med.. sambon som hämtade henne på dagis kom hem med en hel påse med tvätt.. hon hade inte alls gjort nåt på pottan..hon hade satt sig, men personalen sa att hon nog inte kan slappna av för det är så stojigt.. så hon är nog inte redo där helt enkelt! vi tar nog det senare..  men ska höra med personalen till veckan...
  • Glittrax

pilea: men gud vilket sätt att riskera att smitta er andra sådär, jag skulle bli skogstokig!

Här är samma sak med sambons familj, senast var novas farbror som hade varit dålig i magen i flera dagar och så kommer han till novas farmor och farfar en fredag em då han slutat på jobbet och bodde över där hela helgen?!? han bor själv 10 mil bort och vill inte vara ensam på helgerna för han har inga kompisar där ännu... jag begriper inte hur man tänker då! han är som ett litet barn som ska bli uppassad, och riskerade ju att smitta farmor och farfar, på lördagen var han så dålig så de ringde sjukvårdsrådgivningen...

Sen förstod han inte varför vi inte ville komma in då han var där, för magsjuka smittar innan.. ööööhh.. kanske det gör, nån som vet? vinterkräksjukan har jag för mig är så., men han tänkte inte på minst 48 timmars regeln... på mitt jobb i omsorgen är det 72 timmar som gäller som man ska vara symtomfri...sen tog han upp att han minsann visste hur det var för han läste nån kurs på sjuksköterskeprogrammet för att kunna läsa till polis... gaaaah!! hur gör man för att denna människa ska komma ner på jorden och kunna lyssna på andra nån gång?

sorry för ett gnällinlägg men jag blir tokig!

föressten, vad kul med ett extratillskott sådär Pilea!

• Glittrax

Xgirl: ja lite tråkigt att det inte funkade på dagis att vara utan blöja, men det är ju bara att träna, tillslut så funkar det där med
    Har selma varit utan blöja på dagis nu?

Madde01: ja hon är utan blöja här hemma, men det får tränas så går det nog tillslut

Barbamamma: men vad har svägerskan med namnen att göra, vad less man skulle bli om en släkting skulle lägga sig i såna saker...

Inte ska du ha dåligt samvete för det att du missade vilken dag det var, det löste ju sig som sagt och barn är ju inte så kräsna i den åldern, heja konsum!

• Glittrax

Hej på er tjejer!

Grattis Pilea på din födelsedag!

Här började dagen med illamående i vanlig ordning... hann knappt vakna så var jag tvungen att springa på toa och kräkas flera gånger, blä!  hade precis tagit en postafen...sen somnade jag om och sov till 10... skönt men då mådde jag tokilla igen.. men fick i mig lite fil.. 

Jag blir galen på detta illamående... och tröttheten är sjuk den med... jag vet ju att man ofta är trött pga att man har järnbrist och så här i början av graviditeten, men nån som vet om man kan vara illamående med för man har järnbrist? ska iaf prata med bm i morgon och be om att få ta ett järnprov tidigare.. för inskrivningen är först 12 okt.. och det är lite väl länge att vänta känner jag.. jag fungerar ju inte i vardagen, sover mest bort dagarna... och kan inte äta.

Ni som väntat FLICKOR, var ni mer illamående än då ni väntade en pojke? jag mådde ju illa med Nova med men inte så här... Sambon säger att det är tvillingar.. hm.....magen syns ju mvcket mycket tidigare med..

Nu ska jag sluta svamla om mig..

Ska göra oss i ordning och åka och träffa Novas farbrors nya flickvän... ska bli spännande.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)