• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma: åh vilken fin bild på er! inte är den hemsk!! ni är så fina så!Glad konstigt med din hals. det är inte halsbränna?

ja ingen äggvita hade jag men blodtrycket högt fast jag satt och vilade i 25 minuter... ska få samtal med kuratorn på vc, har fått klart nu att mvcpsykologen "bara" tar hand om föräldrastöd... hm... jaja.. men bra att meddela mig det då?!  Bm upplever mig stressad och frågade om jag kände ångest, har hjärtklappning så jag måste sova i högläge, tyckte därför att jag skulle prata med kuratorn.. alltid nåt....

• Glittrax

barbamamma: nej nåt om blodtrycket stod inte med i läkarintyget då jag inte haft det förns nu.. jag frågade om man blev sjukskriven för det och hon sa att det kunde man bli,  jag sa ju själv att jag inte litar på fk, förns man har beslutet i handen.... vi får se hur och var blodtrycket tar vägen, sen tror jag att kuratorn kan hjälpa mig om hon anser att jag behöver lugn och ro så kan hon nog skicka mig vidare så jag får en sjukskrivning.

knepigt med din hals, jag kan känna en isande känsla från magen upp i halsen, nu när jag är gravid, som att man ätit massor med mint, ungeför en tub tandkräm eller nåt.. Kräks och pulver mot halsbränna funkar då

Xgirl: ja hon är en aning knepig min bm, men det vet vi ju redan nej hon sa inget om sjukskrivning utan det var jag som tog upp det...
    Hon frågade om jag har ångest, ja jag har haft det efter beskedet från fk nån natt och några tillfällen på dagen, men inte har jag det varenda natt !hon svarade mest att man får med blod i kroppen nu, man får snabbare puls och att halvsitta på natten var inget knepigt, jag det har jag hört jag med, men så här tidigt!? är ju bara i v 25, med Nova blev det svårt att få luft och tvingades halvsitta långt senare!

Ain: nä det kändes som det var kört redan innan slutgiltiga beslutet, fick ju hem ett besked innan om att de övervägde att inte ge mig sjukpenning, hade 1 v på mig att komma in med mera uppgifter.. men bad om uppskov, 1 v ytterligare, trots det så gick det inte

pilea: men va? var det tre månader sen! jag tyckte du skrev NYSS om att ni varit på bvc och jag minns de där siffrorna.. massa 6.or... oj vad tiden går fort!Förvånad

skönt att ramsandet funkar! vi körde lite så med Nova förrut, när hon knappt lärt sig prata, sen då vi inte gjorde det längre så sa hon ramsan själv! haha.... hon var trygg med den helt enkelt

Xgirl: men vilken karl! jag skulle inte godta det, har du sagt att du behöver sova?  hoppas han fattar vad du vill så att du får sova du med!

• Glittrax

pilea: oj, jobbigt att ha så ont, men har det släppt ngt? hoppas det ordnar sig

Idag var jag på Glukosbelastning och jag hade 5,6 i blodsocker då jag kom dit fastande, och 5,6 då jag druckit sockerlösningen och suttit och väntat i två timmar!!Skrattande ni ska tro att jag hopade upp ur stolen och var helnöjd! sen hämtade sambon mig och jag haltade runt på stan,vi åt bla a lunch och fikade! Drömmer är helt slut i fogarna nu.. men det var det värt!

• Glittrax

am zandra: men ååh vad jobbigt med en tråkig räkning från sjukhuset, men har ni nån försäkring som den kan gå på?

gud vad gulligt de leker ihop dina barn! vilka påhitt och ta på reflexvästen på sin syster.. hihi..

barabamamma: åh jisses vilka påhitt med ansisktsmasken, försår att det blev som cement..haha

ja det var sååå skönt att blodsockret var så bra, sambon sa det igår kväll att han märkte på mig att jag var gladare igår

xgirl: förstår att det blir rörigt med en köksrenovering, men sen har ni fint så håll ut!

