• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma: oh vad fina grejer du köpte! hoppgungan ser ju så rolig ut, har sett en sån, ja vad fick du betala?
    Skönt att syrran lugnade sig, inte ditt fel som sagt att du körde på grävlingen! håller med om att självrisken var fasligt hög!? är det en limosin de åker i?!

am zandra: å vad pysslig du är! ser så avancerat ut med flamländsk vävnad! kul att du börjar med klänningen, vad blir det för tyg, har kanske missat det om du skrivit det?

xgirl: usch, hur gick det med din mormor, hur mår hon nu?

tycker inte du ska känna dig som en dålig mamma,  detta med trotsiga barn kan ju verkligen få en att tappa sugen! ibland när nova har svårt att somna och helst ska hoppa runt i sängen så säger jag att hon får lägga sig ner annars går jag ut, men då brukar hon lägga sig på studs, känns väl inte sådär jättekul, men då lyssar hon. de försöker ju hela tiden vinna över oss.. det är väl det som man inte orkar med jämnt...man tjatat och tjatar.. tillslut gör man det enklaste!

hoppas du har det trevligt med kompisen som skulle komma idag!

madde: haha, jag förstår att det blir lite stressat att korta ner ledigheten så där plötsligt, men jag tror det blir kanon!

kanske har glömt nån nu, men tar igen det nästa gång!

• Glittrax

xgirl: ja han blir ju såå styrd av henne och hennes förhållningssätt! i början var jag inte på nåns sida utan tänkte att båda två var lika "knäppa" men nu inser vi ju att hon styr ju honom, det är ju så hemskt! och att hon inte inser att hon behöver hjälp är det svåraste!

du skrev tidigare att du var nedstämd eller nåt liknande, har det förändrats något tycker du, har du funderat på att prata med nån utomstående om det?

Hoppas mormor mår bra och repar sig!

Usch, sambon stack precis iväg, han är ju hemvärnssoldat och en flicka på 17 år har försvunnit här i stan, så polisen ville ha hjälp med eftersök... så här sitter jag och kan ju inte gå och lägga mig! usch! vilka intressen de har va, hans bror är polis här i stan och så sambon som är hemvärnssoldat... haha.. men tycker att han gör en god gärning! det är ju frivilligt att hänga på och söka så här  "mitt i natten"..
     Det obehagliga var att flickan försvann vid 20 tiden ikväll och redan vid 22 ville polisen ha hjälp att leta... kanske är annorlunda när det är så unga personer... visst det är kallt och hon verkade ha lite kläder...men man spekulerar ju vad som hänt.. uscha!

• Glittrax

Grattis Noah på 3 årsdagen! Här firar vi Nova just framför nya mamma Mu filmen.. har firat med tårta i helgen så Nova önskade sig bullar efter dagis så det har hon fått... haha.. fast hon har fastnat i filmen så hon äter mest pärlsocker!... nä tillbaka till filmen, ska vara lite social med familjen

• Glittrax

Tack för era grattis till Nova, pippihuset var ju en höjdare kan jag säga..  men så i morse så var pippi borta och vi letade som galningar.. sen letade jag själv när Nova var på dagis, och gissa vart hon lagt den??!! i ugnen i sitt kök! haha! jag frågade varför hon lagt den där sen då hon kom hem, "joo jag vill inte ha kyckling idag, jag vill ha pippi till midda!"

Har era barn börjat intressera sig för bokstäver? För några dagar sen då vi åkte förbi IKEA så säger Nova när hon pekar på IKEAnamnet " där är A, som i Nova"  så smart barn!

sen efter middan idag fick Nova några såna där fullkornsbokstavskex... och så säger hon plötsligt "A" som i Nova igen! helt paff blir jag vi har inte pratat så mkt om bokstäver... sen hade hon ett R i sin hand och ja frågar vad det är för bokstav... "vet inte" säger hon jo ett R som i råtta säger jag.. "Näää, det är en halsduk" ... ja helt riktigt, ett stort R ser ju ut som en halsduk om man tänker efter... barn har fantasi....

hon fick magnetbokstäver och siffror när hon fyllde år så hon håller på en massa där, men nåt annat tips på böcker eller annat med bokstäver?

Ain: jösses vad mat och efterrätter de får på miriams skola! men minns jag fel, betalade ni för maten där eller hur var det?

am zandra: usch vad jobbigt med pms, hoppas du får nån ordning på det, tycker jag läst nåt om pms och att man hade ofta nån brist på nåt men kommer inte ihåg vad?

Xgirl: oj vad pigg du verkar vara, men skönt att höra! men säger som sandra, 6.30 skulle jag aldrig orka hålla på och duscha och fixa mig, nej då ligger jag halvt vaken i soffan om man måste kliva upp då...Nova har börjat vakna supertidigt efter klockomställningen...

Måste ju få säga att kortet på Selma var sååå fint!

Är det nån här som har skrållandockan till sitt barn? vi funderar på en sån till julklapp, finns ju extra ljudkort med bla a sånger som jag tycker lät jättegulligt... sen ska jag nog försöka få till några dockkläder med..sy eller sticka,  de är ju svindyra i affären... sen kom jag på, kläder till prematurbarn borde ju funka för skrållan är ju 45 cm lång..

• Glittrax

barbamamma: åååh, krya på er hela familjen, låter inte nåt vidare hemma hos er..  men bra att ni är på bättringen!

grattis till VG måste jag med få säga, vad kul!

pilea: lät kul med rytmiken även om jag förstår att det känns fånigt men bara att släppa loss! barnen tycker ju om det..

kul att du är tillbaka, trist att man inte kan skriva vad man vill här men man får sig en tankeställare som sagt

• Glittrax

Xgirl: precis så gör ju Nova med, vill att man ska skriva olika ord och säger att det står Nova lite här och där, ofta hinner hon fram till posten då den kommer i inkastet, bor ju i lägenhet, Och hon blir rasande om det inte är nåt till henne, 

funderar på att fixa ihop en brevlåda till henne av en kartong, Hon brukar få skicka iväg teckningar till sin morfar osv... hon får ju kort tillbaka men man kan ju skriva lite brev och annat och lägga i om hon får en egen brevlåda här hemma, tror det skulle vara spännande, de har nåt sånt på förskolan tror jag.

oj vad bra han äter arvid trots förkylning! hoppas ni får en lugn natt!
    Här har nova hosta igen, hoppas inte hon får krupp igen bara, det är så otäckt

• Glittrax

måste bara få berätta att jag känner tydligt fladder i magen nu, är i v 18.. väntar på ul som är 17 nov! otålig!

• Glittrax

Am zandra: men fy vad hemskt att känna sådär, tycker du ska få må bra någon gång. hoppas du får nån bra hjälp på tisdag, jag vet inte vad jag sa säga, men tänker på dig och hoppas allt ordnar sig till det bästa! *kramar*

barbamamma: Gratis till Freya i efterskott!

xgirl: typiskt med kläderna du köpte, det är  verkligen ett lotteri men när man ser på bilderna så tror man ju att de ska se ut så... bilder kan ju tyvärr ljuga en hel del..

Jäklar vad jag var ut för nåt otrevligt igår kväll... jag och sambon hade lite mys och jag hade såna förjäääkliga onda sammandragningar efteråt  så jag trodde jag skulle svimma,  sen fick jag diarre så jag satt på toa halva natten... vad i heela friden var det??!! höll på att ringa sjukvårdsrådgivningen, men det lugnade ner sig, men kommer inte våga ha sex mer

Det är inte första gången jag har dessa sammandragningar, de kan komma då jag vilar eller inte är vilande, ont gör de ofta med.

Nova var sen vaken kl 6 i morse, sambon sa att han skulle gå upp men jag fick henne att somna om igen till 8!!

hon är så rolig, hon säger ofta att det är monster och spöken här och var, kom precis från sitt rum och skrek att det är ett monster i sängen!!!

• Glittrax

am zandra: ååh vad ont du måste fått av skärbrädan!
    men vad skönt att det var en så vettig läkare du fick prata med idag! hoppas att det blir nån förbättring nu

apropå overall, idag är andra eller tredje tillfället som Nova har overall, har ju varit så varmt tidigare, så skalkläder med fleece under har hon åxå fått haft, men nu är det ju några minus varje dag och det ska ju komma snö...typiskt för sambon ska iväg på en hemvärnsövning to till sö... jobbigt om det kommer mycket och an får plumsa i snö..haha.. kan se det framför mig....

xgirl: jag tänkte på chokladfigurerna, om man har ischoklad så kanske de släpper lättare? men jag själv gillar inte ischoklad så det kanske funkar med vanlig choklad med?

Barbamamma: oj vad otäckt med lillen, vad fort sånt kan hända... men skönt att han inte skadade sig värre
    Jäsiken vad läsning du har! vad är det du läser till? har missat det

ain: hihi, vad gulligt att höra de prata så där, men som sagt svårt att komma till ro sen

pilea: åh vad härlig halloween ni haft, maten såg ju göräcklig ut! barnen såg ut att ha kul med, Max är så lik Alve eller har jag fel?

madde: jobbigt med förkylning på de små, jag tycker ju den där sugen som man har i munnen är superbra såna tillfällen, såg ju att det finns en speciell spray till den med
    Är ju bara i v 19 idag, har varit lugnt med sammandragningar sen sist men ska på en koll i em

Nån som har koll på hård och mjuklift? är ute i tid.. vad är att föredra, vi har en brio duo, som är två delar, men gillade aldrig babydelen, den var så tung att bära Nova i då hon var nyfödd.
    Visst kan man ha en lift i sittvagnen när den är fult nedfälld i liggläge istället?  men vilken ska man välja?

• Glittrax

fullt nedfälld ska det stå..haha

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)