Pilea: hur har det gått med ditt onda?! hoppas du kunnat sova i natt

Här har jag mensvärk igen, lite sammandragningar... som att det är livmodertappen som värker...kan inte förklara, men bara att vila förstår jag

• Glittrax

haha... måste bara skriva vad Nova pysslar med nu, hon kollar på MTV och står i BARA trosor, har gitarren till Guitar hero hängandes runt halsen och står och sjunger och slänger med huvudet , om och om igen" JAG ÄLSKAR MINA MAMMOOOOOR, JAG BORSTAR MINA TÄNDER, JAG ÄLSKAR BORSTA TÄNDERNA!!" de är för underbara!

skriver mera vid ett senare tilfälle

• Glittrax

Xgirl: men att du ska känna sådär, förstår att det är skönt att få lite egentid till veckan, men tycker nästan du ska prata med ngn...
    Jag skulle bli galen om jag kom upp så där på morgonen och knappt nåt var fixat med barnen! Min sambo har varit så, men så sa jag ifrån att han för tusan måste ju fixa kläder på Nova, får jag sovmorgon så kan jag sova till 10.30 och att se henne i pyjamas då, nej det är inte ok! Laktulosen tex, är ju bra att få så tidigt på morgonen som det går för att den ska ha nån verkan.... :-/

Pilea: färgerna är så fina i lekrummet! passar ju perfekt för barn tycker jag! haha, Tyra var för rolig som flyttade stolen till tv och väntade där på sin bror.. inte alltid man säger vad man menar,  så att barnen förstår, men de är för sköna när de kommer med sina ideer!

Am zandra; hoppas noah är bättre nu, och att du slipper din värk! du har alltså foglossning ännu?! låter hemskt att ha det så länge efter förlossningen! hoppas att det blir bättre och bättre! det finns inga stärkande övningar att göra? Min sjukgymnast tyckte tidigare under grav att jag skulle stärka upp ryggen lite och hade på förslag att jag skulle göra sit ups, men heerre gud.. jag är så osmidig nu, kan knappt böja mig ner, än mindre ligga på rygg!!

Carlastrid: hihi, så han blir nog musiker han med! här sätter sig Nova med framför pianot, har ett elektriskt och hon ska alltid spela och sjunga, ibland får man begränsa det för hon blir helt stollig, ska spela högre och högre.... sen finns ju klassisk musik på det, och då dansar hon som en ballerina, tror nog hon ska få börja med dans detta år! inte balett då.. men finns andra sorter här att välja på. Kul att du är musiklärare, vad spelar du mer än piano? själv har jag spelat fiol sen jag var 8 år.  Jag tror vi ska köpa en liten gitarr till Nova, så kan hon spela på den.

Vad duktig elias blivit med pottan!Förvånad här höll vi på sluta då det inte funkade på dagis, dock var det inga problem hemma!  När vi lät hon var utan blöja på dagis undfer två v så gjorde hon på sig flera ggr varje dag  , massor med tvätt, hon hade nog inte tid att gå på pottan helt enkelt, blev för distraherad.. men så mognade det över en helg!! och sen var det inga problem

barbammama: åh vad skönt att svägerskan har blivit normal igen!! här hade jag önskat detsamma av min svägerska... men tror nog det aldrig kommer att ske.... Obestämd bara att ta henne som hon är men jag ta inte vad som helst heller.... hoppas zumban gick bra!

• Glittrax

nån som har omlottbodysar och vill sälja? Skrattande

• Glittrax

ca: jag har faktiskt tänkt köpa en ukulele till mig själv, önskade det i 30årspresent men fick aldrig nån, har faktiskt tänkt att en sån passar till ett barn bättre

kul att du kan så många instrument, själv vill jag lära mig lite mera gitarr...

angående bodysarna, tror nog jag vill ha lite större storlek, vet ju att stlk 50 passar nån vecka.. hihi... sen har jag redan ett gäng i den stlk har jag för mig,men bra att ha om man får en liten bebis..
     vad vägde elias när han föddes? Nova vägde ju 3850 g. 52 lång. så inte så konstigt att stlk 50 satt tight fort...

ja jag tror Elias fixar det där perfekt med pottan snart! får du han att sitta på toaletten? här är det lite svårt, nova totalvägrar... men hon lade faktiskt sitsen på toan själv för nån dag sen och tyckte det var skoj... hon ville inte sitta.. men tycker det är ett steg i rätt riktning, sen har vi tänkt köpa en riktig babybjörnsits, som är stadigare, den vi har nu är nån billig som inte sitter så stadigt.. Nova ska få följa med och välja färg och när jag sa att det var en nalle på den precis samma som på pottan så blev hon glad!

• Glittrax
    Pilea skrev 2011-01-17 09:56:53 följande:
    Jag tror jag har en del! Är det unisex du är ute efter?
    Ska kolla så kan jag fota o så får du se om det är något du kan tänkas vilja ha!
    ja unisex, vet ju inte nåt kön ännu, schysst om du vill fota!Glad
  • Glittrax

Pilea: jättefin body! den vill jag gärna köpa! byxor har vi så det svämmar över. inboxar du ditt kontonummer så inboxar jag min adress. Självklart vill jag betala lite för bodyn!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)